- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Mobil flották
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
addikt
A kiautózhatót én úgy számoltam, hogy hosszabb úton mondjuk 10-80% között használod. Szerintem ez nem csak a nagyon kis akkusnál 40 kwh, hanem az átlagnál, konkrétan mondjuk 58 kwh nettó kapacitásnál adódik. Persze van már egyre több long range meg nagyobb kapacitás, de azok milliós-többmilliós felárral mennek.
Viszont MÁS, ezt minden tapasztalttól kérdezném, hogy mi a vélemény: azon gondolkodom, hogy a gyakorlatban tényleg olyan fontos-e a nagyobb hatótáv, pontosabban tényleg megér-e modelltől függően akár 2-3 milló forintot a long range változat, ami ad mondjuk +100-150 km hatótávot. Mert az (új) modellek nézegetése közben azt vettem észre, hogy a legtöbb esetben a nagyobb kapacitás nem jelent gyorsabb töltést. Tehát jól hangzik a nagy hatótáv, de akkor arányosan annyival több ideig is tart tölteni, tehát adott távolságot pont ugyanannyi töltési idővel lehet megtenni, tök mindegy, hogy sima vagy long range változat. De mondom a konkrét példát:
- Ha városi használatról van szó és otthon tud tölteni az ember, akkor a hatótáv kb. alig számít. Hiszen tök mindegy, hogy 200 km-t tud megtenni az autó vagy 300-at, úgy se lesz kihasználva és esténként otthon vissza lehet tölteni. Így erre a használatra kb. pénzkidobás milliókat fizetni egy nagyobb akksis változatért. Sőt, valójában a kis akku a kisebb súly miatt még kicsit jobb fogyasztást is jelent.
- Ha tényleg hosszú útról van szó, akkor meg azért nem teljesen egyértelmű a long range előnye, amit fentebb írtam, hogy a hosszabb táv hosszabb töltést is jelent. Tehát ha 200 km-t tud az autó, akkor meg kell állni 200 km-enként, viszont mondjuk 50 perc visszatölteni. Ha meg 300-at tud, akkor elég 300 km-enkét megállni, de akkor 75 perc visszatölteni. Tehát tényleges előnyt (időt) nem nyer a sofőr szummában, hanem csak ritkábban kell megállni. Viszont kérdés, hogy nem éri-e meg bevállalni a gyakoribb megállást, cserébe 2-3 milliót lehet spórolni az autó árán.
- Ahol pedig ténylegesen kijön a long range előnye, azok a közepes vagy egyszeri utak. Pl. egy Balaton körnél ez választhatja el, hogy meg tudod-e tenni töltés nélkül vagy sem.Tehát a kérdés, hogy nektek mi a véleményetek, gyakorlatból szerzett tapasztalatok, hogy tényleg megér-e jelentős felárat a long range változat.
-
Vesa
veterán
Thanks a számítást! Akkor az 55-ös Audi marad. A fogyasztása zavar, de ha nincs más, akkor nincs más. Tesla-t nem szeretnék venni. Esetleg még a Jaguar I-Pace-t nézegetem, de abból csak 3-4 éves körüliek vannak ennyiért. Múlt héten megnéztem szalonban az Ioniq 5, Ioniq 6 és új Kona verziókat, hát egyik sem győzött meg. Mondjuk a 6-os élőben kicsivbel jobb mint képen de így sem nevezném szépnek, a fogyasztása is messze jobb mint a többinek, de kb. nem jó semmire a forma miatt, az ára pedig vicc.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Matematikailag nagyjából úgy van ahogy írod, városban, napi használatban kb mindegy nekem egy netto 28-29 kWh-s I3-am van Bp mellett, mindenre is elég, ha nem akarsz gyorsan nagy távra eljutni. Mivel rengeteg a tényező ilyen esetekben - pályán hol van a határpont ahol már drasztikusan sokat fogyaszt I3-nál 110 km/h, egy laposabb áramvonalas auto esetén mondjuk 130 km/h, minden megállás/töltő keresés, annak megközelítése ha nincs épp az utadban további “időveszteség”, illetve ahogy egyre több az auto egyre többet is kell várakozni foglalt töltő miatt. Ezeket így nem lehet számolni előre. Tehát ha egy 4-500 km-es úton csak egyszer kell megállni vagy már kétszer az nagyon nem lesz mindegy.
Ezt kell mérlegelni mennyire fontos, nekem pl 250km-t ha tudna az auto pályán 130-al, az sokszor jól jönne, többet járnék el messzebb, mert nem kell vacakolni töltéssel, töltő kereséssel, meg akár a fizetés se mindegy, nekem itthon van napelem, túltermelésem van, alkalmanként ha be kell dobni csak 20 kWh-t pl MOL 6e Ft, éves szinten ezekből ha sok összejön az már látható mennyiségű pénz, mondjuk az éves pályamatricát megfogod… vagy bármi.
Aki meg szinte csak nagyokat megy… ott az idő lesz a kritikus, nem a töltés költsége.
Nem mellesleg hiába tölthető egy akku gyorsabban, nem minden estben tudod is azt kiaknázni, nem tudja a töltő, nincs meg a kellő akkuhőfok, bármi lehet, ergo megint a nagyobb a jobb lép előtérbe… -
titán
Jól látod, minél hosszabb az út, annál kevésbé van előnye a nagyobb akkumulátorkapacitásnak. De valójában rövidebb úton sincs jelentősége, hiszen az akkuméretnek megfelelő különbséget 5-10 perc alatt töltöd be. Tehát ha a típus nagyobb akkumulátorosával épp kijön töltés nélkül, akkor egy kisebb akkussal 5-10 percet kell tölteni max ugyanazon az úton.
Villanyosnál mindig a fogyasztás a használhatóság kulcsa. Kisebb részben a töltési sebesség és szinte semmilyen mértékben az akkuméret.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ezekiell
veterán
Kivéve, ha a töltési sebesség is változik az akksimérettel, mint mondjuk a Teslanál - bár baromira nincs kedvem kimatekozni, lehet hogy nem annyira számít
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
titán
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #9392 üzenetére
Valoban. De az 50esek annyival dragabbak (durvan 20e euroval) hogy szerintem annyit nem er a nagyobb akku.
Az auto viszont szuper.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biker
nagyúr
rosszul számolsz, mert nincs tapasztalatod. no meg "benzinesnél alap hogy induláskor teletankolja 5perc alatt" (meg 10percig vár az előtte 3 tankolóra meg 5percig áll sorba a kasszánál, ha nincs szerencséje) de akkusnál csak feltételezed, hogy tele indul.
Pont fordítva, a benzinessel lényegtelen, tele indulsz-e, mert 10-15perc egy tankolás (nem5! miért kamuzik mindenki ebben a témában 5 percet?), akkusnál meg hülye aki nem tele indulDe mondom hogy néz ki pl egy bécsi út 64kWh konával (nem egyszer csináltam, teslával még ennél is jobb)
elindulok maglódról tele akkuval, bábolnánál vagy mosonmagyaróvárnál (ez már 150-180km-nyi út) megállok a 75-250kW töltők valamelyikáén, ahol 80kW-al tudok (csak) tölteni, bemegyek matricát venni, pisilni, ez alatt belemegy vagy 150km-re való még, elmegyek bécsig, itt amíg shoppingolok, addig rárakom egy helyi AC töltőre, 2-3 óra alatt belemegy kb 100km-nyi elektron
hazafele szintén mosonmagyaróvár vagy bábolna, ahol megkajálok, ez alatt 80%-ra feltölt a kocsi, és hazáig nyélen. Ja 120 vagy 130km/h tempomattal járok[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Mauzes
addikt
Nincs tapasztalatom, azért kérdezek, és minden véleményt szívesen veszek, a tiéd is hasznos volt. Talán nem is érdemes a benzines-elektromos idő különbségbe ennyire belemenni, mert nem ez a lényeg. De egyáltalán nem kamu az 5 perc, nagyon kis odafigyeléssel ez teljesíthető (persze autó függő is).
Az én saját példámat vettem alapul, ami lehet, hogy szerencsésebb az átlagánál, de 3-4 hetente megyek Budapestről Kisvárdára, évente sokszor megyünk Keszthelyre, Bécsbe is szoktam menni haveromhoz, stb. Minden esetben úgy néz ki, hogy indulás előtt megtankolok és a teljes utat végig nyomom tankolás nélkül. A tankolás tényleg 5 perc, utazás előtti héten egyik nap beugrom valamelyik jól bevált kerületi kútra. A kútra sem külön megyek, hiszen sokszor esik útba egy-egy kút. Nem csúcsidőt választok, a tankolásnál sosincs sor és fizetésnél is max 1 ember van előttem. Az utazás alatt sem szoktam kajálni, nemcigizek, stb. Ha pisilni muszáj, általában akkor sem kúton állok meg, és az is 3-5 perc összesen.
Utoljára szerintem akkor voltam komolyabb sorban kúton, amikor a hatósági ár változásoknál volt egy nagy tömeghiszti, illetve tavalyelőtt nyáron, mikor Horvátországba mentünk. De mondom, lehet hogy ez enyém egy extrém "good case". Ha valaki nyáron is az M7-es autópáya kútján tankol, megáll cigizni, kajálni, stb, az egy más eset.Azt elismerem, hogy az elektromos példám valóban nem best case volt, hanem hideg időre. Pl. Ioniq 5 is szóba jött, néztem róla videókat. Jó időben egy ultra töltőn fel tud venni akár ~135 kwh körül stabilan. Tök jó. Aztán Handras tesztelte hideg időben, és ~50 kwh óra körül tudott tölteni. Azért elég sok ideig van hideg egy évben. Mert nem fűtötte fel az akksit. Persze van a hőszivattyús változat, ami konkrétan 4,6 millióval drágább, mint az alap...
A te példád amúgy végül is rendben van, nem életszerűtlen. És én sem mondom, hogy nem tudja kitölteni az ember a töltési időt. De akkor is az van ha tele indulsz, akkor is bele kell majd tölteni 300-350 km-nyi naftát. Az egy 22,5 kwh fogyasztással az általad írt 80 kwh töltéssel is kb. 1 óra. És ha valaki nem shoppingol vagy kajál az úton, akkor talán kevésbé jó érzés a várakozás.
Arról nem is beszélve, hogy a Dunától kelere amúgy hány ultra töltő van? Én nem sokat találtam, 95%-ban max 50 kwh lehet a töltést.
Ja és ami még szerintem elég gyenge egyelőre (talán a verseny hiánya miatt), hogy a szolgáltatók nagyon durván felárazták a töltést. Biztos ki lehet jönni jobban, erre is szívesen veszek tippeket, de azért csomóan 300 ft/kwh áron adják a DC töltést. Ez a lakossági támogatott ár 8-szorosa és a nem támogatott 4-szerese. Ilyen áron már jóval-jóval egy benzines fogyasztás felé jönnek ki a komparatív költségek.
-
biker
nagyúr
hát annyi, hogy a kona az 22kWh-t 130-al -5 fokban fűtésel
egyébként 19-20kWh közt elmegy
120-al meg 18kWh vagy alatta, fűtés/hűtés függőÉs közel 1,5m km-t vezettem "füstössel", utazó szervizes voltam bőven 6-7ekm/hó 10 éven át, volt amikor havi 9.000km is megvolt. rohadtul ki kell fogni, hogy elsőre üres kútfejre állj, és a pénztárnál ne álljon előtted egy mancika aki azt se tudja mit akar fizetni, vagy ne kérjen céges számlát olyan valaki akinek betűzni kell a cégnevet mert nem értelmes, vagy épp anyukát beküldte apuka álljon sorba, de még tankol, és sorra kerül, és ott áll, hogy "a 4-es ha majd kész lesz" és ott várunk mert papa még tankol, és 4 kattanásig csepegteti.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
madgie
titán
Kisvárdai vagyok, Budapestre gyakran járunk, amíg nem lesz meg a füzesabonyi Supercharger (még csak tervben van), addig egy átlagos, "nem Long Range" villanyautóval mindenképp kompromisszumos az az út. Oké, mondjuk a Highland LFP valószínűleg lemegy nyáron, de ha hűvösebb idő jön, más lesz a leányzó fekvése.
Mondjuk én az 52 kWh Zoe-val is megyek néha, ha a Zene Házában dolgozom, akkor úgyis a Múzeum Melygarázsban állok meg, ott meg teleszívja magát AC-n, maga az út meg mikor hogy alakul, de az biztos, hogy töltés nélkül még 120-szal sem tudom azt az utat megoldani. De ez a Zoe, nem épp erre lett kitalálva. Egyébként amúgy is megállok 150-200 kilométerenként, a benzinessel is, pisi, kávé, nyújtózás, a boomer-élet már
csak ilyen -
Mauzes
addikt
mondjuk az éves pályamatricát megfogod… - ezt hogy érted? Én Csehországra találtam, hogy ingyenessé tették elektromosnak, itthon nem.
madgie: én is Kisvárdára szoktam járkálni szülőkhöz. Családi fő autónak én biztosan nem tudnék elképzelni elektromost, és nem csak mert nem is nagyon van olyan, ahová 3 gyerekkel és gyerereüléssel beférünk, hanem a hatótáv és töltési limitáció miatt.
Viszont mivel második autóról van most szó, ezért gondolkodom azon is, hogy megér-e 2 milliós felárat egy "long range". Pl. EX30-nál +2,3 misibe kerülne és kizárólag nagyobb kapacitást ad ezért, átlagos (tél-nyár átlaga) 280 km helyett 365 km, azaz +85 km. Nyilván vannak olyan modellek, ahol a nagyobb kapacitású modell már lóerőben és dinamikában is többet ad, ott nyilván jobban megéri szerintem. Pl. az 58 kwh Kia EV6 csak 170 lóerős és tesztek alapján olyan éppen elég, de nem igazán erős. A 77 kwh verzió pedig 228 LE és dinamikusabb. Vagy ugyanilyen a korábbi Q4 e-tron, ahol az alapmodell kis akksi és 170 LE, az eggyel drágább verzió pedig már nagyobb akksi és 204 LE.
MÁS: talán rossz topik, de a plug-in hibridekről mik itt a vélemények mint EV alternatíva? Egyrészt persze egyesítik a belsőégésű és elektromos hátrányait olyan szempontból, hogy a belsőégésű változat cipel egy plusz akksi súlyt, illetve ugyanúgy meg kell a belsőégésű szervizeket, meghibásodá javításokat is csinálni rendszeresen. De a másik oldalról meg egyesíti az előnyöket is, mert városi (nem agglo) használatra pont ugyanannyira tud 100% elektromos üzemet, mint egy drágább EV, viszont a ritkább hosszú távokra meg megússza a töltések és hatótáv paráit.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
Töltés meg hatótáv parája annak van aki "füstöst" vezet. Ismeretségi körben többen is emiatt vettek Rex-es i3-t... persze az első 5 út óta be se kapcsolták, csak "nyűg"... holt teher, belerohad a benzin (vehetsz 100-ast), szervizelni kell, néha magától beindul, vizsgán is csak a gond van vele...
Szokni kell... de ez ilyen. Mindenki hamar belejön... a régen leghatótávparásabb kollégám úgy jön hozzám, hogy 1-2%-al esik be...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
"Pl. az 58 kwh Kia EV6 csak 170 lóerős és tesztek alapján olyan éppen elég, de nem igazán erős."
sok fogyibajnok csinál autótesztet... Ezt is az írhatta le, vagy olyanok, mint winkler, akinek a 75 LE-s autó is erőtlen, meg a 135LE autó is.
Egy 170LE villanyautó olyat megy, hogy hajjaj. mellé 400+ Nm azonnali nyomatékkal.
Nekem a 200LE-s Kona van, 395Nm azt hiszem, 7.5mp a 0-100, kollégámnak a kisakkus van, az talán csak 150LE, neki előtte egy nagy merci automata valami 200LE-s autója volt, azt mondta, az ehhez képest lomha szar volt.Éppen elég..... meh meh
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Mauzes
addikt
Nem a pszichés parára gondoltam, hanem hogy egy Budapest-Kisvárda körnél 2x kell tölteni, összesen kb. 1 óra 40 percet. De nem írom le újra, mert még flame-et indítok.
biker: én nem vagyok petrol-head meg száguldozós, de valamennyire értem, miről beszél, aki ilyet ír. Az EV-knél - amiből eleinte sokat teszteltek, pl. Tesla, erős Audi, BMW, ilyen-olyan GT-k - pont az lett megszokva, hogy meglepően nagyot lép. Ahhoz képest egy 2+ tonnás crossover 170 LE-vel és 350 Nm-rel meg 8,5-ös 0-100-zal (ezt tudja a kisebbik EV6) már nem adja ezt az érzést. És mindeközben 20 millióba kerül. Tehát ennek kontextusában értendő szerintem, hogy "éppen elég". És nyilván nem városban, hanem nagy sebességű előzésnél jön ez elő.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
Kisvárdán csak kiugrasz a kocsiból felmarkolsz egy csomagot és indulsz is vissza azonnal?? Mert csak akkor van igazad. Tedd ott AC-ra. Ha rokonlátogatóba mész, akkor meg biztosan megengedik, hogy náluk tölts... ragaszkodj hozzá, hogy kifizeted 70 Ft/kWh-val... Villanyautót 95%-ban akkor töltjük, amíg áll...
De úgy látom, csak megerősítést szeretnél, hogy neked miért nem jó... IGAZAD VAN... VEGYÉL DIESELT...
Belerohad az úgy is, ha rázod... ilyen ragacsos savas szarrá alakul... kivéve a 100-ast, mert abban észter formában van a bio összetevő... a simában metil alkohol+növényi olaj...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
FIREBLADE78
addikt
Írjátok,hogy nem számít az akksi méret. Akkor elég lenne az i4 alap verzió is. Csak az drágább jelenleg,mint 40-es
Jövő héten megkezdjük az alkudozást. Ha engednek még az árból akkor 99%,hogy i4 lesz. Támogatás ugye nem játszik demo autónál. Hiába 0 km-esMacbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
WiZARD
addikt
Nekem a legkisebb akkus Teslával (bruttó 55kWh SR+) olyan egy bécsi út, hogy a garázsban beülök a 100%-ra töltött, előfűtött/hűtött autóba, odamegyek, elintézem amit akarok, hazajövök és itthon töltök újra
tempomat 135-140[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
ratkaics
senior tag
Sziasztok!
Attól kérdezném, aki képben van az új villanyautó vásárlós támogatással, hogy olyat lehet, hogy a cégünk pályázik, de nincs még konkrét típus kiválsztva, mert kb egy év múlva lenne a konkrét vásárlás?
Lehet így pályázni?
Még nem olvastam a konkrét pályázati kiírást, meg amúgy sem hiszem, hogy "emberi" nyelven van írva.
Köszi előre is, ha valaki válaszol nekem!Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
Mauzes
addikt
válasz ratkaics #9423 üzenetére
Nem lehet, adásvételit kell csatolni a kérelemhez. Ez két okból nem jó, egyrészt 1 év múlva már nem lesz keret, így nem fogod tudni kihasználni, másrészt meg nem szerencsés a pályázónak, hogy már akkor meg kell kötni az adásvételit, amikor még azt sem tudod, hogy megkapod-e.
-
Mauzes
addikt
Köszi, nagyon hasznos a konklúziód (nem). Pont hogy a tapasztaltabb EV használóktól próbáltam use case-eket, érveket, tanácsokat kérni.
Amit írsz a máshol töltésről, na nekem pont ez volt az alapfeltevésem korábban (nem különösebben belegondolva), hogy szinte bárhová megyek, ismerős, rokon, akkor ott úgy is tudom majd tölteni az autót. Ez nagyon megkönnyítené az útvonaltervezést és a töltési időket.
Viszont pont ide is kapcsolódva tettem fel kérdést az otthoni töltésről, és a kapott válaszok alapján azért nem annyira triviális, azaz hordozhat kockázatokat. Mindenképp legyen jó a konnektor, legyen saját nyomvonal, legyenek jók a vezetékek, legyen elég áram, stb. Mert előfordulhat, hogy jobb esetben csak lever a biztosíték, rosszabb esetben leolvadhat a konnektor, legrosszabb esetben kigyulladhat. Na most ezek tudatában nem biztos, hogy nagyon felelősségteljes idegen ingatlanokban töltést kérnem. Legalább is nekem ez lett a konklúzióm, hogy úgy orrekt, ha ezen kívül oldom meg.
WiZARD: ez mi ez applikáció, amiről a screenshotokat teszed be? Ez a legutóbbi, meg volt nemrégen egy útvonaltervező.
Egyébként tök érdekes, hogy mennyit számít a domborzati különbség (esetleg szél is), hogy visszafelé gyorsabban hajtva is számottevően alacsonybab volt a fogyasztásod. Erről az jutott eszembe, hogy csomóan azzal próbálják bizonyítani, hogy a Molnál rossz minőségű az üzemanyag, hogy itthon tankolva többet fogyaszt az autó Ausztria felé, mint kinti tankolás után a hazafelé úton.
-
WiZARD
addikt
A mindenhol töltést felejtsd el. Egyrészt felesleges, másrészt szerintem hülyén jönne ki ismerősöknél áramért kuncsorogni.
(Persze más egy fix közeli rokon, én is szereltem anyamekhoz egy EVSE-t)Győr-Bécs távon főleg a szél ami számít, volt már hogy odafelé spórolva is 60% fogyott, de a maradék 40% elég volt haza.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
cOxeR
Ármester
Sok automata kút lesz, kezd az is terjedni, ott elég hamar megleszel, én pl a füstöst már egy ideje csak így töltöm, kiszállok, bedöntöm a 100-ast, telefon elő, fizetek beülök és jónapot, nem piszkálnak, ezt vegyek azt vegyek.
Amúgy egy kútnak nem érdeke, hogy hamar végezz, az az érdeke mint minden más üzletnek, hogy elrabolja az időd, mert annál többet vásárolsz. -
A phev nem jó tisztán elektromos közlekedésre. Egyszerűen nem alkalmasak az öregebbek rá, Manapság már jönnek amiben van cca 100km ev de ha ezt mindenki csak városra fogja használni ész nélkül akkor kíváncsi leszek a kis akksik élettartamára.
Mild hybrid már jobb a hosszabb utakat tekintve de ott meg a rövidtáv nem lesz jó a belsőégésűnek.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Kukipapa_rr
tag
Tudtok javasolni állapotfelmérőt? 2022-es M3 a cél Budapest környékén.
Típus, sérülések, garancia, működés ellenőrzése stb.
-
csemberlen
őstag
-
FIREBLADE78
addikt
-
V.T.
aktív tag
Sziasztok!
Tudja e esetleg valaki hogy Tesla Gen3 fali töltőt hogy tudok otthon nem Tesla járművel használni? Milyen app kell hozzá hogy tudjam állítani az Ampert illetve lássam a töltés előzményeket stb WiFin?
Köszönöm a választ!
-
jcage
tag
Bekapcsolás után tudsz hozzá csatlakozni a saját wlan hálózatán. Ott tudod beállítani, hogy legyen Internet kapcsolatod, illetve be tudod állítani a kívánt max áramerősséget. Tesla app-ot letöltöd és hozzá tudod adni a wall connector-t és onnantól látod a töltési előzményeket is.
A kritikus olyan, mint a nőgyógyász: ott keresi a problémát, ahol más az élvezetet...
-
cOxeR
Ármester
válasz csemberlen #9432 üzenetére
Az az ember össze vissza beszél, írogat, én biztosan ha nem elkerülhető nem akarnék vele kapcsolatba kerülni. Nem ismerem, szóval lehet tévedek, de Fb-on amit csinál… abból minden erre terel engem.
-
Vesa
veterán
A töltési para teljesen értelmetlen, egészen addig, amíg valaki házban lakik. Utazáskor szintén értelmetlen ettől tartani, tökéletesen igazad van. Azt már kifejtettem korábban, hogy mondjuk egy társasházban vagy belvárosban, panelházban, ez már valós probléma, és bár persze megoldható a töltés, de hogy baromira nem kényelmes és nem ideális, azt ki merem jelenteni.
Ami viszont valós probléma, az még mindig az ár. Egy elektromos autót nem tudsz úgy megvenni, hogy ne bukjál rajta marha nagyot. Az új autók értékvesztése minden autónál nagy, de ahogy látom, az EV-knél még sokkal durvább. A 40 milliós I-Pace 4 éves korára a felét sem éri, a 22 milliós Ioniq 5-ből már most látok 2-3 évesen 12-13M-ért hirdetve. Tehát ha én 5 évre tervezek egy EV-vel, akkor két dolggal fogok szembesülni:
1. Veszek újat -pl. 20M-ért-, és bukok rajta 12-14M-et 5 éven belül.
2. Veszek használtan 3 évesen, a bukó valamivel kisebb lesz, de 2 évente adhatom el, mert 8 éves korig megtartani szintén nem túl bizalomgerjesztő.Engem ez pl. rohadtul zavar, mert utálok autókat adni-venni. Most is 2 év után cserélhetem le ezt a kocsit, és a következőn vagy bukok egy méreteset, vagy 2 év múlva megint adhatom el.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
WiZARD
addikt
Szerintem bármilyen autót veszel most 20ert, azon buksz ennyit 5 év alatt, tök mind1 hogy füstös vagy ev.
Hogy 8 évesen mit fog érni egy ma 3 éves ev, arról meg lássuk be hogy halvány lila gőzünk sincs, és egyáltalán nem biztos hogy sokkal rosszabb lesz az ára mint egy 8 éves füstösnek.egy jól felszerelt 2.0 tdi 4 motion Passat most 20m
3 évesen 10m
5 évesen 8m
8 évesen 5-6mhát ezen se buknál kevesebbet...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Vesa
veterán
A 8 évet azért írtam, mert kb. onnantól lesz sokkal nehezebb eladni egy EV-t, az akku para miatt. Ráadásul a garik is lejárnak 8 évesen. Ezért kell eladni, pontosabban, én ezért adnám el, bár már régen nem volt 6 évesnél idősebb koráig nálam autó.
A dilemma az, hogy pl. egy Qashqai jelenleg fapad modell 9,9M szalonban, extrázva 13M. Ez kb. hasonló forma autó, mint egy Ioniq 5, ami alapáron 19M, extrázva 22-23M. 13M-ről nem tudsz akkorát borulni, mint 23-ról, és itt gyakorlatilag annyi a különbség, hogy az egyik EV, a máik meg nem az. Kategóriában azonosak kb.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Igen 140 lovas manuális váltós Qashqai valóban olcsóbb mint egy 230-330 lovas Ioniq5, ami 20 centivel hosszabb, 34 centivel nagyobb a tengelytáv...
Persze tudom, ilyenkor jön hogy bőven elég az is és nem versenyezni kell, stb.
Megértem, én is csak azért nem vettem Ferrarit mert nincs szükségem 800+ lóra.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Dehogynem tudsz. Ne feledd h erőszakolják az EVt kontines és világ szinten is. Most, szerintem ICE autót venni (saját tulajdon, teljesen kifizetve) a legnagyobb bukó mert teljességgel megjósolhatatlan mi lesz. Ha csak nem valami kult kocsit veszel ami gyűjtői darab lesz. És ez már évek óta meg.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Kukipapa_rr
tag
válasz csemberlen #9432 üzenetére
Köszönöm, csatlakoztam, olvasgattam, de hasonlót látok, mint feljebb: ő kereskedőnek tűnik inkább, mint állapotfelmérőnek.
-
Kukipapa_rr
tag
Szerintem ezt el kell fogadni, autó tulajdonlás ezzel jár. Én is szívesen lízingelnék cégre inkább, ha tehetném. Ahogy más is írta, ez nem EV specifikus jelenség. Minél újabb, annál nagyobb az értékvesztése, jól árazva, hirdetve viszont az idősebb autót is gyorsan elviszik.
A piac ki fogja korrigálni a különbséget, ha az új és használt autó ára túlságosan elmenne egyik vagy másik irányba, tehát ezt az értékvesztést így én reálisnak látom. Számolni kell vele és kész.
Én azzal számolok, hogy a két éves 15-16M- s autó 5-6 évesen 9-10M-t fog érni (mai áron), és nem tervezem 2 évente cserélni. Így is hatalmas értékvesztés, de az újé a legnagyobb, azt egyszerűen nincs gyomrom benyelni (2-3 éves autó teljesen újszerű és garanciális még).
Szerk.: ja, nyilván autófüggő az értékvesztés, a piac itt is áraz. Nem véletlen, amikor hatalmasat zuhan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest