Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FerNandor

    őstag

    válasz ph_5.5 #35078 üzenetére

    Köszi. Szükségem van nekem (vagy bárkinek) vegyszeres előhívásra (ez olyan régimódi folyamat, mint az filmes gépeknél?)? Vagy ez a folyamat hogyan van pontosan? Azt hittem, hogy csak "kinyomják fotópapírra..

    A tesztkép jó ötlet, köszi! Van ahhoz digitális file is, amihez hozzá kell nézni?

    [ Szerkesztve ]

    "A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz ph_5.5 #35078 üzenetére

    " Havi kalibrálásnál megmutatja az előtte/utána ábrát.. és van eltérés. Nem egetrendető, de van. Plusz a fényerő tényleg fontos. A kalibráló elsőként a környezeti fényt méri meg, és ahhoz kell az útmutatása alapján a monitort hangolni."

    Ha a környezeti fényeknek nem csak a fényáramát, de színhőmérsékletét is beleméred, akkor természetesen össze-vissza fogja tologatni a profilt, hogy korrigáljon. Nagy eltérésnek havi kalibrálás esetén nem szabadna lennie (bár nem tudom mit értesz ez alatt deltaE értékben kifejezve).

    A helyes eljárás inkább a szabványok betartása lenne, fix fehérponttal és fénysűrűséggel. Például egy SDR videós beállítás Rec709-re 100 cd/m2 és 2.4-es gamma és mindig a környezeti fényeket dimmeljük hozzá (nem kell töksötétnek lennie). Nekem van például négyféle színprofilom, fotóra két natív színtér (ami nálam 96% Display P3), az egyik 120 cd nappalra és egy 100 cd estére, 2.2-es gammával, meg egy külön a fenti videós beállításokkal, negyedik meg egy HDR, de az csak tartalomfogyasztásra. Én mindig kihagyom

    A környezeti fényekhez mért színprofilnak nem szerkesztésnél van jelentősége, hanem megtekintésnél például egy tárgyalóteremben, kioskon, stb.

Új hozzászólás Aktív témák