Hirdetés

Aktív témák

  • skac21

    újonc

    válasz new_bnet #178 üzenetére

    Kedves new_bnet!

    Lehetne, hogy ne ész nélkül szavakra szaggatva, és az általad a Bnet-et kritizálónak vélt foszlányokra reagálj?

    Mert különösen a legutóbbi úgy tűnik.

    Másrészt, ha meg új vagy, akkor valószínűleg volt az a 3 termék eddig is, csak Te nem tudtál róla.

    Mindenesetre, jobban szeretem én azt, ha nincs még egy szint, aki beépíti a maga kis hasznát is, eléggé lehúznak az elsődleges termékekkel a pénzintézetek, hitelintézetek.

    (elsődleges: pénzintézetek, hitelintézetek önálló termékei,
    másodlagos: a közvetítők sajátjuknak kikiáltott, általuk ''megrendelt'' termékei)

    Jobbnak találom én, ha szépen összerakom magamnak, közben meg rendesen megszívatom azt, aki engem akar szívatni közülük........


    Másrészt szakmabeliként úgy látom, hogy az ilyen közvetítőcégek élete nem szól másról, mint az eladástechnikáról=marketing.

    Hogy aztán az adott termék pénzügyi-szakmailag valóban a legjobb-e az ügyfélnek, az baromira nem számít.

    Kvázi úgy megy a gondolkodás, hogy itt van bankok, ilyesmit kellene, hogy adjatok.
    Vmelyik megcsinálja az általad említett legjobbat, és akkor azt az egyet lehet pakolni mindenkinek!

    De ugyanakkor már egyik - ha jól emléxem kollegád - is kifogásolta egyik versenytársatokat, amiért a generalis Aranyszárnyat nyomatják.

    Nem lehet, hogy ők pont ilyen szisztéma szerint jutottak el oda, hogy nekik is megvan az a legjobb ''megrendelt'' termékük, amit ajánlanak.


    Ez mégsem tetszett.


    Szóval van itt azért ellentmondás.........

    De úgy gondolom, ezért nem is lehet vádaskodni az alsóbb szintűek esetében, mert ők azt tudják, amit kell (soxor fogalmuk sincs arról, mit adnak el, csak - úgy? - tudják, hogy az jó és nyomatják a szöveget.
    Az ügyfélnek meg fogalma sincs arról (lásd a pénzügyi kultúrát), hogy mit vesz meg.

    Ugyanakkor nem lehet azzal takarózni, hogy ha csak 1%ponttal magasabb hozamot hozok ki neki a ''párna alatt tartáshoz'' képest, akkor is megéri neki szerződni, mert az már régen baromság, hogy marha sokan párna alatt tartják a megtakarításukat.

    Lehet, hogy így volt évekkel ezelőtt, de azok a párna alatti források is végesek.

    Másrészt a jelenlegi termékek kezdenek olyan bonyolulttá válni, hogy ember legyen a talpán, aki megérti (még az értékesítő sem érti).

    Persze, ki lehet emelni egy-egy előnyt, de mellette a számos hátrány, kötöttség, melyek csak ''spechelyzetekben'' fordulnak elő.

    Amíg a szerződés él, addig semmi gond, nincs is mit tenni, lehet pakolgatni a pénzt ide-oda.......


    Sokadrészt az sem tetszik, hogy az én személyes tanácsadóm ugyanolyan standard terméket akar eladni nekem, mint bárki másnak.

    Nem találkoztam még egyetlen tanácsadóval sem, aki mondjuk 5-6 oldalas összefoglalóban szépen levezetné, hogy kiszámolta nekem a cuccost: ilyen és ilyen feltételek mellett ez várható.

    Tehát letenne elém egy tervet (az én személyes pénzügyi tervemet), ami rám van szabva. (na nem arra gondolok, hogy van egy exceltábla beütöm az életkorát és megmutatja nekem az optimális terméket - ja és persze mindig ugyanaz az optimális termék)

    Elfogadom, hiszen tény, hogy a magyarországi lakosság pénzügyi kultúrája rendkívül alacsony színvonalú, de ezt továbbgondolva, az ebből a körből összeválogatott
    tanácsadók pénzügyi kultúrája is baromi alacsony színvonalú.

    Simán meg lehet fogni egy egyszerű kérdéssel szinte bármelyik pénzügyi tanácsadót, mert az ő szerepük nem a pénzügyi szakértelem, hanem személyes dm-csatornák kiépítése és fenntartása (persze, őket pedig megfelelően manipulálják úgy, hogy ezen a csatornán folyjon, aminek folynia kell), legalábbis én ezt látom az egészből.

    Próbálja megcáfolni valaki, hogy nem ezt a tudatlanságot használja ki (véleményem szerint nagyon nagy arányban passzív átveréssel: tények elhallgatásával) egy ilyen cég.
    Bnet saját bevallása szerint is ez a 7. sikertényezője: Hülyék az emberek.
    Lásd a Figyelőben.

    Ha nem így lenne (egy-egy pénzügyi alapfogalom használatakor (akár rosszul is) az ügyfelek nem mint csodaszóra néznének), akkor igencsak nehezebb lenne ilyen ''sikeresnek'' lenni.

    Azért örültem volna, ha az első 7 sikertényezőbe beletartozik olyan klasszikus tényező is, mint a ''magas szakmai hozzáértés'' vagy vmi ilyesmi.
    De szó nincs erről.

    (ja, persze, 5. helyen szerepel ''az alkuszok folyamatos, igyenes képzése, melyen kötelező részt venni'')-->==== folyamatos agymosás, manipulálás (részinfók közlése, melyek tulajdonképpen rossz irányba terelik a gondolkodást is)


    Hát ennyit gondolok erről az egészről....

    Persze, ugyanilyen keretek között lehet ezt másként is csinálni!
    Tehát nem a szakmát szutykolom, csak a hazai szakmát.... :(






Aktív témák