Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • luciferc

    őstag

    válasz ROBERTOH #923 üzenetére

    hány napon belül kell értesíteni a vevőt, hogy csere/javítás lesz.

    És a bolt kötelessége-e értesíteni, vagy a vevőnek kell érdeklődnie?


    alapvetően:

    49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről

    3. § (4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

    DE! tudnod kell, hogy

    1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről

    306. §
    (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
    a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

    vagyis TE döntesz, ezután lép elő az először idézett bekezdés.

    lletve maximálisan hány napig lehet a vevő ''dolog'' nélkül. És nap vagy munkanap?

    ugyancsak a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet

    4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében – az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
    (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

    Alaplap esetében az esetek 99+%-ban csere lesz, így a megfelelő határidőn én max 1 hetet értenék... :U


    ui: ha elolvastad volna az utolsó hozzászólást (ami szintén szerény személyemé), akkor lehet, hogy nem is kérdeztél volna... De legalább megvan jogszabályi szöveggel együtt :)

  • luciferc

    őstag

    válasz ROBERTOH #926 üzenetére

    bátran kérhetsz cserét, jogod van hozzá, eleve jogod lett volna hozzá. Itt az a gond, hogy még meg sem nézték, hogy hibás-e. Emlegesd a fogyvédőket, illetve azt, hogy ha 1 napon belül nem közlik, hogy vállalják-e a cserét (vagyis nem döntik el, hogy garos-e szerintük vagy sem), akkor a békéltető testülethez fordulsz. Persze először ne fenyegess, csak közöld, hogy holnapra tudni akarod, hogy elismerik-e a gart. Ha nem, akkor persze részletes indoklást kérsz persze, hogy miért is nem.

    nem ''lecsöszés'' volt a megjegyzésem, azért is írtam, hogy legalább megvan törvényszöveggel együtt.

    Ariadne megjegyzéseit mindig öröm olvasni. Ilyenkor mindig elhiszem, hogy vannak normális jogászok is ;]

    [Szerkesztve]

  • Ariadne

    őstag

    válasz ROBERTOH #928 üzenetére

    Gyakorlatban sokszor ésszerű a pénz visszakérése helyett tényleg levásárolni, feltéve hogy úgy érzed, azért legalább igyekeztek megoldani a problémádat. Van olyan eset, amikor azt mondja az ember, hogy na ezektől többet még írható dvd-t se, az más...

    Szóval ha fontos az időtényező és nem voltak olyan nagyon rossz fiúk a boltban, akkor teljes eredeti vételár levásárlásában meg lehet egyezni, és általában érdemes. Az ''aktuális áron levásárlásnak'' viszont a puszta említése is válóok nálam. :DDD

    luciferc: :B :U

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ROBERTOH #930 üzenetére

    Itt [link] megtalálod, pontosan 306. § (1) b). De tudj róla, hogy ha nem akarják teljesíteni, egyedül bírósági úton kényszerítheted őket erre. Sajnos. :(
    Bár állítólag át fogják szervezni a fogyasztóvédelmet, remélem ezután jut annyi kapacitás legalább, hogy ha bejelentést tesz az ember, és különösen ha rendszeres panaszok vannak egy cégre, akkor kiszálljanak körülnézni... Ehh, álmodik a nyomor... :W

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ROBERTOH #932 üzenetére

    Semmit, ez nem jelent semmit így. Ide egy konkrét dolgot kellett volna írni, másrészt azóta már eltelt némi idő, ami indokolhatja az elállást. Azért legközelebb nem feltétlenül pont a szervizest érdemes kérdezni arról, mit írj - ellenkezőek az érdekei a tiéddel...
    Levásárlásilag: veszel valami mást (is), innentől rajtad múlik, miben akarsz megegyezni velük.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • ROBERTOH

    őstag

    válasz ROBERTOH #928 üzenetére

    Mára ígérték, hogy felhívnak, hogy tudnak-e szerezni wifi-s alaplapot -nem hívtak fel. Azthiszem a legjobb lesz, ha holnap bemegyek hozzájuk személyesen. :((

    ez a kedvenc aláírásom

  • ROBERTOH

    őstag

    válasz ROBERTOH #928 üzenetére

    Ma reggel nyitás után bementem a bolt szervízébe. Beszéltek a beszerzővel, de nem tudnak szerezni p5b deluxe wifi-t, mert állítólag már nem gyártanak ilyet, csak sima deluxe-ot. Felajánlottak nekem egy sima deluxe-ot, amit nem fogadtam el, mivel kevesebbet tud, mint az enyim, és mindig is kevesebbe került. Majd ez után ''rendességből'' felajánlották, hogy adnak egy p5k-e-t helyette. Előszőr még ráfizetést akartak kérni tőlem, majd miután tájékoztattam az ide vonatkozó törvényről, már 1 az 1-be odaadta volna az alaplapomért, de mondtam neki, hogy ez így nem lesz jó, mert még így is több mint 7000Ft-al kevesebb értékben ad cserét, mint a vételár volt. Mondtam neki, hogy ha a fenmaradó összeget levásárolhatom pl. dvd-re, cd-re, akkor az is megfelelő nekem. Erre azt mondta, hogy örüljek, hogy az ''elavult'' alaplapom helyett kapok egy ''új, modernebbet''. Mondtam neki, hogy ha nem tudják ugyanolyanra kicserélni, akkor a vételárat szeretném visszakapni, de erről hallani se akart. Azt mondta, hogy megpróbálnak a 30 napon belül szerezni egy ''elfekvő készletből'' p5b deluxe wifi-t.
    Tehát a lényeg: rendkívűl ügyfélbarátok és törvénykövetők.

    Az volna a kérdésem a jogász kollégákhoz, hogy törvényes-e az, hogy az alaplapot nem lehet javítani, jelenleg cserélni se tudják és mégsem adják vissza a vételárat? Törvényes-e, hogy már a 6. munkanapon tisztában voltak ezzel, és mégis a 30 napot ki akarják használni, hogy találjanak nekem egy ugyanolyan alaplapot, mint az eredeti? Köteles vagyok-e ez esetben a 30 napot megvárni?

    Előre is köszönöm a segítséget! :R

    ez a kedvenc aláírásom

  • net84

    őstag

    válasz ROBERTOH #937 üzenetére

    Ha jól emléxem:
    Törekedniük kell a 15 napra. Utánna hivatalos formában meg kell indokolniuk, hogy miért késik a csere/javítás, de 30 nap után már ezt sem nagyon fogadják el...
    Egyébként neked most a lap kell (amennyiben tudnak azonos típust adni), vagy a vételár?
    Lap 90%, hogy lesz, csak kérdés, hogy mire. Most hányadik munkanapnál jársz?

    Nekünk most van egy olyan ügyfelünk, aki 2,5 hónapot várt a lapjára. Igaz addig volt nála egy hasonló, de más típusú lap, hogy a gépet tudja használni. (S478-as, Sulinetes, DDR+AGP - esélytelen máshogyan beszerezni, az első, amit visszakaptunk, az gyárilag volt szar, ha pedig visszafizetjük neki, akkor önrevíziót kell csináltatnia, és a visszaigényelt pénzt be kell fizetnie az apeh-nak)

    Más:
    Adott egy Samsung HDD, amiröl elszállt a partíció. Nem bizonyítható, hogyan történt, ügyfél szerint lefagyott a gép, azután nem volt már rajt semmi. Gyári Samsung HDD teszt gond nélkül lefutott, nem jelzett semmi hibát. Partíció is megvolt, csak adat nem volt rajt.
    2 kérdés:
    - tudomásom szerint adatra nincs garancia, tehát ha kell neki, és visszaszedem az adatokat, akkor nyugodtan kérhetem érte a munkadíjat?
    - az ügyfél azzal érvelt, hogy szerinte akkor is szar a HDD, mert elvesztek az adatok, pedig ők semmit sem nyináltak, és adjak helyette nekik 1 újat. Köteles vagyok adni neki másikat, ha a gyári teszt nem jelez hibát?

    Read only...

  • Ariadne

    őstag

    válasz ROBERTOH #937 üzenetére

    Röviden: nem, nem és nem. :) Nem is tudom, honnan vettek 30 napot, az a 15 munkanap van csak, amit net84 is írt...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • kicsitomi88

    őstag

    válasz ROBERTOH #946 üzenetére

    Békéltető testület ingyenes, de pont most hallottam a híradóban, hogy a cégek általában szarnak az ítéletre.

    90 87.5 87.8 87.5

  • luciferc

    őstag

    válasz ROBERTOH #946 üzenetére

    első körben békéltető testületet javaslok. plusz van egy olyan sejtésem, hogy nem kell azonnal visszafizetniük, biztos van valami 15 vagy 30 napos határidő, de ebben tényleg Ariadne lesz a nyerő.

    mod: de jó, hogy most javasoltam a békéltetést..., azért egy próbát megérhet.

    [Szerkesztve]

  • Ariadne

    őstag

    válasz ROBERTOH #946 üzenetére

    Általában a személyes megjelenés eredményesebb. Nincs konkrétan leírva, hogy azonnal vissza kell fizetni, de ugyebár ha valahol nincs külön határidő, akkor az azonnalt jelent, ha bíróságon leperled rajtuk az összeget, akkor is onnantól rögtön ketyeg rá a késedelmi kamat.

    Elsősorban fellépés kérdése a dolog, éreztetni kell velük, hogy komolyan kell venniük, tértivevényes levélben leírni nekik a helyzetet, felszólítani őket, hogy x napon belül fizessenek, különben jogi útra tereled a dolgot, ez esetleg hatásos lehet. Talán pont abban az üzletben egy élelmes egyén rendőrt hívott, amikor nem akartak jegyzőkönyvet felvenni, akik ki is jöttek, ijedtükben meg is oldódott a dolog. :DDD De volt olyan ismerősöm, aki bement az üzletbe, felhívta a fogyasztóvédelmet, majd odaadta a kagylót a kereskedőnek, aki addig nem akarta elhinni, hogy vissza kell fizetnie a pénzt. Bár a Bird Pc (a jogi kar meg a Sörpatika mellett, ugye?) az ex-Bluefish, szóval sok jóra nem számíthatsz tőlük... :U Ingyenes megoldás ügyvédre ilyen esetre kb. nincs. Miért, ha összeomlik a windowsom, kijön ingyen egy emberke megcsinálni? :P

    Szóval lényeg a határozott fellépés, de persze még ez sem biztos, hogy működik...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • net84

    őstag

    válasz ROBERTOH #958 üzenetére

    békéltető testület javunkra ítélt (mint magánszemélynek, nem mint cégnek) egy webes céggel szemben (fentebb valahol olvasható is a részletes történet), a cég még az ''eljárás lefolytatása elött közölte, hogy semmilyen formában nem fogadják el az itt hozott döntést, és nem fizetnek vissza semmit. Természetesen ''vizsgálat'' kihozta, hogy biza vissza kell fizetniük az összeget. A békéltető testületnél közölte a jóember, hogy pereskedhetek és akkor egyszer majd megkapom a pénzem. Ők annyit tudnak tenni, hogy a neten egy erre a célra kialakított rendszerbe felvezetik a céget, a döntésüket, és hogy mivel is tartozik...

    Ennyit erröl...

    A HDD-s kérdésben várom, hogy kinek van még valami jó ''ötlete''.
    Nagykernek hiába küldöm vissza, a gyári tesztet letolják ők is, és jön vissza teszt okésan... közben meg az ügyfél üti az asztalt jogosan, mert ha a nagyker nincs baszogatva hétről hétre, akkor a gart nem valami gyorsan intézik...

    Egyébként visszakapta a gazdája, hogy jó a HDD, és nagy valószínüséggel vagy egyéb HW okozta a hibát vagy pedig szoftveres eredetű volt az adatvesztés.

    Read only...

  • Ariadne

    őstag

    válasz ROBERTOH #963 üzenetére

    Azt hiszem azért, mert szabálysértés történt.
    Minőségi kifogás szabálytalan intézése: Aki a vásárlónak, illetőleg a megrendelőnek az áru minőségére vonatkozó kifogását nem az erre megszabott módon vagy időben intézi el, ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.

    Egyébként csodáltam, hogy kijöttek, ugyanis az is ott van, hogy az eljárás a fogyasztóvédelmi felügyelőség hatáskörébe is tartozik. Bár tény, hogy nem járnak el a gyakorlatban, ''túl sok a dolguk''. :U

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz ROBERTOH #971 üzenetére

    Gratula! Ügyes vagy, a határozottság csodát tehet, mindig mondom, hogy ez a lényeg... :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • ROBERTOH

    őstag

    válasz ROBERTOH #971 üzenetére

    Sajnos mégsem zárult le az ügyem. :W
    Az alaplap amit adtak ugyanúgy nem működik, és ugyanaz a hibája mint az előzőnek. Olyan mintha ugyanazt adták volna vissza egy másik dobozban. Hétfőn visszamegyek a boltba. Miután 3 munkanapon belül viszem vissza és nem tudják azonnal cserélni, vissza kell hogy adják a vételárat. :((

    [Szerkesztve]

    ez a kedvenc aláírásom

  • Ariadne

    őstag

    válasz ROBERTOH #1024 üzenetére

    A fogyasztóvédelem nem azért van, hogy helyettünk dolgozzon. Állam bácsi régen fogta a kis kezünket és megoldotta helyettünk, ha gondunk volt egy céggel, na a mai világban ez nem működik. Ha gondod van, nem megoldás, hogy szólsz a fogyasztóvédelemnek, aztán ők lezúzzák a céget, hanem szépen fogod magad, elmész békéltetőkhöz, bepereled, és hoppá, meglesz a pénzed. De sajnos sokan lélekben még mindig a cocializmusban élnek, ahol mindenható állam bácsi megsimogatta a fejedet, hogy nem baj, majd én megoldom helyetted. Fel kellene ébredni, 2007-et írunk, és piaci viszonyok közt működik a világ, magadnak kell elintézni, ha gondod van... :U
    (A fogyasztót egyébként nem a fogyasztóvédelmi törvény védi, hanem a Ptk. és társai, csak hát ugye a fogyasztónak érvényesítenie is kellene ezeket, anélkül nem megy...)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák