- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz #92251648 #690 üzenetére
Azért fontos az etalon, különösen szaktesztek esetében, hogy ne hangképek és hangképek között "a levegőben lógva" csúszkáljon az észlelésünk, az élményünk, hanem legyen kiindulási-visszatérési viszonyítási pont. Fix pont. Legyen mérték-egység. És lőn. És látánk, hogy ez jó. Mint amikor távolságot, hőmérsékletet, térfogatot... mérsz, akkor is csak úgy tudod a magad és a befogadók számára egységesen értelmezni az adott mennyiséget, hogy etalonhoz hasonlítasz (arasz, méter, Fahrenheit fok, Kelvin, véka, liter...), azaz mértéket alakítasz ki.
Hifi audiális teszteléskor persze elsősorban nem mennyiséget, hanem minőséget, élményt próbálunk "mérni". Legalább annyira fontos a "mérési" eredmény általánosítható értelmezéséhez a mérték, mint akkor, amikor echte mennyiségeket mérsz. "1,45 méter." Mindenki tudja, mennyi a méter. "Jóval mélyebbre megy, mint a HB1." Mindenki tudja, mennyire megy mélyre a HB1.