- Honor Magic V2 - origami
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel 6/7/8 topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Hirdetés
-
LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
ph Leteszteltük az OLED evo paneles, 4K felbontású, mélynyomókkal is felszerelt, 65 hüvelykes televíziót.
-
Manor Lords - Túl a kétmillión
gp Alig három héttel a megjelenés után máris egy fontos mérföldkövet értek el a készítők.
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chereiose
addikt
Tudnátok linkelni olyan hosszabbítót (10-15m-eset mondjuk), amivel biztonságosan lehet tölteni az autót? Ha sorra kerülne rá esetleg egyszer, akkor nem a 2 ezer Ft-os tescos hosszabbító az ajánlott gondolom.
-
Chereiose
addikt
Szerdán hazahoztuk végre valahára a Springet. Ott feltöltötték 100-ra, de ahogy láttam a gyártás óta kb 100-on állhatott, mert amikor 2 hete először elmentünk megnézni akkor is 100%-on volt. Most azóta egyszer feltöltöttem 75-ről 85-re, most 70%-on van, magyarul még sose merült le ennél jobban. Érdemes egyszer legalább lemerítenem 10% környékére, úgy jobban beáll? Mondjuk most pont nem tudom, mert holnap utazok vele, ott speciel pont lefog menni szerintem 20% környékére, ha most rátöltök 90% felé itthon. Vagyis muszáj feltöltenem legalább 90%-re, mert nem üres akksival indulnék neki a 200km-es útnak. Vélemények?
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Még egy lehet hülye kérdés, hogy ha pl. olyan helyem töltöm nyilvános helyen ahol nincs semmi tető, akkor nem gond ha esik az eső? Mondjuk eleve ha be van dugva nem hiszem, hogy betud csorogni oda víz, de fő az óvatosság
-
Chereiose
addikt
Bocs a kérdésért, legközelebb írni se fogok
gorbep: Na erről lemaradtam, mert én erről még egy korábbi cikket olvastam pont ahol írták, hogy még ingyenes, hát akkor legjövedelmezőbb itthon tölteni, max esetleg még a Lidl ott van 30p ingyen, máshol már talán nincs, kivéve ott Penny még adnak valamennyit.
-
Chereiose
addikt
válasz Skatepapa22 #2613 üzenetére
Szerintem pont a pályázás miatt, ahol egy jól fogyasztó autót kb olcsóbb tankolni (legalábbis amíg van a hatósági ár), mint Ionity-n tölteni(épp tegnap regeltem be, hát asszem 250 ft/ kwh órás áron nem sűrűn járok majd oda + kényelmi díj, még az én 27 kwh-s akksim is 6-7 ezerből lenne "tele"), annyira nem adja ki a matek, ha csak a spórolásra kell a villanyautó. Kis túlzással fele annyiból megvan maga a vételára is egy hybridnek. Persze nem lebeszélni akarlak személy szerint, de én nagy előnyét nem látom, ha ennyit kell menni a pályán úgyis, de az is igaz, hogy a 240km nem brutális futás, szóval lehet egy Kona is hozná simán (abból a nagyobb akksis).
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz Skatepapa22 #2615 üzenetére
Így már értem az álláspontodat Én is élvezem, hogy nincs motorhang, pedig egy Dacia Springet hajtok "csak", de tök jó. Napelemmel amit el is felejtettem, azzal meg tényleg 0-ra redukálod a töltését.
-
Chereiose
addikt
válasz Skatepapa22 #2622 üzenetére
Hát még csak pár napja van meg, van benne 400km, szóval hatalmas tapasztalat nincs vele, de jöttem a hétvégén vele egy 220km-es útra (holnap vissza), felénél megálltam tölteni, meg eleve nem mentem nagyon 100 felett (ritkán 110, de óriási volt a szél), talán a megadott vegyes értéket tudja (jó időben), de így, hogy végig 100-as tempót kellett menni így nem hiszem, hogy reálisan kibír 150km-nél többet.
-
Chereiose
addikt
Horvátországba el lehet jutni értelmesen elektromos autóval? Esetleg erre van valamilyen app amivel lehet tervezni? Na meg a gyors töltők árait is jó lenne tudni, gondolom rizikós azért belevágni, főleg, hogy az adott úti célnál milyen töltési lehetőségek vannak.
-
-
Chereiose
addikt
válasz wassermann #3045 üzenetére
Igen ha megyünk akkor szerintem ez a reális opció, azért ott a tengerparton szerintem nem sok töltő lehet, az autópályák mentén még csak csak, viszont ha az egyik nem működik vagy várni kell akkor valóban botrány.
Pl. a héten ausztriában, SCS pláza parkolója: nem igazán voltak képesek leírni sehol neten, hogy hol milyen töltő van mennyiért. Erre odaértem, találtam egy type 2 oszlopot, 20 eurót emelt le a kártyámról, majd OTTHONI sebességgel töltött, tehát kb 50%-ról 92%-re ment csak órák alatt, mindezt 8e Ft-ért. Felrobbantam, nem is értem ott ilyenek a type2 töltők, meg ilyen árak vannak? Mindenesetre épp elég lenne 1 ilyet kifogni egy horvát úton.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz PeterPH #3047 üzenetére
Hát attól függ mennyivel érek oda, de átlagban 40 perces idők biztos lennének, igaz a kicsi akksit hamar feltölti 30kw-tal is, de ugye megállni is meg kellene szerintem négyszer, szóval az amúgy normális út duplája lenne, +halálfélelem lenne, hogy az a töltő amit találok tényleg működjön, meg ugye az árakat sem igazán tudni, ausztriás esetemből kiindulva meg szarabbul járnék a végén mint benzinnel.
-
Chereiose
addikt
+1; hirtelen valami történhetett itt szépen sunyiban. Érdekes hónapok elé nézünk
Csak hogy valami villanyautós témába is vágjak, idáig tartott akkor az olcsó otthoni töltés is, ha túlléped a 210 kWh -t és piaci árat fizetsz (főleg egy kertes háznál lehetetlen tartani) akkor tényleg nem sok értelme lesz a villanynak, legalábbis ha az üzemanyag költséget nézzük.Bandit21: KATA-sok szerintem nem jutottak el a 7. pontig
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Ionity-n szokott tölteni valaki?
Én most először "futottam" bele, nem is volt gond vele (Ausztriában), csak a fizetéssel mint ma kiderült. Ugye ott levonta az 1€-t + a töltési árat, erre látom, hogy ma meg levonta még egyszer, mert mint kiderült a honlapról is, ezek a tetvek a töltéseidet zárolják, majd levonják az összegeket még egyszer. Magyarul kifizeted utólag is, aztán napokat/heteket ülnek a zárolt pénzemen? Normális ez? Lehet bemegyek a bankba, hogy oldják fel, mert ez mi, hogy egy szolgáltató korlátoz a felhasználható pénzemben napkig/hetekig?
Ez a vicc ebben az egész töltögetésben, ahány szolgáltató annyi tetves app és probléma.. -
Chereiose
addikt
válasz Balázzs #7204 üzenetére
Érdekes. Tudom, hogy van app, hisz arról indítottam..
De ez kb olyan így, mintha vennék egy kenyeret ami kifizetek, majd még zárolja még egyszer a kenyér árát...
És ezt így le is írják a FAQ-ban, tehát nem valami hiba, hanem ilyen retek az egész. Csak nem tudom mikor óhajtják feloldani a zárolást. -
Chereiose
addikt
válasz Balázzs #7207 üzenetére
Láttam, hogy van elvileg magyar ügyfélszolgálat telefonon, megkérdezem őket, hogy most ezt hogy gondolják. Mert érted, ha pl 4x töltenék egy úton akár 50 ezer Ft-ért, akkor levonnak 50 ezret mint zárlat, majd még egyszer ennyit? Azért ne vicceljünk már, hogy százezrek kellenének egy-egy hétre, ha annyiszor kellene tölteni, mert kétszeresen kell fizetni minden töltést. Benzines autóba se kétszer fizetem ki a tankolást..
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Mennyi idő alatt adják vissza a pénzt általában? Ez elég negatív azért, pedig a szolgáltatásuk nem rossz, sok szabad hely van, indul azonnal stb.
Másik, az a 4700 Ft-os havidíjas előfizu az megéri? Vagy ott kötelezően 12 hónapra muszáj szerződni? Ugye úgy 0.20€/kwh lenne a töltés ami akár pár töltéssel visszajönne. Meg talán nem vonogatna le 2x a kártyáról sem..
-
Chereiose
addikt
De akkor ezt hogy gondolják, töltök 20-30 ezerért mondjuk és akkor random 1 hónapra elszednek tőlem még egyszer annyit, miközben az a pénz pont kéne mondjuk még egy töltésre?
Egyiknek se vagy nem tudom, nekem egy Springem van, csak random ezt láttam, hogy havi 4700-as passporttal 0.20 centért adják kwh-t.
-
Chereiose
addikt
Ausztriában valaki használta már a Smatrics nevű csoda hálózatot?
Hiába regisztráltam, nem mutat egy töltőállomást sem és ott a helyszínen sem tudtam elindítani QR kóddal, mert nem találta. Olyan, mintha a helymeghatározással lenne baj, mert az a kis karika ott alul dolgozik, de semmi se tölt be, más telefonján sem, ott is néztem. Majdnem be is fürödtem, csak egy osztrák szerencsémre elindította nekem az ő kártyájával.. -
-
Chereiose
addikt
Szerintetek Dacia Springhez [link] ez a töltő megfelelne? Ugye asszem 6,6kw-tal tud tölteni, viszont inkább az itthoni áram a kérdéses. Jelenleg 3x16 amper van, gondoltam az egyiket le kéne teljesen választani szerelővel és azt adni a töltőnek, de mondjuk az se érné el a 4kw-ot, bár gyorsabb lenne, mint a vészöltő, na meg nem kéne mindig előrángatni azt a kábelt. Bár tudom, hogy 3x32 amper lenne az ideális, de egyelőre most az még nem valószínű, hogy lesz, így ennyivel kell beérjem. Illetve van ez 3,7kw-osban is [link] , de ha már ugyanannyiba kerül akkor egyszerűbb a jobbat venni gondolom, hát ha később lesz bővítés is.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Hát akkor megvagyok lőve. A 3x32A-t mar megkerdeztük, elég horror lenne a bővítés, na meg az ideje is, napelemem amúgy nincs szóval az nem érint úgy sem. Így akkor értelme sincs egy ilyet se venni? Csak ez a vésztöltővel szarakodás annyira rossz, na meg lassú, habár éjjel telemegy csak akkor is..Azt hittem ha egy 1x16A-t kap dedikáltan akkor egy ilyen 3.6kw-os alaptöltővel elleszek, kicsit gyorsabb is mint a sima vésztöltő.
-
Chereiose
addikt
Igen, 10A-es a gyári töltője. Tudom, hogy időben alig nyerek vele valamit, így is úgyis éjjel kell tölteni amíg alszik az ember, de talán biztonságosabb, na meg kényelmesebb lenne, én ezt a gyári töltőt nem akarom a falban hagyni, ott lógni ki a konnektorból, főleg, hogy nem zárt garázs van, hanem csak egy tető beálló. És amúgy ha azt a 7,4kw-os töltőt telepítenénk akkor egyből levágná a biztosítékot, mert felakarná venni a max amper számot?
-
Chereiose
addikt
Ebben az ABRP appban a Wh/km adatot hogyan kéne megadni? Tegyük fel 13 kwh-t fogyaszt a Spring, akkor itt mi lenne az átváltás?
-
Chereiose
addikt
válasz cinemazealot #8704 üzenetére
Igen így gondoltam, világos, köszi
-
Chereiose
addikt
Használt Opel Corsa-e / Peugeot 208-ról mi a vélemény? Szimpatikus az egész nagy akksi és a 100Kw-os töltés ( ha bár nem tudja sokáig), illetve egész jól bement az áruk 7m környékére.
-
Chereiose
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Honor Magic V2 - origami
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Újabb előzetesen a GreedFall II: The Dying World
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- Motorolaj és szűrő topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- További aktív témák...
- IKEA Malm íróasztal - nyír
- Rowenta X-Force Flex 9.60 Aqua 4in1 kéziporszívó
- Metabo 4Ah LiHD akksik eladóak - 2db, vadiúj, 0km-es, 0 töltésű 2023.04 havi gyártás
- Delonghi Rotofry forgókosaras fritőz olajsütő F28311.W1
- Economy takarékos vízszűrős zuhanyrózsa! Klórszűrő zuhanyfej dobozában nagyon szép állapotban eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest