Palm Pré: 40 százalék elégedetlen ügyfél

A szebb napokat is megélt Palm számára a webOS sikere nyilván rendkívül fontos és magára az operációs rendszerre tulajdonképpen nem is lehet komolyabb panasz, hiszen a legtöbb vásárló elégedett az alkalmazások közötti együttműködés magasfokú megvalósításával, ám a Palm Pré hardveres téren már kevésbé tudja megállni a helyét. Az első panaszok a túlságosan apró gombokat és a kissé gyenge akkumulátort érték csupán, ám Kevin Dede, a Jesup & Lamont piaci elemzője szerint ennél komolyabb problémákkal is küzd a gyártó.

Hirdetés

Mint ismeretes, a webOS nem rendelkezik virtuális gombokkal, így kisebb szövegek beírása esetén is kénytelenek előcsúsztatni a gombok mérete miatt több negatív kritikával is illetett gombsort, mely nem csak kényelmetlen, de komolyan terheli is a mechanikát. Az akkumulátor által biztosított viszonylag rövid üzemidő mellett másik komoly probléma az akkumulátor csatlakozóinak kilazulása, mely már egy hónap után is jelentkezhet és csak különféle támasztásokkal lehet kijavítani, vagy csak szakszerviz tudja orvosolni.

Felmérések szerint a vásárlók közel 40 százaléka különféle okokra panaszkodva már visszaküldte készülékét garanciális javításra, mely a több mint 300.000 eladott készülék esetén igen magas számot eredményezhet. Habár hosszútávon a webOS sikere sokkal fontosabb lehet, mint az első generációs Palm Pré felfutása, ám ekkora hibaarány mellett a tervezett nyereség komolyan megcsappanhat, és nyilván az sem mellékes, hogy az elégedetlen vásárlók esetleg elfordulnak a cégtől. A Palm egyelőre nem foglalt hivatalosan állást az elemzéssel kapcsolatban, így egyelőre érdemes fenntartásokkal kezelni az elemző szavait.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Palm

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés