Hirdetés

ViewSonic blog: A márka története

A ViewSonic szó hallatán legtöbbünknek bizonyára a számítástechnika világa ugrik be. De ha belenézünk a cég történelmébe, akkor látjuk, hogy mára már jelentősen kibővült a portfólió. Persze ne rohanjunk rögtön a végére, lássuk, honnan indult a márka.

1987-ben James Chu megalapította a Key Point Technology Corporation nevű céget, mely kifejezetten számítógépes alkatrészek, köztük billentyűzetek, monitorok és tápegységek disztribúciójával foglalkozott. Chu a vállalat megalapítása előtt több sales pozíciót töltött be, illetve később egy billentyűzetet gyártó cég elnökeként is dolgozott. Jól időzített, mert a 90-es évek elején a számítástechnikai eszközök árai csökkenni kezdtek, egyre többek számára vált hozzáférhetővé ez a technológia. 1990-ben a Keypoint Technologies bemutatta a ViewSonic márkát, amely akkor két, színes monitor szériából állt, a professzionális és grafikus felhasználók számára.

James Chu, a ViewSonic alapítója és elnöke
James Chu, a ViewSonic alapítója és elnöke

Egy picit térjünk ki a ViewSonic márkalogóra, hiszen ez meglehetősen egyedinek számít a számítógépes cégek között. A könnyen azonosítható logón egy színes madár (illetve madarak) láthatók. Ezek nem csak valami kitalált élőlények, hanem az Ausztráliában őshonos Gould-amandina nevű madár. Ez az igen szép, ám sajnos rendkívül veszélyeztetett faj utalás a vállalat innovatív, minőségi és értékes mivoltára. Már ekkor bemutatták saját „zöld” monitorukat, ami az akkori környezetbarát előírásokat maradéktalanul teljesítette.

A ViewSonic logója, benne a jellegzetes ausztrál madárral
A ViewSonic logója, benne a jellegzetes ausztrál madárral

1992-ben a ViewSonic márkát az Inc. nevű magazin beválasztotta a világ leggyorsabban növekedő vállalati közé. Egy évvel később már 100 millió dollár feletti bevételt produkáltak, és az Egyesült Arab Emírségekbe is elérhetővé váltak a cég termékei. A 90-es évek második felében a ViewSonic elkezdte megerősíteni pozícióját az európai piacon, köszönhetően a színes monitorainak. Ennek érdekében többek között élettartam hosszig biztosították a technikai támogatást. 1996-ra a ViewSonicnak volt a legszélesebb monitor kínálata az európai piacon, 1998-ra pedig már elsőszámú, vezető márkává vált. A kínálat bővítése viszont már korábban elkezdődött. 1994-ben mutatták be az első multimédiás monitorokat és számítógépes hangfalakat. Szövetséget kötöttek az Optiquest céggel, így később az Optiquest monitorok a ViewSonic márkacsalád részévé vált.

ViewSonic VX2450 fullHD LED LCD monitor
ViewSonic VX2450 fullHD LED LCD monitor

Ahogy a cég növekedett, úgy volt szükség egyre több emberre is. Míg 1993-ban csupán 84-en dolgoztak a cégnél, addig 1997-re ez a szám 600 fölé növekedett. 98-ra a ViewSonic már több mint 20-féle monitort kínált vevőinek, köztük hagyományos CRT, illetve LCD kivitelt is. Az európai piacon a három legnagyobb LCD monitorgyártó közé kerültek. A robbanásszerű növekedésnek köszönhetően 1999-ben a bevétel elérte a bűvös 1 milliárd dollárt. Közös reklámkampányba kezdtek a Dell-el, melyben az amerikai cég által gyártott számítógépekhez kínáltak monitorokat. Eközben újabb irányba nyitottak, az ultrakönnyű projektorok lettek a következő célpont. 2000-re a ViewSonic már az LCD monitor piacán 15%-os, a CRT monitorok piacát pedig 13,5%-os részesedést szerzett az USA-ban. Ezzel bekerült a világ öt legnagyobb monitorgyártója közé, olyan nevek mellé, mint a Dell vagy a HP.

ViewSonic Viewpad 7 internet tablet
ViewSonic Viewpad 7 internet tablet

Időközben elkezdődött az LCD monitorok hódítása és ebből a ViewSonic sem szeretett volna kimaradni, így 2002-ben már több mint 1 millió készüléket szállítottak le, melyet a következő évre meg is dupláztak. 2001-ben felvásárolták a finn Nokia kijelző gyártó részlegét és a hordozható internetes eszközök piacán is megjelentek. A projektor irányvonalat sem hagyták magára, megvásárolták a kaliforniai Advanced Optical Engineering céget, melyet Advanced Digital Optics névre kereszteltek át. A 2000-es évben mutatták be első mobiltelefonjukat, mely internet böngészési képességgel és érintőkijelzővel volt felszerelve. 2002-ben bemutatták az első HD felbontású kijelzőt hátsó vetítési megoldással számítógépekhez és HD tévékhez. Itt még nem állt meg a sor, a MeshNetworks céggel közösen szélessávú mobil adatátviteli hálózatokat kezdtek fejleszteni. 2003-ban alaposan kibővült a cég portfóliója, ekkor jelent meg a márka nevével fémjelzett hordozható zene- és video lejátszó, digitális fotóalbum és hordozható DVD-lejátszó. A legújabb irányzat pedig az okostelefonok és a mostanában igen felkapottá vált internet tabletek termékcsaládja. Barcelonában is több újdonsággal jelentkezett a ViewSonic, melyeket remélhetőleg hamarosan élőben is bemutathatunk itt a blog keretein belül.

Rusi

Azóta történt