Sony Ericsson a Föld védelmében

A Sony Ericsson bemutatta globális környezetvédelmi stratégiáját, mely azon túl, hogy a készülékek teljes életciklusát felöleli, a cég mindennapi aktivitására is kihatással lesz. A japán-svéd gyártó régóta elkötelezett a környezet védelme iránt, melyet a GreenPeace júliusi tanulmánya is alátámaszt. Az említett elemzés szerint a Sony Ericsson a „legzöldebb” a legnagyobb globális gyártók között, ám az újrahasznosítás frontján még fejlődnie kell. A japán-svéd gyártó jelenleg Indiában, Kínában, Thaiföldön, Szingapúrban, Mexikóban és az Egyesült Államokban több mint 500 helyen gyűjti be a régi akkumulátorokat és mobiltelefonokat, ám a jövő évtől minden olyan helyen elérhetőek lesznek a begyűjtőállomások, ahol a gyártó jelen van termékeivel. Az állomások telepítésén túl a gyártó nagy hangsúlyt kíván fektetni az újrahasznosítás hatékonyságának növelésére, valamint a megfelelő szintű tájékoztatásra is, hogy a vásárlók megértsék az újrahasznosítás fontosságát.

Persze a környezetre való káros hatások minimalizálása nem az újrahasznosításánál, hanem a tervezésnél kezdődik. Éppen ezért a japán-svéd gyártó bemutatta a GreenHeart mobiltelefon-koncepcióját, mely számos elemből épül fel, többek között bio-műanyag burkolatok, újrahasznosított műanyag billentyűzetek, „zéró energiájú”, azaz 3,5 mW alatti alapfogyasztású töltők, papír helyett HTML alapú kézikönyvek, környezetvédelemre oktató játékok és újrahasznosított csomagolóanyagok használata. A gyártó szerint egy-egy látványosan bemutatott „eco” termék nem ér túl sokat, ehelyett olyan környezetbarát gyártási technológiát, anyagokat és megoldásokat kell kidolgozni, melyek szélesebb körben alkalmazhatóak. A gyártó nem csak a termékeit, hanem a működését is maximálisan környezettudatossá kívánja tenni, hiszen az alkalmazottak környezettudatos viselkedése épp oly fontos, mint a gyártási folyamatok, a szállítás és a gyárépületek, gyártósorok üzemeltetésének környezetre való káros hatásainak csökkentése. A Sony Ericsson 2007-ben a világ 80 országában több mint 100 millió mobiltelefont értékesített, melyek mindegyike megfelel a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is, esetenként túl is mutat azokon.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés