Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jahno

    őstag

    válasz Stauffenberg #35082 üzenetére

    És a tárgyalóteremben majd úgyis egy valamilyen típusú X projektor lesz, aminél teljesen mindegy, hogy mit gépészkedünk ki a profilokkal, vagy mennyire vagyunk színhelyesek. Kiosk meg aztán végképp, hogy lehet néha süti a nap, van mikor nem, mellé esetleg egy kevésbé színhelyes ipari kijelző van benne, vagy 10 darabonként más kijelzővel rakják össze, mert az volt akkora méretben akciósan. Beállítások meg végképp. Most olyan helyre járok prezentációt bámulni, ahol 3 bazi nagy TV van, árnyalatban kis eltéréssel. Úgysem tudsz vele mit csinálni, feleslegesen aggódni meg nem érdemes. És akkor a változó színhő meg RGB mindenféle típusú világításáról nem is beszélve ami a teremben van.

  • ph_5.5

    aktív tag

    válasz Stauffenberg #35082 üzenetére

    A havi kalibrálásnál megjelenő " nem vészes" eltérés a vörös/kék árnyaltokat mutató saját tesztfotójukon érzékelhető. Árnyalatokról beszélünk, ami a legtöbb fotósnál már simán egy átlagos preset használatakor is mást mutat.


    "Ha a környezeti fényeknek nem csak a fényáramát, de színhőmérsékletét is beleméred, akkor természetesen össze-vissza fogja tologatni a profilt"
    A színhőmérséklet elvben állandó (a helyiségben nincs fényforrás csere jóideje), de a "fény mennyisége" változhat, annak függvényében hogy menni a kintről bejutó természetes fény. (aminél ugye tudjuk hogy az 5600 K csak bizonyos napszakban tekinthető fixnek- illetve ott sem, de ez most nem olyan fontos)
    Ami lényeges az nem más, mint a kijelző fényereje mint trükkös rész, ugyanis egy megvilágított kép a monitoron ragyog, de a papírképen a sötét részek simán bebukás közelibe kerülhetnek. És itt látom jelentőségét a kalibráló eszköz külső fénymérésében.
    Most pl tablók készültek épp, és jó azt látni hogy a nyomdából azt hozom el amit otthon is láttam. Elegendő részletet, és színeződésektől mentes feliratokat.
    De írhatnám ezt színes termékeknél is, ahol a lila vagy pink árnyalatok baromi kényesek.
    Igaz a kedvencem amikor CMYK-ban dolgozom és nyomdai anyagot készítek elő- majd azt a megízó mobilon nyitja meg és problémásnak látja az arcbőr színét... és magyarázd el neki...

    Nálam is legalább kétféle kalibráció van érvényben. Az egyik az esti munkáknál, amikor a helyiség világítása van csak. És a másik amikor nappal dolgozom. A wb kb azonos, de a fénymennyiség eltér. Ilyenkor váltok... (videozni meg nem videozom)

Új hozzászólás Aktív témák