- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- Érkezőben a Poco M6 4G
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #45549 üzenetére
Nekem egy Bluedio T5S van melóbajáráshoz, mindennapi ingázáshoz. Szerintem nem rossz. ANC érdekes benne, de néha jól jön, tömegközlekedésen a mamókák egymás közti csacsogását nem hallani minden pénzet is megér. Persze nem volt 50USD, csak 32, vagy hogy, valami nyári vásár volt Alin.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #45550 üzenetére
Haversrác aki Budaörsre költözött. Ááaaa, kertben van egy fullos medence, bár kicsit túl nagy is, de hátul egy elég rendes mindenfélés sufni. Ott azért el lehetne möhözni. Egy húzósabb buli után simán ott tudnak aludni a jó arcok, ezek meg semmit semmire nem használnak majd.
-
hobizoli
nagyúr
ja
amugy multkor oktober-november korul ismi mutatott egy linket, Floridaban mik vannak mennyiert~75nm-s kegli Tampa-ban Floridaban, a tampai obol partjan (Mexikoi obol), kinezel az ablakon vagy kiulsz a loggia-ra, es az obolre nezel ki...jo szar lehet este a naplemente
zart lakopark (2000 korul epult), sajat medencevel, automoso(!), dedikalt parkolohely mindenkinek, kertigrill, kis csonak kikoto, ha kihajoznal az obolre... 130kUSD, az ~40megaforint kb
es ezt aruljak kb fel eve ennyiert, szoval nem kapkodnak meg ennyiert sem utanade akkoriban lattam egy videot is, azt a Gombos Edina toltotte fel (exTV2-s musorvezeto), aki majdnem ott el, csak felsziget keleti oldalan az Ocean feloli oldalon Miami - Boca Ratton regioban
a video arrol szolt, hogy megneznek 2 hazat, es hogy u.n Openday kereteben, amikor ott van a hazban az ingatlanugynok is egesz nap korbenezik, hogy megmutassak ott mi kerul a mennyibe
1. haz szinte az ocean partjan, mert kb ~100m-re volt a tengerparttol, 2-3 haz volt csak mellette a tenyleges partig, ami ott is eros arfelhajto tenyezo, sok szoba, ~400nm es 1.5milka USD
a 2. haz egy ~260nm-s megoldas volt kb 8-10perc auto utra a tengerparttol, szinten amerikai lepteku konyha, 4 szoba, kinti medence, uj teto, a teton napkollektor, haz mogott gaztartaly + diesel aggregator, vatta uj kozponti klima meg kozponti porszivo, 2 beallos garazs, szinten zart lakoparkban van
ja meg ennek a havi kozoskoltsege 180USD, ebben benne van a lakopark bizt szolgalata, szemetszallitas, apoljak a lakopark novenyzetet (a videon latszott, hogy nem hanyagoljak el, csili vili minden, le van vagva a fu patentul a mindenhol is), plusz a haz osszes lakojanak az edzoterem, a jogaorak, a kozossegi teruletek, kosarlabda palyak, medencek hasznalata, kabelTV, internet...
ez a keco 450kUSD volt, ~140misi
ez itthon nezned, itt is lenne kb ennyitöbb drón kell ;P
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #45509 üzenetére
Szerinted akkor hol alkalmas a hely az országútis kerékpározásra, amit kellene keresnem?
Mert leírásod szerint az országúton ne sportoljak, a kerékpárúton nem lehet (megjegyzem, nem is szabad, mert ott 30 km/h a sebesség limit), zárt pálya pedig nincsen. Akkor?
Én értem, hogy zavar, hogy világítanak a kerósok, de szerintem ezt egy kicsit túltolod. Hány ilyen alkalom volt? Kettő? Három? Csak azért kérdezem, mert én bő hét éve lakom a tó mellett és eddig nulla alkalommal találkoztam vakító országútisokkal, pedig nálunk is itt mennének el a főúton, másfelé nem tudnának menni.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Bujdy81 #45557 üzenetére
a keros kibaszasbol csinalja azt, hogy szembe vilagit, mert derolgalja a gyoker agyat, hogy vilagitania KELL, nem mehet a kenye-kedve szerint annyival, hogy "énígyislááátok", akkor meg mar ugy csinalja, hogy a leheto legparasztabb legyen vele
ha maga ele vilagitana 8-10m-l, akkor o is latna vele, meg szembol is latszodna, de szandekosan nem ugy allitja be, hanem hogy az autosnak szembe vilagitson
ezt regen nem igy csinaltak, csak elterjed ez a szokas vmi CriticalMass-s forumrol kiindulva, az azota van sok igy allitott lampatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
mentem a Lurdy fele eset nyolc korul, 2 bringas is ugy jott szembevilagitos lampajaval az Ulloi-n Kispesten, hogy a 2.-ra meg ra is villantottam tavfennyel, mint a vakitos autosokra orszaguton, hogy vegye mar le a tavfenyt
esku direkt van igy beallitva ezeknek ez
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #45557 üzenetére
Ahol le van zarva a forgalom elol. En nagyon birom az orszaguti kerekpart, kovetem nem csak a haromheteseket, hanem mindet amit adnak, de ezt nem lezart uton csinalni kesz ongyilkossag. Csoro Scarponit lassan harom eve vesztettuk el, csak mert elment a haza korul edzeni egyet. Nem normalis dolog, hogy 60-80 kilos biciklisek azonos feluleten kozlekednek 1-40 tonnas vasakkal.
Az mondjuk a kisebbik gond, ha vilagit a bicilkis lampja... felenk inkabb az ellenkezoje a problema.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz blueboi69 #45567 üzenetére
Áhh, akkor abban lenne, ami most a pincében van, és akkor ezt öntené el a csőtörés.
Meg akkor a jóarcoknak már nem is lenne akkora hombár, hogy legyen hol alukálni.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #45557 üzenetére
Rákerestem, Millenáris sporttelepet dobott ki a gugli.
Egyébként felőlem sportoljon aki szeretne, csak engem ne zavarjon vele. Én sem zavarom őt, akkor ő miért teszi? Nem az az alapvető bajom, hogy ott van a bringás, hanem, hogy vakít és ezáltal balesetveszélyes. Ráadásul ha engem elvakít, akkor én okozok balesetet, ő meg elteker a picsába.
-
blueboi69
csendes tag
válasz hobizoli #45555 üzenetére
Ezek szerintem csak katalógusban mutatnak jól, valszeg ha már ide hozzánk is eljutott ez a hírdetés/info, akkor a kutyának sem kell. Önmagában a tengerpart jól hangzik, de akkor már inkább a földközi tenger. Az már tökmindegy, hogy a horizonton túl mennyi víz van, cserébe sokkal védettebb.
-
FőDudu
addikt
válasz blueboi69 #45570 üzenetére
Amig nem ismerjuk a helyi viszonyokat, addig ezek jol hangzo lozungok.
Lehet evi 5 szamjegyu ra csak a biztositas, aztan lehet nem tul jo kornyek (biztonsagilag), lehet olyan kihalo kornyek mint Detroit, stb....Itt is akad olyan haz, hogy 500 meteres korben semmi nincs.
Na akkor az most jo, vagy rossz?FőDudu
-
cyberde
csendes tag
válasz Bujdy81 #45502 üzenetére
"1) szabályos, amit a bringás csapat csinál? Azaz van bármilyen szabály, hogy merre világítson a lámpa? Nem tudok ilyenről, tehát szerintem szabályos."
Ha elvakítja a szemből közlekedőt, akkor az "közúti veszélyeztetés bűntette"
"BTK 234. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő." -
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #45570 üzenetére
ne a mostani magyar arakkal hasonlitsd ossze, hanem a evekkel ezelottivel, ott akkoris annyiba kerult ez, itt meg nem
az, hogy itt a CSOK-l fel lett pumpalva az ingatlanok ara 2-3x-ara par ev alatt, az semmit nem jelent ott
de megnezed, hogy egy 40millios keglit ott mennyiert lehet kiadni egy berlonek meg itt, akkor eleg nagy az elteres
1000-1200USD ott egy havi berlet, az olyan 300-350kHUF forintositva, pedig az ingatlan jelenleg kb ugyanannyiba kerul
most kiszamolod, hogy itt egy lakotelepi keconak az arat, amit beletoltal vasarlaskor es azt a berlo mennyi ido alatt kohogi vissza, akkor ~20-22ev jon ki
ott kb a fele, mert bar az ingatlan ugyanannyiba kerul jelenleg, de joval magasabb a berleti dija ott
es ahol magasabb az eletszinvonal oda tobben fognak menni elni isami nem tengerpart kozeli, hanem a varos masik vege az erdo fele, ott 90-110k USD korul voltak a ~80-90nm-s sorhazi lakasok
vagy Houston kulvarosi resze, uj epitesu lakopark, nagy telekkel, par km-re a öböltől, es nem egymas seggeben epulnek a hazak, mint egyes Bp-i agglomeracios reszeken
190-200nm, dupla garazs, 4 szoba, 2 furdo... vadonat uj az egesz, te fingasz bele eloszor a wc-be... 220kUSD
ez itt is siman lenne ennyibe, de lassan kb a telket nem lehet ehhez megvenni
aztan nezd meg mennyi ott a kereset ehhez, meg itt mennyi
ja es ott nem futeni telen, mert eleve minusz fok sem nagyon van, es a ho sem esik, mert a varos Kairo-val(!) van nagyjabol egy szelessegi korontöbb drón kell ;P
-
WiZARD
addikt
válasz blueboi69 #45508 üzenetére
Thx.
Türelmem sincs, kompromisszum képességem még kevesebb. Túl határozott elképzeléseink, igényeink vannak, minimális esélyt látok hogy pont ilyen eladót találjak.
(modern, minimál külső, 110-130nm lakótér, 2 autónak garázs, normál méretű kert, megfelelő elhelyezkedés)
Hogy Győr, vagy valami egybeépült/környező falu legyen az is jó kérdés.Ma lefoglalózták a pesti lakást.
Házra keret 50m+hitel (egy hz féle floridai lakás pont kijönne )[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz FőDudu #45101 üzenetére
Ez egy hosszabb téma ismét és nehéz lesz egy hozzászólásba beleszorítani. Fogalmam sincs, hogy a VW hogyan csinálja, de gyanítom hogy az egész iparban elég hasonló a gyakorlat.
A fejlesztés nem 0-ról 1-re ugrással fut. Sem a HW, sem a SW területén. Mind a két oldalon vannak különféle prototípus szériák, csak a HW oldalon ez tipikusan kézzel is megfogható protókat jelent, míg SW oldalon meg különféle releasek vannak. Ezeket igyekeznek nagyjából összehangolni, mert ha jön egy új protó széria egy bizonyos érettségi fokkal, akkor ahhoz kell egy megfelelő funkciókat és kalibrációt tudó SW is.
A korábban érvényes fejlesztési irány, hogy sok-sok ECU van különféle funkciókra és alrendszerekre kezdett teljesen tarthatatlan lenni, mert már sokszáz különféle ECU van egy kocsiban és nagyon komplikált az egész. Többek között a Tesla is átállt a „szuperszámítógépes” topológiára, amikor korábban sosem látott számítási teljesítményű központi rendszerekről beszélünk. Ez nem csak a Tesla sajátja, mások is ilyet használnak az új fejlesztésekben.
Ez azért még nem azt jelenti, hogy csak egy nagy doboz van középen egy villogó piros leddel és mindent az csinál. A szoftver még mindig borzasztó komplikált erre. És még mindig kell hozzá integrálni az összes alrendszert, biztosítani a robosztus működést és mindenféle diagnosztikai követelménynek meg kell felelnie a rendszernek.
A fejlesztés tipikusan kicsiről nagyra lépések sorozatával történik. Először legtöbbször csak MIL (model in the loop) van, aztán SIL (SW in the loop), aztán jön a fejlesztés és tesztelés azon szakasza, amikor HIL (HW in the loop) megy. Egy HIL lehet egy dupla hűtőszekrény méretű EUR-ban is sokszámjegyű rack cucc, ami egy egész autó összes funkcióját valós időben futtatja és szimulálja és ebbe kötsz bele mondjuk egy ECU-t, amit aztán a Gabibácsi melójához hasonló automatizált tesztelési case-ek sorozatával próbálsz kiakasztani.
Ha ezeken a lépéseken is átmentél, akkor jöhet a különféle rigekben tesztelés, amikor mondjuk „csak” egy hajtáslánc (akár elektromos, akár fosszilis) fut egy tesztpadon. Körülötte szimulált autóval. Vagy lehet egyre nagyobb részegységeket rigben nyúzni. És a végső stáció a kocsiban tesztelés. Ez a legdrágább, leglassabb és mégis sok esetben ez adja a leginkább valósághoz közeli helyzetet, mert a modellek még nem 100%-os megbízhatóságúak. Annak ellenére, hogy folyamatosan javítják őket.
Az egészet meg lehet fűszerezni azzal, hogy sosem a nagy VW csinál minden alkatrészt, hogy vesznek termékeket, amiket esetleg még fejleszt a kocsi fejlesztésével párhuzamosan a beszállító. Tehát a sourcing idején még csak egy fejlesztési terv van csak, ami viszont feltételezi, hogy mondjuk a kocsi hard tool fázisára már egy közepesen érett szuperszámítógép HW és SW lesz majd. Aztán ha mondjuk csúszik a beszállító, akkor részben a bőrt is lenyúzzák róla a szerződéseben rögzített feltételek mentén, de ugyanakkor a VW is oboázik, mivel mondjuk a következő protó szériára még nem tud 85%-os készültséget adni az a bizonyos alrendszer, hanem csak mondjuk 65%-os. Ez késlelteti az integrációs teszteket, a többi ezzel kapcsolatos rendszer fejlesztése is csúszik és végső soron a folyamat végére remélt közel 100%-os készültségi szint helyett lesz mondjuk 80%.
Ez nem azt jelenti, hogy az egész használhatatlan, de a projekt kezdetén megálmodott feature set elérése nem valósult meg. Ki lehetne akár adni a kocsit piacra, de a projekt által definiált vevőkör által elvárt funkciók nem működnének vagy nem jól működnének. Vagy esetleg a homologizációhoz szükséges attribútumok nem érhetőek el. Valami miatt úgy dönt a projekt, hogy kisebb rizikó behúzni a kéziféket és várni az SOP-vel, mint rizikózni és kiadni félkészen.
Szó nincs róla, hogy behazudtak valamit. Egyszerűen egy felfoghatatlanul komplikált folyamat egyes részei késtek valamilyen általunk nem ismert faktor miatt, ami megcsúsztatta az egész folyamatot.
Nem védem a VW-t, de túl hamar törsz pálcát felettük, miközben a részleteket nem ismered. -
npera
újonc
válasz FőDudu #45112 üzenetére
Igen.
Vannak olyan modellek, amikbe a hajtáslánc különféle részeit termikus modellekkel is le tudod írni. Így a különféle veszteségeket is tudod modellezni. Aztán ezeket a különféle driving cycle (akár WLTP vagy US06 vagy akármi) alatt tudod futtatni. Különféle kocsi modellekkel és felszereltségekkel.
Ha ezeket egy jóval magasabb komplexitású modellbe integrálod, akkor nem csak a hajtáslánc veszteségeit tudod modellezni, hanem az egész autóét. Ezzel már előre tudod modellezni egy BEV esetén a range-et, mielőtt még a protót legyártottad volna. És a modell vs valóság közötti eltérés nagyon pici.
A biztonsági eszközöket is hasonló módon teszteled, mint a korábbi hozzászólásomban írtam. MIL, SIL, HIL és aztán különféle rigek. Ott sem azonnal lesz kész a SW és a HW, hanem iterálsz.
Amióta a SCRUM fut itt-ott nem sok változott igazából. Az autóipar korábban is iterációkból fejlesztett, legfeljebb a nagy vonalú iterációk nem hetente ismétlődtek, hanem 1-2 évente, aztán egyre gyakrabban. Ettől függetlenül nyugodtan le lehet bontani a folyamatokat kisebb lépésekre, hogy aztán az agile valamelyik változatát rá lehessen húzni.
Az egész téma ennél 1000x mélyebb, nem túl hülye emberek dolgoznak rajta nem kis számban. -
FőDudu
addikt
Te, mint bennfentes, nem tartod furcsanak a hardver legyartasat ugy, hogy a szoftver kb 1 evet kesik?
Ugy ertem, szokasos az ilyesmi?
Nem egyutt kellene fejlodni a hw/sw oldalnak?
(Persze a sw nyilvan kicsit kesik, no de kb 1 ev az nem extrem ilyenkor?)
Hiszen a teszteles soran akarmi kiderulhet, igy az elore legyartott hw nagy szivast, vagy epp a teljes funkcio kieseset jelentheti.Ez igy extrem rizikonak tunik.
FőDudu
-
hobizoli
nagyúr
-
npera
újonc
Én arra figyelek, hogy igyek egy-egy kortyot a sportitalos (főleg görcs ellen jó) gyógyszertári folyadékpótlós vízből. Akkor nincs görcs.
És minden depónál megállok (tipikusan 25-50 km-ként van futamtól függően), ahol töltök vizet és öntök bele port, aztán zabálok kovászos uborkát és sportszeletet. Aztán gyí.
Tartom a 150-160 bpm közötti pulzust, az órámon a pillanatnyi sebesség alatt rögtön ezt írja.
Ezzel elég jól tudom tartani a kábé 25 km/h átlagot, úgy nézem hogy nekem kábé ennyi a kényelmes és még kellemes. Sosem leszek élsportoló, de élvezem az ilyen amatőr futamokat és felüdít a bringázás, ha a fentiek szerint csinálom.
Sosem fájt még tőle semmim, egy ilyen futam után sem vagyok lerobbanva. Lehet nagyon alacsony az ambícióm, én ennyivel kábé elégedett vagyok.
-
FőDudu
addikt
válasz hobizoli #45593 üzenetére
Csak a legyartott autok tomkelege ami nem illik a kepbe.
Ha azt mondanak, hogy szallitas majd q3, mert meg teszteles es extrak implementalasa folyik akkor nem lenne furcsa. Pers,e gysrtas csak q2-ben indul.
Igy azonban a sok szofver hibas auto tarolgatasa azt a kepet festi, hogy valamit orulten elbaltaztak es nem tudjak tartani a sajat utemtervuket. Azert irom, hogy hi as, mert nem kepesek ellatni azt a funkciot amire legyartottak oket. Szoval vagy felkesz, vagy szoftver hibas, funkcio szegeny, stb...
FőDudu
-
hobizoli
nagyúr
en azt nem ertem az egeszben, hogy multkor volt egy cikk, hogy mindent IS vmi kulon egyseg vezerel majd benne es fuuuu es azert
nem lehet, hogy egy kozpontibb vezerlo foscsi 100x ertelmesebb lett volna?
amiben vagy enegedelyezve van egy funkcio/opcio vagy nem, ha kertek/nem_kertek bele, vagy csatlakoztatva van az adott ID-ju hardver, vagy nincsmert ennek igy mi az ertelme, hogy van benne huszonvalamennyi kis vezerloakarmi es 100millio+ soros mar a sw hozza...?
csinaljak vagy 5-6 eve es meg szar istöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz hobizoli #45428 üzenetére
Majd nézem Tesla Björn mit reagál rá.
Én a gyorstöltésre úgy tekintek, hogy ha interurbán mész, akkor ezt használod. De ha csak úgy mész a BEV gépkocsiddal ide-oda, akkor úgyis otthon töltöd lassan csorgatva. Akkor pedig még (!) olcsó.
Ha valami értelmes méretű akksival szerelt és jó hatékonyságú BEV-ről van szó, akkor még az autópályás haladás sem lesz tragikus ettől. Ha meg egy feleslegesen nagy méretű és nagy fogyasztású német masztodonnal veretsz túl gyorsan a belső sávban villogva, akkor majd lehet csengetni a töltőfejnél.
-
blueboi69
csendes tag
válasz WiZARD #45586 üzenetére
Mennyi hitelben gondolkodsz? Manapság ez a 130nm lakótér + garázs ésatöbbi ami az 50M, erre még rájön a telek
Kb 2.5éve volt az, hogy minőségibb kivitelezés netto négyzetméter ára az 300-350ezertől indult felfelé. Namost ez manapság olyan 450-500. Tehát egy full üres 100nm-es kecó lesz 45-50M. + a garázs + a telek + a berendezés...