Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ADAM1337

    nagyúr

    válasz MPowerPH #33002 üzenetére

    Itt pár dologban nem értek egyet.
    Új dízelek is dpf és társaival városba pl halál, tehát hatásfokról nem beszélnék sőt itt kb lehetetlen is kiszámolni annyi tényező van, de ha mégis beszélnénk, egy dizel a nagyobb nyomaték miatt jobban használja a féket is (persze automata), valamint jobban koptatja a gumit is (ez pl a tesla problémája is mind a fék mind a gumit eszik)

    De ez annyira dízel vs benzin téma, amit sokáig tárgyalhatunk, kinek mi kb.

    Én napi 25km-re nem vennék városba dízelt amúgy meg szeretem a nyomatékosságát, de ha meghallom a hangját elhányom magam még az e60-tól is, nagyon egyén függő dolgokat írtatok le.
    Amit megspórolsz, az üzemanyagon vissza jön a szervizben dízelnél, legalábbis szerintem ergo ha hosszútávra levetíteném egy 20d vs 20i üzemben tartását ugyanott lennénk, persze ha 3 évente cserél az ember spórolhat vele.

    Teljesen egyéni preferenciák mellett dönt mindenki ki mit választ, de meggyözni valakit hogy az egyik jobb a másiknál felesleges.

  • haddent

    addikt

    válasz MPowerPH #33002 üzenetére

    Azért ez már az elvakultság és önhitegetés csúcsa :DDD Azonos felállásban köze nincs a dízelnek semmihez, ez vagy tetszik, vagy nem, de "sajnos" így van. Turbós benzin ellen hasonló lökettérfogatnál közöd nem lenne hozzá. :F Az új fejlesztések szarok, mint ahogy minden nagyon új autó az szvsz., egy kicsit sem szempont a tartósság, ellenben a fogyasztás és a parasztvakító teljesítmények azok. Egy literre, 3 hengerre nem akasztunk turbót, meghagyjuk az 5 literes V8 -nak és csak értelmes túlnyomáson, és máris nem lesz betegágy..
    A fogyasztásban verhetetlen a dízel, ezzel kár is lenne vitába szállni. Szerintem több, mint 20% -al difi van, itt nyugodtan mondhatsz sztem. 30-50% -ot, ha tiporva van mindkettő.
    Nyomatékban azonos lökettérfogat és azonos turbókonfig mellett nyilván jobb a dízel. Oké, és? Akkor majd észben tartom, hogy ha kamiont veszek, akkor turbó-dízel legyen :DDD De komolyan, bizonyos nyomaték fölött már "fölösleges", hogy ott van, mert úgyis elkapar a turbó benzin is. Ellenben az azért nem rossz, hogy extrém esetekben akár 2x annyit kipörög.

    Ne haragudj, nem sértegetni akarlak és nem kukitméregetni, mert annak közelébe nem vagyok, de egy turbós benzinest soha nem fogsz letolni.. Az rendben van, hogy sokkal racionálisabb meggondolás az, amiben te élsz, és egy ilyen pacek kis dízel. De ettől még a tényeken ne ferdíts... kár..

    És azt pedig továbbra is tartom, hogy azt a fajta linearitást és közvetlenséget a turbós benzin sem tudja, mint a szívóbenzin. Persze, többet, jobban, kiguvad a szemed olyat tol, de máshogy. Igen, oké, jobban. Na szerintem akadjunk le a témáról, ha még ez sem győzött meg :R

    Hogy ON is legyen: azt a 300+ LE és 700+ Nm hova akarod még húzni, és legfőképp minek? :DDD Most komolyan kérdem, nem kötekedés. Megérzed, hogy most 300 vagy 370 Le? Ott már kb. nem mindegy?

    [ Szerkesztve ]

  • negro

    őstag

    válasz MPowerPH #33002 üzenetére

    En nem megyek bele most ebbe :)

    ''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

Új hozzászólás Aktív témák