Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gyeniko

    őstag

    válasz ezso #38001 üzenetére

    "Pumma! Milyen megszűnt márkákról beszélsz?! A felsoroltakból melyik szűnt meg?! Attól, hogy bizonyos termékeket más cég is gyárt illetve a gyártási jogát bizonyos típusoknak eladják, attól még a márka továbbra is létezik!"

    Szó szerinti értelmezésben így van, de eléggé nyilvánvalóan nem ez volt a hozzászólás értelme. A Sharp, Blaupunkt, JVC, stb. márka nevét az alapozta meg, hogy a fejlesztője és gyártója az adott márkanevű, nagyon erőteljes cégcsoport tagja volt, bizonyos területeken hosszú időn keresztül élen járt az innovációban, folyamatosan jó minőséget gyártott, melyet a piac elismert. Amikor eladnak egy nevet, a fentiek megváltoznak: máshová kerül a fejlesztés, a gyártás, megváltozik a marketing (értsd: más lesz a célközönség, máshová pozícionálják a termékeiket), stb., de a legfontosabb: az innováció visszaesik. Ezek a gyártók többnyire már nem jelennek meg pl. az IFA-n "wow!" termékekkel, hogy megmutathassák a közönségnek innovációs képességeiket. Bár a neve ugyanaz, többé már nincs automatikusan összefüggés a márkanév, a mögötte lévő tartalom és a termék piaci megítélése között.
    Ez persze nem jelenti azt, hogy a termékeik rosszak, de az érthető, hogy a bizalmat újra fel kell építeniük a célközönségük körében. Ehhez a márkanév természetesen adhat segítséget, különösen azoknál a fogyasztóknál, akiknek eszébe sem jut, amit most leírtam.

    Konkrét, személyes példa: 2 éve - kifejezetten a névbe vetett bizalom miatt - vásároltam egy JVC LT 29HA48E TV-t, 1 hét után eladtam, mert annyira vállalhatatlan volt a képe.

    Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!

Új hozzászólás Aktív témák