Hirdetés
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabesz87
veterán
Próbáltam keresni, de nem nagyon találtam. Esetleg tudsz linkelni ilyet?
De egyébként mi a gond azzal az elgondolással, amit a villanyszerelőm mondott, hogy a 3 fázist akkor különválasztja, és 3 aljzatom lesz. Ezért gondoltam, hogy a 3-ból az egyik aljzat lehetne valami spécibb, autótöltéshez való csatlakozó a megfelelő védelemmel, nem egy hagyományos filléres aljzat. Pl. a Legrandnak van GREEN UP 2P+F olyan 25e-ért. Valami ilyesmire gondoltam. De közben azért motoszkál bennem az, hogy ha néhány év múlva neadjiosten EV-m lesz, akkor jól jön az a 3f egyben, egy wallbox-hoz. De mondjuk nem hinném, hogy a köv. 1-2 évben ez esedékes lesz.eladó: Asus TUF Gaming K3 mechanikus bill.
-
biga
őstag
Ez eddig a legborzalmasabban kezelt cookie manager, amit az oldalon hasznalnak. Vagy elfogadod, vagy olvasd el a szabalyzatot sok oldalon at, bevallom nem olvastam végig, hogy végül el tudtam volna utasitani vagy sem. Hagytam inkabb a fenébe, ilyen oldalt nem latogatunk...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Ha lehet, akkor igen, mert hat ez is egyfajta szerzödés. Azt sem fogadom el elolvasas nélkül. Annyi különbséggel, hogy ha egy oldal sok oldalas dologgal akar farasztani, arra nem vesztegetek idöt, bezarom a lapot és keresek ügyfélbarat masik kereskedöt. Ezer masik oldal var engem normalisabb cookie managerrel, ahol ha akarom minimalis eröforrasraforditassal el tudom dönteni, hogy elfogadom-e a cookie-kat, vagy sem (altalaban nem, vagy csak a technikai cookie-kat. Ha egy oldalon nem tudom 2 kattintason belül elutasitani a követö cookiekat, azt eleve zarom is be...)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Mauzes
őstag
De itt nem ez a lényeg, hanem hogy ezen az oldalon nem lehet elutasítani a cookie-kat. Vagy elfogadod vagy nem tudod olvasni a weboldalt. Ez mondjuk jogellenes is, ha van bármilyen nem alap cookie, de etikátlan is. Én is inkább bezárok egy ilyen oldalt, mint hogy elfogadjam a rá erőltetni kívánt cookie-kat.
-
biga
őstag
Nem, nem, nem erröl van szo. Ez a szabaly egy nagyon jo szabaly, csak akik eldöntötték, sajnos nem szakemberek, és nem gondoltak arra, hogy azt is szabalyozni kellene, hogy hogyzn müködjön ez az egész. (mondjuk egyértelmüen és maax 3 kattintason belül elérhetö tenni minden valasztasi lehetöséget, ahol egyrész elmondja pontosan milyen célra van az adott cookie, és ha az nem egy technikai cookie, hanem barmilyen tracker , azt engednem kell elutasitan).
Elötte nagyon sok oldal 100-1000szamra dobott neked rengeteg, altalad egyaltalan nem ismert cookiet a gépedre. Ezek egy része artalmatlan volt, de nagyon sok nem volt az. Na elvileg ezek ellen van ez a szabaly, és ezt ha akarom, el tudjam utasitani egyszerüen.
Mondom ezt ugy, hogy lényegében ezzel foglalkozom én is, (web applikaciokat fejlesztek). Valojaban nagyon jol el lehet lenni par technikai cookie-val (vagy akar nélküle is, pusztan aktiv session-okkal, var az sokszor pont az ügyfélnek nem lesz kényelmez). Szerencsére eddig engem senki nem kényszeritett a temérdek tracker szétszorasara, de égnek all a hajam attol, amit néha latok. Na ezért én ha tehetem, minden trackert elutasitok, ha nem tehetem, megyek mas oldalra.
Attol, hogy valakinek üldözési maniaja van, még lehet, hogy valoban üldözik''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gorbep
senior tag
A Wallbox Smart 11kW Delta AC MAX S 11 - EIAW-E11KTSE5A04 tudja, és teljes OCCP kompatibilis, ha ez az igény.... most 299$
Fél éve volt 199$-ért is, érdemes figyelni...
Nem mondanám drágának, és nagyon korrekt cucc...
De ha valakiben van barkács szellem, a Basic is okosítható, kontaktusokon vezérelhető bármilyen kontrollerrel, vagy MODBUS-on is vezérelhető, akár HomeAssistant alól is...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Nem volt törve és második gazda vagyok. A képen látszik h a bal radart megütötte.
A kárfelmérő 3 nap után jött, de mivel ő nem illetékes bérautó ügyében így most a levegőben lógok. Ha bérelek de nem fizetik akkor adtam a szarnak egy pofont. Mondjuk nem tudom kikerülni a dolgot ha ennyire lassúak.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
No igen, ez is érdekes mert itt is van patron de nem durrant el. Szerintem mivel nagyon lelassítottam már az ütközés pillanatában ezért nem akart felesleges kárt okozni. Mondjuk az igazi vicc kategória , hogy bevittem Audiba hogy most akkor addig használható a kocsi vagy nem - válasz: írásba nem adhatjuk, de szerintünk használja nyugodtan csak nem vagyunk benne biztosak hogy a légzsákok a világító hibalámpával működnek....
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
V.T.
aktív tag
Mikor megvettem alváz szám szerint kerdeztem a Fehérvári Hyundait hogy van e rá visszahívás. Azt mindták nincsen.
Tudtok olyan autó szervizt aki ismeri ezt a típust és tudja mi a típus hibája ne kelljen 10 alkatrészt venni?
Vagy látta már valaki ezt az alkatrészt? Szerintem be tudom építeni magamnak mert van rugó osszehuzom meg csináltam már ilyet. -
Vesa
veterán
Valamennyi mozgástér lesz, aerodinamika, futómű, ilyenek, de az ICE rendszerekhez képest ez már nem lesz olyan bonyolult.
Jut eszembe, lehet, hogy jól jársz a jövőben (akiik meg hozzám hasonlóan már kiépítették a töltőt, azok így jártak )
Idézet a cikkből: "A háztartási töltőállomások számára állomásonként 900-1500 euró támogatás bevezetését javasolta a kormány. Fábián Gergely szerint ezt a gyakorlatban az eszközök felszerelésére lehet majd igényelni."
Az gyakorlatilag fedezi szinte a teljes telepítést legtöbb esetben, de ez még csak tervezet!
Még egy érdekesség, ha már arra jártam
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
biga
őstag
Itt Fr-ban - ha még jol emlékszem - ez ugy ment, hogy jogosult voltal az emlitett 300(?)€ körüli tamogatasra, de az mar töled függött, hogy hogyan veszed igénybe. Az eleve minimum elvaras, hogy ilyen beavatkozast csak erre alkalmas és minösitett villanyszerelö stb hajthat végre (nyilvan), de ha ez megvolt, akkor ez mar az altalad felkért szakembertöl vagy cégtöl függött, hogy ö megcsinalja az adminisztraciot, és eleve az ezzel csökkentett arat fizetted, vagy te csinaltad és utolag, a szamla alapjan mmegkaptad az allamtol.
Illetve az EV vasarlas illetve dedikalt töltö telepitésénék évére még valami adojovairas is volt. (nem én intézem az ilyeneket, azért a bizonytalansag )''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
Azért ez ettől egy kicsit több. A magasfeszültségű rendszerekkel kapcsolatos munkák biztonsági követelményei sokkal komplexebbnek mint egy hagyományos autóval kapcsolatos követelmények.
Persze egy pollenszűrő cseréhez ez nem kell, de gyanítom hogy a tényleges többletköltségeket így terítik szét az EVk között.
Van olyan munka amit egy átlagos szakszerviz meg sem csinálhat, ki vannak jelölve központi szervizek hozzá.Ebből nyilván az is következik, hogy ha már elég sok 10-15 éves BEV lesz, akkor egyre több komolyabb baleset lesz szakszerűtlen javítási kísérlet miatt. Mert a mindenkori sunfiszerelő józsibácsik nagyon bátrak, és simán nekiállnak majd életveszélyes műveleteknek is. Aztán ha agyonüti őket az áram, (vagy a tulaj családját két nap múlva) akkor így jártak.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Tiédetis
senior tag
Azt nem néztem. Az érdekesebb része, hogy mennyi ebből az adófizetési kötelezettsége.
Havi bruttó 800k.. Nyilván arra figyel, hogy a NAV célkeresztjébe ne kerüljön. Engem spec annyira nem érdekel már. Sokadik dobása az volt, amit művelt a FB oldalon - amit mint kiderült ő tartott fenn az autói eladásához - mikor a KIA-t felraktam oda. De már ez sem érdekesMás. Tegnap M5-s pályán találkoztam élőben egy Ioniq6-al. Tükörből sem volt szép, hátulról sem. De egy tény: fotókon szebb
Ettől még persze lehet jó autó. Nekem nem tetszik.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Kroni1
veterán
Aha, köszi! Nincs tapasztalatom a gerisoft email supportjával, de a más cégeknek küldött email-jeimre kapott válaszok sebessége okán gondoltam nem emailt írok, hanem inkább itt csalogatlak ki téged a bokorból..
Nem rossz ez hogy van ez a védelem, de az asszonykám nagyon körülményes perszóna, neki mindig mindenből a legegyszerűbb megoldás a nyerő. Talán a kártyára rá tudom beszélni.
Felvettem a kapcsolatot amúgy a szerelő sráccal akit Te ajánlottál, ő javasolta többek közt ezt a típust. Mivel fontos a 7m kábelhossz és a terhelésmegosztó ezért a gagyibb töltőket leszámítva túl sok lehetőségem nincs, sztem kb. a Duosida és ez a Beny.
Viszont mivel a napelem betápja a benti lakáselosztóba megy, a töltőhöz a földkábelt pedig később már csak közvetlenül az órától tudtuk kivinni, ezért azt hittem a Beny nem lesz jó. De azt mondta megoldható lenne így is a terhelés figyelés, gondom így csak szummás, de az is megfelelne.[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Igen, őt ajánlottad még messengeren, és igen én vagyok akinek hosszabb kábel kéne.
Amúgy azért szeretnék 8 méteres kábelt, mert a képen elöl középen lévő oszlopra gondoltam feltetetni a töltőt. Egyrészt szerintem itt lenne védve legjobban az időjárástól/gyerekek haragjától stb. Másrészt hosszútávon a másik helyre is EV-t tervezek, aztán fele tudja melyiknek hol lesz a töltőnyílása. De a 8m elvileg innen bárhova elérne, az ioniqhoz bal hátra is. (csak tolatva lehet beállni)
Beszéltünk du. Danival, mondta hogy az Aurorát is kártyával lehet inditani, mint a Beny-t, vagy appból. Nem tom ez mennyire lenne feleség-kompatibilis, egyenlőre örülök ha rádugni nem felejt el. Szóval még agyalunk, tudom nem vagyunk egy egyszerű eset, de Dani egyenlőre jól állja a sarat. -
Kroni1
veterán
Köszi a részletes összefoglalót!
A Lora ill. a bármilyen radiós DLB amúgy nem feltétlenül szempont, lett kihúzva egy UTP is az órától a töltőig.
A Beny és a Teltonika már csak a hosszúkás forma miatt is szimpatikusabb mint az Aurora, a 20-as gererandára jobban passzolnának sztem, és mindenképp Plug&charge-ot szeretnék.
A Teltocharge szép, kompakt és nagyon jónak is tűnik, nálatok árban is.
Viszont átnyálazva a topikot pár dolgot olvastam róla:- Ahhoz modbusos mérő kell még külön, ami kompatibilis az nem is túl olcsó. (nem kizáró ok)
- Tudja az ocpp-t, de kell hozzá szerver. HA van nálam, ez alá elvileg be is lehet integrálni. Ez megfelel kiszolgálónak ha jól sejtem, ugye.
-
Kroni1
veterán
ÚÚúú, köszi! Igen, én is pont azt néztem, annak ellenére hogy korábban rétegterméknek írtad, mégis (főleg a 7kW-os) ára most tényleg rendben van, még amodbussal együtt is.
Akkor ez sztem el is dőlt, a HA-nak majd utánajárok, az nagy pluszpont. Köszi mégegyszer a több mint kielégítő infókat! Itt talán gyorsabb is volt, mint emailben!
-
DopeBob
addikt
A cellákat cserélik ki a komplett pakkon belül. Kétlem, hogy legális, de valamit kezdeni kellene vele, főleg a Nissánnál, ahogy tök jó állapotú kocsik használhatatlanok a szar akksi miatt... garancia kriminális, venni újat bele meg kb nem tudsz, olyan áran "kínálják", hogy eszedbe ne jusson.
MZ/X
-
DopeBob
addikt
Egyébként igen, passzol bele. Fizikailag majdnem teljesen megegyezik a legelső 24-es és az utolsó 62-es pack, rögzítési pontok ugyot ott vannak pl. Nyilván a 62-es kicsit nagyobb, de ez csak annyit jelent, hogy valamelyest csökken az autó hasmagassága.
40-es akksit múltkor Nissan szervíz kínált beszereléssel együtt ~2,5-ért kb, gen1-be is betették volna oda egy plusz átalakító kell. Sőt elég sok garis csere volt külföldön ahol a szarul sikerült 30-astokat 40-re cserélték.
[ Szerkesztve ]
MZ/X
-
Andras6800
senior tag
A totál 62-es pakk 410 kg. A 2010-es 24kWh-s meg 294 kg. Nincs 1,5x-ös szórzó a legnagyobb és a legkisebb közt.
Futómű kapcsán meg kérdés, hogy a 2010-es és a 2019-es LEAF közt van-e max terhelhetőségi eltérés a forgalmiban? Amúgy belenyúltak-e a futóműbe.
Ez a 116 kg nem olyasmi amit ne kéne lekezelnie az autónak futómű szinten. Természetesen ennek fényében a max terhelhetőség is változik, mert egy részét elvitte az aksipakk. Az pakk rögzítése már érdeksebb kérdés.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
És akkor nem étrtél ki a nagyfeszültségű részek bütykölésére, ami szakértelem hiányában konkrétan életveszélyes. Sajnos nem feltétlen csak arra, aki barkácsol, adott esetben másokra is, akár az autó ég rájuk, akár más ingó/ingatlan vagyonában tesz majd kárt egy esetleges ilyen berhelés matti tűz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
A helyzet az, hogy városi forgalomban bőven hozható az 550km.
Városi forgalomban amperások 9-10kwh-s fogyasztásokat posztolnak. 64-66kwh akkuval-
Nyilván ha kimegy, az már nem annyi lesz. Nekem átlag most 15 körül van (200km 110-130-as pályatempóval, többi települések között 90-95) nyáron. 420-440km körül.Többi része az érdekes kérdés: súlynövekedés, engedélyeztetés. Balesetnél ha okozó lesz, és biztosító felfedi az engedélynélküli átalakítás, tuti nem fog gfb-re egy kanyi fillért sem fizetni. Na az szívás lehet. Ez mondjuk az első lépcső. Aztán jön a szerv, és megkérdi: sajtpapír van erről?
Itt visszajutunk jimmy barátunkhoz.Kéne topic címet módosítani: Phev kiegészítéssel
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Andras6800
senior tag
Oké, akkor tisztázzuk.
1, Az eredeti felvetés kapcsán:
”vagy nem 2m
vagy nem 550km
vagy új pakk és a csomagtartó is félig ez lesz”semmilyen állítást, észrevételt, kommentet nem fogalmaztam meg. Való igaz, hogy ebből következhetsz arra, hogy akkor ebben ellened szólalok fel... bár szerintem ez erős kapcsolás. De legyen. Kérlek ne haragudj, hogy ennek kapcsán félrevezetően írtam. Teljes mértékik kiállok amellett, hogy semmilyen autót senki ne javítgasson ilyen szinten otthon/ sufni műhelyben. Illetve ne is építsen át. A 3 sakoszám kapcsán pedig szintén egy túl optmisita matekot látok. Szóval egyet értettem volna veled, ha erre reagáltam volna.
2, Írtál egy statementet:
"28-asnál 2,5x, a 38-asnál kétszer nehezebb az új pakk, biztos viccből van egy autónak futómű tervezése, terhelhetősége, és ilyenek. De hajrá, csinálja mindenki"mellyel nem értettem egyet. Így ezt a részt mondhatni kiragadva feszegettem. Ismételten elnézésedet kérem, hogy a teljes mondadód egy részegységével foglalkoztam csupán.
Egyrészt a tőled idézett résszel nem értettem egyet, mivel a belinkelt forrás szerint közel sem áll meg a megfogalmazott 2,5x-ös / 2x-es szorzó.
"A totál 62-es pakk 410 kg. A 2010-es 24kWh-s meg 294 kg. Nincs 1,5x-ös szórzó a legnagyobb és a legkisebb közt."
Másrészt felvetettem a kérdést, hogy csak ezen aspektusból tekintve nem feltétlen lehetetlen a kihívás. Illetve az átalakításban szerintem nem ez a legrizikósabb pont.
"Futómű kapcsán meg kérdés, hogy a 2010-es és a 2019-es LEAF közt van-e max terhelhetőségi eltérés a forgalmiban? Amúgy belenyúltak-e a futóműbe.
Ez a 116 kg nem olyasmi amit ne kéne lekezelnie az autónak futómű szinten. Természetesen ennek fényében a max terhelhetőség is változik, mert egy részét elvitte az aksipakk."Kiemeltem vastaggal 2 lényeges pontot, ami szerintem postosan azt a kérdéskört veti fel, mint szempont, amivel nekem rontottál:
"Tehát ha beül ugyanúgy 5 ember kézipoggyászokkal mint 28/38-as pakkal, akkor nem lesz gond hogy a teljes terhelés maximumot 116kg-val legalább túllépik? Ennyire túl van tervezve? Értem."
Nem, nem állítom, hogy ennyivel túl van tervezve. Ha az első boldolt kérdésre az a válasz, hogy változtattak a futóművön, vagy változott a max terhet tömeg, akkor nem volt túltervezve! De lehet, hogy volt benne ennyi puffer...
Mindenesetre ez nem feltétlen kizáró tényező, ha a modosítást figyelembe veszik a max tömegnél. Azaz, ha beteszik az a plusz 116 kg-öt, akkor ennyivel kevesebb suly pakolható az autó utas+ csomagterébe! Azaz az autó őssz terhelt tömege nem változhat! Erre próbált utalni a második boldolt rész. Lehet mostmár úgy írnám, hogy: Az autó össz terhelt tömege a módosítás után sem haladhatja meg a forgalmiban szereplőt.Hovatovább... nem feszegettem az a kérdéskört sem, hogy a forgalmiban szerepel az autó tehreletlen tömege, ami az akksicsere után nem fog stimmelni. Így a cserét engedélyeztetni kell szakhatósággal, mint átalakítás.
Ez egy jogos pont amit a szememre lehet vetni, hogy átugrottam.Ellenben a mainsteram mondandóban én továbbra is úgy látom, hogy egyet értünk. Csak én a teljes csomag egyik részegységével foglalkoztam, nem az egésszel.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Balázzs
senior tag
Most jöttünk haza Zadar-ból 2 napja, se oda se visszaúton nem volt sorbaállás, volt, hogy egyedül töltöttem, volt hogy a tesla mobil szervíz közben a másik oszlopot szerelte. Napközben azért 60-80%-os a töltők (SC) kihasználtsága, de hát ezért vannak. Nagyon jó, hogy meg lehet nézni hányan töltenek éppen ott, ahova mész és még hány autó tart oda velünk együtt.
Ha többen voltak, visszaesett a töltési teljesítmény, szerintem inkább ezért állnak át Ionity-re.
-
bigdigit
addikt
Csak nem mindegy 1-2 misi vagy kétes használt akkupak 4 misi + talán 1 misi a csere ami ismét jól túl van árazva a fél órás művelethez képest.
Scross is 10 év gari motor,turbó, váltó.
8 évet betölti a Kona még ha jó is marad az aksi jó ha 4-et fog érni. Vagyis nálam az évi 1 misi bukta. 15k évi futással számolva benzineshez viszonyítva csak otthon töltve is kb évi 800 bukta. Szóval egy fiatalabb embernek akit nem dob fel a pénz biztos nem ajánlanám ezekkel a preferenciákkal.Bár olvastam valami cég szilárdtest akut dob piacra ami kompatibilis ezekkel az aksikkal. Méretben,kialakításban és feszültségben is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen