Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atomgeszi
veterán
válasz Atomgeszi #20674 üzenetére
Tii melyik méretben vennétek, ha négyévszakosról van szó?
Ha külön téli nyári, akkor gondolom téli a 185/65 R15
Nyári 195/60Mindenesetre, ha CC+ -t nézek, akkor 195/60 R15 ~27,5k/db [link]
185/65 R15 esetén ~28k/db [link]Egyébként ebből érdemes a +t venni? Ha jól értem az az újabb kiadása
[link] Vagy Apollo Alnac allseason.. ?
Erről küldene valaki egy reális tesztet nekem?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Atomgeszi #20702 üzenetére
Az olcsóbbat, azaz 195-ös méretet. Télen úgy sem nyelezed nyáron meg jobb a szélesebb pacsker.
Igen a CC+ az újabb fejlesztés. Elvileg jobb a kopásállóság mint a sima CC-nek, nagy különbség nincs ha van olcsóbban CC akkor azt venném.
A CC nagyon jó vízen az Apollo meg gyengécske de ha ezt bevállalod akkor az Apollo sem rossz választás.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Köszi srácok.
Nem vagyok nagyon előrébb
Maxxis AP2 all season ennyiért tényleg ajándék, de ugye tapasztalat gyakorlatilag semmi vele.
Apollo elérhetősége esetleges csak, így erre várni elég rizikós lenne.
Kleber elérhető, de már 50k-val több, mint a Maxxis, 40-el mint az Apollo. -
Atomgeszi
veterán
Bocsánat elírtam.. A 185/65-ös az olcsóbb.. 23k vs 27,5k.
Nekem fontosabb a szar úton való tapadás. Azért is nézem a drágább gumikat.
Sikerült már megbaszkodnom kormorannal kanyarban, szóval inkább többet áldoznék rá, de akkor legyen jobb.
Ahogy nézem a + olcsóbb, mint a sima.
-
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Kis helyzetjelentés: 205/50 R16 Vredestein Quatrac 5 és a Lancer...most érkeztünk el nagyjából az 1 éves korhoz. Ez alatt 18.000 km ment bele. Elöl 6-6,5 mm, hátul pedig ~ 7 mm a jelenleg profilmélység, tehát a kopás tekintetében jó. Eddig negatív tapasztalatom nem volt vele. Nyilván nyáron nem tud kanyartempóban egy Pilot Sportot legyorsulni, de minden feladatban eddig jól vizsgázott.
Innentől kezdve nem vitás, hogy jövő ősszel, 40.000 km, két nyár és két tél után ismét négyévszakosat akarok majd venni. Remélem addigra lesz Quatrac-utód vagy esetleg a Michelin veszi a fáradságot és az én méretemben is hajlandó lesz CrossClimate-et gyártani.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Atomgeszi #20710 üzenetére
XL az nagyobb terhelhetőségű gumit jelez (extraload), a merevebb oldalfala miatt jobban bírja a kátyúkat de sokkal nagyobb árat nem ér szvsz.
CC-ből csak XL-es van a CC+-ból van sima is.
mod:
evo87: Elég spéci méret... nálunk is így van a 215/55 R16 gyári mérettel. Simán felkerült rá a 205/55 R16 és kalap-kabát...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
evo87
őstag
Sajna evvan...a 205/50 R16 már gyakoribb.... vagy esetleg váltani 17 colra, és akkor ott a 205/45R17 már talán gyakoribb és olcsóbb méret is. De 4 évszakosból ilyet sem gyárt senki.
Szerencse, hogy a Vredestein méretkínálata a többieknél bőségesebb.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Kornel #20719 üzenetére
Mit meséljek?
Nem tapasztalható az a fajta morzsolódás, ami pl az 1gen Goodyrear Vectro 4Seasons meg az 1gen CC esetében. Szerintem korrekt gumi, szárazon egy átlagos nyári gumi képességeit hozza (nemrég valamelyik tesztautómon volt Michelin Energia Széver...az pl sokkal fosabb)...egyedül nagy melegben kezd el kicsit jobban kúszni, de érezhető és jóindulatú. Hóban, vízben is átlagos. Tényleg az a legjobb szó rá, hogy mindenben átlagosan teljesít. Semmiben sem emelkedik ki, cserébe tényleg kivált egy közepes nyári-téli szettet.
Stratégia: ugye a legjobb a négyévszakosban, hogy hamarabb kopik el minthogy felkeményedne... tehát inkább 1 szettet használsz rövidebb időn át, mint kettőt hosszabban....és így mindig meg tudod venni az aktuális friss fejlesztésű 4évszakosat mondjuk 2-3 évente, nem kell a 4-5 éves kemény nyárival csúszkálni.
Mire vagy kíváncsi konkrétan?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Qru
MODERÁTOR
-
Kornel
veterán
Én meg kérdés, hogy rámenjek-e a Hankook kinergy 4S-re
-
jagada
őstag
Sziasztok!
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy mikori gyártású a H30F 2FOR DOT kóddal ellátott Good Year gumi?
Mazda 3 Sport Takumi Limited Edition
-
Qru
MODERÁTOR
válasz jagada #20726 üzenetére
4 számot keress a gumin, ezekből nem derül ki mikori gyártás. Lehet a másik oldalán lesz a guminak a kellő számsor.
mod:
Atomgeszi: A bevezető akcióról már lecsúsztál, más akció nem lesz sajnos. Pont ez a 4 évszakos előnye, hogy bármikor eladható, nem függ a szezonoktól.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek mi lenne a jobb választas ? 1-1 garnitúra téli meg nyári gumi, vagy négyévszakos ?
Úgy tudnám jellemezni a kocsi használatát hogy 1 hònapba kb 500km. Abbol 400km munkába járás csak a szomszéd városba ami 20-20km országúton. Autòpálya kb. soha nem lenne.
A gyári méretek pedig télinek 165/70 r14 nyári pedig 185/60r14.Ki mit ajánlana ?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
alienpapa
senior tag
Sziasztok!
Feltenném azt a kérdést én is, amit már többen is feltettek előttem, bízva abban, hogy vannak újabb tapasztalatok.
Téli gumi vásárlása előtt állok. Két típus között vacillálok:
Nokian WR D4 205/55
Continental WinterContact TS860 205/55Az "A" osztályú nedves tapadás és a halk futás miatt nálam inkább a Nokian felé hajlok.....
[ Szerkesztve ]
''Science has failed our mother Earth.'' - S.O.A.D.
-
Tomics
addikt
válasz alienpapa #20730 üzenetére
Egy szavazat a Nokianra (igaz, nekem WR D3 van, de elégedett vagyok vele)
Napi hülye kérdés: Egyébként nekem most a gyári elkopott conti H-s (-210km/h). Ha T-set veszek (-190km/h) akkor abba beleköthetnek műszakin vagy akárhol, illetve van valami hátránya a kisebb sebességindexnek? (A suzuki max 170-180at megy lejtőn)
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Killer01
őstag
válasz alienpapa #20730 üzenetére
A Konti elég bajnok gumi, anno nálam a TS850 és a WRD4 maradt a ringben.. WRD4 lett, elcsíptem egy jó akciót Igen frankó téli gumi gumi, meglepően halk. Olasz szerpentines hegyeket megjártam vele, elégedett tulaj vagyok. Rosszul egyikkel sem jársz, szvsz nézd az árakat
-
tabaga
tag
válasz Tomics #20732 üzenetére
alienpapa:
Én inkább a Continentalra szavaznék.
Nokian régebben csalt a teszteken, plusz volt egy szériája, ami hajlamos volt a szálszakadásra.Ha a jármű gyári végsebessége ≤ 190, akkor nincs semmi teendő, ha pedig nagyobb, akkor ilyen gumi esetén a törvény szerint el kell helyezni a vezető számára jól látható helyen egy matricát, mely felhívja erre a korlátozásra a figyelmet. Azt hiszem, téligumi esetében megengedőbb a szabályozás, ott nem kell semmi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tomics #20732 üzenetére
Nem fognak belekötni, nyugodtan vedd meg a T-set.
mod:
Atomgeszi: Ha nem sürgős a vétel bevárhatod a teszteket róla.
Gumibróker oké.
XL a merevebb oldalfal miatt valóban kevésbé komfortos de nem számottevően. Cserébe jobban ellenáll a deflexiónak és jobban bírja a kátyúkat is. Ha nincs érdemi árkülönbség akkor XL-t vennék.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
csiga8
senior tag
Üdv!
Segítséget kérnék.
Tartalék autónkon ( Seat Ibiza 2003, 1.4 PDTD) tél előtti fékkarbantartás, tisztítás közben láttam meg, hogy a Nokian nyári gumi 205/50 R16 ( anno még ezzel a gumival vettük az autót évekkel ezelőtt) igencsak avétos.
Vissza se tettem, ment fel a téligumi (Misi A4 185/60 R15 )
Tudom, nem most van szezonja, de keresnék nyári gumit.
A kérdések:
Az alufelnire a 205/50 R16 helyett 205/45 R16 gumiból melyik nyári gumit ajánlanátok?
Gumin nem szoktam spórolni, de azért ez egy tartalék autó...
Elgondolkodtam a gyári méretű lemezfelni vásárlásán az alu helyett ( húzós gumi árak), és abban az esetben melyiket ajánlanátok? Természetesen itt is a jobbak közül.
Érdemes most venni nyári gumit szezon végén, vagy inkább várjak vele tavaszig?
Köszönöm a segítséget.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Facebook és Messenger
- Politika
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...