Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #49926 üzenetére

    Ez teljesen más technológia. A képkockák kiegészítése megoldható a DAINAPP-pal. Ez is AI, de nem szabad összehasonlítani például a játékokba való AI upscalinggal. A fő különbség az idő. A játékokban valós idejű válaszra van szükség. Természetesen lehetne igazán jó általános AI upscaling is a játékokban, ha egy képkockával szöszölhetne a GPU 10-20 percet, de erre egyszerűen nincs idő, mert te a kattintástól nagyjából 100 ezredmásodpercnyire akarsz új frame-et, nem 10-20 perccel később.

    Amit láttok programokban AI upscalingot, vagy ilyen olyan dolgokat, azok nem adnak ám valós idejű eredményt, elindítod a programot és örülsz, ha tíz percen belül végez. Ennyi időre levetített számítási kapacitásból persze, hogy nagyságrendekkel jobb képet hoznak össze, mint a DLSS.

    Amit belinkeltél az is igazából számítási kapacitásból él. Fel kell húzni mögé egy bivalyerős szervert, hogy működni tudjon. És ott már elgondolkodik rajta az üzemeltető, hogy az AI-ra költött számítási kapacitás azért nem kevés fogyasztás. Sokkal drágább egy ilyen szervert üzemeltetni, mint elfogadni a videók sávszéligényét. Ennek akkor lesz igazán értelme, ha túlmegyünk például a 16k-s felbontáson, mert ott már nem biztos, hogy annyira gyorsan javul a hálózat sebessége, mint amilyen gyorsan nő a pixelek száma.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák