Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz Vesa #2655 üzenetére

    Az új sincs temperalva, csak tök más kémia. A két változat között eltelt majd egy évtized, pont az az évtized, ahol az akku kémia a legtöbbet fejlődött. A régi még nagyon a lítium korszak hajnalán született. Az újabb fejlesztések (pl ioniq) sem a temperálás miatt nem öregszenek. A régi modellek (pl KIA Soul EV, ami ugyanaz az alap, mint az ioniq, csak régebbi akkuval) temperálással együtt is fáradnak.

    A temperálás csak a gyorsabb töltés miatt bír jelentőséggel. Nagyobb távolságokon, ahol a leafet már harmadszor is villámtölteni kéne, ott bizony alkalmatlan. Ez a határ 40 leafnel kb 300km, 62-nél kb 450. Ennél hosszabb távra nem való.

    A leaf mellett szól: egypedálos működés, nagyobb csomagtartó, nagyobb teljesítmény/sokkal jobb gyorsulás, jobb lámpák
    ellene: viszonylag nagy fogyasztás, városban teljesen alkalmatlan önvezetés, vacak könyöktámasz béna pakolhatóság.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák