Hirdetés

Látótávolságon belül a Xiaomi piacelsősége

Az IDC szerint szorosabb volt a verseny a második negyedévben, mint ahogy azt az Omdia látta, a nagy vesztes személyében azonban egyezik az álláspont.

Hirdetés

Ha jól játssza ki ősszel a Xiaomi a lapjait, az Apple beelőzése után letaszíthatja a Samsungot a mobilpiaci trónról – már ami a leszállított okostelefonok számát illeti, mert a bevétel és a nyereség oldaláról továbbra is az almások kezében a gyeplő. Az IDC felmérése szerint a Samsung a második negyedévben 59 millió mobilt szállított le, 9,3%-kal többet, mint egy évvel korábban, igaz: azt az időszakot a kibontakozó koronavírus járvány akkor megtépázta. Összességében a koreaiak piaci részesedése 19,5%-ról 18,8%-ra visszaesett. Sokkal jobban töltötte be a Google-től eltiltott Huawei által keletkezett űrt a Xiaomi, amely az IDC számolgatása szerint 53,1 millió telefont szállított le, ami 86,6%-os előrelépés éves szinten, a piaci részesedés pedig 10,3%-ról 16,9%-ra nőtt.


A Galaxy S21 széria sikere is kellett, hogy a Samsung az élen maradjon[+]

Azért az Apple 44,2 milliós leszállítása és 14,1%-os részesedése sem rossz (tavaly: 37,6 millió, illetve 13,6%), viszont ideje hátratekintenie az almásoknak mert jönnek fel a BBK-s márkák: az Oppo 32,8, a Vivo pedig 31,6 millió mobilt szállított le, és ha csak ezt a kettőt egybeveszem, akár meg is koronázhatnám az ernyővállalatot a legnagyobb mobilgyártóként, persze ennél sokkal szövevényesebb a tulajdonosi dolog. Ott van aztán a Realme, az iQOO és a OnePlus szintén a BBK vonzáskörzetében, szóval igazán jól megy az anyacégnek. De amúgy az egész piacnak is: a tavalyi 276,6 milliós leszállításból az idei második negyedévre 313,2 millió lett, ami 13,2%-os gyarapodás, és a lendület valószínűleg az év második felére is kitart, bár várhatóan a beszállítói nehézségek is.

Hirdetés

Hirdetés