- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
- Yettel topik
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #45502 üzenetére
Itt a nyugati parton van nagyon sok kerékpáros út, én többnyire azon közlekedem, ha valahova bringázom.
Ha edzeni megyek, akkor viszont tipikusan már nem elég a bringaút, mert annyira ráz tempót menve. A vicc az, hogy a melóba menő bringaút még 50-el is teljesen jó. De amerre edzeni járok ott nincs is út vagy tipikusan olyan, hogy mész rajta 500 métert és hirtelen vége és mehetsz fel az országútra.
Én csak nappal edzek az országútival és az út szélén haladok. Ha olyan tiszta az út és nincs kátyú, akkor hajlandó vagyok az út szélét jelző fehér szaggatott vonal és a padka közötti 20 centis sávon is haladni. Ismerek olyan szakaszokat, ahol simán lehetséges.
De ha rosszabb a padka, akkor a fehér vonaltól (az út szélén, nem a középső) kábé 10-15 centire megyek.
A helyi autósok kétségbeejtően silány sofőrök. Van, amikor simán elhúz mellettem úgy, hogy a tükör és a karom között van mondjuk 15-20 centi. 70-el vagy többel. Van, amikor az utolsó pillanatban rájön, hogy a szembejövő miatt nem fog elférni és az utolsó pillanatban satuz mellettem, aztán visszaváltás nélkül próbál négyesből kigyorsítani 25-30-ról.
Van, amikor simán szembeelőz kábé 120-al és leszorít az útról.
Ettől függetlenül lehet haladni. Van ismerősöm, akit egy idős tata csoportostul letarolt egy régi 740-es Volvóval és elhajtott. Sosem lett meg az illető, páran úgy lesérültek, hogy sosem tudtak többet tekerni. Mondjuk egyik sem halt meg.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #45559 üzenetére
Én egy 900 lumenes lámpát használok sötétben. Úgy állítom be, hogy kábé 5-8 méterre elém világítson. Egy gumis felfogatása van, gödörbe hajtva igazítani kell rajta. Mivel körkörösen világít, így valamennyire vakít. De nem felfelé állítom, hogy durván vakítson.
Eddig még nem láttam olyan lámpát bringára, aminek autóhoz hasonló fénykávája van és szintszabályozóval lehet a kormányra rögzíteni. És a modern ledes autók is szénné vakítanak, pedig azokon aztán elvileg mindenféle csoda szintszabályozás van.
Nem minden bringás szabályszegő kamikáze, van egy részük aki szabálykövető. És elég sokan autóznak is, amikor nem éppen bringán ülnek.
-
WiZARD
addikt
válasz blueboi69 #45600 üzenetére
Jó kérdés, amennyi kell... 10-20(-30)m talán még nem gáz arányaiban se, illetve visszafizetni sem.
Ma beszéltünk kivitelezővel, fűtéskész házra 360k/nm körüli árat mondott, ha emeletes, akkor a második szint kb fele annyi. De igen, az befejezve, burkolva, mindennel valószínűleg inkább 450-500.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #45559 üzenetére
Gondolom, sok ezer km éjszakai kerékpározás tapasztalatait összegezted.
Ahol blueboj lakik, ott kb. pont 10 m/s-kel szoktam menni. Mivel a féktávom ennél a tempónál szintén van vagy 10-15 méter, így also hangon 20-25 métert be kell tudni világítani a lámpának, hogy biztonságban érezhessem magamat.
Tehát NEM elég a 8-10 méter. Hogy van-e olyan kerékpáros lámpa, ami tud olyan fényt csinálni, hogy biztonságos legyen ÉS ne vakítsa a szembeövőt, nem tudom. Amit viszont - veled ellentétben - fixen tudok, hogy a legtöbb országútis kerékpáros (nem a CM-en tekerő kézműves sörös fixis!) vezet autót is. És tudja, hogy mi az ami kibaszás az autósokkal és azt is tudja, hogy amikor keróz, akkor ő a kisebb/gyengébb, szóval nagy részük nem provokálja direkt a forgalom többi résztvevőjét, maximum figyelmetlenségből!
(magánvélemény: mivel nekem rossz a szemem, nekem még több fény kell, ezért sem tekerek éjjel, tény, hogy én megtehetem, hogy görgőzök a kis kondi szobámban, ezt nem mindenki teheti meg).
-
zetor2000
senior tag
válasz blueboi69 #45600 üzenetére
Most néztem, 110 nm 159miller. Bp., 11. Ker. 95 nm lakás, 25nm erkély, ennek ugye a felétvszokták alapterülethez számolni. Garázs nincs, de tégla. És ez veretős haszonnal, persze, mert 5 vagy 6 lakás van a házban.
Az a 80-90m szerintem alsó hang, de ne legyen igazam.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #45608 üzenetére
eleve nem ertem miert kell orszagutiskodni ejszaka
elhiszem, hogy nappal nagyon termeli a GDP-t, de a maratonfutok miert teremben edzenek a szezonon kivul?
van nalunk par futomanias, de ok ilyenkor nem a szabadban edzenek +2 fokban, hanem alapoznak
pedig o is futkoraszhatna lathatosagi mellenyben a jardan, meg LED bigyokkal karacsonyfanak feldiszitve orszaguton, de vmiert megsem ezt teszi
amugy ha a lampa szembe vilagit, akkor hogyan latja meg vele az uttesten a kikerulendo uthibakat, csatorna lefolyokat meg aknafadoket?
ami tegnap este szembe vilagitott, annak sem volt lofuttyosnyi fenycsovaja sem az uttesten, a lampa a kormany tetejen kajakra ~vizszintesen voltvannak edzotermek eleg sok helyen, ahol megtehetne
es legalabbis annak, akinek futja egy normalisabb, Leslie approved orszaguti cangara is, ha mar sportolaskent csinalja, annak apropenz lenne a havi korlatlan berlet is oda
aztan ha belecsokol egy aszfaltgorcsbe az elso kerek, tobbe kerul a kerek javitasa, mint a 2 havi berlete oda
ha el is esik benne, akkor meg folegtöbb drón kell ;P
-
Bujdy81
csendes tag
A konfliktusok jelentős részét itt (is) a silány infrastruktúra adja.
Pl. a Pákozd-Dinnyés közötti szakasz (amit arcátlanul a Velence-tó körüli kerékpár kör /direkt nem hívják kerékpárútnak!/ része) olyan szinten leromlott, hogy a jobb szélétől 80-100 centire tudok csak menni. Ami már majdnem a sáv közepe. Tehát ha két irányú a kerékpáros forgalom, akkor már EGY autó sem fér el biztonságosan az úton. Egy 2x1 sávos úton...Erre jön még nyáron a sok kiránduló, plusz a sóher falusiak, akik nem kerülnek 2 km-t, hogy ne ezen a szar úton kelljen menniük és kódolt a konfliktus…
-
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #45611 üzenetére
Tudod, hogy a maraton/ultra/terepultra futok miért a teremben edzenek szezonon kívül? Azért, mert NEM ott edzenek. Vagyis, bőven nem mind. Én a héten kétszer voltam futni éjjel. Hogy miért? Mert van életem, dolgozom, családozok, mikor a családi alszik, elmegyek futni.
Az az eltérés, hogy a futónak nem kell nagyon erős lámpa, mert 3 lépés a fékút. Felveszek egy kukásmellényt/fényvisszaverő széldzsekit és lehet veretni. Az autos örül, mert nem vakítom el a lámpámmal (ami elém világít 3-4 méterrel), de közben látja a bazi nagy dzsekit is. Keróval ugyanaz nem tud működni a más tempó miatt.
Amikor 16:30-kor megy le a Nap, akkor nem tudsz munka után nem sötétben edzeni...
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #45616 üzenetére
nemtom, nalunk van egy csomo felmaraton futo a cegnel, azok meg ott edzenek
jarnak szerte az orszagban versenyekre, de meg kulfoldre is
dobogos helyet szokott elerni -most mar- a senior kategoriaban az egyik ember, regebben volt amikor a Vasas, meg a akarmi masik sportegyesulet futojat is megelozte a 21km-n, szoval mondhatni jo tempot tud
de osztol tavaszig nem utcan edz a serules veszely miatt
en is amikor jartam a terembe telen sokkal tobben futottak a padokon rendes sportcuccokban
akkor alig volt szabad futogep, pedig 10-12db volt egymas mellett, tavasztol-oszig meg a fele ures volt kb barmikor
ez hogyan lehet?nekem csak az a furcsa, hogy a bringasoknak vhogy jan01-tol dec31-g van vmi megmagyarazasuk, hogy most miertis vakit, maskor meg miert nem vilagit sehogy
az hogy egy normalis lampaval vilagit nem vakitva, az vhogy qrvara nem akar mukodni nekik, hiaba is vezet egy reszukes nem erdekel, hogy 16:30-g hol mit csinal vagy mit nem csinal
az nem jogositja fel arra, hogy amikor edz vagy csak kozlekedik az akarhonnan az akarhova szandekosan vakitson a lampajaval
ennyi erovel majd en is tavfennyel jarok mindenhol, mert csakezekkel a bringasokkal mindig csak a baj van
vagy nincs lampaja
vagy van, de nincs bekapcsolva
vagy van, de csak ugy vilagit, hogy... sehogy
vagy van es vilagit is, de vakit
vagy van es vilagit, es jol is van beallitva
szoval van az 5 lehetosegbol 4, ami nem jo, es vhogy azt 4-t azt ugy, de ugy tudjak csuklobol csinalni, mintha muszaj lenne
piroslampat meg zebrat meg rohadtul nem akarjakm ismernies ha szolsz neki, meg nagyobb a pofaja, ahelyett hogy lapitana, ha mar egy f.sz
olyanok, mint a taxisok is
abban is van nehany normalis, de nagytobbseg egy gyoker azok kozott istöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
-
Jahno
őstag
válasz eattila #45579 üzenetére
Itt is végre dér, jég, minden vacak. Kimentem a közeli erdőbe, ott meg semmi nem volt :-O
Párat azért kattintottam, nem estem bele a tóba és elmormoltam egy sátánista átkot a fix50essel példálózók ellen. Mindjárt megnézem mi volt, de oda napfelkeltekor/lementekor kellene visszamennem,
-
-
FőDudu
addikt
válasz ncc1701 #45631 üzenetére
Lattam valami intelligencs pilacsot bicajra is ami mar kb azt tudja, hogy fenyviszonyoknak megfeleloen varialja a fenyerot es a szembe jovot nem vakitja el.
Az mar majdnem az Audi/BMW fele lezeres cucc ami kimaszkolja a szembe jovot a paszmajabol valahogy.
Van letjogosultsaga amint a fenti vitabol latszik. Kotelezove tennem a biciklisek szamara.
Ha van penze draga bicajra, legyen penze a biztonsagi cuccokra is. Vagy bicajozzon vilagosban. Ez magas labda, de pont leszarom.A kozuti kozlekedes az minden resztvevo szamara kotelezo szabalyokat kell szabjon.
Legyen az biciklis/motoros/rolleres/szamarkordes/stb...[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz ncc1701 #45637 üzenetére
Naaaaa.
Azert npera lampaja csak lemerit 8db 18650-et kb 1 ora alatt. Az valoszinuleg amperoras kapacitas. Azert az combos LED kell hogy legyen ami azt leszopja. Sokezer lumenes fenyerovel egy picsanyi lampaban.
Bujdy meg mar megmagyarazta, hogy lefele iranyitva szart se er, szoval vakit az valoszinuleg ahogy a tobbiek mondjak.
Erre szerencsere ritka az ejszakai biciklizes, meg amugy is van jo sok kerekparut, szoval nem jellemzo a tortenet. De ettol meg el tudom kepzelni, hogy HZ es kekfiu nem veletlenul hoztak fel a temat.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
újonc
válasz FőDudu #45639 üzenetére
Nézted, hogy a 8-cellás akksi 2S4P volt? És 2 cella teljesen gatya volt benne? Azért merült olyan gyorsan. Ha a rózsaszín cellákat mutató képes hozzászólásomra visszagörgetsz akkor látod a cellafeszültségeket. 2 cella teljesen lehúzta az egész pakkot.
Maximum drive current: 3000 mA
Ez a maximum. Ha tényleg működött volna az akksipakk minőségi cellákból építve (ahogy nem volt ugye), akkor kábé 12 Ah lett volna a kapacitása (20 Ah-val reklámozták, ami fizikai lehetetlenség) és akkor kábé 4 órát kellett volna mennie. Ennyire fos volt a pakk.
Itt látod a fényét a videóban téli reggeli sötétségben.
Az is látszik, hogy mennyire van a szembejövőtől elfordítva. Nem egy modern kocsi fényszórójához hasonló fényforrásról van szó. Egy darab CREE LED van benne, az erősebb lámpákban akár 4-5 ilyen LED-et is beraknak. Na, az már vakít erősen. Ez inkább egy racionális melóba járós lámpa. Látok és én is látszom. De nem egy mini Napról van szó vagy neutroncsillagról.
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #45639 üzenetére
Milliamper/üzemidő kérdése, meg persze a fényereje is szabályozható, plusz ugye fénysűrűség kérdése. Más nem jut eszembe, már ittam, de meggondolhatom. Lefelé nekem ezek tök jók, valamit látok az útból és pont elég. Mondom én, mint telibe koca bicajos, akinek van pár pislogója, hogy valamennyire lássanak és amúgy sokkal értelmesebb terepeken bóklászom, mint itt a haladó kategóriásak.
-
-NoVa-
őstag
válasz FőDudu #45635 üzenetére
Azt már egyszer dícsértem szerintem, nekem van. A legjobb benne, hogy ezt ki lehet kapcsolni fix fényerősre.
Végülis ha utcai lámpa alatt mész el, kikapcsol mert van elég fény. Ha szembe jön egy autó, és vakít, kikapcsol, mert van sok fény. Igaz, így végképp nem látni az utat, de okos meg automata. Fenét.
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #45635 üzenetére
Optocsatolás az olyan, kérdés van-e benne mesterséges intelligencia, vagy megmaradt egy Zenit fényképező szintjén, ami igazából fényerő függvényében szabályoz? Aztán ha jön szembe autó, akkor lehúzza a fényerőt, hogy ne lásd az utat? Meg itt volt enpera videója, az is kapcsoljon le, mert jönnek szembe, holott a szembejövőt ez pont nem bírja zavarni? Azt is elképzeltem, hogy utcai lámpa sor alatt majd stroboszkópozik, mint állat, hogy meghülyítsen.
-
-NoVa-
őstag
Ha meg már Will Smith, Bad Boys 3 nagyon rendben volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- War Thunder - MMO Combat Game
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gitáros topic
- Facebook és Messenger
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Energiaital topic
- További aktív témák...