Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz Shadowbull #6721 üzenetére

    Nyilván tisztábban ég, habár pont a legszennyezőbb vegyületek mennyisége változatlan. Legfőképpen a nitrogén-oxidoké, hiszen azok éppen azért keletkeznek, mert nitrogén tartalmú levegőt égetünk.
    Tehát a korom, az olajszármazékok, a széndioxid, a szénmonoxid és a nitrogén-oxidok kibocsátása is változatlan.

    Visszatérve az 1,4 eurós nettó árra, aki ezt jósolta, az nagyon nem értett hozzá (vagy csak jól ferdített) . Az efuel villamosenergia felhasználásávál készül. 1 l benzin 36 MJ energiával készül, legoptimistább becslések is 50% hatékonyságot tudnak jósolni (álmodozni) hosszú távon. Tehát 1 l üzemanyaghoz 36 x 2 / 3,6 = 20 kWh energia szükséges. Tehát az 1,4-es árhoz 0,07 eur/kWh villamos energia ár szükséges, azaz a mai zsinórár töredéke. De ez csak a gépből kicseppenő olaj ára, ez az ár még nem tartalmaz semmit: beruházás költsége, fejlesztési költségek, gyártási munkaerő, szállítás, kiszolgálás, stb. Hasonlítsuk össze az árat a kőolaj előállítási folyamatával. A kőolaj finomítása 85% hatásfokú, a térfogat növekmény a krakkolás miatt 25% Tehát egy hordó (159 l) kőolajból 159 x 1,25 x 0,85 = 169 l hasznos kőolaj származék (dízel, benzin és egyéb összesen) készül. Ez alapján az finomítóból kicseppenő üzemanyag ára most ($80/hordó) 80 / 169 x 0,9 = 0,42 eur / l. Ez áll szemben a 0,07 eurós villanyáram esetén elérhető 1,4 euróval

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák