Hirdetés

Megvonta a korábbi ajánlott minősítést a Nokia N97-től a Mobilaréna

Hirdetés

A Nokia N97 a gyártó zászlóshajója. A július 2-án publikált cikk készítésekor még nem volt elérhető a V11-es szoftver, amitől mind a szakma, mind pedig a felhasználók azt várták, hogy az első piacra dobott modellek problémái orvosolásra kerülnek. A V11-es szoftver számos javítást tartalmaz, a képernyőzár problémája mellett javítottak a kijelző érzékenységén, illetve a kezelőfelület sebességén is.

Az új szoftver letöltéséhez a felhasználóknak a készülékhez mellékelt OVI Suite nevű programot kell számítógépükre telepíteni, s azon keresztül megtenni a frissítést. Mi két számítógéppel is nekifutottunk ennek, s bár az OVI Suite mintegy 20 perc alatt mindkét PC-re gond nélkül felkerült, ezt követően a csatlakoztatott N97 hatására a Windows XP többé-kevésbé összeomlott. Az első esetben a gépről még a korábbi PC Suite is lekerült, ennek ellenére az OVI Suite nem ismerte fel a készüléket, viszont az operációs rendszer az összes addigi USB kapcsolatot elvesztette, s újra telepíteni kezdte a webkamerát, a billentyűzetet, az T-Mobile Stick meghajtóit, ám még ezt követően sem tudott a Nokia készülékkel mit kezdeni, pedig a telefon jelenlétét érzékelte. Bár ez a számítógép már szinte minden gyártó kommunikációs szoftverével találkozott, s azok mind hibamentesek voltak, biztonság kedvéért megpróbálkoztunk egy másik géppel is.

Itt ugyanezek a tünetek jelentkeztek, ezúttal a Vodafone USB modemjét nyírta ki a Nokia, de ennél cifrábbá is alakult a történet, amikor csalódottan lehúzva a kábelt a Windows még mindig automatikusan megtalálta az N97-et, majd újra elvesztette azt, s ez a gép újraindításáig így is maradt, holott a készülék már a közelben sem volt.

Fentiek miatt egyrészt nem sikerült frissítenünk a V11-es szoftverre, másrészt pedig teljesen megdöbbenten állunk a jelenség előtt. Egy presztízskészülékhez fejlesztett új kommunikációs program olyat hibákat produkál, amelyeket nem engedhet magának meg a Nokia. Mindezeken túl azon szerencsés ügyfelek, akiknek sikerült az újabb verzióra frissíteni egyáltalán nem tűnnek elégedettnek. Nemzetközi fórumokon sokat a telefon teljes szoftveres összeomlásáról számoltak be, az eddigi szoftveres hibák ugyan mérséklődtek, de még mindig jelen vannak, cserébe viszont egyre-másra adnak magukról hírt azok a felhasználók, akiknek most már sűrűn le is fagy a készülékük.

Ezért úgy döntöttünk, hogy a némiképp megelőlegezett Ajánlott minősítést megvonjuk a Nokia csúcsmodelljétől. Bíztunk benne, hogy az új szoftver segít a problémák leküzdésében, pozitívan értékeltük, hogy az értékesítés megkezdése után röviddel már el is érhető a javítás, s arra számítottunk, hogy a koncepció szintjén csakugyan jól átgondolt N97 meg tudja mutatni igazi erejét.

Elképzelhető ugyan, hogy a Nokia csúcsmodellje néhány hónap múlva már túl tud lépni gyermekbetegségein, de a fenti kálváriát követően ez már nem fogja szemünkben visszaállítani a renoméját. Megdöbbentő, hogy a világ vezető mobilgyártójának elvileg legkiemelkedőbb darabja olyan szoftverrel lép piacra, amely dühítő hibák sorozatával van tele. Megdöbbentő, hogy a mellékelt szinkronizációs program a fentiekhez hasonló problémákat idézhet elő. Nincs kizárva, hogy mindkét számítógép valami speciális, Nokia ellenes vírussal fertőződött, de a korábbi finn gyártmányokkal való együttműködés mindezidáig hibamentes volt. Különösen érdekes, hogy a hazai sajtótájékoztatón mi már jeleztük az általunk tapasztalt problémákat (belassuló szoftver, rossz képernyőzár), de mindenre csak elkerülő válaszokat kaptunk (a júzer hibája, ha túl sok levelet akar tárolni, nem tudunk ilyen problémáról), miközben a marketing és PR tevékenység nagyságrendje arra enged következtetni, hogy a gyártó nagy sikereket vár az N97-től.

Sosem volt még arra példa, hogy egy készülék értékelésén utólag változtatnunk kellett. Számunkra a Nokia N97 ezért lesz emlékezetes...

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés