Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    őstag

    válasz Vesa #9381 üzenetére

    Szerintem nem bonyolítom túl. Én nem azt mondtam, hogy ez a fő szempont és vállalhatatlan a töltés. Nyilván én is látom az EV előnyeit, egyébként nem gondolkodnék most rajta, de azért egyértelmű hátrányai is vannak.

    Én azt próbáltam mondani, hogy ha adott user számára elég sok objektív hátrány adódik, akkor már nem biztos, hogy megéri - elsősorban ár/érték arányban, mivel jó sokat kell fizetned azért, hogy az előnyök mellett azért hátrányokat is begyűjts (és én most ezeket a potenciális hátrányokat próbálom felmérni - elsősorban az otthoni töltés lehetséges buktatóiról érdeklődtem).

    De a példádra visszatérve, szerintem nem igazán valid, amit írsz. Ez az utazás 590 km oda-vissza.
    - Belsőégésűvel ez úgy néz ki egy autós számára, hogy elindulásnál teletankolja konkrétan 5 perc alatt fizetéssel együtt, és ha akarja, akkor egyetlen megállás nélkül végig tudja tolni oda-vissza.
    - Elektromossal ez nagyon más. És egyénenként is eltérő, mivel nem mindegy, milyen autó, mekkora akksija van, milyen töltést tud, milyen töltőn töltesz, milyen hideg van, stb. De mondjuk vegyünk egy áltagos kapacitást, ahol 40 kWh-t tudsz elhasználni egyszerre, autópálya tempó, hideg idő, és egy ilyen körülmények között egyáltalán nem rossz 20 kWh/100 km fogyasztást.
    Tehát egy ilyen út előtt jó esetben otthon teljesen fel kell töltened magadnak, ami lehet akár 1 nap is, ha nincs gyorstöltőd. Aztán odafelé mindenképp meg kell állni, és 200 km visszatöltése (hidegben) nagyon nem 20 perc DC-n sem. Inkább olyan 50 perc. Persze ez is autó függő, de még egy Ioniq 5 is képes mindössze ~50 kwh-val tölteni Ionity-ről a hideg miatt, pedig az az átlagtól fejlettebb akkutechnológiás autó. Aztán visszafelé megint meg kell állni visszatölteni 200 km-t. Majd az út végén megint lemerülés közelben van, otthon megint mindenképpen el kell kezdened tölteni.

    És akkor arról nem beszéltünk, hogy ha nem egyedül vagy, mások is várnak, mert az autó nem képes továbbmenni. Vagy mi sokkal rosszabb, ha mondjuk foglalt a töltő, pedig időre mennél. Stb-stb.

    És még egyszer mondom, ezzel nem sugallom, hogy emiatt szar az elektromos autó, de ez pl. egy teljesen objektíven megállapítható limitáció/kényelmetlenség/hátrány. Hogy mekkora hátrány, azt valóban az dönti el, hogy mennyire gyakori az ilyen használat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák