Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hcs57

    őstag

    Végigolvasva az ABS vitát 57 éves fejjel még úgy emlékszem, hogy a csúszás esetén kisebb a lassító erő, mint gördülés esetén, mert akkor még van tapadás.
    A fizika szerint a tapadási súrlódási erő nagyobb a csúszási erőnél.
    Biztosan előttetek van a kísérlet, álló test, erőmérővel húzva.. egyre nő az erő, majd miután megcsúszott a test az erőmérő visszább egy.
    Ebből és sok kísérletből akkor azt következtették ki az okosok, hogy 80% gördülés és 20% csúszás esetén a legrövidebb a fékút.
    A fizika ebben semmit sem változott, csupán a mostani autók jobban tudják ezt megvalósítani.

    Szerintem.

    Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu

Új hozzászólás Aktív témák