Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • slaci

    csendes tag

    Sziasztok!

    Új vagyok itt, kb. fél éve vásároltam egy XC60 D5-öt 40ezer Km-rel. Amiért hozzátok fordulok az a következő:
    1, Észrevettem, hogy sík terepen 190-nél elfogyott ez erő, nem gyorsult, de egyébként a menetdinamikában nem vettem észre változást. Kiolvastattam a BC-t és találtak is hibát, amit javítottak. A szívócsonkon van valami szelep és az "kiugrott", vagy mi. Azt mondták, hogy első alaklommal ezt javítják, de lassan csere érett lesz és 90ezer Huf-ba kerül. Érdemesebb ezt előbb cseréltetni? Okozhat-e ez nagyobb gondot pl. lerohadok vele valahol, ha kivárom a cserét?
    2, automata váltóban és a haldexben mikor érdemes cseréltetni az olajat? Nem hiszek a gyári előírásoknak, hogy haldexben sosem, ill. a motoban is 15ezrenként cseréltetek.

  • slaci

    csendes tag

    válasz FeRRaR1 #5809 üzenetére

    "A szívó csonkon van valami szelepnél konkrétabb leírás kéne, pontos név... EGR? "

    Nekem is így mondták el, de holnap rákérdezek konkrétan. De én erre gondolok:

    http://www.ebay.de/itm/Original-Ansaugbrucke-Alfa-Romeo-159-Brera-Spider-2-4-JTDM-Ansaugkrummer-NEU-/390730049947?hash=item5af953699b:g:84YAAOSwPcVVrVlE

    Havernak alfán ez ment tönkre. Van a képen az a kar és az forgat valami szelepeket a torokban. Nem vagyok abban biztos, h nálam is ez volt a gond, de erre gondoltam. Holnap rákérdezek és megírom. :)

    Csere után "megjavult"? Úgy értem magasabb lett a végsebesség?

    Most még nem cserélték, csak ami kiugrott, azt helyre tették. - így mondták. Azt mondták, h ez elő szokott fordulni és még jó pár ezer km-t elmegy, de akkor cserés. Azt sem tudom megmondani, h javult-e, mert még nem volt alkalmam meghajtani ennyire. Korábban 200 felett azért elment kicsivel, de igazad van eléggé kelletlenül megy már 160 felett pedig 220Le és 460Nm-től többet várnék. Értem én, h súly, meg nem áramvonalas és haldex, de kicsit meglepett. Igaz, ha azzal hálálja meg, h bírja, akkor semmi gond. :)

    Ajánlom a 60-80e közti csere periódust mind a kettőnél.

    Köszi a megerősítést, ilyesmire számítottam! De rohadtul nem értem, hogy miért írnak elő (más gyártó is) irreálisan magas csereperiódusokat, amit aztán nem bírnak. Valójában így az automatában sűrűbben kell cserélni olajat, mint a kézi váltósban, pedig a leírások alapján pont fordítva kellene, agyrém...

  • slaci

    csendes tag

    válasz lorcsi #5843 üzenetére

    Lehet Neked is feltűnt, én ezeket látom:
    - utas ülés magasság állítójánál a műanyag keret törött
    - a jobb oldali lámpa mosó hiányos
    - jobb tökür háza mintha hiányos volna (6os kép, furcsa a beugrás a szélén)
    - váltó szoknya kikopott
    - mintha a kesztű tartó feletti betét illesztése sem az igaz lenne, mintha meg lenne hajolva?
    - ugyanitt a gumiszőnyeg mellett a kárpit gyanúsan kilátszik?
    - gumik nekem kicsit lejártnak tűnnek, de nehéz megállapítani

    Ezek nem olyan hatalmas nagy bajok, csak gondoltam hátha segítek. :)

  • slaci

    csendes tag

    XC60 D5 -> ma előjött egy olyan felirat, hogy "Motor rendszer szerviz szuks.". Hívtam több szervizt, de csak jövő héten tudnak fogadni, nekem meg a héten is több 100km-t kellene autóznom. Az autón nem érezhető bármiféle változás, megy rendesen. Van valami tippetek? Esetleg szerelőt tudtok ajánlani aki még a héten is elérhető (lehetőleg holnap :))?

    Annyit még kiderítettem, hogy hogyan tudom kiiratni a hibakódot: nálam a 097 és 021-es hibakód jelenik meg. A neten böngészve több helyen azt írják, h magas az olajszint. És valóban, a max felett van. Viszont gyanús ez nekem, mert nem régen voltam olajcserén, talán 2-3 hete lehetett és azóta nem mentem csak talán 1000km-t sem. Ráadásul abból is 3-400 km tuti autópálya, szóval nem hinném, hogy DPF elhasználta volna az olajat, az azért durva lenne... Ill. a gázolaj szagot sem érzem a nivón. De hát termelni sem termelheti az olajat.... De ha túlöntötték, akkor miért nem egyből jelzett?

  • slaci

    csendes tag

    válasz FeRRaR1 #5854 üzenetére

    Köszi, holnap megpróbálok keresni egy szervizt, ahol leengednek belőle. Amúgy az érdekes az, hogy direkt Volvora szakosodott szervizhez hordom, amit még dícsértek is neten és nekem is eddig jó tapasztalatom volt velük. Lehet benézte az egyik szerelő... nem tudom. Mindenesetre remélem, h csak ennyi lesz a gond.
    Amúgy a múltkori javításuk bevált, mert megy most már 210et is a vas :)

  • slaci

    csendes tag

    válasz Markizmark #5858 üzenetére

    Köszi az infót!! Angol nyelvű oldalakon olvastam erről, hogy olcsón és gyorsan megoldható így, de nem is tudtam, h hol keressem, köszi!!

  • slaci

    csendes tag

    Leírom, hátha másnak még segítség lehet:

    Szóval a "Motor rendszer szerviz szükséges" figyelmeztetésnek valóban a magas olajszint volt az oka. Nem is értem, hogy hogyan sikerült többet önteni bele a szervizben, mikor a gépháztető kinyitása után ott a felirat, hogy "recommended level" kb. a 2/3-nál. A lényeg, hogy le tudtunk szívni belőle, de a hibajelzés nem tűnt el, maradt a 097.Angol fórumokon írták, hogy többszöri reset és 2-300km autózás után tűnt el, de most épp nem kellett ennyit mennem és idegesített a dolog. A Volvo szervizek jellemzően több napos előre bejelentkezéssel tudtak volna fogadni én meg most Balatonon vagyok, nem tudom, h mikor járok Pesten. Próbálkoztam helyi szervizzel, de miután a szervizes elmondta, hogy a D5-öt mindig maxra öntik olajjal, már tudtam is, hogy hozzá nem kell vinnem, hisz mint írtam, hivatalosan is ott a gépházfedél alatt a feliraton, hogy kb 2/3-ig javasolt önteni. Aztán akkor elkezdtem hívni Bosch autó szervizeket és Kanizsán fogadtak is. Nagyon korrektek voltak, mondták, hogy kiolvasás pár perc, arra bármikor beugorhatok, de ha javítani is kell, akkor az egyeztetés kérdése - ez logikus. Hozzáteszem, hogy a legtöbb Volvo szervizbe még a hibakód kiolvasással sem fogadtak volna 1-2 napon belűl! Naszóval, lementem és kiolvasták, h valóban csak a magas olajszint volt a probléma! Kitörölték 3ezer Ft-ért! azóta, egyelőre minden OK! :)

    Ja, és a Volvo szervizem, ahova vinni szoktam cserére, telefonban nem tudta megmondani, h mi a 097-es hiba. Arra hivatkoztak, h ezt sosem nézik csak az OBD2es kiolvasót. Őszintén szólva nem tudom, h lehúzósak, vagy valóban így van, mindenesetre megnyugtatott volna, ha el tudják mondani, amit amúgy is sejtettem.

  • slaci

    csendes tag

    válasz xEon1337 #5879 üzenetére

    Igen, ezt a reset módszert próbáltam, de nálam sajna nem vált be.

  • slaci

    csendes tag

    válasz Qru #5875 üzenetére

    Ok, rendben! :) Köszi előre is!

    OBD-s kütyün gondolkoztam én is, de egyrészt gyorsan akartam letudni a dolgot, másrészt bízom benne, h nem kell többé. :)

  • slaci

    csendes tag

    Lassan ideje lesz cserélnem az autón az automata váltó és a haldex olaját, mivel elérem a 80ezer km-t. Eddig két szervizben kérdeztem, az egyik Volvo, ahova eddig is hordani szoktam, ill. egy Bosch car service. Előbbiben kb. 100ezret mondtak, a Boschnál kb.84ezer körül. Véleményre lennék kiváncsi, hogy ez valóban ennyibe kerül vagy csak lehúzás? Kicsit soknak érzem pár liter olajért és pár órányi munkáért.

  • slaci

    csendes tag

    válasz FeRRaR1 #5930 üzenetére

    Köszi! Akkor nem gond, csak azt hittem az ár alapján, hogy lehúzós történet.

  • slaci

    csendes tag

    válasz person #5932 üzenetére

    hát úgy számolták, ha jól rémlik 4 + 2 + 2. Én is átmosásra gondoltam, hogy ezért mondják így, de akkor is csak 8l :) A haldexbe meg mintha 4et mondtak volna. Mindegy, így már elfogadom, h megerősítették, h reális az ár. :)

  • slaci

    csendes tag

    Egy kis segítségre lenne szükségem. Ma megcsináltattam Bosch car serviceben a haldex és az automata váltó olaj cseréjét. Sajnos nem volt zökkenőmentes... A probléma az, hogy a szervizre direkt rákérdeztem, hogy csináltak-e már ilyet. Többször... Mindig azt mondták, h persze és, h tudják, h Volvo olaj kell, át kell mosni az automata váltót, stb.. Na, ma az történt, hogy bevittem az autót, gondolván, h jó kezekben van. Délután hívom őket, h mi újság? Kicsit bizonytalanok voltak, mert a haldexből nem tudták, hogy hogyan kell leengedni az olajat, így kiszívták. Majd simán csak felöntötték a friss olajjal, amíg a beöntőn/szint ellenőrzőn nem folyt. Szerintem ez így rendben van, mert googleztam is utána és kb. ezt láttam. Viszont a szerviz bizonytalansága, nyilván engem is elbizonytalanít. Kérdésem az, hogy jól csinálták-e? Ill. a nagy googlezásom közepette találtam olyan linket, mintha lenne a haldexnél szűrő. Ez a második kérdés, hogy kellet volna-e cserélni, ha egyáltalán van? Ill. ugyanez automata váltónál is: kellene-e valami szűrő féleséget cserélni? Azt hittem, hogy ha annyit mondok, h szeretnék automata váltó olajat és haldex olajat cseréltetni, az alapján tiszta nekik mit kell csinálni, és nem nekem kell utána nézni adolgoknak, ill. direkt ezért rá is kérdeztem, h ismerik-e típust. No, mindegy.
    Egyébként ettől függetlenül még kb. korrektnek is érzem a szervizt bizonyos tekintetben, mert akár át is dobhattak volna, h persze lecseréltük. Legalább elmondták, h ilyet még nem csináltak... Csak persze jobb lett volna ezt előre tudni...
    Ja, és még egy dolog: a hátsó diffi olajbeöntő nyílását is kivették. Amikor láttam olaj nem csurgadozott kifelé, de gondolom a szint megvan. Meg az másfajta olaj is. Meg ki sem szívták, azt mondják nem is lehet, mert a cső sem fér be(tehát próbálkozhattak..?) Kellett volna ezt is együtt cseréltetni a haldexel?

  • slaci

    csendes tag

    válasz FeRRaR1 #6046 üzenetére

    Köszi a választ!

    Én cseréltettem haldexben is, preventív céllal, nekem sem volt elhasználódva és a szint is megvolt. Nyugodt akartam lenni a következő 80ezer km-re. :)
    Amúgy szerintem nem feltétlen csináltak rosszat. Kb. ez volt az eljárás:
    http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=30549

    Difire van valami javasolt csereperiódus vagy az is lifetime volvo szerint?

  • slaci

    csendes tag

    válasz FeRRaR1 #6049 üzenetére

    Aha,ertem koszi! A korabbi volvo szervizemben is emlitettek olyasmit,h le kell bontani a kipuffogot, szoval ok erthettek hozza. Masreszrol meg ők voltak akik maxra ontottek az olajat a motorban es eleg hosszu a varakozasi idejuk is,ezert neztem masik szervizt. Amugy nem reg voltam svajcban,es onnan is kertem arajanlatot a cserere. Nem is volt draga, 500chf automata es haldex. Vittem is volna hozzajuk,de sajna kesobbre adtak idopontot,mint ahogy hazajottem.
    Koszi a segitseget! Sajna ennel az autonal most tanulom a reszleteket,az elozonel mar mindent tudtam,megvoltak a szervizek,alkatresz forrasok. :)
    Aktualis Europa navi dvd mennyibe kerulhet volvonal? Nekem asszem 2014es es sok minden valtozott,jo lenne valami ujabb. Kerdes,h megeri-e? :)

  • slaci

    csendes tag

    válasz slaci #6050 üzenetére

    Kozben megneztem,lehet jobb a helyzet. A magyar a 2013-14 v8as. Svajcba a regit hasznaltam, a 2008ast. Most vettem eszre,h van a kocsiban 2013-14 v8-as nyugat europai lemez is. Biztos nem lesz ez sem tokeletes,de talan jobb,mint a 2008as. :)

  • slaci

    csendes tag

    Eladó Merkel (utolsó kép) Volvója :)

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=230219726&isSearchRequest=true&fuels=PETROL&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&minPowerAsArray=223&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=30&pageNumber=1&fnai=next

  • slaci

    csendes tag

    Kérdéssel fordulok hozzátok. Tudom, hogy így látatlanban nehéz lesz válaszolni, de azért lehet kapok iránymutatást. Mivel jellemzően 2-3 hetente hétvégéken vagyok otthon, ezért nem tudtam másképp megoldani az autó műszakiztatását, mint hogy kerestem olyan helyet, ahol szombaton is dolgoznak. Szerviz, szerelő nincs szombaton, de vizsgáztatnak. A kocsit nem volt időm elvinni szerelőhöz sem átnézetni, de 15ezrenként megkapott minden törődést, top állapotban van kívül-belül. XC60 D5-ről van szó, 8 éves és 90 ezer km van benne. A tárcsáknak is minimális válla van csak, ill. a betétek sem kopottak. Egyenesfutás jó, elengedett kézzel is egyenes vonalon halad az autó fékezéskor, nem húz semerre. Utánaolvastam a műszaki előírásoknak, és remélni tudom csak, hogy belefér a tűréshatárokba. Van olyan ami problémás lehet? Vagy majd kiderül műszakin. :) Még sohasem vittem saját magam autót műszakira, mindig szerelő intézte, de most így alakult. És még lenne egy olyan kérdésem, hogy van az autóban egy remus motor tuning, ami így 220Le-t tud. Ehhez van egy modul, amivel elvileg az eredeti teljesítményre lehet állítani. Szükséges ezt megtenni a károsanyag kibocsátás miatt? Hozzáteszem, hogy eddig még nem volt vele gond, de nem is én vizsgáztattam. :)

  • slaci

    csendes tag

    válasz rbalint88 #6935 üzenetére

    Na, ebben még nincs gyakorlatom. :D Reméljük, h nem lesz rá szükség és minden rendben lesz, de köszi a tippet! :)

  • slaci

    csendes tag

    válasz FeRRaR1 #7884 üzenetére

    Én gondolkoztam sokáig nagy köbcentis benzinesben, de a plusz vezetési élmény nem érte meg nekem,a fogyasztás felárát, így elvetettem.
    -már minden be van trafipaxozva és akkora dugók vannak Európában, hogy Németországban pl. sokszor volt alacsonyabb az átlagsebességem, mint Ausztriában, pedig Németben sok helyen nincs sebesség-korlátozás.(emiatt már nagyon-nagyon ritkán autózok bárhova még Európán belül is, inkább repülök/repülünk)
    -V8 fogyasztás többlete alsó hangon 40% a dízelhez képest, de dugóban városban ez még magasabb. Ez meg min. +4l-t jelent, ami mostani árakon is. (A 3l még a spritmonitor szerint sem reális különbség) 1300-1500Ft plusz 100km-ként.
    -ez meg ugye 100ezer km alatt plusz 1.3-1.5millió Ft csak a tankolásra, és ehhez jön a magasabb adó, biztosítás.
    -a dízelemet 220ezer km-nél nem jött elő hiba, tehát a fenntartása kb. megegyezik a benzinesével (olaj, oljacsere) ennyi km alatt.
    -ez meg azt jelenti, hogy csak a fogyasztáson kb. 3 millióval vagyok előrébb és ehhez hozzá lehet adni még a biztosítst, adót.
    -hiba esetén 3 millióból a dízelt is szépen fel lehet újítani és még maradna, is, de valószínű inkább lecserélném.
    -nagy köbcentis benzinest brutál nehéz eladni és az új kori árukhoz mérten még nagyobb az értékvesztésük. Amikor nézegettem az autókat, láttam, hogy 1, nem nagy kereslet volt rájuk. 2, komolyat lehet alkudozni az első pont miatt - ez jó a vevőnek.:) 3, csak aztán belegondoltam, hogy ha pár év múlva majd én akarom eladni, akkor még nagyobb szívás lesz ez az eladás. :)
    -ha most kellene vásárolnom, erős a gyanúja, h hybridet vagy valami elektromosat választanék. Igaz, hogy nem egy kategória, de megpróbálnék együtt élni vele. Egyrészt olcsóbb a fenntartása, másrészt valamit tennék a környezetért, mert ha így halad élhetetlenné tesszük a bolygónk.
    -környzetevédelem: épp ma olvastam, hogy a benzinesek 10-szer annyi szén alapú mikro részecskét bocsátanak ki, mint a dízek. Ez a részecskeméret meg sokkal veszélyesebb, ill. a benzinesek éppen úgy csaltak ebben a tekintetben, mint a dízelek - erre is kitért a cikk.
    -A dízeleket lehet, hogy most kitiltják, de a V8-sokkal ez már gyakorlatilag évekkel ezelőtt megtörtént. :) Nem hiába dobta szinte minden gyártó, a Volvot is ide értve.

    Szóval, számomra logikus érv igazából nincs a V8 mellett, csak érzelmi, ezért nem azt vettem. :) Viszont eléggé sanszos, hogy a második gép valami Lexus féle hybrid lesz, ha csak nem jön ki valami megfizethető elektromos, amivel legalább 300km gond nélkül megtehető egy töltéssel.

  • slaci

    csendes tag

    válasz FeRRaR1 #7898 üzenetére

    Nem tudom, hogy milyen futás teljesítményű atókról beszélünk, mert én 0-220ezer km tapasztalatáról, és ebből indultam ki, hogy ez idő alatt nem kellet a motor miatt a kocsira költeni, és remélem,h a Volvo sem lesz rosszabb. Az biztos, hogy e felett, nem szívesen vennék autót, de ha már muszáj, akkor én is benzinest vennék, mivel nem lehet ismerni az előéletét. Aki kiszáll a dízelből, az lehet pont megspórolta a 3 misit, az új tulaj meg szépen javítgathatja, mert való igaz, hogy több a drága alkatrész bennük. De ettől még a matek az matek marad, és a 2-3l plusz fogyasztás az nagyon lefelé kerekített, optimális körülmények között. Ott a spritmonitor, aki látni akarja az látja, h az átlag hova konvergál. A vezetési élménynek ára van. :)

    (erről jut eszembe, ami saját tapasztalat, hogy a benzines autóim nagy sebességnél úgy éreztem, hogy feneketlen a gyomruk, míg a dízel 200-210 körül is teljesen normálisan fogyasztottt. Ez Nálad hogy van? nincs nagy jelentősége, csak érdekel, hogy nekem voltak-e túl rossz benzineseim :))

    A trafira a waze, az kb. annyit is ér. :) Nem egyszer haladtam el trafi mellett úgy, hogy nem jelzett semmit. Na, kb. ezóta nem is használom.

    Én azt nem vitatom, hogy jobban gyorsul, mert nyilván. Én csak annyit mondtam, hogy a 2-3száz ezer km-re vetített alsó hangon +3milliót nekem nem ér az élmény (amit nagyon korlátozottan lehet kihasználni), és inkább másra költöm. :) De nem vagyunk egyformák, ez csak ennyi. Pár 10 ezer Ft-ért meg ki lehet menni a pályára nagy teljesítményű V8-asokat hajtani, garantáltan bűntetés nélkül. :) Pl. én is kaptam ajándékba kupont big-foot-ot hajtani.

    A között azért különbség van, hogy valaminek az eladása már most sem leányálam vagy nem lesz leányálom. :)

    Nem keverek össze semmit, ez már a dízel botránynál is előjött, csak akkor nem kapott akkora figyelmet. De most már EU-s javaslatok készülnek, mely szerint részecske szűrővel szereltek lesznek a benzinesek is.

    [itt egy cikk is róla, de találsz többet is, ha utánanézel]

    Az elektormos, hybriddel kapcsolatban részben egyetértek Veled. Azért részben, mert az áram egy részét viszonylag környezetbarát technológiával is elő lehet otthon állítani. A tetőre semeddig sem tart pár panelt feldobni (amúgy is egyre olcsóbbak), így azért az előállításától eltekintve "zöld" lesz és nem szennyezi a levegőt. Tudom, hogy ez sem fedi 100%-ra a valóságot, de jobbnak tartom.

    Nekem inkább az volt a gond, hogy az elektoromosak a 300km hatótávot nem igen tudják, csak a Tesla. A hybrid Toyoták meg nyugtatóval vezethetők, annyira semmilyenek.

    [ Szerkesztve ]

  • slaci

    csendes tag

    válasz FeRRaR1 #7898 üzenetére

    Még annyi, hogy pont a Volvonak van egy bitang jó dízel hybridje, de talán épp rosszkor fejlesztették ugye a dízel motor miatt. Mindenestre elég jókat olvastam róla, igaz az ára az horror...

  • slaci

    csendes tag

    válasz FeRRaR1 #7908 üzenetére

    a kocsi értékvesztésével is kalkulálni kell.

    A kocsi értékvesztésével és eladhatóságával szerintem mindig számolni kell. :) Legalábbis én számolok.

    Egyébként ha annyira profin szabályoz az unió, ezt mér nem teszik kötelezővé?

    Én olyat nem állítottam, hogy "profin szabályoz az unió". :) De ettől még a légszennyezés tekintetében nagyon nem hegyi levegőt pöfög ki a benzines sem. Sőt, mint több forrásban lehet olvasni bizonyos értékekben a benzines sokkal környezetszennyezőbb, mint a dízel. De igazából mindegy is, mert kb. azonos időben vonják ki tervek szerint a forgalomból mindkettőt. Legalábbis a Volvonál így néz ki a szgk. vonalon, mert ugye a dízelre továbbra is szükség lesz a busz, és kamion vonalon. Ha úgy vesszük, a benzines hal ki előbb még így is, mert az ezen a vonalon esélytelen "játékos".

    Egyre inkább eldobhatóak az autók, és ez az irány nagyon nem tetszik, lízing, 3-4-5 év, csere újra, és tök sz@rd le, nekem nagyon undorító ami itt megy főként nyugaton egyenlőre.

    Alapvetően egyetértek, de sok minden változik. Többek között az is, hogy az emberek egyre kevésbé akarnak autót birtokolni, hanem csak használni. Ha úgy nézzük, hogy egy autó 3-5 év alatt magasabb arányban lesz kihasználva, akkor az környezetkímélőbb összességében, mint ha sok embernek kis kihasználtságú autó áll a garázsában. Legalábbis nyugaton én azt látom, hogy az autó bérlés egyre olcsóbb, egyre inkább kiépítettek a hálózatok, egyre kényelmesebb. Őszintén szólva, én már a vásárláskor gondolkoztam ebben, ill. lízingben. Tök felesleges az embernek olyan tárgyban "tartani" a pénzét, ami egyik pillanatról a másikra akár 0-t érhet, míg bérlésben meg igényeknek megfelelő nagyságú, erősségű autót bérelhetsz napi szinten is.(gyorsan akarsz haladni vagy épp cuccolni, stb.) Ez Magyarországon egyelőre kevésbé látszik, de idővel elér ide is.

    A V8-ban nincsenek ilyen nagy kilengések 12-18 a két véglet

    Pont erre utaltam. :) Saját tapasztalatom is ez volt, hogy a benzines, ha nyomják neki szinte nincs felső limit, annyit tud zabálni. Dízelnél tapasztalatom szerint a max. fogyasztás nem ugrik meg annyira, ha van lehetőség és 200-210-el toltam.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák