- Netfone
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi Mi 11i - inkább
- iPhone topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Yettel topik
Hirdetés
-
Még idén frissíti a ROG Ally-t az ASUS
ph A 2024-es verzió a Computexen jöhet, de hivatalosan még semmit sem tudni róla.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz blueboi69 #68735 üzenetére
Itt meg nem is tudom mi lesz, arcok is érdekesek meg az egész hóbelebanc. Azt sem tudom mi lesz, mi várható, új helyemen szabival kezdek de már nincs ott az ember aki foglalkozott volna velem. Most szinte semmi nem történik, de itt is mindenki szabin és csak lesek ki a fejemből és néha ezt-azt újraindítok.
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #68748 üzenetére
Most úgyis valami hálózatot kell építgetni, meg költöznek az irodák. Csak nem tudjuk hova és pontosan mikor, bár végső határidő van, elvégre szeptemberig hadrendbe is kellene állni rendesen. Meg sarki kocsmában azt hallottam, hogy a legnagyobb főnökünk éppen megunta és majd jön valaki a helyére.
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #68754 üzenetére
Itt attól tartok egyből sokat kérnek, vagy olyan szintet amit nem bírok megütni némi tudás és nagyobb helyismeret hiányában. Ráadásul itt vergődök teljesen más melóval a langyos vízben, mondván "betanulás", de aztán tökre nem arról van szó. Nem tudom mi a fene legyen. Meg sajátjaim is lázadoznak a főnököm ellen
-
Sipi-
tag
Egyik nap Gert előállt azzal, hogy utazzanak el a budapesti Sziget fesztiválra. Kettejük közül Gert járt fesztiválokra, de csak Hollandiában. Amikor utánanéztek, milyen is az a híres budapesti fesztivál és egy weboldalon azt olvasták, hogy ott megtűrik a kábítószereket, megszületett az ötlet: vásároljanak egy csomó marihuánát és ecstasyt, és adják el a Szigeten. A Szigeten, amiről úgy tudták, hogy olyan "állam az államban", ahol egy ilyen üzlet simán nyélbe üthető.
... a kocsiban 14 és fél kilónyi előre sodort füves cigit, 1642 gramm ecstasy tablettát és 176 gramm marihuánát találtak. Így a Gertéknél a sátorban, a csomagmegőrzőben és a kocsijukban talált drog összértéke a rendőrség szerint elérte a százmillió forintot. A vádirat szerint a fiataloktól lefoglalt kábítószerek összmennyisége a jelentős mennyiség alsó határát több mint ötvenegyszeres mértékben meghaladta.
A hírek ekkor már arról szóltak, hogy a holland páros által birtokolt droggal az összes fesztiválozót el lehetett volna látni.
Szigetes drogterjesztőkhttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
hobizoli
nagyúr
mondjuk regebben volt egy olyan sztori is, hogy majusban elore elastak vmi helyen a cuccot...
de en azon is csodalkozok, hogy ki-be jarkalhatnak cucc kereso kutyak jelenlete nelkul, ami azert adna egy visszatarto erot mar eleve...több drón kell ;P
-
Samott
addikt
Az indexen megy egy vita a segbesseghatarokrol, es most jott egy matektanar es megadta a kegyelemdofest.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Samott #68765 üzenetére
Aztakurv, ez jo levezetes. Ezt leirhatna mas peldakkal is, pl 130helyett 160stb.
Mondjuk 30al menni a legtobb helyen nem indokolt sztem... mindig jonnek ezekkel a kertvarosi reszekkel, holott azok jellwmzown szelesek es jol belathatoak. Egy Bp belvarosi szuk egyiranyu utcaban ahol mindket oldalr vegig parkolnak, gyakorlatilag 5meterenkent kijohet egy gyerek az uttestre full takarasbol, ott megis 50 a megengedett. -
Samott
addikt
válasz blueboi69 #68766 üzenetére
Igazabol mar most is ennyi 30/20-as kornyek van:
Nekem igazabol az jon le ebbol a kerdesbol, hogy a 70-es uton ahol most 90-el megyunk meg az 50-esen ahol hatvanvalahannyal az uj szabalyozassal talan megkozelitenenk a mostani tablakon szereplo sebesseget.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #68765 üzenetére
Én nem vagyok autós guru, de az a fékezési diagram biztos hogy jó?
Nem a kezdő sebességre és a megtett útra gondolok, hanem az ívre. Ez a görbe honnan jött?
Szerintem eléggé autófüggő, és ez valami idealizált fék, vagy valami nagyon általános. Azért nem mindegy, hogy az autó műszaki állapota milyen, mert ez a görbe lehet laposabb, homorúbb, sokkal hosszabb, egyenesebb stb.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
blueboi69
csendes tag
Ez alapjan van meg van fel ev muszakim
http://www.kormanyhivatal.hu/hu/hirek/fontos-tudnivalok-a-forgalmi-engedelyek-ervenyessegenek-meghosszabbitasarol -
npera
újonc
válasz blueboi69 #68766 üzenetére
A leghúzósabb a reakcióidő alatt megtett út, ami alatt semmiféle lassulás nincsen, mert még csak el sem indult a lábad a fékpedál felé, nem hogy elkezdted volna valamilyen erővel lenyomni.
Na, ez szokta az igazán súlyos sérülést okozni a gyalogosnak, mert gyakorlatilag lassulás nélkül nyomod el.
Én belvárosi utcákban ahol szinte éppen átfér a kocsi a két oldalt parkolók között sosem mertem 50-el menni. Értem én, hogy műszaki szempontból akár a 120 is lehetséges lenne, mert egyenes az út és csak a gázt kell nyomni. De ha kibukkan egy gyerek vagy kitolnak egy furgom mögül egy babakocsit, akkor baj van.
Nem 20-al rettegek az ilyen utcákban, de kettesben 30 körül haladok az autók sűrűségétől és takarástól függően. Ha szellősen vannak és átlátni jól, akkor lehet többel is menni, de tipikus belvárosi takarásos szűk utcában lassabban.
Ahol laktunk korábban egy meredek kisutca ment fel a dombra és az első háznál (amiben laktunk) megtört az emelkedő vonala és kanyarodott is az út. Kocsik parkoltak szűken egymáson és a házból a kapun át ki tudtak lépni emberek tökéletes takarásból a házfal és az első kocsi mögül. Az utca túloldalán volt a járda és egy gyalogos híd lefelé a buszmegálló felé és az erdő felé. 5 lakóháznyi ember kelt át ott az úton, felnőttek, gyerekek és babakocsis szülők.
Ennek ellenére a sok fittipaldi simán elhajtott ott 50 km/h tempóval, bár az egész utca 30-as zóna volt.
Én ott gyakran álltam meg az első parkolóhelyen, hogy kipakoljak a kocsiból gyorsan és aztán letegyem a garázsban. Amikor oda állt be az ember akkor járda mellett volt közvetlenül és a házfaltól talán 1 méterre. A ház sarka egészen kiért a járdáig, ami ott véget is ért. Én ott egyesben gurultam ki a parkolóhelyig, mert akkor éreztem, hogy ha kilép valaki tempósan a szemétkidobó szobából vagy a kerékpártárolóból sietve a buszmegálló felé, akkor nem csapom el. Volt többször olyan, hogy én parkoltam volna le, jött a gyalogos sietve és a gondolataiba elmerülve és nem hallotta a kocsi hangját (igen csendes a Toyota) és én éppen gurultam oda, amikor elém lépett. Meg tudtam állni, de a gyalogos olyankor full brown alertben volt többnyire. Ha ott tempósan haladsz, akkor sok időt nem hagysz magadnak.
Láttam ott gyereket átszaladni kocsi előtt, a kocsi kábé 20-al ment és éppen meg tudott állni. A sofőr kábé fehér volt az ijedtségtől utána.
Ilyen esetekben a relatív gyorshajtáshoz jóval kisebb sebesség is elég, mint az 50, mert egyszerűen nem látod az "akadályt" amíg eléd nem lép. És akkor már túl késő tipikusan.
-
Samott
addikt
válasz JonesC #68768 üzenetére
A Budapest Közútnál csak tudjak hogy mihez adjak a nevuket. Millio helyen megjelent ez a terkep, sehol nem tiltakoztak, hogy kamu lenne.
"...nem arról van szó, hogy a városban mindenhol, minden egyes útszakaszon csökkentenék a megengedett sebességet, hiszen Budapest jelentős része már most is forgalomcsillapított zóna."
A Vitezy is ezzel a terkeppel ervel, ot talan nem lehet atb.szni ilyesmivel.
4. A lakóutcákban a legfeljebb 30 km/h megengedett sebesség előírása az elmúlt tíz évben jelentős mértékben megtörtént, a BKK még az irányításommal is számos városrészben terjesztette ezt ki, ahogy a Budapest Közút térképén is látszik.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz Samott #68767 üzenetére
Hmmm. Ez tuti jó hosszú távon? Értem, hogy mindenki gyorshajt és egy idő után közelező lesz, mert letolnak, de akkor is.
a 70-es uton ahol most 90-el megyunk meg az 50-esen ahol hatvanvalahannyal
Én lehet túl óvatos vagyok, de kábé a megengedett érték és 5-el feletti tartományban tartom a mutatót.
Tudnék jóval gyorsabban is menni, mert a gépkocsi valami elképesztő teljesítménnyel rendelkezik (143 japán telivér) és portásként kell rendelkezzek különféle képesítésekkel, amik a vezetési tartományt kiszélesítik, hogy kellően homályosan fogalmazzak.
De ha mindig a határ felett mész, akkor normalizálódik a gyorshajtás és egy idő után önkéntelenül is kitolod a határt, mert úgyis belefér, meg múltkor sem volt belőle baj. Aztán egyszer csak jön valami szituáció, ami túl sok lesz. Szerintem nem éri meg.
Mondom ezt úgy, hogy szeretem a sebességet.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #68779 üzenetére
Ó, ne tessék tömjénezni. Ha van valami amit kedvelek magamban, akkor az a szerénység....
-
Samott
addikt
válasz JonesC #68783 üzenetére
Ez a legnagyobb valtozat amit talaltam belole.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz Samott #68781 üzenetére
A forgalom tempója is veszélyes spirál tud lenni.
A gépkocsi végszerelő üzem Torslandában elég sok embert mozgat a műszakok előtt és után. Periódikusan vannak razziák, hogy csökkentsék a tempót az elkerülőn. De a forgalom tempója elég domináns faktor.
Ott tipikusan 70 km/h a határ, de az vonalvezetése miatt kábé 110 km/h is lehetne. Rövid szakaszokon van 80-as tábla is, de többnyire 70.
Éjszakai műszak idején razziázva vannak versenyzők, akik 3-számjegyű tempót futnak és nem 1-el kezdődik. Olyankor jogsi el, asszem 3k SEK bünti és büntetőeljárás különösen gondatlan veszélyeztetés járművezetés közben címszó alatt. Ez pár hónap letöltendőt is von maga után.
Az üzem előtti parkolóban még rosszabb volt a helyzet. Az 30-as zóna, de 80-90 között hajtottak, hogy még a sor felépülése előtt ki tudjanak jutni a parkolóból. Sok volt a baleset. Ezért átépítették az egészet, egy labirintus lett belőle kábé iden agresszív fekvőrendőrökkel. A probléma az, hogy a fekvőrendőr csak azért érdekli akiben van valami alázat a gépészet iránt és meg szeretné óvni a kocsit. A céges autókkal és/vagy leszarom sofőrökkel az sem akadály. Ha nem szakad ki a futómű kapásból, akkor átveret rajta erőből tempóval most is.
Szóval ez egy nehezen megoldható probléma. Volt úgy, hogy műszakváltás idején mentem gyalog a gyár közelébe egy képzésre. Egy zebrán átkelve lámpás kereszteződésben gyakorlatilag úgy húztak el mellettem pár centire az elhízott szakállas közel-keleti effendik kövér gázzal gyorsítva, mintha ez lett volna a feladat. Ott egy rendőr nem győzte volna begyűjteni őket. Betramadolozzák magukat, hogy bírják a tempót a gyárban, aztán az eleve nem túl gyalogosbarát vezetési stílusuk további mélységekbe zuhan.
-
npera
újonc
válasz Samott #68786 üzenetére
Itt is tolnak, de akkor kerüljön ki. Vagy repüljön át felettem.
Most újítják fel a nagy hidat. 50-es tábla, 1-2 méterre húzol el a melósoktól. És kábé 90-el veretnének páran. A többség 70 körül. A normál megengedett 70 lenne, amikor nincs felújítás. Felújítás alatt 50. Vannak táblák sűrűn és olyan mutatós táblák is amik írják, hogy mennyivel mész és villog pirosan a túl nagy szám.
Én megyek 50-el és ott nyomul mögöttem olyan közel, hogy nem látom a lámpáját sem. Attól biztosan gyorsabban fogok menni. És azon a kábé 500 méteren amíg 50 a határ múlik, hogy nem ér oda időben a bingó lottóra. Ja, persze.
Amikor asszonyt vittem szülni, akkor ott a határ plusz 100-al haladtam. Szóval megoldható technikailag. De nem ajánlott. Főleg nem állandóan.
-
Samott
addikt
válasz JonesC #68788 üzenetére
En most nezegettem, ott sok a setaloutca az is benne van, meg a XIII-ban szepen lattam kitablazva. Az is eszembejutott hogy pl. a Jozsef Attila lakotelep sincs tele hamrmincas tablakkal csak a zonahataron raktak ki hogy lako piheno ovezet. Lehet hogy az otben is valami hasonlo van.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz JonesC #68783 üzenetére
Én is azt néztem, meg Árpád hídtól jobbra lévő dolgokat be lehet tájolni, de itt sem egyértelmű, Kvassayn tuti nincs 30as tábla, még most a felújítások miatt sem és elején a 20as pötty is érdekes:
Elég sok helyen van olyan satírozás, mint ha valami körforgalom vagy jó ég tudja mi lenne, elipszis, ledobált pamacsok, elég lehetetlen dolog beazonosítani de megelmélkedem.
-
blueboi69
csendes tag
Köszi neked is
Általában igen, ez az első gondolata mindenkinek, de itt szerencsére, sajnos nem ez a helyzet. Aki eddig volt architect ő teljesen alkalmatlan volt a feladatra, ígyhát kirúgták a teamleaddel és még egy kollégával együtt. Az új TL pár hete van itt, látta mi a szitu éshát mivel én jeleztem, hogy szeretnék előrelépni még hetekkel, hónapokkal ezelőtt, így úgy itélte, meg hogy megfelelő lennék rá.
Nem is a bazi nagy ötletelések miatt, hanem kell valaki aki szakmailag átlátja a dolgokat és tud az E-vel normálisan kommunikálni a projektünkben. Szóval itt pusztán szakmai igény merült fel egy ilyen emberre. -
Samott
addikt
A 20-ast szerintem megtalaltam.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Gabibácsi #68746 üzenetére
Agyaltam már egy ideje, hogy mi lesz ha a bevált szerelőm (elég idős már) leteszi a lantot, akkor hol fogom szervízeltetni. Vagy addigra elég idősek lesznek a gyerekek és megcsinálom magamnak, vagy akkor más típust kell néznem.
Nézegettem hasonló árban ilyen családi autókat, de amik felszereltségben és dizájnban ott vannak mint a mostani bmw, azok az autók inkább 2-3M-ba kerülnek. Ennyit pedig most nagyon nem szánnék rá. És később is csak nehezen. -
npera
újonc
válasz zetor2000 #68770 üzenetére
A mozgási energia a sebesség négyzetével arányos. De a görbe vélhetően közel van ahhoz, amit az igazságügyi szakértők szoktak használni.
A mai gépkocsipark igen széles tartományban tud fékezni. Egy még forgalomban levő ABS-előtti virsligumis Mazda 323 a bakelit abroncsokon lehet egy véglet, a másik meg egy sportosabb modern cucc erősen felüldimenzionált fékekkel, friss és modern keverékű abroncsokkal. De egy nehéz SUV régi és kopott abroncsokon is lehet riasztóan nehezen lassuló veszélyforrás a fejlett elektronika ellenére.
Szóval az ilyen szemléltető görbék alighanem vagy az aktuális flotta leegyszerűsített halmazának valami mediánja vagy valami régi bevett érték körül mozognak. Mindenképpen jó átgondolni a dolgokat, mert az első lépés fejben felismerni, hogy valami alapvetően veszélyes dolgot művel a sofőr akár öntudatlanul is napi rutinként.
Új hozzászólás Aktív témák
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Ukrajnai háború
- Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Netfone
- Jelszókezelők
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen