- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Mobilarena
Mielőtt hozzászólásban feltennéd a kérdésed kérlek olvasd el a téma összefoglalót vagy használd a keresőt. Az esetek döntő többségében megtalálható a válasz! Kérlek itt töltsétek ki ezt az [EXCEL] táblázatot értelemszerűen, hogy lássuk kinek, milyen driverrel, monitorral, kártyával, hogyan működik a VRAM órajel visszavétel, illetve itt írhatjátok az esetleges problémákat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sutatokisr
tag
válasz GIORGIONE76 #10550 üzenetére
vram mennyi?
-
GIORGIONE76
őstag
válasz sutatokisr #10551 üzenetére
alapon ... vagy a hőfokra vagy kíváncsi?
https://opensea.io/GIORGIONE76 https://foundation.app/@GIORGIONE76
-
Exelsior
senior tag
Sziasztok.
Adott egy 144hz-es Acer ed273urp Freesync-es monitor és egy Asus Strix RX 5700.
Legfrissebb adrenalin driver van fent de a régiekkel is csinálta.
Egyes játékokban villódzik a kép. fortnite,warzone,AC origins, stb. ilyen screen flickering.
másnál is előfordul még mindig? azt hittem az AMD ezt kinőtte már.
Valaki meg tudta ezt oldani?
Samsung galaxy fold 4 12/256 gb ,- Samsung Odyssey G6 S32BG650,ROG STRIX B550-A GAMING Lian Li Galahad AIO 240mm ARGB White,Ryzen 3600, Corsair RM850\Corsair Vengeance RGB PRO 2X16GB,GeForce-RTX-3080-GAMING-TRIO-PLUS-12G-LHR/Lian Li LANCOOL 216 RGB White,keychron k8,ROG Pugio II/Logitech G935
-
sutatokisr
tag
válasz GIORGIONE76 #10552 üzenetére
köszi, csak h alap vagy emelted
-
GIORGIONE76
őstag
válasz sutatokisr #10554 üzenetére
alapon volt, mondjuk a kártyámnak pont az a része nem melegszik, csak a hot spot szokott egekben lenni, most már az is jobb, benchben max 90fok, de játékban inkább kimaxolva 60-75fps limittel játszok, úgy persze csak max 70C, memória 6xC, régebben teszteltem a memória emelés nem jelentett +fps-t, de limittel nincs is jelentősége
[ Szerkesztve ]
https://opensea.io/GIORGIONE76 https://foundation.app/@GIORGIONE76
-
veterán
válasz Exelsior #10553 üzenetére
freesync amd driverben ne amd optimalizalt legyen, hanem On.
Atimkdag patch fent van? [link]
Egyes freesync monitoroknal beleakad a min ertekbe, ekkor at kell allitani cruban a range erteket.
pl 48-144 helyett 60-144, 30-144 helyett 48-144, stb...Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
-
Exelsior
senior tag
válasz RECSKA #10557 üzenetére
Szia.
csak off és on van. más nincs.CRU-ban? várj ez nekem újdonság.
[ Szerkesztve ]
Samsung galaxy fold 4 12/256 gb ,- Samsung Odyssey G6 S32BG650,ROG STRIX B550-A GAMING Lian Li Galahad AIO 240mm ARGB White,Ryzen 3600, Corsair RM850\Corsair Vengeance RGB PRO 2X16GB,GeForce-RTX-3080-GAMING-TRIO-PLUS-12G-LHR/Lian Li LANCOOL 216 RGB White,keychron k8,ROG Pugio II/Logitech G935
-
D013
aktív tag
Sziasztok, valamikor az év második felében, vagy jövő év elején váltanám a 43-as 60hz-s fhd tv-met majd rendes monitorra, szerintem maradok 1080p-n, mivel az 5700 úgy időtállóbb. Természetesen Freesync-eset vennék, még mindig vannak problémák? 75hz-ról olvastam, meg a 120hz felett a memória órajel problémáról. A jelenlegi tv-n nem tapasztaltam ilyen problémákat vsync on vagy off tökmindegy neki. Vannak kerülendő tipusok vagy továbbra is lutri? Mindig a legfrissebb drivert használom és semmit sem szoktam mókolni.
-
Exelsior
senior tag
válasz RECSKA #10559 üzenetére
Szia.
Köszi egyenlőre a 60-144 megszüntette a képernyő remegést és villódzást.
Durva hogy ennyit nem tudnak driver szinten megoldani.
Amúgy mi jobb ha lefelé viszem és próbálgatom vagy hagyjam 60hz-en?[ Szerkesztve ]
Samsung galaxy fold 4 12/256 gb ,- Samsung Odyssey G6 S32BG650,ROG STRIX B550-A GAMING Lian Li Galahad AIO 240mm ARGB White,Ryzen 3600, Corsair RM850\Corsair Vengeance RGB PRO 2X16GB,GeForce-RTX-3080-GAMING-TRIO-PLUS-12G-LHR/Lian Li LANCOOL 216 RGB White,keychron k8,ROG Pugio II/Logitech G935
-
válasz Sundesz #10478 üzenetére
Oh yea with DXVK the game is pretty smooth without stutter or low gpu usage. I love every hour from the 102 i had played. With DX11 i had low gpu usage in cities with many npc. With DXVK always is at 99%
Ezt ki kellene próbálnod.
dxvk
letöltöd a directx dll-eket bemásolod a játék könyvtárba.
dxvk-1.7\x64 mappából. -
Szepi1979
senior tag
Sziasztok! Vannak még problémák az 5600Xt-vel vagy ajánlott?
“ nem kell mindig nyerni “
-
veterán
válasz bobalazs #10563 üzenetére
Viszont bemásolás után az AMD Shader cache-t törölni kell, majd restart. Én ki is kapcsoltam a shader cache-t regeditből, már rég kerestem hol lehet, nem szeretem, és most megtaláltam elbújni a kis ge...it
Ha érdekel valakit :
Open Regedit.exe, go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000\UMD, then change "ShaderCache" from "30 00" or "31 00" to "32 00". (30 00 = off / 31 00 = AMD Optimized / 32 00 = Always On). Save and Reboot.Nézd meg a hirdetéseim. Finomságok!!!
-
-
Sundesz
őstag
válasz bobalazs #10563 üzenetére
Nagyon köszi a tippet, ez tényleg működik. Most ugyan éppen egy 5500 XT van a gépben, de a konstans 40-50 FPS-ről 60+ lett a játék (előtte kb. ugyan olyan szarul futott az 5500 XT-n mint az 5700 XT-t). Az elején sok a stutter, ami elvileg a shader cache felépítése miatt van.
Egyébként közröhej, hogy az Ubi ilyen retekül optimalizált játékot kiad és egy fél perces 3rd party megoldás rögtön megoldja a problémát.
[ Szerkesztve ]
Hörcsög Powa'
-
válasz Sundesz #10569 üzenetére
Minden olyan játéknál (vagyis többségénél) amelyik alacsonyan terheli a vgat vagy alacsony fpst produkál (witcher 2-t) szokták emlegetni; lehet használni. Én Arma 3nál próbáltam meg [link], na ott nem tett csodát, meg valami textura bug is volt. Ha jól értelmeztem a dx-.et vulkan apira konvertálja ez a linuxos windowsdrivercsoda, azért futhat jobban a game.
-
Bossp
addikt
Sziasztok. Windows 10 2004 felment legújabb gpu driver. Folyamatosan felébreszti valami a monitort idleből de kép nincs így két próbálkozás után vissza alszik és ezt pár oercenként eljátsza. Csak a plex megy 🤷🏻♀️
"1 lehetsz vagy 0 vagy élő vagy hulla!"
-
Exodion
aktív tag
válasz Sundesz #10569 üzenetére
Nemtudom hanyszor kell ezt leirni . Engedjuk mar el hogy a b**i jatekfejlesztok nem optimalizalnak xy hardware-re. SENKI nem fejleszt specializalt hardware-re. Van dx11/12, van Vulkan, meg ha eleg elvetemult Carmack az illeto akkor OpenGL. A fejleszto nem a vasra ir programot hanem ezekre. Ha nem tetszik az "optimalizalas" lehet szidni az nVidia, AMD vagy VOODOO - t hogy nemtud normalis drivert irni.
-
-
Exodion
aktív tag
válasz Sundesz #10573 üzenetére
Nekem meg hidd el hogy igazam van . 10eve vagyok programozo hagy konyitsak a szoftver reszehez. Az hogy egy kartya milyen modon tamogatja a DX11 -et teljes egeszeben a DRIVER -tol fugg. A Driver-t nem a jatek fejlesztoje csinalja. A Navi kartyak koztudottan rosszul kezelik a Dx11-es jatekokat, de abbol sem mindent. Ha ebbe itt belemegyunk akkor jovore sem fejezzuk be, maradjunk annyiban hogy nem, nem normalis de ez nem a jatek engine programozo miegymas hibaja hanem d.r.i.v.e.r.
A DX11 mint olyan nezd ugy mint egy zart rendszer. Vannak benne fiiicsorok amiket betudok kapcsolni vagy nem (options-ben ezek javareszet ugyis a lyuzer fogja kapcsolgatni) es kesz. Engem mint fejlesztot egy hangyafa**nyit sem erdekel, hogy neki GT550Ti -ja van egy RTX2080Ti, neadjisten 5700XT, a Dx11-12, a VULKAN mind adjak azt az eszkozkeszletet amivel en dolgozom.
Fogsz egy receptet elkezdessz fozni de romlott tejet hasznalsz mert nincs otthon jo. Akkor valahogy megis a hutodet szidod hogy nem hut es nem a recept a szar. Ellentetben hogy egy analogiaval eljek itt pontosan ez tortenik. 12evig csak nvidia kartyaztam, 1db ismetlen 12ev alatt EGY darab komolyabb driver hiba volt. AMD oldalon sokkal kisebb a koltsegvetes, Legacy framework optimalizalas az nincs. A VULKAN-t a Navi kartyak marhajol tamogatjak, a DXVA a DX11-et on-the-fly VULKAN API-ra konvertalja, NO WONDER hogy mukodik rendesen mert a kartyad azt latja hogy jeeee ez VULKAN.
Ennyi kesz pont ezzel letudtam a kotelezo koroket[ Szerkesztve ]
-
Chalez
őstag
-
Exodion
aktív tag
válasz #32839680 #10582 üzenetére
Nem akarok en itt flame war-t . De ugylatom hogy van akit erdekel szoval szepen sorban:
"Pedig konzolon aztán nincsen DX se VGA driver."
Ez netto butasag. A hardware-hez nincs hozzaferesed konzolon se ugyanugy ahol Linux-on, Windows-on meg MAC-en se. Ha nem lenne driver nem 2-3evet varnal egy jatekra hanem 5-6 -ot miutan vartal meg ugyanennyit a demo-ra.
- Xbox 360: DX9
- Xbox one: DX11
- Xbox one X: DX12 (Feature_Level_11)
- PS3: PSGL (PlayStationGL)
- PS4: GNM/GNMX"Másrészt ha veszünk egy jól megírt címet meg egy hírhedten szarul optimalizáltat, és a megjelenésük előtti driverrel futtatjuk ugyan úgy lejön a különbség a két cím között."
Oke, jo. . . lehet optimalizalni dolgokat, de NEM azokat amire te gondolsz. Mondok neked par peldat hogy mi is a gond a logikaddal (de ez nem egyedi):
Kicsit kezdjunk onnan hogy DX10 ota minden GPU-t erinto muvelet a programozhato "pipeline" -on megy keresztul. Ahhoz hogy legyen neked 1db frame-ed a GPU-t be kell programozni hogy mi is tortenjen egeszen onnantol fugva hogy a CPU a Disk-rol RAM-ba toltotte az adatokat majd a RAM-bol atdobta a GPU VRAM-ba. A GPU a VRAM-bol kiolvassa es minimum atmegy egy Vertex Shaderen, egy Pixel Shaderen a vegen egy Rasterizer pedig kidobja a frame-ed a monitorodra (Van meg ott egy jopar egyeb shader de ne menjunk bele). Ezeket a shadereket kell felprogramozni (HLSL: DirectX, GLSL: OpenGL/VULKAN, a PS3-nal a PSGL eleg fix ott csak a shader-t tudod felprogramozni egyebkent teljesen zart, a GNM az alacsonyszint (Shader), a GNMX viszont kb mint a DX12 vagy VULKAN egy absztrakcioval magasabban van.Na most hogy az alapokkal tisztaban vagy itt a hatalmas optimalizalasi lehetoseged:
- Tomroitett texturakat pakolsz RAM-ba es onnan VRAM-ba: Marha egyszeru az oka => kisebb adatmennyiseg => Kevesebb CPU ciklus amig atrakja => Gyorsabban ottvan. Cserebe Compute shader-t kell felkesziteni ra hogy bontsa ki.
- Szarul megirt shader (NA ez az a pont ahol elojohet olyan nyalanksag hogy szaggat mint a POE 2080TI-on). Van am itt egy problema. A nyelv amit hasznalsz FIX. NINCS hozzaferesed a VAS-hoz es a kod nem ugy nez ki hogy:IF AMD then SLEEP(50) then return
szoval ha egy shader szarul van megirva az minden GPU-n szar nem csak 1family-n. Lasd POE... Iskolapelda. Teljesen mindegy hogy mit raksz ala, lehet az RX590, lehet az 2080Ti akkor is beesik az FPS 40 kore.
Van meg egy par dolog amit meg lehet csipni de nagyjabol ennyi a dolog. Szoval amit te mondassz hogy launc title, ott ilyen dolgokon javitanak de azok egyforman erintenek kb mindenkit maximum nem mindenkit ugyanolyan mertekben mert teszem azt a zold GPU-k egyszeruen erobol atnyomak mindent es kesz."Ez az érvelés hogy azért mert 10+ éve programozó vagyok nekem elhiheted duma már évekkel ezelőtt sem állta meg a helyét."
Az autoszerelonek is remelem ezt mondod, meg a villanyszerelonek, neadjistenm Elvis is el esetleg ?Na akkor itt ejtsuk el ezt a temat, en leirtam rendesen aki fel akarta fogni az felfogta aki nem annak meg ugyis hiaba ir barki barmit ugyis az 5G okozza a COVID-et.
[ Szerkesztve ]
-
Exodion
aktív tag
En ezt nem szakmai iromanynak szanom, azokat angolul irom naponta . En ide a tippek trukkok, benchek mV-ok es frekik miatt jovok; lazitani.
fahrii: Nem tudom, tavaly kiprobaltam magyar billentyuzetet. 6 honap utan a kukaban kotott ki. Nevezzuk szakmai artalomnak.
Aztan mostmar tereljuk vissza a megfelelo mederbe a topikot, nem gondoltam en azt hogy ekkora kitero lesz ebbol. Kicsit tisztaba akartam tenni a dolgot mert eleg sok negativitas volt szerencsetlen ubisoft iranyaba (nem mintha vedeni akarnam oket) a 70-80% GPU kihasznaltsag miatt amihez nekik aztan vegkepp semmi kozuk . -
Sundesz
őstag
válasz Exodion #10592 üzenetére
Én elfogadom amit írtál, de egy 5700 XT-nek nem kellene akár nyers erőből is megugrania a 60 fps-t? Nem egy extrém részen volt gond, hanem gyakorlatilag végig 40-70 között ingadozott az FPS mindegy milyen beállításon, tele stutterrel. Az lehetett egyébként hogy régi driverrel sokkal jobb lenne a helyzet és csak az AMD cseszett el valamit.
Azt hogy DX11-ben kb 20%-al lassabb a Navi azt elfogadom, tapasztaltam is több játéknál. Nvidianak meg kb. mindegy.
Egyébként érdekes a Ghost Recon-ba raktak már Vulkan módot is utólag. Azért tudnak ők ha akarnak. Abu a 3300X cikknél említette hogy miért ennyire proci éhes a játék és hogy régi motorra épül. Emiatt nem került bele a proci tesztbe sem.
[ Szerkesztve ]
Hörcsög Powa'
-
Plebi
senior tag
Nekem fel sem tűnt, hogy nincsenek ékezetek egészen addig, amíg azt meg nem írtad, de mindenki más. Persze vannak hiányos szavak, mint pl.: atnyomak (átnyomnak). Én az első pár szótagból már olvasom az egészet, ez igaz néha okoz érdekességet, ha egy nem megszokott szakmai környezetben új szakszavakat kell hirtelen olvasni, akkor emiatt vannak félreértések.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro; Ryzen 5 3600; 16GB DDR4 3200 HyperX Predator, Sapphire Pulse 6600, SSD-k+HDD; NZXT H510 Elite; CM Silent Pro M2 620W; NZXT X62 Kraken; Dell 2311H; XSX; PS5
-
agazsa
csendes tag
Sziasztok!
Videókártya vásárlás előtt állok, mindenképpen 5700XT-t szeretnék venni, de felmerült a kérdés, hogy melyik gyártótól? Kettő között vacilálok, gigabyte és a sapphire. Szerintetek melyik lenne a jobb? -
Mennyire kivitelezhető hogy Inf telepítéssel, eszközkezelőbe direkt mappából, majd windows storeos [link] drivert utánarakni? Vagy hülyeség?
-
Exelsior
senior tag
válasz agazsa #10596 üzenetére
Szia.
Összefoglalóban benne van.
[ Szerkesztve ]
Samsung galaxy fold 4 12/256 gb ,- Samsung Odyssey G6 S32BG650,ROG STRIX B550-A GAMING Lian Li Galahad AIO 240mm ARGB White,Ryzen 3600, Corsair RM850\Corsair Vengeance RGB PRO 2X16GB,GeForce-RTX-3080-GAMING-TRIO-PLUS-12G-LHR/Lian Li LANCOOL 216 RGB White,keychron k8,ROG Pugio II/Logitech G935
-
fatal`
titán
Sziasztok!
Szemezek egy MSI Gaming X 5700XT-vel, 1060-at váltana, egyelőre Full HD-ra, de hosszútávra tervezek és elképzelhető egy monitorcsere (illetve monitorok). A jelenlegi monitoraim sima 60hz IPS, kettő van belőle. Illetve még egy TV.
Kérdésem, hogy ez a kártya, ha nincs terhelés leállítja a ventillátorait? Nem nagyon találtam erről infot.
-
PowerBuldog
veterán
válasz fatal` #10599 üzenetére
Pedig fent van a gyártó honlapján is.
ZERO FROZR: STAY UNDETECTED
First introduced in 2008 by MSI, ZERO FROZR technology stops the fans completely when temperatures are relatively low, eliminating all fan noise when no cooling is needed. When the heat is on during gaming, the fans will automatically start spinning again to keep your powerhouse cool.Tehát a válasz, hogy igen, félpasszív. Leáll ha nincs terhelés.
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210