Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz tomi_mod #996 üzenetére

    nagyon egyszerűen eneriatakarékos beállítás volt anno...
    Erre az "energiatakarékos beállításra"* ma is jó az ún. Vsync, avagy Függőleges szinkronizáció (másképpen Wait for Vertical Sync): bármely gyártó bármely VGA-ja esetén driverből kapcsolható hasonló elnevezéssel. Ilyenkor a VGA csak akkor frissíti a képet, ha a rákötött megjelenítő "készen áll" a frissítésre (CRT-k esetén ez az az időszak, amikor az elektronsugár visszaszaladt a képernyő tetejére), így mindig egy teljes képkocka látszik, nem fordulhat elő, hogy az adott képkocka megrajzolása közben változik a kép, és emiatt "szétszakad" (tearing). Ha nincs bekapcsolva a Vsync, és magas az FPS (pl. 200), akkor a képen vízszintes csíkokat láthatunk, ha forgatjuk a kamerát: elég idegesítő/csúnya jelenség (videóknál, mozifilmeknél is előfordulhat, ha a lejátszóprogram nem "figyel" erre). Ha viszont bekapcsoljuk a Vsync-et, akkor mindig szinkronban lesz a kép frissítése a megjelenítő frissítésével, ebből következőleg a maximális FPS is limitált lesz, TFT monitoroknál tipikusan 60 Hz-en (CRT-knél ez gázos frissítés volt - villódzott -, szóval ott inkább 85-100 Hz-en, azaz 85-100 FPS-nél). Egyedüli hátülütője ennek a technikának, hogy ha a VGA az adott helyzetben nem tudja elég gyorsan kiszámítani a képet, hogy meglegyen a 60 FPS, akkor egy képfrissítés ki fog maradni, emiatt picit meg fog akadni a dolog, és ha ez a helyzet tartósan fennáll, akkor a Vsync nélküli mondjuk 50-55 FPS helyett már csak 30 lesz. (Az meg azért eléggé feltűnő sajnos: a legrosszabb, amikor általában megy a 60, de néha beesik 30-ra: nagyon idegesítő.)

    Jah, amúgy van olyan helyzet, amikor hiába nem tudja a képernyő megjeleníteni, és hiába csúnya az esetleg fellépő tearing (ez egyébként inkább oldalirányú mozgásoknál feltűnő, szóval ha nem nézelődsz nagyon körbe, annyira nem zavaró), mégis jobb, ha nincs Vsync, és magas az FPS: pl. jobb lesz tőle a szimuláció, javul az irányíthatóság. (A TDU élő példa erre: akár egy-két másodperccel is jobb időt tudsz futni, egy rövid versenyen is, mivel jobban "tapad" az autó, gyorsabban/érzékenyebben reagál.)

    *: egyébként nem hülyeség: ahogy kevesebbet kell a VGA-nak számolnia, valóban kevesebb áramot vesz fel, és ami mégfontosabb: kevesebb hőt termel, tehát még egy csúcs VGA (mint pl. az enyém) is lehet halk a gyári hűtésével is!:K (És ha valaki megkérdezné: én konkrétan azért vásároltam így be, mivel lehet, hogy 45 vagy 60-ra azt mondja valaki, hogy mindegy: én nem, ráadásul a fent taglalt okok miatt, ha a korábbi VGA-m néha tudta 60 fölött, akkor megvolt a 60, viszont amikor nem, akkor tipikusan csak 30 volt, ami nekem már "röcögés" - Vsync nélkül meg zavart a tearing, stb.:B Szóval azért jó az erősebb VGA - még ha a Vsync miatt a teljes erejét nem is használod ki az adott játékban -, mert stabilan tudja nyújtani azt, amit én folyamatos játékélménynek nevezek.:R

    De ez OFF, mivel FSX-ben nem ez a helyzet, ott hiába a GTX285, akkor is röcög.:DDD
    De legalább ez nem egy pörgős játék, így kevésbé zavaró: csak legyen irányítható.:))

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák