Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz madgie #5956 üzenetére

    Mindegyik télen-nyáron kondicionálja az akkut. A felvetés inkább annak szól, hogy mi van, ha épp elromlik a kondicionálás.

    Hát, megjegyzem, hogy pont semmi. 70 fokon, de még 150 fokon sem gyullad meg az akku. Tesztek alapján a Litium Ion akkumulátort 170 fokra kellett hevíteni, hogy meginduljon az a kémiai folyamat, aminek a végén idővel túlhevül, és elérve a 900 fokos belső hőmérsékletet, kigyullad.


    Ta: környezeti hőmérséklet
    Ts: cellahőmérséklet

    Líthuim vas foszfát (LiFePO4, LFP) akkumulátornál ugyanez 125 fok.

    Ehhez képest egy belő égésűnél (benzinesnél) elég lehet egy pillanatnyi jól irányzott szikra a gyulladáshoz. Azért ott se nagyon jellemző, hogy egy szikra elég lenne. (lásd Mythbusters benzintank kilövős epizód)

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák