- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Netfone
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Ismét mozgásban a Kingmakers
gp Továbbra is izgatottan várjuk a játékot, amelyben a középkorba utazunk modern fegyverekkel.
-
Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
ph Egyelőre még nincs információ arról, hogy pontosan kinek is szánják és mennyiért ezt a különleges eszközt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Petykemano #21552 üzenetére
Pár hétig Abu nem ír semmit, és már rögtön megy a spekuláció.
Amúgy szabin van.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Hívjuk már magyarul. Lánczos Kornél találta ki, magyar technológia.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A minőség szempontjából mindegy, hogy hardveres-e. Az algoritmus a lényeg.
(100%-os "nagyításban" nézd)A Lánczosban jóval több részlet megmarad, bár valamivel több a moiré. Persze kell alá kraft is, de megéri. Amúgy a PH! képméretező is ezt a algoritmust használja.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Hát... Elvileg jobb, mert hardveres, mert az képes jobb resamplingra. Azért Lánczos nem kicsit jobb kompromisszum, nem véletlenül használják ezt, ha a legjobb minőség a cél. Más kérdés, hogy valaki látja-e vagy érdekli-e ilyen szinten a grafika. Amúgy igen, ez különbség kb semmit nem nyom a latban, ha NV vs AMD-ről van szó, úgy általánosságban.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A Gaussian kicsit elmossa, a Lánczos pedig megőrzi a részleteket, ennyi, ez olyan tény, mint a 2×2=4, nézz utána melyiket használják gyakrabban image resamplingra, meg nézd meg a fenti képet, világosan látszik. Vagy most az a logika, hogy amit az AMD használ az csak rossz lehet?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz TTomax #21819 üzenetére
Jaj, ne már. Egy ilyen fix funkciós egység nagyon minimális helyet foglal, egy negyed CU se férne szerintem a helyére. A kompatibilitást meg aztán végképp nem értem. Minek kell kompatibilisnek lennie mivel? Jobb új resampling nem hiszem, hogy lesz mostanában, mivel a Lanczos algoritmus legalább 40 éve létezik.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz TTomax #21821 üzenetére
Az NV-s jóval rugalmasabb, de nem a legjobb, akárhogy állítod be. Az AMD megoldása meg ugyan csak néhány felbontást tud, de azt nagyon jól. Nekem az utóbbi jobban tetszik. Ha már csinálnak valamit, akkor az legyen a lehető legjobb.
A fix vs nem fix dologról annyit, hogy az NV-ben pl az interpoláció fixfunkciós egységekkel történik, míg az AMD-nál shaderekkel emulált. Vagy ott FreeSync (Adaptive-Sync) vs G-Sync. Utóbbinál a monitorban van plusz fix funkciós egység, pedig az aztán tényleg tök felesleges. S cseszik kihalni, pedig halálraítélt cucc. Szóval van itt minden, mindenhol.
A Trueaudio egy tök más dolog, nem volt rá válasz. AMD kitalálta, de kb senkit nem érdekelt, pedig jó feature, kár érte. Most van egyébként utódja a 400-as szérián, TrueAudio Next néven, ami már a CU-kon fut. Bár nem tudom NV-t mennyire támogat (gondolom semennyire), jó lenne ha mindenen futna, vagy akár szabványosítanák.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
válasz schawo #22423 üzenetére
Alapból onnan indult az egész, hogy az NV-k tuningpotenciálja igen jó. Le lett írva, hogy miért. Nem szabad? Az egyéb paraméterek irrelevánsak, egy dologról volt szó. Nem értem miért kell idekeverni azt, hogy overall az NV gyorsabb, kevesebbet fogyaszt, stb. Ezt eddig is tudtuk.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Peat;) #22578 üzenetére
DX12 alatt is le lehet cserélni a shadereket, csak már nem lehet nyerni vele annyit. Pl anno a Keplernél kb muszáj volt a shader csere, hogy jól menjen.
Én egyébként kicsit unom hogy ezt a DX12 driver-kérdést direkt félreérteni meg értetlenkedve ugrálni rajta. Van driver, csak kisebb a szerepe, rengeteg dolog, ami a driver feladata volt átkerült az alkalmazásba. Így nem kell olyan szinten driverből felkészülni rájuk, gyorsabb a fejlesztés. Persze pl a low-level drivert folyamatosan tökéletesíteni kell, hisz nem sok DX12 alkalmazás van még. Majd kiforr, aztán örülünk.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Peat;) #22583 üzenetére
Érdemes erre rápillantani, ez a kulcs. A két API másképp működik, más igényük van, szóval két különböző alap kell alájuk. Mondjuk azt én se értem, hogy miért nem hagyják a fenébe a DX11-et, ha szívás. Gondolom van vele még rengeteg tapasztalat ami biztos pont és érdemes kihasználni (ezért gyors meg szép); illetve nem minden támogatja a DX12-t (Windows 10 kell hozzá, pff); na meg a DX12-vel még nincs túl sok a tapasztalat, túl nagy a kockázat. De ez csak spekuláció a részemről.
Annyi biztos, hogy a Deus Ex motorja Stage 3, azaz DX12 támogatás mellett DX11-barát. A(z aktuálisan elérhető) maximumot próbálja kihozni a két apiból. Kíváncsi leszek mi sül ki belőle. Egyelőre még shader intrinsics sincs, de jelenlegi eredmények alapján DX12 prófétának tűnik. Pedig úgy tudom, hogy még NV-re is külön optimalizált kód út van, szóval anélkül mégjobban elmaradna. Fura.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
válasz TTomax #22587 üzenetére
"Hát ne haragudj,de nem.Néha egy felbontás vagy monitor frissítési probléma javítása hónapokig tart,vagy egy MultiGPU support..."
Erre légyszi muti valami példát. Nem azért, mert nem hiszem el, csak egyszerűen nem értem mire gondolsz.
"az nVnek egyszerre több csapat ír drivert, (ami több ember mint egy átlagos studió) és még így is csúszik be hiba, brand függő.Tudod mikor fognak ezek vele foglalkozni,nagyon szépen látszik máris,még abból a kis supportból is buktunk ami eddig volt..."
Szerinted a driverfejlesztők hamarabb / jobban megcsinálják azt, amire nincs közvetlen rálátásuk? Fejlesztő észlel valamit, nemjó, kommunikál, kapnak egy fejlesztői drivert, aztán ha az sem jó, akkor mehet az egész előlről. Ha nem kell átszólni drivereseknek, akkor a fejlesztő csak észreveszi, és rögtön nekiállhat javítani.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Venyera7 #22591 üzenetére
Elvileg szabvány, csak NV ajánlásokkal. De Abu tud többet, nekem ez tökre bűzlik. Vagy valamit nagyon elcsesztek, vagy tényleg nem tud jól skálázódni az új motorstruktúrával az NV, hiába tesznek meg mindent.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz TTomax #22593 üzenetére
Hát, most nem azért, de ez nem egy olyan hűdenagy bug. Persze az, biztos zavaró, de érted, csak egy réteget érint.
Milliószor le volt írva, hogy az új API-knak az előnyei és hátrányai. Ne kelljen megint, mondjuk gondolom felesleges is lenne. Ezek tények. A marketing pont az, hogy kutyának nem kell DX12, meg azelőtt DX11, meg stb. Aztán végül valahogy mégis minden jó lett.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz TTomax #22597 üzenetére
S ezek problémák biztos új API-któl vannak? Nem értem miért kéne menden problémát rájuk kenni meg idekeverni a fejlesztőket. Úgy érzem eléggé kisiklott a téma, már nem is arról van szó amiről eredetileg volt.
Látszik, az elején kisebb volt a CPU limit, meg egyre jobban gyorsul. Ez nem úgy megy, hogy hopp kész, új, szuper, de ez is milliószor ki lett már tárgyalva. Nekem nincs több kedvem ezt folytatni, terelsz, s ugyanazok a körök mennek le.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz TTomax #22601 üzenetére
Hát én még mindig nem értem hogy milyen ürüggyel sikerült idehozni azokat a bugokat.
Egyáltalán nem szükséges gyártóspecifikusan optimalizálni. Ettől szabvány. A shader intrinsic pl ugye nem szabványos, az egy járulékos dolog a konzol miatt.
Az OpenGL-lel el vagy tévedve. Az elmélet szép volt, de aztán egy széttöredezett bloatware api lett a kiterjesztésekkel. Ha valami nagyobbbat akarsz csinálni benne (pl játék), ott pont hogy mindenre külön meg kell írni.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A külön kódút annyira azért nem divat, ha a shader intrinsicet kivesszük a képletből (konzolok miatt létezik csak). Persze egy olyan újféle motornál, mint a Dawn (Deus Ex) mindenképp kell a külön kódút, mert az NV-k még annyira se mennének mint most. Itt az valódi probléma, hogy az NV hardverei nem igazán barátok a DX12 apival, nem az MS ajánlások szerint érdemes rá programozni. Ez nem az NV hibája persze, hanem az MS-é, hisz pl Vulkanban nincs ilyen probléma.
S ugye hardvereket régen is az aktuális API-khoz igazították, ez nem hiszem, hogy változni fog. Most a DX12 a GCN alapján lett kidolgozva, s ehhez minden bizonnyal a Volta majd alkalmazkodni fog, hogy ne kelljen külön kódot írni, ha olyan a motor.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Ren Hoek #22618 üzenetére
Szerintem most felesleges agyalni azon, hogy pontosan mennyit fogsz bukni. Ha most kell 1070 / 1080 szintű kártya, akkor azt vedd meg, hisz nincs AMD-s alternatíva, s nem is lesz a közeljövőben. Vega / Volta előtt eladva lehet minden bizonnyal a legkevesebbet bukni így, de szerintem ezzel nem mondtam semmi újat.
Ha 1060 / 480 közül kellene választani, akkor lenne érdemes kicsit gondolkodni, hogy inkább alacsonyabb fogyasztást akarsz / NV-s játékokkal játszol vagy várod-e messiást az AGS4 / "rendes DX12" / akármi személyében.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Petykemano #22647 üzenetére
Még jó, hisz tett érte (Polaris) és van is honnan feljönnie.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Petykemano #22709 üzenetére
Túlkombinálsz. Sokkal inkább érdemes most kiadni a 1080 Ti-t, mondjuk pontosan az 1080 és a Titan X ára közé belőve, aztán majd csökkentik az árat, ha olyan lesz a Vega. Egyébként ha lesz 4096 számolóegységes Vega, akkor szerintem nagy örülhetünk ha egyáltalán az 1080 szintjét tudni fogja.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Venyera7 #22745 üzenetére
A Fury X is másfélszer akkora elméleti számítási kapacitást meg memóriasávszélt tudott, mint az ellenfél, aztán gyakorlatban mégis elég furi teljesítménye volt.
Valami csodát fel kell mutatnia a GCN5-nek vagy magas órajelen kell járatni, különben ez kb az 1070 ellen lesz csak elég szerintem.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz wjbhbdux #23041 üzenetére
Na, a steam stat már eleve ott hibádzik, hogy 1070-ből több van, mint 1060-ból. Sőt 1080-ból is majdnem annyi van, mint 1060-ból. Pedig az utóbbit brutálisan vitték, ez miért nem látszik a steamen?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
válasz Ren Hoek #23091 üzenetére
Fos konzolportok mindig is voltak, ne ezekből következtess egy API jövőjére. Bár erre problémára legalább lesz valamikor megoldás a SM 6.0 formájában, igaz nagyon nem mostanában.
Amelyik stúdiónak nincs pénze fejlesztésre, az úgy csinálja ahogy eddig, licenszel valami motort vagy DX11-et használ, stb; én nem látok veszélyt. Semmi sem kötelező. Arról nem is beszélve, hogy a nem AAA játékoknak nincs nagy követelményük, csak abban az esetben ha optimalizálatlanok, de ez utóbbi nem az új API-k baja.
Neked hátrányos az, hogy a kártyádra van optimalizálva a kód? Amúgy ez egy átmeneti dolog, a shader instrinsic gyakorlatilag a SM 6.0 elődje, csak gyártóspecifikusan. Előbb-utóbb minden szabványos lesz, és a hardverek felépítése is az API-hoz igazodik (régen is így volt). A korábbiakhoz képest annyiban más a mostani helyzet, hogy az API alacsonyabb szintű, s az MS a DX12-t kvázi az AMD-től vette, ami az NV-knek hátrányos lehet. De utóbbi azért nem durva, nincs az, hogy ha DX12, akkor csak AMD-t választhatsz, mert NV-n használhatatlan.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Az elmúlt pár nap statisztikája alapján a topikot zárni kéne, mivel csupa OFF.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Szerintem nem egy dologról beszéltek. Nem a 460 lapkához képesti teljesítmény kevés, hanem túl gyenge lapkát terveztek hozzá. Hatalmas a lyuk a 470 és 460 között, a 460-at szvsz is 450-nek kellett volna nevezni, vagy a mostani RX 470-et kellene RX 480 Castrated Editionnek nevezni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Noti viszonylatban igaz ez inkább. Ott olyan szemét alap "VGA"-k vannak, melyek alig vagy épp pont nem gyorsabbak az Intel IGP-nél. Viszont még így is megéri az Intel röhejes supportja miatt.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
válasz ->Raizen<- #23587 üzenetére
BF1-ben van beépített bench, s ha igen, azt használták?
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz keIdor #23621 üzenetére
És, nem volt sokkal jobb? Nem értek be vele az R600 újdonságai? Meg úgy amúgy az összes későbbi kártya, mint béna lett volna? Nem értem miért kell R600-azni. Tény, hogy igen gyenge eresztés volt, de beért az architektúra.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Videós, mozgóképes topik
- Max
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Futás, futópályák
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Óra topik
- További aktív témák...
- Google Pixel Buds Pro
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 14 és 14 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen