Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #01758976

    törölt tag

    válasz #71562240 #14949 üzenetére

    A bálványok nem változnak, a bálványimádók sem. Most ez lett a szent pajzs a tudomány, annyi itt a bibi, hogy ez az ő tudományuk. Vége a megismerő tevékenységnek. ;]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz dgyuri0123 #14948 üzenetére

    Hát, ezzel én is így vagyok fülessel.

    Ha Mórickára egyszerűsítjük a bitek számát és a mintavételezési frekvenciát, alábbiak élnek - nagyjából: [link] (jobboldali ábra)

    Szóval bitmélység oldalról ez lehet az ok arra, hogy nem halljuk. A fülünk lehet sérülne vagy komoly halláskárosodásunk lenne egy teljes 24 bit tartományt kihasználó fejhallgatóval, a legjobb DAC-ok (tudom utálod) :) 20-22 bit körül vannak + a forrásanyag sem olyan, hiába tudná a hardver.. szóval .. ezért nem halljuk. (Adja Isten, hogy ne is kelljen hallani, erről Dr. AIX hangmérnök is tett említést egy előadásában, hogy szobában egy sugárhajtómű full kakaón beleférne a 24 bitbe, ami a fülnek kb. borzalom lenne). A gyakorlatban ki sem halljuk a 24 bitet, szoba alapzaj miatt. Süketszobában, ahol kicsit minden irreálisan fura, saját szívdobogását hallja az ember és ilyesmik, annyira le lehet vinni a zenei anyag csend szintjét, és onnan játszani az anyagot, hogy egyik pillanatban tényleg a hangya fingik egyet és halljuk, következőben meg az üstdob szétszaggatja a fülünket :D Egyszer kipróbálnám, de én ahogy sok szakmabéli beszél róla, szobai hallgatásra sokallom a 24 bitet, mastering-ben okkal használják viszont (sőt, azóta felette is).

    A mintavételezési freki már érdekesebb.

    Sok DAC-ban (nem mindben, de sokban) állítható filterek vannak manapság és van, amikor az alap mintavételezési frekin, amit kap, jó egy adott filter, és minden kerek, van, amikor pedig "semmi sem kerek". Mert a szubjektíven hallható nagyonpici eltérés a filterek hangra gyakorolt hatása között ... szóval .. ezt orvosolni lehet a mintavételezési freki duplázásával, egész számú többszörözésével (2 hatványai mentén).

    44.1kHz anyagnál 88.2-re növelve, több infót nem adunk ugyan az anyaghoz, de lévén ez innentől a DAC számára egy sokkal magasabb mintavételezésű anyag, szűrni is ott fog, a felsőbb tartományokban (44.1kHz környékén) azzal a szűrővel, amit kiválasztasz.

    De itt már lényegében mindegy is. És pont ez a dolog szépsége, mert 44.1/16 anyagot hallgatsz, ami fel van konvertálva (pl. JRiver által) dupla akkora mintavételezési frekis anyagra (88.2/16), a DAC pedig emiatt átalakításkor már a teljesen hallhatatlan tartományban működteti a filtereket, ergo a hallási tartományban nem érint minket a filterek esetleges szubjektíven így vagy úgy érezhető hatása.

    Én bevallom, nem szoktam élni ezzel, mert DSD-re konvertálok, az AKM-nek ez nagyon fekszik, de ha más típusú DAC-om lenne, és/vagy nem lenne DSD konverzióm (pl. Foobar nem tud ilyet), ott biztosan megpróbálkoznék vele. Szubjektíven amikor - pont Foobar-al - próbáltam a trükköt, nagyon "kisimult" minden anyag, eltűnt a digi "éle", de lehet csak becsaptam magam, ez alól én sem vagyok kivétel :D

    Esetleg tehetsz egy próbát, vagy ha direktben nem hallod a 88.2/16-ot, hagyd úgy egy hétig és az agyad hátsó részébe elteszed, hogy most ilyen beállításban vagy, de amúgy csak lazán, semmi ráfeszülés, használgasd a rendszert ahogy szoktad. Aztán vagy előbújik valami a "sötétből", vagy nem. :) És ha igen, az azért jó, mert "wow, ez klassz", ha pedig nem, akkor valszeg nincs különösebb hatása, sőt, a DAC is jól teheti a dolgát, pont a fülednek kellemes szűrőt használsz alap mintavételezésen is, satöbbi. Szóval lényegében így is jó, meg úgy is jó.

    A DSD-nél én is lamentálok, hogy oké, de Volume bypass-ban maximum kimeneten a DAC. Ergo, szórakozok itt azzal, hogy PCM helyett DSD 1-bittel etetem az 1-bites DAC-ot, de a hangerőt a bypass miatt nem a DAC-ban állítom, hanem az analóg, jelútban telibe ott lévő ALPS potival. (Szóval: adtam a szarnak egy pofont lehet, mégis, karakterre nekem ez tűnik a best-of kombinációnak mióta megvan a DAC). Mert ugye lehetne azt is, hogy a fejes csöviből kikötöm a jelútból a potit, nyerek ezzel nemistudom mennyi hanghűséget, a DAC-ban kell akkor állítanom a hangerőt, ott meg bukom a bypass módot, az adat onnantól ugyanúgy belül átmegy a delta-szigma modulátoron (amit bypass módban kikerül), akkor meg hova és mire fel az egész :U Úgyhogy nálam sem fekete-fehérek a dolgok, de a DSD Volume bypass módban, analóg ALPS potival nagyon jól elvagyok.

    (DSD-nél meg 2x DSD azaz DSD128 fölé hiába megyek már, semmi változás.. nem hallom. Nem is égetem 4x-re a proci időt :) - ez a FLAC-al ellentétben zabál rendesen, mint konverzió, viszont szólni akkoris mocsok jól szól szerintem).

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #01758976 #14951 üzenetére

    Téves, komám, téves. Ettől mi még hallunk is, tesztelünk is, szubjektívkodunk is. Most szombaton tigrisnél például. Csak úgy mondanám: a jó helyre figyelünk.

    Nem oda, ahol a bitek EGYÉRTELMŰEN nem vesznek el. Hanem oda, ahol lehet kompromisszum, ennél nem 10x, de 100x ekkora. Főleg analóg oldal, azt mindig tornázni kell így vagy úgy.

    Pl. rácsapjuk a családra az ajtót, hogy kusslegyenmár, zenélek. ;]
    ( :N )

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #07400704

    törölt tag

    válasz #01758976 #14951 üzenetére

    :D :C
    Ma feladtam a hifit, most már látom, hogy nem azt hallom amit látok, és nem azt látom amit hallok :O

    [ Szerkesztve ]

  • s4tch

    veterán

    válasz dgyuri0123 #14948 üzenetére

    Dettó. Lehet vacakolni a formátumokkal, biztos van rendszer, amin érdemes is, de az enyém sem ilyen. Ha jó a master, akkor élvezem a 320-as mp3-at is. Ha meg szar a master, akkor a 24/192 sem szól jól. Ez van.

  • denesdr

    addikt

    válasz #71562240 #14949 üzenetére

    A számítástechnika tudománya megalkotta a FLAC-t, ami a számítástechnika nyelvén bizonyítottan működik. Te azt állítod, hogy a hifi nyelvén ez nem működik, mert minőségromlással jár a konverzió. Sok sikert az állításod bizonyításához, a digitális hangtárolás (illetve adattárolás) megreformálásához!

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #14953 üzenetére

    Ezt nyilván nem a flac vs waw vitára értem.
    Nekem erre "mostanában" egyetlen egy kísérletem volt. A dalok.hu-n megvettem egy filét wawban és flacban, és a Tidallal lőttem össze. Csúfos eredmény született. Kétség nem fért waw első helyéhez. A Tidal azért lett harmadik, mert ekkora volt a mezőny. Viszont a flac is jobban szólt mint a tájdal. Kellet is idő mire megemésztettem, csak hát a kényelem...

    Bár ez nem is waw, flac tesztről szólt. Hisz eleve nem ismert a master egyik esetben sem, sem szoftver sem semmi. Ami viszont tiszta lett számomra a Tidal cd-je nem sokat ér pusztán minőséget nézve, nálam még is csak az van.

  • fererencz89

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz s4tch #14955 üzenetére

    Így-így!
    Azért kíváncsi vagyok, tényleg van-e az a rendszer és az a fülpár. Nálam lepődtek már meg, hogy ez csak szpotifáj, nem überlosslessveryhighdefinition. :D

    Tudom, ez engem, és a renceremet is minősíti... :B

    [ Szerkesztve ]

    Nem szotkam hibázni.

  • denesdr

    addikt

    válasz fererencz89 #14958 üzenetére

    Nincs az a rendszer, legalábbis, ha losslesst hasonlítunk más losslessel miközben a rendszer jól működik.

    Téged minősít igen, felfelé, mert beismered, hogy nem hallasz különbséget és ez becsülendő.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #01758976 #14957 üzenetére

    A Tidal inferiorságát véletlen, de pont ma hallom másodjára, most Tôled. Valamit lehet babrálnak, nem tudom. 🤔

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • migabi24

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #14953 üzenetére

    Remélem Tigris koma mutat nektek egy két érdekes dolgot :D és ezután más szemmel nézitek a hifi témát :R

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz migabi24 #14961 üzenetére

    Nálam a nézet már fix (imént említettem hárásónak), de ez a nyitottságom nem korlátozza.

    Lehet holnap összelököm a Pi4-et egy Volumioval, meg egy szűrt-stabizott táppal brahiból, aztán azt is leviszem. (E30 is jön). Bele az USB stick, voilá.

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • fererencz89

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz denesdr #14959 üzenetére

    Azért azt sem vetem el, hogy ez is lehet pszichológiai... :B

    Nem szotkam hibázni.

  • RetepNyaraB

    veterán

    Gondoltam benézek, 509 új hozzászólás, hátha :K
    De nem :(((
    Tényleg miért nem lehet békésen beszélgetni, akinek meg nem tetszik, annak elhúzni na huj (költői kérdemény, értem én).

    "I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

  • Mathiask

    senior tag

    válasz #71562240 #14896 üzenetére

    "A mérhetőségnek/nemmérhetőségnek van jelen kérdésben"
    Szerintem ennek sincs. Egy két ilyen "szó" megemlítésénél többre lenne szükség, hogy a jelenlegi nézeteket, ha nem is megdönteni, de legalább újra átgondolni lehessen.

  • nLali

    senior tag

    Már megint egy épp zajló meeting közepébe dobok egy új tapasztalatot. Kipróbáltam hangfalkábelnek 2x1m tűzjelző kábelt. 1 óra járatás után tök oké. Igaz, hogy olcsó, lapos cinezett réz kábelt használtam eddig, annál talán jobbnak is tűnik.
    [link]
    Nem pont ilyen. Két ér, alu szigetelés, alatta másik köpeny, aztán a két ér között pár vékony szál réz derót.

  • Mathiask

    senior tag

    válasz ozzy711 #14927 üzenetére

    "Miért kéne mindig odaírnia, hogy "szerintem"?"
    Ha nem is mindig, de a magyarázatoknál annyi haszna lenne, hogy ha ott van, hogy "szerintem", akkor tudnánk, hogy az valami olyasmi ami mondjuk a nappaliban üldögélve jut valakinek az eszébe és erősen kérdéses a bizonyítottsága. Ha meg valaki azt mondja, hogy "az úgy van, mert" meg tudnánk, hogy van róla információja, tanulta, van rá valami bizonyíték és azt tolmácsolja, stb.
    Meg aztán egész máshogy is ítélheti meg az aki olvassa, ha nem rögtön tényként közlik vele, hogy nem úgy van az, amiről tudja, hogy de úgy van. Szerintem számít a közlés módja is. És ez mindenkire érvényes szerintem. Sok konfliktus abból adódik, hogy abszolút tényként vannak kijelentve a saját meglátások.

  • fererencz89

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz nLali #14970 üzenetére

    Én meg fél éve bontott koax kábelből csináltam badass összekötőket a hangfalterminálokhoz: [kép]
    Annyira jó, hogy azóta is ezt hasznalom. ;)

    Nem szotkam hibázni.

  • Mathiask

    senior tag

    válasz #71562240 #14928 üzenetére

    Ez a "régen a tudomány ezt, mondta, most meg amazt, tehát a mostani is biztos téves" nézet szerintem egy félreértés.
    Attól például, hogy jött Einstein, még nem fog az alma Newton fejéről a fára repülni. Persze meg vannak a korlátai a Newtoni fizikának, de nagyon is igaz egy tartományban. És nagyon is használják, kell is használni és jól is működik. Az egy dolog, hogy az Einstein által készített modell nagyobb tartományban működik.
    A matematika a fizika nyelve. És az egy dolog, hogy csak egy "konstruált" nyelv, de nagyon úgy tűnik, hogy nagyon nem lehet más, tehát egy idegen civilizáció is erre jutna. Tehát ezt is felfedezni kell nem konstruálni.

  • kukulec

    őstag

    válasz denesdr #14917 üzenetére

    nem akarom újrakezdeni, de nem az inget veszem magamra, hanem van valamilyen speciális ciklus itten... szóval amikor végre nyugodtak a kedélyek, akkor valaki beszáll a teli liftbe és sunyiban egy dögleteset szellent. ez az ami már baromi unalmas. pont azért nem vagyok a másik topikban, hogy ne kelljen ezt az attitűdöt tapasztalnom. de már megbékéltem. ránéztem az ukrán hírekre és elszégyelltem magam, hogy ez a problémám.
    #14919liszi70 : szerintem tigris is már jelezte, hogy megtréfálta a rendszer.
    #14920Ribi : ugorjunk, Katie Melua, ha nem is személyesen, de megnyugtatott, meg érzékelem a békésebb tónust.
    #14936Dißnäëß : "A digiben még az a szép, hogy már elértük a maxot. Van PCM 768/32 és van DSD1024 is." - ha őszinte vagyok talán egy-két esetben hallottam a 24/96 előnyét 16/44-el szemben egész életemben. nekem 24/96 fölött nincs fülem (már itt is kérdéses), szóval felbontásban számomra már régen elértük a limitet. a probléma az örök vesszőparipám, a tróger igényességű hangmérnök gárda, akik néhány kivételtől eltekintve egészen rongy minőséget mernek kész produktumként kiadni a kezeik közül (és az olyan zeneszerető hülyék mint én, természetesen több száz eurot költenek erre). és akkor térjünk is rá a Qobuzra.
    Qobuz: nem fizettem rá elő, eleve nem kedvelem a felületét és csak vásárlásra használom. az egyik problémám, hogy a kereső motorja valami prehistorikus darab és nem túl precíz. a másik, hogy a megvásárolt daloknál nem választhatom alapértelmezettként a wav-ot, ellenben minden mással, így mondjuk 30 nótánál kénytelen vagyok egyesével átállítani, hogy wav-ot tölthessek le. a tömörített letöltés egy bágos szar, többször megakadt már vagy nem minden nótát töltött le, szóval meg kell szendvedni a sikerért, ami elnézve, hogy 1 szám mibe kerül talán kissé pofátlan dolog. DEEE! komoly választéka van, sok mű több verzióban is megtalálható sokszor nagyobb felbontásban is. szóval a vásárlás egyszeri kellemetlenség, viszont a tény, hogy minden ostoba dalocska elérhető kárpótol. ma később akartam bemenni a munkahelyre, szóval ide-oda kattintottam, felidéződött ifjúságom és hopp, elvertem másfél órát zenehallgatással. valahogy ezt képzelem el hifitársaim esetében is, hogy kb ilyen ellopott pillanatokért érdemes ezt az egészet tolni. jut eszembe, szégyen minden magyar kiadóra, hogy itt kellett megtalálnom jópár magyar számot...
    Rapülők - Rapülök lemez: kedvenc zene, gyér hangminőség. ha nem írják rá, hogy cd, tuti 192 kbit-es mp3-ra gyanakodnék, senki se vegye meg, aki bizonytalan. nekem a mai napig egy romantikus szabadságérzést ad egy olyan korból, amikor még az összes kölyökkel a téren rohangáltunk, kedvesek voltak a szomszédok, sehol nem voltak rohadt politikai plakátok és kb mindennki hitt abban, hogy mi is kisablakba tesszük a muskátlit. valamiért ragaszkodom ezekhez a dalokhoz, az érzéshez még inkább. 2,5/5
    Toto - Africa dal: 24/96-ban vettem meg (162 mb :D ), de mindegy is. itt elvégezték a házi feladatot, van basszus, de nincs túltolva, van ének, de nem kiabál a magas, rendes sztereoszínpaddal rendelkezik. nem hibátlan, de ahhoz képest, hogy 40 éves muzsika, nagyon korrekt. 4/5
    Chris Rea - The Road to Hell Part II dal: ennél nem nagyon hallottam jobbat ebben a műfajban. kiváló a felvétel, no meg a zene is. 5/5 - akár tesztelésre is jó lehet
    Enigma - Return To Innocence/Sadeness/Out From The Deep (Platinum Collection-ről): nyilván a zene tökéletes, de a felvételek erős közepest érdemelnek. a kedvencem az Out from the deep kissé mosottas hatást kelt. lehet, hogy a rossz cd-ről vettem meg a számokat, bár a többi is ilyennek tűnt. 3,5/5
    La Bouche - You Won't Forget Me: érzem ahogy a közösség most kitagad engem, de kellenek a bűnös élvezetek ;] sajnos a hangerő túl van tolva, a basszus kásás és tompa, a cinek vagy tudom is én mi a fene szintén kásás, de lehunyom szemem és látom a suli holdjáróban sétáló csajait, a Nyugatinál szigorúan fehér Energy pólóban sétáló zselés hajú kollégákat, 3-as tuning Golfot és bár nem tartozom ehhez a körhöz, egy pillanatra elgondolkozom, hogy milyen mókás is lenne, ha nem állandóan Metallica/Vivaldit kombót hallgatnék :D 2,5/5 és ebben a nosztalgiafaktor is benne van; tessék kihagyni, elég cimbitől mp3-ban megszerezni.
    Dario G - Sunchyme/Carnaval de Paris/Voices /Sunmachine: klasszikus biztonsági játék, érezhetően az volt a filozófia, hogy csak ne csesszük el fiúk. a zene jobb mint a felvétel, de 3,5/5 így is megvan. a Voices talán picit jobban sikerült, igaz az a Part filmzenéje volt, lehet ott valaki más nyúlt bele.
    Gloria Estefan - Reach (NBC Olympic Version): hangos :((( . elég tiszta felvétel, határozott elképzeléssel. Gloria ki van emelve természetesen, de még nem idegesítően. a háttérben megy egy díszítőmelódia, amiből szívesen hallottam volna többet. 3,5/5
    Pet Shop Boys - Go West/Always on My Mind: kb ez kellene a minimum legyen egy popslágernél. hangos, de elnézem, mert szép a balansz, minden "hangszert" ki lehet venni benne. 4/5 simán
    Savage Garden - I Want You: ugyanaz igaz mint előbb: 4/5
    P.O.D. - Alive: ahogy a póló, a nadrág és a raszta haj is két számmal nagyobb az ízlésesnél, úgy a basszus és a riffek is túl vannak tolva. ének, dob rendben van. 3/5
    Alien Ant Farm - Smooth Criminal: ez is elég hangos, a gitár rommá van torzítva, konkrétan serceg. a basszus elég jól sikerült, az egész határozottan jobb a P.O.D-nál. 3,5/5
    Weezer - Hash Pipe: érdekes egy jószág, mert persze itt is minden torzítva van, de kevésbé mint az előző két ersenyzőnél és ez tisztább hangzást eredményez, ráadásul bár hangus, de nem üvölt. abszolút skálán 3,5/5, rock-nál ez bőven 4/5 vagy picivel jobb.
    Disturbed - The Sound of Silence (Conan-nél): fantasztikus feldolgozás, elfogult vagyok a nótával szemben. kicsit hangos, de alapvetően minden rendben van. mondjuk nem nagyon lehetett mit elrontani, főleg az ének a lényeg ugyi. 4/5
    Baltimora - Tarzan Boy : hangos, kemény a dob, basszus kellemesen ruganyos, ének nem ordít. 3,5/5
    Ez csak a mai termés, van még, de mára elfáradtam (elég keményet edzettem, kicsit túltoltam. úgy látszik ma többen vagyunk így ezzel.)
    #14950Dißnäëß: Minden alapos mérést elhiszek a tesztelőknek, viszont az tuti, hogy még nagyon sok minden nem világos. Pl. valaki elmesélhetné, hogy pontosan milyen paraméter miatt hallottam jobbnak a terét a CXA80-nak halk és közepes hangerőn, mint az i22-nek, ami sokkal jobb mérési eredményeket produkál? ezért van az, hogy simán elhiszem, hogy baromi jó ez az erősítő, de abban kétségeim támadnak, hogy élőben egy jobb AB osztályú erősítő mellett is jobbnak hallanám-e, függetlenül attól, hogy annak mondjuk gyengébb eredményei volnának. nem vagyok abban biztos, hogy minden szükséges paramétert mérünk, vagy hogy tökéletesen értjük, hogy egyik erősítőnél miért hallom jobban, hogy balra 10 óránál a hegedű kettő megindul. (dgyuri, tudom most hülyeséget mondtam, csak a példa kedvéért említettem)
    p.s.: nekem is két óra volt.

    [ Szerkesztve ]

    Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

  • ozzy711

    őstag

    válasz Mathiask #14971 üzenetére

    Sok konfliktus abból adódik, hogy abszolút tényként vannak kijelentve a saját meglátások.

    Illetve ténynek értelmezik egyesek. Én már régen túl vagyok azon, hogy tényként kezeljek itt bármit is ( persze jó értelemben véve ), aminek aztán az ellenkezőjéről győzködjek bárkit.
    Persze ez sem jó, mert a jó értelemben vett vita sem alakul így ki, de ezt nem bánom, inkább zenét hallgatok.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kukulec #14979 üzenetére

    Hát gratula :)

    Enigma - Out from the deep - nagy kedvenc nálam is, szöveg is, zene is persze.

    Szerintem a Cross of Changes és a Platinum verzió különbözőek, minth a Platinum kapott volna egy kis általános hangerő-boost-ot, de ezen kívül különösebben nem is tudom.. talán még a magasak jobban kiemeltek hangyányival, de lehet behaluzom.

    A többi téma passz részemről.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #14752768

    törölt tag

    válasz kukulec #14979 üzenetére

    Baltimora - Tarzan Boy: a keményen hangzó dob akkoriban nagy divat volt, ha jól emlékszem, de persze simán tévedhetek. Több említett zenénél nekem is volt flasjback :K

    Nekem ezek a CD-k jöttek a múlt héten: Jimi Hendrix Cry of Love, Rainbow Bridge - ha minden Hendrix CD így szólna, nagyon boldog lennék. Bernie Grundman masterelte a CD-ket még 2014-ben, a zene is remek, és jó őket hallgatni is. A vállalhatatlanul ocsmány borítós First Ray of The New Rising Sun-on is rajta vannak ezek a számok, de az nem szól ilyen jól (az 1997-es).

    Jött még két Free CD is (Free At Last, Highway, 2016-os Island kiadások, nagyon jól szólnak, minden jól szól a térben, semmi sincs túltolva - Andy Pearce csinálta. A 2001-es kiadások sokkal hangosabbak voltak szerintem).

    Jó hallgatást mindenkinek!

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz kukulec #14979 üzenetére

    Egy pár kitagadó számot én is hozok akkor, ne érezd Magad egyedül.
    Mi akkor nem a lifttel megyünk .. :))

    A múltkor denesdr-t fárasztottam ezekkel, nos, ez most nem lesz 2 óra, hozom, amit neki írtam :D

    Ha már pop és "legalja", nekem Katy Perry is bejön pár számával. Mindegyik mintha valami tök új lenne, totál más karakterek, és rohadt jó klippek amúgy. Zeneileg meg nem kis kihívás sok rendszernek szerintem, beleértve szobát, mindent.
    Például hogy a mélyek ne búgjanak, ahogy lépegetnek le-fel finoman a Last Friday Night-ban és egyenletes amplitúdóval szólaljon meg mindegyik, egy szolídabb magasú rendszeren pedig tökre nem vehető észre az 1:27 körül háttérben induló szinti játék "ércessége" (kurvajó), míg egy analitikuson "aaah de király elektró" módon kijön. Hiszen ott van.
    Az E.T. is klassz, totál más style és nem kíméli a mélyeket, utána pedig telíti a spektrumot rendesen, gyenge erősítőt megizzaszthat. Totál meghaladja a korát, így klippel, mindenhogyan együtt. (2011 !!)
    Dark Horse megint egy éles váltás :D Ízlés dolga, de valamire biztosan kiváló: a mélyeket kicsit megdolgoztatni. ;] (Klip, díszlet, vérprofi).
    Roar vissza a természetbe, ha Éva így nézett ki anno, akkor köszi, kérem vagy 10 évre. :D A szám maga amúgy nem rossz, középtartomány kapja, de lényegében minden. Sűrű, tömött, egy tűt nem tudnék leejteni benne, de mégis, ha odahúzom neki, hatalmas energia van benne, nincs kenés, összemosás.. FLAC-ból a Prism nevű albumról kegyetlen jó, YT egy lapos vacak hozzá képest (itt nagyon kijön, nem tudom miért, pedig múltkor beszéltük, milyen jó hallgatható az OPUS, hát nem mindig).
    Bon Appétit - ebből az anyagból főznék. :D (Ismétcsak egy kiváló klipp). A zene ízlés dolga, nálam ütős, 0:51-nél ami indul alapnak, elég zsííííros hogy úgymondjam. ;] ;]

    Szóval... pop... meg lenézzük... aztán ... beülünk 10 rendszer elé egy ilyen pakkal, és saccra 6-7 bukja a dolgot így vagy úgy. Az itt fórumozók többségének a szettje, bármi legyen is, jó eséllyel viszi említett műfajt szerintem (legalábbis egy 30Hz nem csak Katy Perry privilégiuma, de egy nagybőgőé, vagy jazz dobszetté is), de amikor a randomcimbi randomhifije a Cofidis-es vadiúj 300k-s hm erősítőből sztereón megszólal és büszkén mosolyog előre, várva valami tapsot, ami legitimmé teszi a befektetését (1M cakkpakk), nem szeretem letörni a szarvát, hogy ez marha lapos, meg egyébként minden baja, és 10+ évre vette, egészségére. Ha van műfaj, amivel lehet rendszert tesztelni, hogy úgy az alapok rendben vannak-e, az a pop. Aztán ha ezt a lécet megugorja, mehetünk finomabb anyaggal mélyebbre, célzottan. De ha a kocsi már ránézésre, kívülről szar, nem ülök be.. :)

    De amúgy mostanában The Fat Rat is nagyokat megy, ebben például 0:58-nál az a zümmögő-vinnyogó ami jön, áááhhhhhhhhhhhhhh. :K :K :K

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #71562240

    törölt tag

    válasz RetepNyaraB #14967 üzenetére

    Változni fog ez.

    ------------------------------------
    A Theodóráról.

    Köszi a lehetőséget, nagyon jólesett végre természetes hangokat hallani a sok COVID-hifizgetés közben.

    Egyébként is jól jött egy ilyen kiérlelt produkció, sok kidolgozott hangot lehetett hallani a zenekartól és a kórustól - és a szólistáktól is, persze az vegyesebb. Bár én nem feltétlen ezt tartom Handel legjobbjának, és azt a másodikfelvonás-véget se érzem annyira fontosnak, mint a szerző, de sokkal érezhetőbb volt a mű finomsága, mint hogy eddig csak felvételről volt érkezésem - ez persze nem újdonság, mindig mondogatom a hifi fórumtársaknak, hogy járjanak hangversenyre, érezzék, miről szól a komolyzene, érezzék, milyen hangminőségeket és zenemű- és előadásminőségeket kéne megpróbálniuk közelíteni otthon az elektronikával.

    A Capellát mindig nagyon szerettem, a Szombathelyi korszakom óta nem hallottam őket élőben, akkortájt ellenben sokat. A nosztalgia is elkapott, no meg az, hogy régi vagy korhű hangszereken is milyen kellemes biztonsággal játszanak.
    A kórus jó arányban, jó hangszínekkel, és a mű szempontjából is szépen énekelt, egy idő után a terem akusztikája is megengedőbb lett, eleinte kicsit szárazak voltak a hangok, a hangszerhangok is. (Szerintem jobban magadra tudnád vonni a figyelmet, ha női ruhában állnál a csajok közé, hehe.)
    Emőke tényleg vitte a darabot, függetlenül attól, hogy modorosságba is hajlani képes világsztár, lazán énekelt ki bármit. Szutrélynek több technikázás, frazírozás kell, de abban a bő egy oktávnyi lágéban, ami jól áll neki, egészen szép volt a hangja, a többi hangokon inkább frazír, de zavaró csak a mimikai-gesztikulációs túljátszás volt. Eszter a kettő között, eleinte kicsit erőtlen volt, de aztán bemelegedett, felnőtt a feladathoz, és kellemes volt az ökonomikus színészi játéka - egy-egy ferde pillantással többet kifejezett, mint a többiek a túlmozgással, túlgesztikulálással.
    Amúgy Cserrel is jól elvoltam, jó formában éreztem. A mosolygós gyilkolászáshoz, hangilag is elég rendben volt. Megyesi a talán kicsit kevésbé hangsúlyos szerepben tette a dolgát, együttérző, empatikus volt, hangban is - neked még színesebb, lágyabb lehetne a hangod a szerepben, hát még persze szívesen lennél Didymus, ha már férfiszerep, de légy türelemmel, lesz még szőlő, lesz még lágy kenyér (ha nem 2022-ben, majd 2026-ban, vagy búzapirulásra, ha még akkor sem jő, szőlőlágyulásra - ha még akkor sem jő, akkor megette a fene az egészet).

    9.-én fejestali.

  • Mathiask

    senior tag

    válasz #71562240 #14949 üzenetére

    "A mienk a tudományos modell"

    Ez ott bukott mikor kijelentetted, hogy amit hallásunkkal érzékelünk azok csakis fizikai okokra vezethetőek vissza. Kizártad ezzel a lehetséges magyarázatok egy jelentős részét, egy olyan részét, ami bizonyítottan létezik. Egy ilyen hendikeppel nem lehet megismerni a világot. Tévútra fog futni.
    A tudományos módszertan másik ismérve az önellenőrzés, nem elég, egy jelenséget észlelni, majd elméletben megmagyarázni és hátradőlni.
    Persze szakszerűen ellenőrizni nem egyszerű, ki merem jelenteni, hogy itt egyikünknek sincs meg rá az erőforrása, enélkül nincs tudományos módszertan. Mint ahogy ahhoz is hosszú évek, napi sok órában ezzel foglalkozva, kellenek, hogy egyáltalán a mai elméleteket mélységében megértsük egy témáról. És rengeteg téma van, analóg, digitális, akusztika, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    Hozom ide is, hátha érdekel Titeket... Rajna Kincse..

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #14984 üzenetére

    Amúgy a mutatott Tyúb éppen párhuzamos azzal a témával, amin ilyenkor mindig gondolkodom (lásd Dardanust is és társait), azazhogy legalábbis a mi félperifériális félprovincia közegünkben itt vadkeleten mennyire ritka manapság a barokk opera (hát még a balett opera) operaként (hát még balett operaként) való előadása a jóárasított oratorikus/oratórikus előadáshoz képest. Versus a barokk oratóriumok egy jelentős része is tulajdonképpen operatikus előadást enged, kíván, legalábbis az ilyen Theodora típusú történeti tematikájúak. Theodorát is csak azért veszem oratóriumnak, mert hivatalosan Handel annak mondta, egyébként valójában opera seria, és örülök, ha akként mutatják be.

  • Mathiask

    senior tag

    válasz kukulec #14979 üzenetére

    "valaki elmesélhetné, hogy pontosan milyen paraméter miatt hallottam jobbnak a terét a CXA80-nak halk és közepes hangerőn, mint az i22-nek, ami sokkal jobb mérési eredményeket produkál?"
    Egy lehetséges magyarázat: [link]

  • RetepNyaraB

    veterán

    válasz #71562240 #14984 üzenetére

    Esse most volt :DDD

    A terem nagyot szól és bár nem ideális, de van sokkal-sokkal rosszabb az országban. Nem rossz benne zenélni.
    Isten a tanúm, minden este úgy megyek fel, hogy na majd ma. Aztán valahol az első rész közepe felé fogy el a remény, pedig szerintem tökjól elkezdődik az egész és van is lendület. Felhők jelennek meg Irene belépőjével, de az ember hesseget, hogy na, nem baj, majd belejön, majd jön Emőke. A nagy baj ott van, hogy jön és ő is fele tempóra lassul 3 ütem alatt. Ettől lesz az amúgy kivételes remekmű kibírhatatlanul fárasztó, semmi mástól. S nagyon nagy baj, mert ez preklasszika, nem Mahler. Nem lehet büntetlenül garázdálkodni a tempókérdéssel; a zenék nagyobb része tisztán táncforma. Rockandroll az meg nem angol keringő. Pláne nem tangó.
    Most az, hogy tisztán zeneileg a karakterek beállítása Irén és Teó kapcsán szerintem tökéletesen hibás, már más kérdés, de engem azért nagyon zavar. Mármint, hogy az is a karmester feladata lenne. Ha az előadó benézi a jelenet érzelmi töltetét, akkor azt helyre kell billenteni. Ha valaki vallásos/szent eksztázisban van, az pl. nem hisztizik, vagy haragos, számon kérő ésatöbbi, hanem révületbe/transzba esett, kiszakad a külvilágból, öntörvényűvé válik és ez rohadtul nem mindegy.
    .Szerintem a Megyó amúgy remekül énekelt, ezeket a koloratúrákat világszinten igen kevesen csinálják utána. Kicsit azért zavar, hogy ő az egyetlen magyar oratórium tenor már vagy 25 éve, Bivalytökömön és A Müpában egyaránt (mármint azért van más, csak sajnos nem nagyon jut labdához), de ez nem von le értékeiből.
    .Krisztián tegnap sokkal jobb volt, mint eddig. Végre ritkábban szólt úgy , mintha egy kormos kályhacsövet fújnál. Az ő karaktere egyébként rendben van, de köcsög diktátorként nincs túl nehéz dolga.
    .Eszterrel én nagyon jóban vagyok és szeretem hallgatni a természetes zengésű hangját akkor is, ha nem egy kifejezésgazdag előadó. Ezen a turnén külön hálás vagyok neki, hogy képes tempóban énekelni (bár pont tegnap azért volt némi tendencia a kullogásra, de nem jellemző rá). Külön pluszpont, hogy fele annyit hadonászik, mint a két másik bige. Én elvettem volna tőlük a kottatartót, fogják a kottát, akkor nem tudnak hajladozva kapálózni, ami nettó pótcselekvés koncertszínpadon (rendes színapdon is az, de itt full funkciótlan). Pech, hogy fiúszerepet kellett énekelnie, pedig ő igazán csaj. Mondta is: érzi, hogy pont egy fasszal van kevesebbje a szükségesnél a szerephez.
    .Kati komoly hangi adottságokkal rendelkezik, De. Ha valaki gyönyörű pianokat tud énekelni, akkor miért ordít? Miért rúg bele a hangokba teljesen feleslegesen? Ő az a fajta, akinek hálás volnék, ha NEM akarna kifejezően énekelni, csak a hangokat, tempóban, minél kevesebb szövegmondással.
    .Emőke a világsztár, én zeneakadémista kora óta énekelek vele (mármint időnként, ha megfordul az itthoni posványban). Elég jól látszik a fejlődés, minden irányba. A világsztársággal együtt jár, hogy az ember ezt elhiszi magáról és elkezd úgy előadóművészkedni. Ez pedig pl. a zenének nagyot árt akkor is, ha közben majdnem tökéletes a hangképzés, gyönyörű a hangszín (irigylésre méltóan szép hanggal született), gyönyörű az előadó ésatöbbi estébé.
    De kilukadunk a karmesterhez, vagyis minden sallang és kinövés kerek bokorrá nyírása senki más feladata, mint az övé. Ha ez nem valósul meg, az pedig az ő sara. Ezzel nem hárítom az esetleges saját portám szemetét, de tényként kezelem, hogy a vezető viszi el a balhét, azért vezető.
    Szépen szólt a zenekar, a kórus nem tudom, mögöttem ott rikoltottak a szopránok (hülyén álltunk), minden túl hangos volt többnyire. A mű meg túl jó ahhoz, hogy középszerűen adjuk elő.
    Egyébként megvan a Peter Sellars Glyndebourne-i rendezése talán 1996-ból? Tyúbon megtalálod. Elképesztő színészi jelenlét végig és nagyon erős előadás. Érdemes végignézni. A két nő (de főképp Irene) bőr alá megy, de mindenki rendkívül jó benne. Na az az etalon.

    "I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

  • kukulec

    őstag

    válasz Mathiask #14988 üzenetére

    de akkor most ezzel azt is mondjuk, hogy nem feltétlenül nyerő minden torzítást kiírtani? tehát, ha "elég" páros harmonikus torzítás marad, akkor nagyobbnak érzem a teret?

    Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

  • #71562240

    törölt tag

    válasz kukulec #14979 üzenetére

    "milyen paraméter miatt hallottam jobbnak a terét a CXA80-nak halk és közepes hangerőn, mint az i22-nek, ami sokkal jobb mérési eredményeket produkál?"
    Kérdés, mit tartalmaz az, hogy jobbnak hallottad a terét? Milyen a jobb tér neked?
    Kérdés, mit tartalmaz az, hogy az i22 jobb mérési eredményeket produkál? Milyen a jobb mérési eredmény neked?

    Az i22 egyébként sötétebb tónusú, pasztellesebb, szimplább, mint a színesebb, prezenszesebb, csűrdöngölősebb CXA80. Ez eleve irányzatosan kiad egy jelentős különbséget a kettő között térhatásban is.
    Na de. Sokszor mondom, kis sarkítással a térhatás azon múlik, hogy milyen akusztikában milyen bázistávolsággal, milyen beforgatással, milyen faltávolságban... helyezed el a hangsugárzókat. Mindegyik rendszerhez más elhelyezés az optimális a hallgató egyén egyéni ízlése szerint. Minden erősítőhöz képest másképp optimális a hangsugárzó elhelyezése - ilyen változtatással sokat közeledhet a két erősítő térhatása is egymáshoz.

  • denesdr

    addikt

    válasz kukulec #14979 üzenetére

    Köszi az ajánlásokat, jó muszikák! Az Alien Ant Farm trackjéről eszembe jutott "Weird Al" Yankovic - Fat című feldolgozása, be is töltöttem gyorsban. Meglepetésre az egész lemez (Even Worse) nagyon jól szól és a zenék is mind jók rajta szerintem, érdemes belehallgatni.

    [ Szerkesztve ]

  • Mathiask

    senior tag

    válasz kukulec #14990 üzenetére

    "de akkor most ezzel azt is mondjuk, hogy nem feltétlenül nyerő minden torzítást kiírtani?"

    Attól függ mi a cél. Ha a high fidelity a cél, akkor jobb kiirtani. Ha nem, akkor egyéni preferencia függő.
    Nelson Passnak talán voltak olyan erősítői, ahol lehetett egy potival állítani a harmonikus torzítást, vannak olyan dacok, ahol szintén lehet.
    Mindenki eldöntheti.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz RetepNyaraB #14989 üzenetére

    (Szerk.: Tegnap-tegnapelőtt egyébként a királyi tévén Ferencsikről folyt a szó a "Hogy volt"-ban, Tokodyval, Molnárral, Gulyással...)

    Megvan a Sellars, de még csak belenézegettem. Végig fogom nézni, mert érdekes.

    "A nagy baj ott van, hogy jön és ő is fele tempóra lassul 3 ütem alatt. Ettől lesz az amúgy kivételes remekmű kibírhatatlanul fárasztó, semmi mástól. S nagyon nagy baj, mert ez preklasszika, nem Mahler. Nem lehet büntetlenül garázdálkodni a tempókérdéssel; a zenék nagyobb része tisztán táncforma. Rockandroll az meg nem angol keringő. Pláne nem tangó."
    Ha nem is feltétlenül az említett énekes részeknél, de bizonyos zenekari tételeknél nekem tetszett, hogy hosszan, ráérősen, halkan ki volt tartva a szépen megfogalmazott hangszerkórus - amit a terem mérete is jól elbírt.
    Ahhoz képest, hogy legeslegjobban az absztrakt "kortárs" zenéket szeretem, amiknek ugyebár a lehető legkevesebb közük van ritmushoz, tánchoz (még ütemük se mindig van, höhö), azután számomra a barokk jön, méghozzá ugyanazért, amiért azután meg a kemény rock. Szeretem párhuzamba állítani a hard rockot és a barokkot. Continuo, hangszer- és énekkórusok, virgázás a szólókban. A barokk és a hard rock lényegében "ugyanaz" a zene. Ennek ellenére nekem tegnap ugyebár eléggé tetszett a sok kitartott tempó, hogy a szép összhangzatok megkapták az időtartamot a fülbemászáshoz - ez persze nem az áriákra és a recitativókra vonatkozik, hanem a zenekarra és a kórusra, ki lehetett élvezni a lágy hangzásokat, amelyek erényei ennek az oper... pardon, oratóriumnak. Az eredetileg tempósra írt szólóének/duett részeket általában valóban lehetett volna tempósabbra venni, én azért nem untam magam a nézőtéren, főleg nem olyan látványosan, mint te a színpadi székeden, hehe.
    No igen, Eszter kamaraszínházi ökonomizmusa versus a másik két bige nagyszínpadiasabb melodramatikusabb "ágálása", operá... pardon oratóriumba utóbbi is belefér - beleférne, ha a vallásos révület valóban vallásos révület lenne (bár én nem nagyon bántam a földhözragadt drámát se). No és igen, Kata szopránként akart mezzo szerepet énekelni, miközben a szopránban néha még hovatovább koloratúr is tud lenni.
    Az igazán jó és érett énekesek tudnak úgy operaénekelni, hogy a frazírok közben se torzul az arcuk ezer irányba, hanem fotózható, kamerázható, nézhető marad. (Régebben például Faragó Laura volt annak állatorvosi lova, hogy tízszer túlmimikázni, túlművészkedni a dalt, a hangképzést, mint amennyit az kíván - szakközépiskolások komolyzenétől való elijesztésére kiváló.)
    A nézőtéren egyébként nem volt túl hangos a kórus, éppen arányos volt, sőt, amikor zenekari "tuttikkal" együtt kellett megszólalnia, még el is nyomódott egy picit, de tényleg csak egy picit.

    [ Szerkesztve ]

  • #10726912

    törölt tag

    válasz #71562240 #14977 üzenetére

    Nincs tüske sehol jelenleg.
    Kacsasült: szőnyeg sincs a dobozok alatt.
    Kukulec: a tér, teresség kérdése egy teljesen megtévesztő információ, ami a rendszerben fenálló torzitások miatt jön létre, amit csatlakozók, fázisproblémák, eszközproblémák és pozíciók, illetve akusztika meg a villamos hálózatban lévő zavarok összessége okoz biztosítékokkal, vezetékekkel együtt. A hifizéstől a lehető legtávolabbi követelmény, tulajdonság, mérce a Tér. S mindezt 3,5 év után egy hónapja tudom, miután ezernyi dolgot kigyomláltam a rendszerből.

  • migabi24

    nagyúr

    válasz #10726912 #14995 üzenetére

    Akkor nálad már nem válik le a hang a dobozokról? És nem szabadulnak el a szobába?

  • ozzy711

    őstag

    válasz #10726912 #14995 üzenetére

    a tér, teresség kérdése egy teljesen megtévesztő információ, ami a rendszerben fenálló torzitások miatt jön létre, amit csatlakozók, fázisproblémák, eszközproblémák és pozíciók, illetve akusztika meg a villamos hálózatban lévő zavarok összessége okoz biztosítékokkal, vezetékekkel együtt.

    Azon túl, hogy ezzel nem értek egyet, kérdezem, hogy ez azt jelenti, hogy amikor erre rájöttél, egységesebb, 3D-sebb lett a tér vagy épp ellenkezőleg, két dobozos lett a sztereó?

    Szerintem meg pont az ellenkezője igaz, minél kisebb torzítású egy rendszer, minél több részletet mutat meg a zenéből, annál "nagyobb" a tér, minden irányba. Ezek a jellemzők kéz a kézben járnak.
    Pl. amióta az Aleph-eket hallgatom rengeteg felvételnél tapasztalom, a rétegződést ahogy elválnak ( mégis egységes egészet alkotva ) a felvételre rögzített hangszerek, pl. az énekes mélységben nagyon jól érzékelhető, a magasabb frekvenciás hangok meg sok esetben a dobozok előtt szólnak. Egyedül a magasság ami csak kis mértékben megy a dobozok síkja fölé, de ez számomra sem lényeges szempont.

    Egyébként úgy emlékszem, Fapaci mondta anno, hogy a térérzet, teresség kérdése nem releváns számára, mert a hangmérnök úgy állítja be ahogy akarja. Értem én, de valahogy csak beállítja, így annak visszaadása is egy minőségi jelzőnek kell, hogy legyen a rendszer számára.

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz #10726912 #14995 üzenetére

    "a tér, teresség kérdése egy teljesen megtévesztő információ, ami a rendszerben fenálló torzitások miatt jön létre, amit csatlakozók, fázisproblémák, eszközproblémák és pozíciók, illetve akusztika meg a villamos hálózatban lévő zavarok összessége okoz biztosítékokkal, vezetékekkel együtt. A hifizéstől a lehető legtávolabbi követelmény, tulajdonság, mérce a Tér."

    Én kb 20 éve vallom, hogy tér nélkül fabatkát sem ér egy rendszer. A terességet nélkülöző rendszerek általában a legalja minőséget képviselik szerintem. Budget kategóriában fordulhat elő olyan, hogy nincs színpad, kétoldalas a zene és nincs fantomcenter hatás sem, hogy csak a legalapabb dolgokat emlitsem. Jó sok ilyen rendszert hallottam, ami így szólt egyébként. A "túlzó", pontatlan, "öncélú" teresség lehet rendszerhibából fakadó anomália, de legalább van tér. Ha egyáltalán nincs, az sokkal nagyobb probléma szerintem.

    "csak a zene van"

  • fererencz89

    őstag

    LOGOUT blog

    Szerintem ez olyan dolog, hogy akkor legyen "tér" (teresség?), amikor olyan a felvétel, ne mindig. Ha mindig teres a hangzás, akkor egy csomó dolog pontatlan lesz. Ez szerintem hiba, de van, kinek erény.

    Nem szotkam hibázni.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz ozzy711 #14997 üzenetére

    Kicsit erre korrelálnék, tapasztalataim mentén egyetértek dgyuri nyilatkozatával, hogy tér nélkül zene élvezet (számomra is) kb. nulla, kell oda "valami" amiben elhelyeződnek a dolgok, helyükre kerülnek.. legalább a kemény mag, a B közép :) de egy jó rendszeren a szélek fele is legyen ez-az.

    Amiben nagyon tudok azonosulni irományoddal, az a hangmérnök. A Buena Vista Social Club úgy van keverve, akkora tér van benne, hogy mikor az ember beteszi, egyszerűen holografikusan odakerül szinte a szobába az egész.. hogy hogy, az más kérdés, meg akusztika, meg sokminden függő, de alapvetően klassz nagyon. Aztán meg jön egy random másik felvétel és szólni szól, élvezhető is, de különösebben nem történik semmi, elmennek a zenészek, a hangszerek a színpadról, még a szintis is, a dobos is.. kimennek szélre, elbújnak a függöny mögött, satöbbi. :D

    (Végig szobáról beszélek, amiket én tapasztaltam. Fejhallgatón a színpad, tér mint olyan, kicsit máshogy érvényesül, de ott jó is az úgy, ahogy, annak ellenére, hogy a hangmérnök "szobai" sztereón keveri ki általában).

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

Új hozzászólás Aktív témák