- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Amazfit GTS 4 Mini - bármely csuklóra
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz TTomax #40834 üzenetére
Én a 9700K-ról beszéltem, azt hittem, ahhoz a vonalhoz szálltál be eredetileg.
Persze, sokat lehet nyerni némely generációnál OC-val, ez kétségtelen, nálam is 4Ghz-en jár az eredetileg 2,8Ghz-es elsőgenerációs hatmagos Xeon, de itt nincs is gond a levegős hűthetőséggel.Szval, ha a 3770-esed korát kérdezed, azt hiszem én nyertem.
-
HSM
félisten
Nekem csak a kezdeti árazás volt a bajom.. Mikor megjelent, itthon 130K-ért volt pár darab, aztán a bányaláz felvitte az árát 200K közelébe, annyiért azért már nem találtam annyira jó vételnek.
Kíváncsi leszek, hova és milyen áron fogják pozicionálni a Navikat.
Engem nem érdekel, ha lassabb lesz, mint a 2080Ti, ha korrekt hozzá az árcédula. -
HSM
félisten
-
HSM
félisten
Persze, világos. Írják is a végén: " If the finding here is accurate, then the 4GB RX 5500 XT will consequently become very difficult to recommend as the majority of the people shopping with this budget will likely not opt for expensive PCIe 4.0-capable X570 motherboard offerings.".
Az is szépen látszik, a 8GB-os szépen elvan 3.0-n is, míg a 4GB-os mindkét illesztőn szenved, csak a 4.0-n kicsit kevésbé látványosan. [link] -
HSM
félisten
válasz Petykemano #44973 üzenetére
Nem feltétlen ugyanekkorát, hiszen azokon többnyire nincs lespórolva a sávok fele, pl. RX580... Az 3.0-n tud annyit, mint az 5500XT 4.0-n.
Mindenesetre, nem véletlen vettem már egy éve is 8GB-os RX580-at...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
Halkan teszem hozzá, én abba a kis számú csoportba tartozom, aki kifejezetten értékeli, ha az "ultra" grafikai beállítás nem a "ma hardverének" szól.
Ha már egyszer megvettem a játékot, akkor nálam az egy óriási plusz, ha hagynak benne "tartalékot", hogy esetleg 4-5 év múlva újra elővéve egy friss vason is lehessen még rá képminőséget pakolni, és ne az legyen az ember benyomása, hogy ez bizony már szörnyen néz ki.
Ilyen volt annak idején a Crysis is, és a GTA4 is, mindkettőt szidták megjelenéskor, mint a bokrot a max gépigény miatt, mégis mindkettőt tudtam játszani egy akkori erős középkategóriás vason kicsit visszavéve, de pár év múlva komolyabb gépen elővéve is még bőven tudtak újat mutatni, mivel a grafikai beállításoknak szerencsére nem a megjelenéskori hardverek képességeinél volt a vége. -
HSM
félisten
válasz KillerKollar #57235 üzenetére
"de akkor se mentegessük már a fejlesztőket"
Félreértés ne legyen, még véletlenül sem a rossz kivitelezés miatt gyengén futó alkotásokat próbálom védeni. Persze, pl. egy rossz porttal könnyen lehet gyártani erőforrás zabáló, de cserébe rosszul futó címet, ez nyilván nem az, amire az előbbi hsz-emben gondoltam.
Mind az általam felsorolt Crysis, mind a GTA4 esetén jó oka volt az erőforrások használatának felhúzott grafikán.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz KillerKollar #57237 üzenetére
Sajnos nem nagyon volt időm az utóbbi 5-6 évben játszani, így nem tudok érdemben nyilatkozni a felhozatalról.
Ami nekem ennek ellenére nagyon felkeltette az érdeklődésem, az a Metro Exodus Enhanced Edition, bár az tudtommal teljesen jól fut egy 3090-en, akár kimaxolva is, és talán a konkurens 6900XT is megüt egy elfogadható szintet, és elég komoly lett az RT-s kivitelezés [link]. Én egyébként azt gondolom, az RT az az effekt, amivel rengeteget lehet most nyerni képminőségben megfelelően implementálva (főleg a GI/megvilágítás effektekre gondolok), de ennek komoly ára lehet teljesítményigényben. Kíváncsi leszek, hova fog fejlődni a technika, és milyenek lesznek a kifejezetten erre optimalizált játékok, motorok. Illetve az UE5 Nanite rendszerére is kíváncsi leszek majd pár év múlva a gyakorlatban, miket lehet majd kihozni belőle. -
HSM
félisten
válasz Petykemano #57252 üzenetére
"Valószínűleg még dolgozni kell a Samsung gyártástechnológára való adaptáción."
Vagy magán a gyártástechnológián...
"Samsung’s 5LPE process appears to be lacking .... At lower performance levels, we noted that the 5LPE node doesn’t look to be any different than TSMC’s N7P node, as the A55 cores in the Snapdragon 888 performed and used up exactly the same amount of power as in the Snapdragon 865. At higher performance levels however, we’re seeing regressions – the middle Cortex-A78 cores of the S888 should have been equal power, or at least similar, to the identically clocked A77 cores of the S865, however we’re seeing a 25% power increase this generation." [link][ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nem látom az ok-okozati összefüggést a nyíltság és a rosszabb minőség között.
Én egyébként sokkal inkább preferálom a nyíltságot, legyen bármilyen a megvalósított minőség, mint amikor egy zárt forrású gyártói szoftvercsomag van a fejlesztők elé dobva, amiről azt sem lehet tudni, mit is csinál pontosan.
-
HSM
félisten
"...mutassa az utat, az első legyen és a legjobb képminőséget adja"
Ennek semmi köze nincs a nyílt forráskódhoz. A nyíltságnak elsősorban ahhoz van köze, hogy ellenőrizhető, hogy pontosan mit csinál az eljárás. Ezzel pedig mindenki csak nyer.Az említett esetnél szvsz a játék fejlesztőire kellene mutogatnod, az ő dolguk lenne beépíteni, ha igény van rá, nem az AMD-é.
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #58174 üzenetére
Bár nem követem túlzottan közelről ezeket a technológiákat, de számomra volt pár nem túl szimpatikus vonása a DLSS-nek, gondolok a temporális és az AI skálázásból eredő hibákra. Emlékeim szerint egy ideig az FSR-t beépíteni is egyszerűbb volt, mert nem kellettek hozzá mozgásvektorok. Én azt mondanám, így más volt a képminőség, hogy kinek jobb, vagy rosszabb, megítélés kérdése.
#58177 PuMbA : Te mint felhasználó pl. ott nyersz, hogy nyílt technológiákkal nem vagy kiszolgáltatva a gyártónak, hogy kénye kedve szerint "optimalizálja" a zárt kódját a különféle hardverekre. A fejlesztő munkáját is megkönnyítheti ez, ami megint neked fog hozni jobb minőségű végeredményt. Az is nyereség a felhasználónak, hogy nyílt, szabványos megoldásokkal nem leszel gyártóhoz kötve, lásd a példád.
-
-
HSM
félisten
"Amúgy ha jobb minőséget ad, akkor azért az implementálási idő nem vesz el feleslegesen."
De, feleslegesen ment el. Egy nyílt, szabvány eljárásnak kellene lennie, ahol az iparág szereplői belerakják a tudásukat, és akkor az jól futhat és jó minősége is lehet, hardvertől függetlenül. A specializált, egyedi blokkok pedig lehetnek opcionális gyorsítók, vagy minőségjavítók.#58188 Yany : Én ezt éppen fordítva látom. A Radeonnal nagyon könnyen lehet rögzíteni játékmentet, könnyen lehet monitorozós OSD-t a képre rakni, mindenféle marhaságot tud a driver. Ehhez képest nekem a zöldek csomagja tűnik kissé fapadosnak, ráadásul sok tudás külön szoftverbe van csomagolva, regisztráció és egyebek mögé, ami nálam kizáró tényező.
Azzal egyetértek viszont, hogy piros oldalon azért előfordultak hónapokig kísértő idegesítő szoftveres hibák, ami sokmindenkinek elveszi a kedvét. A zöld oldalról nincs sokéves tapasztalatom, azt passzolom. Én úgy éreztem, hogy a pirosaknak nem mégtöbb új feature bevezetésére, hanem inkább a bugok kigyomlálására lenne érdemes fókuszálni az erőforrásaikat, ezáltal javítva a felhasználói élményt és idővel helyreállítva a felhasználói bizalmat.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #58202 üzenetére
Szerintem az is tényező lehet, hogy a zöldek évekig a hatékonyabb architektúrájuk révén (Maxwell-től) simán tudtak azonos kategóriában hűtésében, felépítésében erősebb kártyákat kínálni, míg a pirosaknál sokszor nagyon meg kellett nézni, mit vesz az ember. Szerencsére úgy látom, az RDNA2 genarációnál már jóval magasabbra tették hardveresen is a lécet, az irány jó ebben is. Várjuk az RDNA3-at.
-
HSM
félisten
Akkor gyakorlatilag megcsinálhatják az AIB-ok, ami eredetileg lett volna a 7900XTX, három csatival, nagy fogyasztással, 3Ghz órajellel?
Nekem egyébként az energiatakarékosabb irány tetszik, nincs széthajtva a csip az utolsó néhány tíz %-nyi teljesítményért.
#58385 paprobert : Cache terén is nagyon jól ki lett gyúrva az RDNA2-3 generáció, én ezt sem vetném el, mint az előny lehetséges forrását.
-
HSM
félisten
Mondjuk itt a csipméret annyiból erősen félrevezető, hogy míg az AD102-nél az óriási, 608mm2-es méret egy monolitikus, drága eljáráson akkora, addig a Navi31 esetén csak a 300mm2-es GCD, ami komoly költség, a mellé rakott 6db, fejenként 37mm2-es MCD egyfelől a végletekig bejáratott és a rendelkezésre álló információk alapján lényegesen olcsóbb 6nm-en gyártódik, vélhetőleg arcpirítóan magas kihozatallal. Nem lennék meglepődve, ha olcsóbb lenne előállítani még a 378mm2-es AD103-nál is a Navi31-es GPU-csomagot. Persze, a körítés már lehet olcsóbb az AD103-hoz a 256bit miatt.
-
HSM
félisten
válasz Albus_D #58411 üzenetére
Sok évnyi Ryzen-legózás után úgy gondolom, kellene legyen annyi tapasztalat, hogy az összerakásból ne képződjön túl sok selejt.
De még ha jelentős is lenne, a 600mm szemben 300-al gigantikus plusz költség, már csak a nagyobb méretből fakadó szükségszerűen gyengébb kihozatal miatt is.Szerintem egyébként zseniálisan jól ki lett találva ez a Navi31. Jól lehozták ide is a stratégiát, ami a Ryzeneknél is bejött, hogy ne mindent a legdrágább eljárásokon kelljen legyártani. Főleg, ha összejönne egy új csipverzióval a 3Ghz, azért az szépet menne.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz paprobert #58508 üzenetére
"Az RDNA3-mal pedig RT-beli felzárkózás helyett még nagyobb lemaradás várható inkább, sajnos."
Az elmondottak alapján én nem erre számítok. A masszívan felizmosított feldolgozók és memória alrendszer igen jót tehetnek az RT-nek is.Egyébként erősen kíváncsi lennék, mennyire tűnne zsákutcának az RDNA-féle RT, ha ki lennénk használva a LOD nyújtotta lehetőségek a "szoftveres" bejárással, amit Abu is gyakran említ.
-
HSM
félisten
"- a 7900XT egy átnevezett 7800XT (á la 4080 12GB, ami szvsz még 4070Ti néven is átverés), az elődjéhez (6800XT) képest $250-al drágábban"
Egyébként szerintem annyiból jogos a 7900-as "átnevezés", hogy a 8-as kategória általában a 256 bites kártyákat jelentette AMD-nél. A 7900-asok határozottan feljebb léptek ebben a tekintetben pl. a 6800-asoktól, ami csak 256 bites volt. Persze, ott is kellett a 6900, mint elnevezés, ami eléggé kilógott. A korábbi nevezéktan alapján annak illett volna 6800 XTX-nek lenni.
A 4080 12GB vs. 16GB esetén nincs is miről beszélni, más GPU is lett volna a 12-es, ők is belátták, hogy ez így nem oké... -
HSM
félisten
válasz szmörlock007 #58690 üzenetére
4 slot?
Nekem szimpatikusabb a referencia a konzervatívabb méreteivel. -
HSM
félisten
válasz TESCO-Zsömle #59284 üzenetére
Emlékeim szerint driverrel rakták rendbe. Gondolom a "referencia" értékek maradtak a korábbi teszteredményekből.
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59369 üzenetére
Osztom a feltételezésed.
"De ez a feltételezés csak akkor állná meg a helyét, ha tudnánk, hogy tényleg eltért a CPU."
Még csak a CPU sem feltétlen kell eltérjen....
Pl. azonos, alapórajeles, de emelt limites 5600-as CPU, SOTTR bench FHD + Highest preset AA és RT nélkül, ramok azonos 3733Mhz-en, CL16-16-16-32-48-1T-n, csak a második esetben kézzel megpaprikázva a subtimingeket egy XFX "Merc319 Core" 6800XT tuning nélküli VGA-n:
Ennyi kell 5% eltéréshez.... Én még review-t nem láttam, ahol írták volna a subtimingeket....
Ilyen bivalyerős VGA-k alá WQHD-n már erősen kell kakaó az alatta lévő platformtól.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59381 üzenetére
Értem a célzást. De így is nagyon érdekes, mert pl. szerintem ez egy SOKKAL fontosabb, és vélhetőleg olcsóbb dolog, mint pl. a bemenő levegő hőfok mérő, amit meg mégis ráraktak.....
#59382 X2N : Nekem is nagyon tetszettek a refek, míg ez ki nem derült róluk. Számomra inkább az a szomorú, ahogy ehhez hozzáállnak, hogy ez így specifikált működés... Kár a remekül sikerült ref 6800-as sorozat után.
-
HSM
félisten
válasz Sundesz #59393 üzenetére
"A 7900 XT valójában a 7800 XT"
Szerintem helyesen jártak el abból a szempontból, hogy a x800-as sorozat eddig tipikusan 256bites volt, az efelettiek kerültek az x900-as szériába. Számomra inkább a 6900-as lógott inkább ki a sorból, különösen egy 6800 és egy 6800XT nevű testvérmodellel... Annak kellett volna inkább 6800XTX-nek lenni.A 4080 esete viszont erős lett volna, különböző GPU-val, lényegesen különböző shader-számokkal, és bit-szélességgel. Persze, volt hasonló pl. a GTX1060-nál, de ott legalább csak minimális különbség volt a shader-számban, úgy az még belefért a 3GB/6GB modell differenciálásába.
-
HSM
félisten
Óriási tervezési hiba, hogy be lehet úgy dugni, hogy nem csatlakozik jól... Meg ne hajlítsd meg 3 centin keresztül... Hol élt aki ezt így elképzelte? Szerintem el lett kapkodva igazából az egész, ahogy ezt bevezették.
#59398 Devid_81 : Azt hiszem, jó lesz nekem az XFX Merc 6800XT még egy darabig. Se bohóckodó Vaport chamber, se csinos mini-gyulladó csatlakozó. Unalmasan Plug&Play...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59401 üzenetére
A 110 fok hotspot normális, de ha közben a GPU hideg, akkor nem... [link] Ezt Abu is megerősítette, hogy ezügyben vizsgálódnak.
-
HSM
félisten
Ezért is lett volna rajta a tetején az a néhány pin, hogy azok csak akkor érintkezzenek, ha teljesen bedugtad. Volt is róla szó, hogy talán rövidebbre kellene hagyni emiatt.
A képeden látható 4 pines CPU csatlakozók nem a rossz csatlakoztatástól égtek le, hanem a rájuk kötött, 150-200W-ra agyonhúzott CPU-któl.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Busterftw #59405 üzenetére
Az első egy, másfél perc innen megválaszolja a kérdésed: [link], röviden, tömören, szórakoztatóan.
Nekem a kábelszámmal soha nem volt az égvilágon semmi bajom. A centi vastag vackokkal, amikkel bebugyolálták és értelmes kábelvezetésre alkalmatlanná tette őket néhány gyártó, na azzal már volt bőven. De ezt persze nem oldja meg ez a remekmű...
Volt nekem egy szuper Seasonic Platinum passzív tápom [link] , csupasz szalagkábel volt a PCIE tápkábele [link] , azzal egy álom volt dolgozni minden felesleges marhaság nélkül, soha olyan szép, rendezett nem volt belül a gépházam, mint azzal.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59408 üzenetére
Én itt nem a 110 fokban látom a problémát... Hanem abban, hogy az érintett kártyákon bizonyos pozíciókban üvölt a refhűtő, és közben a kártya throttlingol, ami szerintem egyáltalán nem az elvárható működés egy prémium videókártyánál.
Egyfelől amúgy úgy látom, Abu magyarázata szerint is hibás a kártya, hiszen a 110 fokos jelenségnél 35 fok volt a dióda és a hotspot között, míg a normális működésű szögben csak 25.
Szerintem ez azon fog múlni, el fogja-e érni a kártya a specifikált "game clock"-ot, ami 2300Mhz [link] . Ha eléri, akkor bajos lesz üzemzavart rájuk bizonyítani, hiszen amit hirdettek az megvan, ha viszont ezek a kártyák nem érik ezt el, akkor bizony garisnak kellene lenniük....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Bennem is megfordult a számítási hiba lehetősége. Viszont még így is van egy megoldandó feladvány... Miért csak akkor bolondul meg, ha más pozícióban van a kártya, és néhány fokkal melegebb? Illetve a vertikális beépítésnél kicsit soknak tűnik, amennyivel többet pörögnek ventik és még így is 10-15 fokkal többet mér a dióda is.... Volt nekem Vapor-chamberes kártyám, az nem borult így meg, ha vertikálisan használtam.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59418 üzenetére
"a lapka igénybevétele, vagy más mérési pontok jóval alacsonyabb hőmérséklete alapján sok esetben ott azon a bizonyos mérési ponton sem kellene 110°-nak lennie."
Egyfelől igen. Egy "mérési pont" van, ha Abu információi helytállóak, amit látunk is pl. a linkelt videóban, ez az alacsonyabb. Illetve van egy "hotspot", ami számolt, így akár téves is lehet bizonyos körülmények között. A mérési pont és a számolt hotspot között a vertikális állásban 35 fok a különbség, ami erősen szélsőségesnek tűnik. Bár a hűtő hibája is okozhat szélsőséges viselkedést, de ez annál nagyobbnak tűnik, önmagában vapor kamra vörösréz falának át kellene vinnie egy csomó hőt ilyen kis távolságra.Nekem úgy tűnik, hogy egyfelől a vertikális pozícióban nem működnek jól az érintett hűtők (~10 fokkal magasabb hőfok 1750 helyett 2850rpm fordulattal ) másfelől ezáltal mintha valami bugba is belefutna, és irreálisan elszállna a hotspot hőfok, ami miatt elkezdi visszavenni magát a kártya.
Természetesen, előfordulhat, amit írsz. Ugyanakkor nem tartom valószínűnek. De azt is fontos kommunikálni egy ilyen esetben, hogy a 110 fokos hotspot még nem szükségszerűen jelent működési gondot, mivel az emberi természet hajlamos túlpánikolni ilyen eseteket, és már most látszik, hogy sokakban az marad meg, hogy ha 110 fok akkor az hibás, és nem garizzák. Miközben ez ennél mint láttuk sokkal összetettebb. Nyilván, a gyártónak épp elég költség lesz a valóban hibás példányokat cserélni, pánik nélkül is...
-
HSM
félisten
Ez nem igaz... Itt van kimérve ugyanaz a kártya.
Vízszintesen: 2500Mhz@1725RPM [link]
Függőlegesen: 2352Mhz@2850RPM [link]
Ez igen jelentős különbség. Persze az látszik, hogy a kártya inkább a felhasználó fülét bünteti, hogy meglegyen az elvárt órajel.#59421 Ribi: Egyértelmű, hogy nem jó, de nem a 110 fok miatt nem jó...
Egyébként ez is felvet érdekes kérdéseket, hiszen úgy tűnik, a specifikált 2300Mhz "game" órajel megvan (legalábbis furmarkban, lol), tehát a specifikáció az első mérések alapján teljesül, ugyanakkor az egy érdekes kérdés, mit tehet, aki mondjuk a vízszintes tesztek alapján jogosan egy lényegesen halkabb kártyát várt....
Lásd pl. [link] , ez alapján egyértelműen egy kényelmes hőfokokon ~1700rpm környékén üzemelő kártyára lehet számítani, ami még így sem valami halk 39dBA-val.... Milyen lehet 2800rpm-en?[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nem nyert. Nézd meg jobban a videót az időbélyegnél, amit linkeltem (elég rápillantani, kikerestem a releváns 1 másodpercet a GPU-Z ablakkal). Beton stabilan, tartósan vízszintes volt a ventilátor fordulatszám a GPU-Z ablakban, amíg nem fordította át vertikális állásba.
Minden kétséget kizáróan az elfordítás okozta a változást, nem az idő.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59425 üzenetére
Én csak azt mondom, nem önmagában a 110 fok a baj... Hanem hogy pl. üvölt a venti, vagy hogy nem ez volt a review-okban.
Én nem tartom kizártnak, hogy számítási hiba súlyosbítja az amúgy sem túl rózsás helyzetet. Nekem azonban a fő oknak valami gond tűnik a Vapor-chamberrel. Ahogy der8auer is mondja a videóban, akár tervezési (a forma), akár gyártási (pl. bizonyos példányokba nem töltöttek elég folyadékot) is lehet a probléma forrása. Ezt nem tudjuk még. De az biztos, hogy nem egészséges, ahogy vertikálisan beépítve némely kártya viselkedik.
A dióda által mért, számítási hibáktól vélhetőleg mentes adat is egyértelmű és jelentős hőfok emelkedést mutat a ventilátor szignifikánsan magasabb fordulatszáma ellenére, ami szintén a rendellenes hűtés működést erősíti meg.#59426 Abu85: Szerintem te is tudod, hogy ha max 6% órajelkülönbség volt power virusban, akkor normál játékban sem lesz ennél több. A probléma, hogy közben halláskárosult lesz a kártya 'boldog' tulajdonosa.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59432 üzenetére
Benne van. Ugyanakkor én a részükről is érteném a dolgot, nyilván nekik jelentős felesleges pluszköltség lenne, ha hirtelen boldog-boldogtalan, akinek különböző okokból eléri a 110 fokot (pl. rosszul szellőző gépház) egyből szaladni garizni, hogy hibás....
#59433 Ribi : Emelkedik az itt is, csak kezdetben gondolom a hirtelen jelentősen emelkedő ventilátor majd a kezdődő throttling még ellensúlyozza a melegedést valahogyan. Látszik, hogy ott kezd a dióda csökkenni, ahol már nagyon közelíti a hotspot a 110 fokot.
Nem leáll a chamber, hiszen továbbra is nagyjából kordában tartja a kártya hőtermelését, csak drasztikusan esik a hatékonysága valamiért. -
HSM
félisten
válasz Petykemano #59455 üzenetére
Az out-of-order vajon honnan jött? A forrásban independentet látok. Ez a limit Nv-n is adott.
Érdekes adalék, hogy ilyen sok megkötés van. Nv-nél is izgalmas lenne megnézni ezt, bár ők nem kötik ezt a publikum orrára.
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #59457 üzenetére
Egyébként az Amper architektúrán is megfigyelhető, hogy a dual-issue azért nem olyan hatékony, mint az elméleti maximum, pl. hiába tud a 3080 "papíron" 30 Tflops-ot, RT nélkül sebességben ott van vele egy ligában a 20Tflops-os 6800XT....
"Mindenesetre a kötöttségek sokasága magyarázza..."
Igazából az RT-re leszek kíváncsi, ha majd kicsit jobban kiforrta magát a driver. Úgy emlékszem, azzal (is) magyarázták az új felépítést, hogy a dual issue jól használható RT mellé.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Formula-1
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- eGPU tapasztalatok
- Diablo IV
- Milyen egeret válasszak?
- Háztartási gépek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen légkondit a lakásba?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...