- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-v-
addikt
válasz MPowerPH #34081 üzenetére
mondjuk én ebben nem látom a végkövetkeztetést, hogy a benzines károsabb lenne, mint a dízel egyrészt ez csak a részecskékről szól, pl. NOx-ről egy szó sincs benne, abból a dízelek vitán felül jóval többet puffognak jelenleg. Hol van ez összehasonlítva, a részecskék meg az NOx közül melyik a károsabb, vagy összességében melyik a szennyezőbb (az összes gázt, részecskét és mindent figyelembe véve)?
Másrészt nem részletezi a részecskék méretét, elolvastam a pdf-et is, csak egyszer említi a PM2.5-t, de nem írja, pontosan mekkora részecskékből van több? Csak mert nagyon részecskeszűrőzik, viszont más cikkek szerint meg a dízelnél is pont azokat a méretű részecskéket nem fogja meg a szűrő, amik a legkisebbek és legkárosabbak. A nagyobbakkal jóval kevesebb a baj (persze azok sem jók). Jó lenne itt több számot látni
Na meg ez az összehasonlítás csak nagyon keskeny idősávra érvényes, a most gyártott dízelekre és benzinesekre (vagyis a 2013-masokra mert a cikk akkori).. dízelben is csak kb. 2007 körül, az euro 5-tel kezdett jönni a DPF, benzinesben sem volt mindig közvetlen befecskendezés, az is csak a downsizeinggal kezdett jönni, és mindjárt jön a DPF a benzinesekre is. Szóval ez egy ilyen snapshot, az új motorokra, a "benzin károsabb mint a dízel" általánosítás csak erős pontosításokkal lenne értelmezhető, pontosan melyik évjáratú és technológiájú .. nem pedig a most futó összesre.[ Szerkesztve ]