- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- DIGI Mobil
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Május 7-én bulit tart a Huawei
ma Méghozzá Dubajban, ahol új termékek várhatók. Ezek a Watch Fit 3 és laptopok lehetnek, a Pura 70-es telefonok maradhatnak Kínában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabesz87
addikt
Sziasztok. Tervben van egy Passat gte vétele és az otthoni töltéssel kapcsolatban lenne kérdésem. Társasházban lakunk, és a mélygarázsban jó lenne ha tudnám tölteni az autót. Fogalmam sincs mennyibe kerülne a kiépítése, hogyan létesíthető, és megéri-e egyáltalán. Az tiszta sor hogy közgyűlésen engedélyeztetni kell. Ezt már valaki pár éve felvetette, de a múlt héten érdeklődtem meg a közös képviselőnél, hogy mi a helyzet azóta, de elhalt a téma. Erre vonatkozóan tehát tudnátok tanácsot, infót adni? Köszönöm
-
Gabesz87
addikt
válasz cousin333 #891 üzenetére
Megvan a Passat GTE, most megint kacérkodom a gondolattal, hogy csak jó lenne tölteni itthon is, szóval utánajárok ezeknek, amit írtál.
Nekem elég volna, ha szimplán egy dugalj lenne a helyemnél (költsége miatt), aztán este had töltsön. Viszon létezik valami olyan dugalj megoldás, hogy zárható, vagy mit tudom én? Hogy mások ne tudják nyilván használni. Bár, ha be van dugva a töltő, akkor a 230-as végét ki tudják húzni ugyanúgy. Láttam, hogy van ilyen kártyás azonosításhoz kötött töltő is, de hát az már inkább fali töltő gondolom, és jóval drágább is. Ezt a részét nem nagyon értem annak, amit írtál:
"ha nincs még villanyóra, akkor van 32 ingyen Ampered. Ha nincs, akkor valami 4600 HUF + ÁFA / Amper az igénylés."
Konnektor esetén gondolom akkor a garázs szintjén lévő villanyórától (ha van) vezetnék el a kábelt. De ha nincs itt villanyóra? Akkor a lakásomtól? Mert 5 emelet kül. van. -
Gabesz87
addikt
Ez a töltési etikett is olyan mint az alapvető szabályok ne nem tartása sajnos. Még csak 1.5 hete van meg a Passat GTE, de pl most ahogy tölteni akartam egy helyen, egy nyomorult Citroen c3-as állt az egyik helyen. Egy másik közeli töltőnél meg egy i3-as parkol. Töltés nélkül. Gratula. Ezeket (is) kéne buntetnie a parkőröknek.
-
Gabesz87
addikt
Nem mondtam, hogy nem büntetik, csak tipikusan szerintem kb. előbb büntetnek meg valakit, mert 10 másodpercre megáll tiltott helyen (nem saját tapasztalat, csak példa!), mint az ilyeneket, akik elfoglalnak egy elektronos töltő helyet. Mindegy, büntessék csak, jól teszik.
-
Gabesz87
addikt
Nekem 2 hete van a Passat GTE-m, de pusztán kíváncsiságból kérdezem (annyira tetszik, hogy eszek után eszem ágában sem lesz benzines/dízel autót venni), hogy ha most az ember elektromos autót venne (nem akarok egyelőre, csak kíváncsi vagyok), aminek használható méretű csomagtartója van (min. mint a Passat GTE kombi -->480l, és egy család (2 felnőtt+2 gyerek) kényelmesen elfér benne, akkor nem túl sok lehetőség van, ahogy látom!? HAHU-n Merci B250e-k (ennek nevetséges a hatótávja), NV200-ak (furgon, kösz nem) ill. Tesla S-ek vannak. Mivel pár hétvégente hosszú utakat pályázunk (290/190km) így min. ezt a távot töltés nélkül tudja simán, rettegés nélkül! Facelift utáni Model S van 14M körül, de hát ez messze messze az ingerküszöb fölött van árban. Mire majd veszünk, pár év múlva, remélem lejjebb megy az áruk.
-
Gabesz87
addikt
Viszonylag még új vagyok az elektromos/hibrid autózásban a Passat GTE-vel, de aki PlugShare-t használ, mondja már meg nekem, ez valami bug, hogy be van állítva, hogy a foglalt töltőket ne mutassa, így egy töltőhely, ami nekem hazafelé útbaesett (prá száz m-re van tőlünk), nem is látszódott, viszont ahogy odaértem, láttam, hogy az egyik hely szabad, úgyhogy be is álltam tölteni. De akkor a térképen miért nem látszódott? Ezért gondoltam, hogy csak valami hiba lehet. Elmü-s töltő amúgy.
-
Gabesz87
addikt
Segítsetek legyszives, egy ismerősöm venne hibrid/elektromos autót, még nem döntötte el. Nekem Passat GTE van, és anno kaptam én is 1-2 tippet megbízható kereskedést illetően. Párszor láttam itt is az egyik nevét, egy pesti kereskedés, ahol phev/ (talán) EV autók vannak, csak nem emlékszem a nevére. Hátha tudjátok melyikre gondolok.
-
Gabesz87
addikt
Sziasztok. Egy elméleti kérdésem volna. Perpill 3x16A-ünk van, és májusban lett 10kWp napelem rendszer telepítve. Jövőre való tekintettel lehet, érdemes lett volna teljesítményt bővíteni előtte. Nincs tervben most konkrétan e-autó vétel, de ha a (közel)jövőben vennénk, és 3x16A fali töltőt kiépítenénk hozzá (tekintve hogy Fronius az inverterem, adja magát a Wattpilot töltő). Csak azt nem tudom, hogy autó töltés mellett mekkora szabad "kapacitás" maradna? Nem volna kevés így a 3x16A? Nem "zabálja fel" a töltő az egészet? Elég sok elektromos cucc van a házban: hővisszanyerős szellőztető, szauna (egyfázisú; jó mondjuk ez nagyon ritkán van használva, és nyilván nem autó töltéssel párhuzamosan használnánk), házimozi, klímák (most fűtünk is velük), nagy hűtő, fagyasztó láda, sütő, főzőlap.
SZóval az egyik kérdés, hogy elég, vagy kevés lenne így a 3x16A, ill. ha bővíteni akarnék, most így napelem rendszerrel együtt mi ennek a rendje módja? Szaldó még maradna, új szerződés stb? -
Gabesz87
addikt
Üdv. Néha-néha nézegetem, követem a használt autó hirdetéseket, és elkalandozom gondolatban, mi lenne ha....perpill egy Passat GTE Variant-unk van, amit imádunk, és igazából nem látok okot a cserére jelenleg. Csak kíváncsi volnék, mit hoz ki a matek, ha e-autóra cserélnénk. Városban így is e-mode-ban közlekedem, itthon van 10kWp napelem. EV autó esetén beruháznék vmi 3x16A-es okos töltőre, ami figyeli a szabad teljesítményt, és aszerint tölt.
Igazság szerint szívem szerint jelenleg egy facelift-es Passatra, vagy pedig Superb iV-re cserélném, ha PHEV vonalon agyalnék. Nem kapott el a SUV mánia még. No de maradjunk az EV-nél. Relative sokat (összesen megtett km-hez képest) pályázunk, úgy kb. 2 hetente hétvégén szülőkhöz vidékre (284 és 204km egy út oda). 2 gyerekkel (2 és 5 évesek) nem szeretnénk megállni tölteni, szóval egy 350km-t (de min.300) jó volna ha pályán tudna menni az autó töltés nélkül legrosszabb körülmények közt is. Persze lehet, hogy tündérmesében élek, és ennyit pályán nem tudnak menni az "elérhető árú" EV-k!?
Melóba is kocsival járok, de az csak 8-8km, és amúgy is heti 1 alkalom. Kb. 15-17e km körül megyünk egy évben. Most kiszámoltam, az éves benzin ktg. sacc per kb. 570e (kerekítsük 600-ra, mert lehet, hogy nem minden tankolást számoltam). 2 kisgyerek miatt kell a hely is, szóval nekem számít a csomagtartó méret. Na és persze nem a 30M-s kategória releváns, hanem 15 alatt, de inkább a 10 közelében. Kia EV6 tetszik, de 18-tól kezdődik. Enyaq IV80 17,5-től kezdődik. Kia e-Niro (új) 15,3-tól már van, a régebbi nem annyira tetszik. ID4 Pro is szimpi, furcsállom, hogy 13,5-től már van HAHU-n (miért ilyen "olcsó" a többihez képest, pl. Enyaq-hoz képest is?). Kona (akár az új is) talán jó alternatíva lehet, de méretben és minőségben egy Passathoz képest Tesla Y meg szintén 17,5-től van még. Többi EV meg már luxus kategória, árban is. -
Gabesz87
addikt
válasz stickrs #7116 üzenetére
Ez a bajom jelenleg az e-autózással. Vannak a kis városi autók, és vannak a sokat fogyasztó SUV-ok. Praktikus családi autóra meg nem gondolnak emberi áron. Ja, lesz majd ID7 30M-ért. Tesla kéne is, nem is. Ha árban lejjebb is megy még, hallani róla mindenfélét. Pl. ott van a casco, ami olyan horribilis tudomásom szerint, hogy akkor már mindegy, ha maradok PHEV vonalon, nem nyerek semmit az árkül. miatt. Ha valóban csak 5-10 percet kéne rátölteni, az még hagyján, azt elviselem, csak ugye ahhoz kéne szabad töltő is, aztán ha nincs szerencsém, várakozhatok ki tudja mennyit.
-
Gabesz87
addikt
Sziasztok. Kíváncsiságból érdeklődnék, hogy nagyjából mennyibe kerül telepitessel együtt egy 11kW 3x16A wallbox? Tegnap rendeltem egy Slimme meter gateway -t a villanyóra P1 portjara. Home Assistant adott. Hallottam az OCPP-ről, ami által (az okosmerővel kiegészítve) lehetőség nyílik a töltő okos vezérlésére, pl.hogy a teljesítményt a ház által használt teljesitmenynek megfeleloen állítsa. Ahogy nézegettem, talán a legolcsóbb ilyen ocpp képes töltő a Wallbox Pulsar Plus olyan 280k körül. Használ valaki ilyen konstrukciót?
-
Gabesz87
addikt
válasz ratkaics #8821 üzenetére
Köszi az infót. Mostmár egyre inkább össze vagyok zavarodva a lehetséges megoldások tekintetében Tehát neked voltaképp a smartEVSE a kulcs, ez figyeli, és szabélyozza a teljesítményt. Így voltaképp a Slimme Meter neked úgymond töltés szempontjából szükségtelen!? Vagy rosszul gondolom? Mert a másik (vagy inkább egyik lehetséges) módszer, amit írtam is, hogy magát a szabályozást a Slimme Meterre bízni, és egy OCPP-s töltővel működik a dolog, csak akkor ez az elmondásod alapján igencsak bonyolult, nehézskes. Van még egy dolog, ami kérdésként felmerült bennem.
Nézegettem a lentebb említett Beny töltőket, de úgy látom az adatlapján, hogy az OCPP opcionális . Ha jól gondolom ITT a variánsok alapján, OCPP-vel, és DLB-vel (ami a terhelés megosztó, vagyis kb. u.a. mint pl. nálad a smartEVSE?) 317k. Szóval nekem kicsit ezek a smart meterek, terhelés megosztók homályosak még, hogy melyik mihez kell, hová kell, mit csinál stb. Elnézést, nem vagyok jártas annyira a témában, próbálom megérteni -
Gabesz87
addikt
válasz ratkaics #8823 üzenetére
Óh a csudába. Milyen invertered van? Akkor mégis kénytelen leszek valahogy beköttetni majd ezt a Fronius Smart Metert. Csak az a legbiztosabb megoldás. De ha van egy Smart Meterem, akkor ahhoz még kelleni fog egy teljesítmény szabályozó? Nem tudom mondjuk a Fronius saját megoldása (Wattpilot) hogysmint működik. Nem gondoltam, hogy ez ilyen bonyolult lesz.
-
Gabesz87
addikt
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de attól, hogy 3x16A-em van, 22kW-is töltőt is be lehet tenni!? Nyilván csak 11kW-al fog tudni tölteni. Csak mert pl. a Beny-ből ahogy látom vagy 1x32, vagy 3x32A a választék. Én itt a listában amúgy totál elvesztem, annyi féle variáns van. Írtad hogy van OCPP-s, ami a wallbox alatt van ~40-el. De én itt az OCPP-set br.317k-ért látom. 353k a Telto is.
Jan. végén jár le egyébként Fundamentánk, van 1-2 dolog, amit megcsináltatunk, és ha még marad pénz, akkor lehet, hogy erre fordítanám. Kerül amibe kerül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Napelem
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen videókártyát?
- Opel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xbox Series X|S
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- iPhone topik
- További aktív témák...