Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alphamooncam

    őstag

    válasz keménygödör #51046 üzenetére

    "Ezekkel tisztában vagyunk mindannyian akik reagáltunk. A reakciónk lényege az volt, hogy a fájlokban ilyen értelemben nincs clipping (torzítás)."

    OK! De ez ebben a formában most először hangzott el. Szerintem.

    Foobarnak nem néztem utána, de úgy tudom, hogy egy 32bites lebegőpontos belső jelfeldolgozás esetén 1500dB a plafon. Még szép, hogy nincs clipping...

    "A lényeg az volt, hogy "ugyanott" állítok hangerőt mint te, a DAC "output levelt", a monitorok (erősítő) gainje fixre van ugye evidensen beállítva, de a digitális domainben békén hagyom a hangot."

    Szerintem nem ugyanott állítunk jelszintet. Nálam a Foobar fix 100%-on küldi a DAC-ba a jelet, és ha jól értem Te a Lexiconba (DAC-ba) ismeretlen ( esetleges ) szintre állítva küldöd jelet.

    A kettő között a különbség, hogy én még véletlenül sem tudom torzításba vinni a zenét, addig nálad, ellenőrzés nélkül akár 110-120 vagy akármennyi % is lehet, attól függően, hogy annak a zenének amit éppen lejátszol eltolta-e a készítője jelszintjét.

    A monitorok bemeneti jelszintje hogy jön ide? Vagy -10 vagy +4dB. Szabványos, legalábbis a A JBL-jeimen max ez a két lehetőség van.

    Tényleg nem akarok rádtukmálni semmit, csak nem értem miért.

    Megnéztem egy jó minőségű felvételen mennyit változik a hangosság ( LUFS ), -3, 0, és +3dB-es jelszint csökkenés-növekedés esetén.

    -3dB nél 26 LUFS ( LRA 11.0 LU)
    0dB-nél 25,9 LUFS ( LRA 10.7 LU)
    +3db-nél 25,9 LUFS ( LRA 10.7 LU)

    értékeket kaptam.

    Én ezt úgy értékelem, hogy érdemben nem befolyásolta a dinamikát ( GR ) az hogy a Foobaron belül VST-vel állítottam be a jelszintet.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

Új hozzászólás Aktív témák