- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- DIGI Mobil
- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Augusztustól nagyot változik a Shein élete
it Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomi_mod
aktív tag
Üdv!
Megoldást keresnék egy FSX "problémára"...ha beállításoknál 2D panel van belőve free repkedésnél 2D, de mission teljesítéseknél mindíg 3D-s.
Nekem century of...van ott váltható menet közben, de haver fsxnél már "mérgelődik"...
Van ötletetek mit állítsunk?Tomi
-
tomi_mod
aktív tag
-
tomi_mod
aktív tag
Üdv!
Én ez alapján tanultam...hosszú leírás, de első körben kezd a 18-20 oldalakkal.
[link]
Ha VFR azaz vizuálisan repülsz akkor csak repkedsz a táj jellegzetességei alapján, de ugye az IFR vagyis a műszeres repülés a lényeg...ami rádióadók segítségével megy ehhez segítség az a pár oldal.Leírsz néhány ferkit, VAGY útvonalszerkesztővel csinálsz egy útvonalat két reptér közt VOR-VOR móddal. így egy listán megkapod a közbenső rádióadókat és frekijüket.
A feladat csak annyi, hogy felszállás után folyamtosan beállítgatod őket és az adott irányba repülsz míg célba nem érsz...1-2 óra alatt könnyen kiismerhető, és jó érzés, hogy pontosan tudsz repülni.
Ezután lehet finomhangolni például kurzus- COURSE állítással ami azt jelenti, hogy a rádióadó felé vagy tól egy bizonyos irányon repülsz ami néha elég fontos, de ez már benne van a linkben. Ja és tudom ajánlani a Learjet gépeketEz pedig egy tanulókör, ezel is kezdheted, az alapok mind benne vannak...
[link] -
tomi_mod
aktív tag
FS2004-ben csak bemásoltam amiket leszedtem és ment minden, persze mindnek megvolt a saját cfg-je..., én egy helivel szívok (EC135), hiába stimmel minden beállítás, nem jelenik meg. Pedig elméletben ha van egy önálló modell akkor azt mappástól be kell tenni az aircraft mappába oszt kész, akkor kell variálni ha nincs panelje, vagy effekjei, de az is csak annyi, hogy a cfg-jében be van írva hogy pl "777 panel= 747 panel" durván szal nemértem
-
tomi_mod
aktív tag
Nemtom próbáltátok-e már a HAWX-ot, én kiábrándultam belőle, mert iszonyat az irányítás, de amiért írok az a grafika, ilyen motor kellene az FSX alá, és lenne mindjárt normális fps a legvadabb beállítások mellett is!
-
tomi_mod
aktív tag
A limiternek tényleg ez a lényege, de van/inkább volt sok olyan game ahol mint maximum értéket lehetett beállítani. Tehát nem minőségbeli szerepe volt, hogy a gamma akárhogy is, de fusson minimum 25fps-en és mindegy, hogy hogyan néz ki, hanem, hogy a videokártya ne pörgesse magát feleslegesen. Mert ugye alapból annyit számol amennyit tud, ha 200-t mp-ként akkor annyit, szóval nagyon egyszerűen eneriatakarékos beállítás volt anno...
De ugye erre manapság nem nagyon van szükség -
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1666 üzenetére
Üdv!
Azt biztosan lehet tudni, hogy ha az adó takarásban van vagy túl messze vagy akkor nem veszi a jelet.
De ha jól értem akkor -esetleg ugyanazon a vonalon repülve, egyik géppel ok másikkal nem.
Én azt próbálnám meg, hogy ha a behangolt adó nem látszik a műszeren akkor elkezdek felé repülni, ha egyszer hirtelen bejön és után jól mutatja akkor sztem az lesz, hogy az adott repülőnek csak akkora az "érzékelése". Ha akkor sem jelenik meg amikor már tizen x mérföldre vagy, akkor bug. -de érdekes, hogy a VOR közben miért jó[ Szerkesztve ]
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1668 üzenetére
Kedvenc indulási helyem, egyből látom Badacsonyt
A ferkvenciákkal nem lehet mit kezdeni, érdemesebb azt csinálni, hogy papíron megtervezed az utad és az FS térképe alapján kivadászod az adókat, aztán "vakon" lerepülöd a helyes frekiket használva.NDB adó lehet, hogy nem ad távolság adatot, de emiatt kell belőle kettő, hogy a helyzeted meglegyen.
Mondjuk ehhez kell valami kiindulási alap, hogy az ember tudja kb. hol lehet és egy-két közeli NDB-t behangol -akár egymás után, lesz két vagy több irányod amiket visszavezetve az adott adótól...a metszéspontban leszel te, és ekkor már tudsz mérni kb. távolságot.
Egy NDB "csak" leszállásnál pályára álláshoz elég, ezért is van a leszállópálya vonalában is egy. Ha a pályaszög és az NDB iránya a műszereken egyvonalba -amerre mész- esik akkor jó.Érdekes dolog a navigáció, néha elég összetett is tud lenni, pl van, hogy a távolságodat a sebességedből és az időből kellene kiszámolnod.
Pl.: van egyetlen egy NDB adó amire az egyszerűség kedvéért jó irányból repülsz rá egy megközelítésnél. A térképen az van, hogy 4 mérföld után balra fordulj xyz mértékkel stb. Honnan tudod, hogy mikor vagy jó távolságban?
Figyelni kell az NDB hozzád viszonyított irányát. Amikor átvált, akkor voltál az adó felett. A sebességed tudod, nézed az órád, majd jó időben fordulsz.Nah visszakanyarodva, délután megnézem LHSM-et, nálam mit mutat/nem mutat.
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1670 üzenetére
"-akár egymás után"
Nem egyszerű meló, mert kis időkülönbséggel kapod meg a két irányt, de jó közelítéssel meglesz a pozíciód. Abba már nem is menjünk bele, hogy mialatt számolsz is megy a gép, de ennek a korrigálása a legkevesebb.-megjegyzem alap szinten repkedek, de én így csinálnám
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1670 üzenetére
Gyorsan utánanéztem, hogy mi van akkor ha csak egy NDB adód van...hogy csinálták régen alapon.
Találtam pár képletet amivel ki lehet számolni az időbeni és a mérföldes távolságot, de van egy táblázat is, néhány értékkel:
[link]
Ha arra vagy kíváncsi, hány percre vagy az adótól akkor, repülni kell egy konkrét irányba. Elkezded mérni az időt és nézed NDB irányát, hogy hozzád képest mondjuk 10 fokot változzon. Végül behelyettesítesz:Mérési idő(mp) / szög eltérés = A távolságod percben
-értelemszerűen úgy is lehet, hogy mérsz kerek egy percig és megnézed mennyi volt a szögeltérés, a 10 fok csak könnyeb számolás miatt
Ha megvan a perc és állandó a sebességed akkor már azt is ki tudod számolni, hogy milyen messze vagy, de arra írtak egy másik képletet is. -
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1674 üzenetére
Sztem ezt írtam, vagyis azt, hogy megkapod a pozíciódat, egy konkrét pontot ahol éppen vagy. Ha van mellé egy mérethelyes térkép akkor már meg lehet nézni a távolságod bármitől! Vagy nem?
Ezért írtam még megjegyzésként, hogy néha kell más módszer is, sebesség idő stb. részletek itt #1675[link] -
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1676 üzenetére
Na igen! Egy gyerek is lerepül egy vonalat VOR VOR, de ha csak az alap rádió megy?
Ha csak hobby szinten érdekel -mint engem is- akkor elég tudni, hogy így kell, érdekességnek jó.
Azt viszont tényleg megsasolom délután, hogy nálam milyen sármellék...[ Szerkesztve ]
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1681 üzenetére
Üdv!
Nah lerepültem...elöljáróban annyit, hogy megnéztem pár gépet, hogy jelzi-e a Sármelléki NDB-t.
Nálam FSX-ben 428 kHz a frekije, beállítottam. Kb. 5-10 mp alatt meg is találja és hallani a morse kódját folyamatosan pittyegni, viszont 4 gépből 3 nem mutatta a műszereken. Aztán nézegettem a kapcsolókat és annál a háromnál volt külön egy ADF gomb néha a látható műszarfalon, néha a külön rádiópanelon, de ahogy bekapcsoltam a mutató iránybaállt.
Szóval ha hallod a morse-t az már jó, csak keress kapcsolót, ha morse-t sem hallassz akkor passzNa, de lényeg, hogy végigrepültem, igaz, hogy nappal, hogy azért lássak valamit, de most már sötétben sem lenne nehezebb.
Ságvár-Kiliti ből indultam, közel van. Felszállás után (ÉNyugat) balra fordultam 90 fokkal így mentem a Balcsi déli partjának vonalában. Ahogy megvolt a forduló behangoltam a sármelléki adót, és a Heading-et beállítottam 357-re mivel ezen az irányon kell majd rárepülni.
[link]
Az 1-es pontnál kezdett pittyegni a rádió, de nem láttam semmit, aztán meglett akapcsoló így már volt mutató is...
A 2-es pontnál az ADF mutatója gyorsabban kezdett mozogni ebből lehetett gondolni, hogy majdnem mellette vagyok, így megkezdtem a fordulót.
Itt lényeges, hogy a heading (357) be legyen állítva, mivel akkor repülsz jó irányba ha az ADF mutatója pont a kívánt irányba mutat. Ha valamerre eltér akkor kicsit arra kell menni, majd vissza, szinte ugyanaz mint a VOR egy kurzusa!
3-as korrigáltam én is -ez látszik, végül kicsit jobbra az adótól de jó irányban hagytam el. Ahogy irányt váltott a műszer megnéztem az órát, és a heading-et átállítottam pályairányra.
4-es pontnál kb. 3 perc múlva -utasítás alapján- megkezdtem a balfordulót, és itt is figyeltem, hogy végül a HDG és az ADF mutató egy vonalba essen. Itt is kellett korrigálni, de ezt már nem a műszer alapján csináltam hanem vizuálisan[ Szerkesztve ]
-
tomi_mod
aktív tag
válasz Nemesys #1695 üzenetére
Üdv!
Többiekhez hasonlóan én is a prociban/ramban látom a megoldás kulcsát. Persze a videókártya sem elhanyagolható, de nekem 8800GT-m van kb. azóta mikor még 60 környékén volt az ára. A mai játékok mindegyike megy vele (1680*1050), és ritkán kell kompromisszumos megoldás, az esetek nagy többségében elég ha az élsimítást leveszem.
FSX-ben jó közepesen szint van nekem beállítva, ezzel bőven élvezhető, de ugye Te a maxot akarod kihozni belőle...
Egy jelenleg erős prociban gondolkodj, ramot meg úgy válogass, hogy dual-ban tudjanak menni, kis előnyt az is ad. Videókártyában megvárnám a következő szériát...és akkor vennék az előző család darabjaiból! GTX260 feletti vagy ennek megfelelő Amd kártyában gondolkodj.
-
tomi_mod
aktív tag
válasz AirBooms #2093 üzenetére
Az a 76 méter elég gyatrának tűnik, néhol még az alap fsx is jobb Mount St. Helens vulkán pl 2 méteres felbontású.
De ha azt vesszük, hogy nem mindehol jó a kidolgozottság, akkor lehet, hogy összességében sokat jelent.
Nekem csak európára van kiegészítő mesh, de a kisebb "hegyek" Ság, Somló is jól felismerhetők -
tomi_mod
aktív tag
Üdv!
Nemtudom közületek leköt-e valakit a missziók teljesítése... én épp ezeket nyomom.
Ha már volt róluk téma akkor sry, de emlékeztetőnek így is jó...
Találtam két oldalt ahol fent vannak a küldetésekből megszerezhető plecsnik, az első oldalon kis tájékoztatóval is, hogy melyikhez milyen extra dolgokat kell végrehajtani.Szabad repülésekért is jár, mint pl. repült órákért, csak IFR órákért, leszállások stb. stb.
[link]
-ezen az Acceleraton Pack kivételével leírásokkal együtt vannak a megszerezhető cuccok...[link]
-itt teljes jelvénylista, viszont leírás nem jár hozzá, csak a küldetések neveit írja mellé...Végül egy ehhez kapcsolódó hasznos infó:
A játékban elért eredményeket ezek a fájlok tárolják:
Dokumentumok mappában "Flight Simulator X Files" almappa teljes tartalma, de főként a Logbook.bin és C:\Documents and Settings\(felhasználóneved)\Application Data\Microsoft\FSX -ben a GrantedRewards.bin[ Szerkesztve ]
-
tomi_mod
aktív tag
Jó kis küldetés így igaz
Elég jól összerakott a többi is...tetszenek azok amikben választhatsz több kimenetel közül és így -esetleg- változik a géped is. Pl helivel kezd utána kisgéppel kell követni valamit stb.
Ami nekem nagyon nem megy azok a nagyhelis akciók, amikor az emelőkötelet kell használni...viszont ami nagyon bejött az a vitorlázás, csak azt hallani hogy pitty pitty... -
tomi_mod
aktív tag
-
tomi_mod
aktív tag
válasz andorra #2190 üzenetére
Tesztek közt nem nagyon népszerű az FSX, így csak a többi játék alapján lehet tájékozódni.
Én a konkurensként írt kártyá(k)nál, az "extra effektek" használatát látom előnyként, úgy mint élsimítás vagy az anizo szűrés. Ezeknél eléggé kifekszik a 9600-as, bár az is kérdéses, hányan használják ki ezeket FS alatt.Ha csak ezt az előnyt nézem már jobbnak tartom. FS-ben lehet nem lesz különbség, lehet ugyanazt az fps-t hozza, de hosszútávon több tartalékot látok a 9800-ban -ebben a kategóriában.
Szerk: főleg ha megunja az FS-t, de ne legyen így[ Szerkesztve ]
-
tomi_mod
aktív tag
válasz Korcsii #2543 üzenetére
Áram nélkül nehézkes lenne, de a legtöbb gép -általában- hasában van egy propelleres generátor ami automatikusan kiugrik hajtómű leállás és durva elektromos hiba esetén.
Ezt meghajtja a légáram, és máris használható a gép. Persze csak a létfontosságú dolgok fognak működni amibe nem mindíg tartozik bele mondjuk az utastér világítás... -
-
tomi_mod
aktív tag
Üdv!
Már akartam kérdezni, hogy tudtok-e "jó helyen jó időben" szitukról amikor valami extra dolog látható!
Gondolok itt pl. az Aerosoft Budapestre ahol augusztus 20 este kilenckor van tüzijáték. Ismertek más ilyen eseményt esetleg más scenery-ben vagy már alapból van esetleg pár az FS-ben?
-
tomi_mod
aktív tag
válasz tomi_mod #2570 üzenetére
Találtam...
Vitorlázó repülős cuccokat kerestem aztán ráakadtam erre az oldalra:
[link]
Nemrég érdeklődtem tudtok e "jó helyen jó időben" dolgokat...
Az easter eggs alatt van jónéhány érdekesség... pl sarki fény meteorokkal de látható a Kilauea vulkán is működés közben ha 1983 ban egy éjszaka repülsz arra
Lényeg, hogy kommentelve van, mikor milyen irányon menj...
Nemcsak égi jelenségeket hanem fix objektumok is vannak, vízesések híres épületek stb.Érdemes átnézni a többi menüpontot is mert vannak különleges repterek.
Jó csemegézést!
-
tomi_mod
aktív tag
válasz Gizmo94 #2850 üzenetére
Gyönyörű!
Csak azon csodálkozom, hogy ezt eddig miért nem lehetett megcsinálni, elvégre programszinten a felhők egy négyszögletű testben vannak benne vagy több egymást átfedő/egymásba "kapcsolódó" testben...nagyon egyszerűsítve!
Ebből lehetne árnyékot számoltatni esetleg egy véletlen generálással fodrozni szélét, hogy ne egy négyzet stb. legyen...végül egy átmenettel finomítani, így a valóshoz közeli lenne a végeredmény.más...
Jah akinek REX problémái vannak felhő szinten, hogy nem valami szép stb. annak ajánlom, hogy a REX időjárás motorja legyen aktív...értem ez alatt, hogy ne csak a textúrák legyenek betöltve FS-be, hanem a REX egy saját időjárás profliját, vagy real -time időjárását használják! Nekem így lett olyan eredmény mint a REX oldalán -addig nem volt olyan szép![ Szerkesztve ]
-
tomi_mod
aktív tag
Lehet volt már...
FS2004-hez találtam egy kis kiegészítőt, ha jól tudom nem is olyan rég került végleges formába.
Magyarország a lefedett terület. Domborzati adatokat nem, de azon kívül szinte mindent tartalmaz, tehát víz, út stb. rajz. erdős illetve lakott területek pontos helyei...
A képek alapján nagyon meggyőző, egy jobbfajta Hungary mesh-el nagyszerű lehet VFR-re.
http://biztonsagostarhely.eu/stdesign/?page_id=10
[link]
-nekem FSX-van abba nem sikerült belepaszírozni
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS routerek
- Energiaital topic
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Androidos fejegységek
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nyaralás topik
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...