Hirdetés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Macrodroid
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
Hirdetés
-
Tinkertown - Jövő hónapban jön az Xbox kiadás
gp Az év végén valamikor Nintendo Switch-re is befut a végső változat, de utóbbihoz dátumot nem kaptunk még.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
válasz Füleske #6160 üzenetére
Azért ha már idézed a "prémium" kategóriába tartozó német vállaltok egyikét ide, azt is tudni lehet, hogy a töltöberendezések és a hanyag összeszerelés okozta, okozza a problémákat és nem az akku, legalábbis amit én olvastam.
Magyarán: a merci is igyekszik átvenni a másik prémium márka védjegyét, a spontán öngyulladásos megoldást, ezzel akarván felfutttani a gyártás/értékesítés volumenét.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Ck.
addikt
válasz Füleske #6462 üzenetére
Orrba-szájba ész nélkül töltögetni, csutkára meríteni, aztán koppra tölteni, majd elmenni bevásárolni, aztán hazajönni 95%-os töltöttséggel, majd rádugni így a töltőre és ismét koppra tölteni, és így tovább...egyenes út a degradációhoz.
Nem vagyok szagértő, csupán ezeket a helyzeteket igyekszem teljesen elkerülni, bármilyen akkumulátorral ellátott termék esetében. Mint az élő példa mutatja, 8 éves autó létére egyáltalán nem rossz az akkuja. Simán mernék venni új Leafet is a családnak, ha vmikor cserére kerülne a sor.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #6653 üzenetére
Természetesen, de ez csak a mai ára. Jóval olcsóbb lenne tömeggyártva, 1,4 körüli árakat is lehetségesnek tartanak már ma is (adók nélkül). Az pedig már nem olyan magas. A levegő tisztább lenne tőle, mert tisztábban ég mint a hagyományos benzin, de a nagy előnye a meglévő flotta CO2 semleges üzemeltetésének a lehetősége.
Persze, lehet adót emelni, meg büntetni, de ezzel megint csak azt éred el hogy még több embert zársz ki az individuális mobilitásból.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #6658 üzenetére
A T&E egy zöld lobbi szervezet, kábé mintha a Levegő Munkacsoportot kérdeznéd.
Az eFuel tisztábban ég, mert eleve igen tiszta. . De nem ez a lényege valójában, hanem a CO2 semleges üzemeltetés lehetősége."ez is az egyik cél."
Ez oké, csak akkor ezt is kell kommunikálni. Az emberek meg majd eldöntik hogy támogatják-e vagy nem.
[ Szerkesztve ]
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #6712 üzenetére
""Az eFuel tisztábban ég, mert eleve igen tiszta." Mérések?"
Még a zöldlobbista Transport & Enviroment méréseiben is látszik hogy tisztábban ég. Eleve nincs benne semmi szennyezö, nincs kén például.
"A CO2 jobbára csak a papírnak számít (kvóta)."
Ehhez képest a CO2-re hivatkozva kivánják betiltani a belsöégésü motort.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #7101 üzenetére
Akkor nekik is sikerült lekoppintani az M3 belsőt, csak ha lehet még szarabbul, mert az M3-ban legalább értelmezhető méretű monitor van középen, ebben meg kb. egy élére állított tablet és ennyi, itt sincs semmi a kormány mögött (amivel egyébként egy fejlett HUD esetén tudnék csak kibékülni, de ilyet nem nagyon látok sehol még). Hátul pedig nem fér el egy kb. 178cm magas csávó a tesztvideóban. Kár érte, kiváló ügynök volt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
válasz Füleske #7134 üzenetére
Hát ezt felfogása válogatja, de én sem örülnék ha az autóm -egy amúgy is gyengülő piacon- az átlagosnál sokkal durvább árcsökkenést szenvedne el abban az árszegmensben.
A te felfogásod alapvetően chill, és stresszmentes.
(Valamint -ha jól gondolom- hosszútávú használatot feltételez)Aki viszont 2-3 évente váltogatja az autóit, annak nem árt képben lenni a piaci mozgásokkal.
[ Szerkesztve ]
-
chungey9
tag
válasz Füleske #7113 üzenetére
A Niro megüti a mércét, min. 450L csomagtér, 400km hatótáv. (max 90-el megyek)
Az Id4 előnye hogy modernebb, jobban tetszik, kicsit nagyobb, viszont nagyon nehéz, és vacak a kezelése, többet is fogyaszt. 2021-ben Nirot vettem volna csak nem jött össze a pályázat. Tavaly meg Ioniq5-öt rendeltem, de havonta emelték az árát és tolták a szállítást így visszamondtam.
Az évi 85db-ból nem fog jutni, gondoltam. Meg aztán ha alkatrész kell, na arra is várhatnék... -
Bandit21
addikt
válasz Füleske #7133 üzenetére
HaHu és Mobile.de is hoz időről időre pár id.6-ot. Most épp Prágaban van egy eladó.
A korábbi Niro és az id.3 külsőre hasonló méretű ami mérvadó különbség az a kia első tulnyulasa +9 cm, de az abból jön hogy volt a Nirobol hagyományos motoros is és annak kellett a hely.
Ami viszont lényeges hogy az id tengelytávja 277 a Niro meg 270. A Niro tengelytáv úgy rövidebb 7 cm el hogy a kocsi amúgy hosszabb 9 el. Ha az első tengelytol hátrafelé nézzük (tul nyulas nélkül) a kettőt akkor egyforma hossz mellett belül+7 cm az id3.
Ezt meg a kia visszahozza csomagtérben, mert az a +7 cm ott van a hátsó tengely mögött és még a suv forma miatt a teteje sem esik.
Belül nekem az id lényegesen tágasabb érzetet adott főleg a hátsó ülésen a tengelytáv miatt. Anno vásárlás előtt fél napra (ugyanarra a napra talán vagy max 1-2 nap volt közte) sikerült kérjek egy niro -t és és id3 at és az alapján (szubjektív benyomások) nyert az id. Egy másik napra kért leaf is a hátsó lábtéren ment el az id-hoz képest.
Ha valaki kompakt méretben nem suv formát keres (ami amúgy csalóka mert a niro 1 cm el magasabb de az id hasmagassag nagyobb 1 cm el, tehát az id "laposabb" 2 cm el) akkor érdemes megnézni az id3 -at is.
Nem lesz benne kia méret fejtér, és a csomagtér is kisebb érdemben (385 vs 436) de összességében belül nagyobb. Kinek mi fontos, nekünk az kellett hogy két gyerukules mellé hátra még az akciós méretu feleségem beferjen. Vagy a nagyobb gyerekek közül egy.
Ha valaki fixen 2 embert ültet csak hátra és azok is inkább felnőttek (a gyerek ülés miatt nem lóg derék tajba előre a lábuk oda ahova egy normális ember akkor ér csak el ha előre nyul) és inkább nagyobb csomagtér kell neki akkor meg a niro.
Ha 3 fő megy többször hátul/ gyerek ulesben és nem fáj a -50 l csomag (és nem akar suv formát) akkor meg id3.
Meg kell nézni, ki kell próbálni. Ha lehet pár napon belül, hogy friss legyen az emlék.
A hosszú fejtegetes lényege hogy hiába egyforma ránézésre két autó mégis teljesen mások belül eltérő pro és kontra tulajdonságokkal. Vagy ha az egyik hosszabb, attól még lehet a masik nagyobb belül.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Bandit21
addikt
válasz Füleske #7165 üzenetére
Nekem döntő érvek voltak, amikor választani kellett. Ha nem lenne preferenciasorrend, azóta is ott állnék, hogy melyik legyen inkább. Ezért írtam le, mert egy gyerekülésben egy Niro-ban szét rugná a kölök az első ülések hátát, és nem férne be a 2 ülés közé a Feleségem.
De nagy lenne a csomagtartó, csak az nekem nem kellett. Meg imbolygósabb lenne a futómű stb. stb. Ezért írtam, hogy aki ebbe dilemmázik lásson véleményt olyantól aki azonos felállásban rövid időn belül választott a kettő közül.Nálunk akkora a család, hogy egy ilyen Id.6 verda lenne a városi autó. Ahogy most az id.3. Azt pedig 28 ezer km és lassan 2 év alatt összesen talán 2-3x töltöttem DC-ről, egyébként itthon AC-ról eszik. Az is olyan kirándulás volt amikor azért maradt itthon a benzines mert nem siettünk sehova és buli volt Szegedről felmenni vele Pestre.
Vagy Kakucsra, vagy át Békéscsabára (akkor nem is kellett a DC - ez storno).Tehát aki 7 személyes e-autót keres a városba, és nem zavarja a DC hiánya, és nem kisbuszt akar (e-rifter combo berlingo és nem is model X-et) az játszhat az id.6 gondolatával.
Én ilyen vagyok, ezért írtam.
Évente 1-2x nyaralás, ezer km útra meg ott a benzines Kodiaq. Remélem majd 5 év múlva ha felmerül, hogy megy az id.3 akkor lesz már eu szabvány VW elektromos batár.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #7317 üzenetére
Ez nem így van, mert jelenleg olyan autók kaphatóak ennyiért, melyeknél még nagyon óvatosak voltak a gyártók, útkeresés jellemzi szinte a teljes felhozatalt és a legtöbb sajnos fapad. Létezik autó 12-14-ért, de szinte mind olyan, hogy 8-at se adnék már érte, mert vagy kicsi, vagy elavult design, vagy olyan minőség belül mint egy Opel Astra.
- A Nissan Leaf 2 a léghűtéses akku miatt nem játszik és kicsi is
- A BMW i3 méretéhez képest drága
- Fiat 500 EV apró, hagyjuk...
- Hyundai Kona nekem nem tetszik és kicsi is
- Opel Mokka...hagyjuk
- Opel Ampera-E bazári belül, nem tetszik és nem forgalmazták MO.-n
- Peugeot 2008 EV-t béreltem küólföldön, a forma szép, de a futómű és beltér tragédia.
- Kia e-Niro avult design (az új se tetszik és drága is)
- Mazda MX-30 sajnos vicc hatótáv
- MG 4 kívül még elmegy, csak kínai sz*r.
- ID 3 nem az én világom
- Hyundai Ioniq Facelift (nem tud annyival többet a 28-asnál, hogy megérje ráfizetnem és előrelépést sem jelentene)Az ilyen Mini Cooper és egyéb csodákat eleve kihagytam.
Egyedül a Tesla SR-ből van 2021-es 14M-ig (talán 2db LR-t láttam, de azok már 100k km felett), vagy 2020-asokból van LR is pár. Egyedül ez lenne opció, de nem tudok kibékülni a belsővel. Nem szeretnék Teslát venni. Most kezdek beleszeretni az i4-be, de egyelőre 21-22M alatt sajnos nincs. Esetleg eTron van, de szinte semmi infóm nincs róla. Ebből láttam 70k km-rel 2020-ast 14,9-ért, ennek utána fogok nézni, hogy mennyire szabad megvenni. Ez már az a minőségű és megjelenésű autó, amiért hajlandó vagyok ennyit kiadni. Egy Ioniq 5-ért, e-niroért és hasonlókért biztosan nem. Ez nyilván szubjektív véleményem, nem várom el, hogy bárki egyetértsen. Csak szerettem volna megjegyezni, hogy EV fronton még van hova bővíteni a kínálatot.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
robi-k
őstag
válasz Füleske #7333 üzenetére
Bár nálunk - valamiért? - nem forgalmazzák, de az MG Marvell R (fóleg Performance kiadásban, 212 kW, 51,2 ezer EUR, 20 MFT alatti áron), nem is rossz választás lehet, ha nem szeretnénk jóval 20 MFt felett fizetni.
-
Semin
senior tag
válasz Füleske #7404 üzenetére
Azonnal kapcsolom én is, és ennek több oka van:
- Ahogy nálad is szinte azonnal hideget fúj.
- Ha nem használod rendszeresen azzal kb megölöd.
- Az az 1 kW nem oszt nem szoroz. -Az ülés szellőztetés nálam nyáron alap, ahhoz pedig - a használati alapján- kötelező a klíma. (Gondolom a venti hűtése így szavatolható)
- Az akku temperálásban aktívan részt ioniq-nál az utas kabin hőmérséklete. (Mondjuk ez-akku temperálás hiányában- a golf esetén nem probléma)[ Szerkesztve ]
-
tuzpenge
őstag
válasz Füleske #7404 üzenetére
Nem, télen 25 fokra van állítva a fűtés. Ott ez a fix beállítás. A klíma nem tudom hogy gyenge vagy sem, de az biztos hogy nem azonnal fújja a jéghideget (kell neki egy kis idő, de ez a passatban is ilyen). A klíma természetesen van használva mikor hetente 1x-2x hosszabb távra megyünk ott persze hogy használjuk, mivel tudom hogy a kompresszornak nem tesz jót az állás, de a városban arra a 4-8 km-re nem a spórolás miatt nem kapcsolom be, hanem ahogy írtam nem látom értelmét.
ˣ
-
Ezekiell
veterán
válasz Füleske #7736 üzenetére
Mert a Model 3-at kell? Ott is 2 évente kell csak vinni szervízbe a manual szerint, pont mint az Y-t.
Ez amúgy a másik fenntartásom a Teslaval: Szegedről szervízbe vinni azért nem triviális..
#7735cOxeR
S az elég drága azért, abból max a régebbiek férnek bele ugyanabba a költségvetésbe[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cOxeR
Ármester
válasz Füleske #7739 üzenetére
Amiért egy csomó hely vagyonokat fizet évente, hogy csinálhassa aztán a rendszer meg nem túl a acélos és kb magukra vannak hagyva, ha meg ügyesek a nagy márkaszervízek oda küldik azokat a kocsikat amit nem tudnak megjavítani. - üdv a valóságban…
Tesla meg otthoni tutorialt ad a kezébe a vásárlóknak. -
cOxeR
Ármester
válasz Füleske #7760 üzenetére
Én meg azt nem értem, a pollenszűrő miért nem evidens és miért nem dobálja el mindenki évente... Nevetséges tétel, ahhoz képest, mit ad. No persze itt is van gagyi, meg normálisabb - aktív szenes. (utóbbit magad veszed és szereled be, mert gyártól nem azt kapsz vélhetően, mondjuk az nem is 3 ezer... a boltba se)
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #7760 üzenetére
Lehet hogy évente nem indokolt a csere, de én örülök neki ha kicserélik. Az meg hogy 10 vagy 20 vagy 40 euró.... Őszintén szólva tök mindegy, nem tétel. Pláne nem tétel egy 50-60 ezer eurós autónál, amikor csak az éves értékvesztés sok ezer euró, ha nem használom akkor is.
A Tesla szükségből kovácsolt erényt, nem jófejségből nem kötelező a szerviz, hanem azért mert nincs erre kapacitásuk.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Ezekiell
veterán
válasz Füleske #8148 üzenetére
Legalább a 90es években volt indexkar... (rohadjak meg ha értem az új M3-at, hogy elhagyta.. körforgalomban tuti mókás lesz)
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz Füleske #8153 üzenetére
Hát, azért a kézifék kart és a váltót nem kell annyit működtetned és olyan biztonsággal, mint egy indexkart. Az index fontosabb biztonsági dolog a vezetésben, mint az a kettő együtt.
Nyilván meg lehet majd szokni, de a kérdés, hogy miért kellene egyátalán megszokni? Mit nyerek én, a vezető vele? Szerintem semmit, sőt vesztek csak. Ez az "innováljunk csak az innovációért" a halálom.
Arról nem is beszélve, hogy eddig is sokan voltak akik szarul használták/nem használták az indexet, most még többen lesznek. Szar design, szar döntés volt szvsz. Érted, egy nagy bal kanyarban jobbra szeretnél indexelni, sok szerencsét 100% biztonsággal megtalálni a fejjel lefelé kormányon átfogás után a helyes gombot.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen