Indiában jól megy a mobilbiznisz

A mobilpiac globálisan lassú ütemű, de folyamatos visszaesést mutat, ettől függetlenül egyes gyártók komoly növekedést tudnak felmutatni, az Indiai piac pedig sosem volt ennyire nagy volumenű a második negyedévben, mint 2019 Q2-ben. Összesen 37 millió okostelefonnal többet szállítottak le a kontinensnyi országban, ami minden idők legjobb negyedéves eredménye. Az elemzők szerint a növekedés alapja a belépő és középkategóriás kínálat erősödése.

A prémium külső vonzó a belépő szinten. (A képen a Redmi 7)
A prémium külső vonzó a belépő szinten. (A képen a Redmi 7) [+]

Az indiai fogyasztók prémium funkciókat és megoldásokat szeretnek viszontlátni az alacsonyabb ársávban elérhető készülékek esetében is, ezért a többelemes kamerarendszerek, szenzorsziget, nagy kijelző, pop-up szelfikamera vagy kijelzőbe épített technológiák motiválják a vásárlást. Ezt a trendet a Xiaomi tudta leginkább meglovagolni.

Éves összehasonlításban 6%-os növekedéssel számolhatnak, és továbbra is a legeredményesebb brand Indiában. Éves viszonylatban a Samsung összességében piacot vesztett (-7%), a második negyedéves eredmények viszont 30%-ot javultak az A és M szériának köszönhetően (meg, hogy emiatt leértékelődött a J széria). A BBK csoport brandjei (Oppo, Vivo, Relame, OnePlus) összesen a piac 30%-át tudhatják magukénak, a prémium szegmensben pedig a OnePlus előzi konzekvensen a Samsungot a OnePlus 7 széria népszerűségének köszönhetően.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés