IFA 2014: A Note 4 és az Oculus Rift házassága

Amikor a Galaxy Note 4 és a Note Edge bemutatása már megtörtént, mindenki tűkön ülve várta, hogy a bevezetésképp belengetett Galaxy VR vajon mit fog nyújtani. Nem kellett csalódnunk, olyannyira nem, hogy a berlini sajtóeseményen a műsorvezetők színpadra szólítottak egy élő legendát, a játékfejlesztés egyik ikonikus figuráját, John Carmackot. Nyilván nem mindenki tudja, hogy Carmack ki, de röviden azt érdemes róla tudni, hogy a Wolfeinstein 3D, a Doom és a Quake is az ő nevéhez fűződik, egy ideje azonban az Oculus csapatát erősíti.


[+]

Az Oculusról pedig szintén érdemes egy-két dolgot tudni ahhoz, hogy megértsük, hogy a Galaxy VR miért nagyon különleges. Az Oculus Rift ugyanis egy olyan, fejre szíjazható eszköz, amely virtuális valóságot vetít az ember szeme elé, s ahogy forgatjuk a fejünket, ezzel összhangban változik a megjelenített kép is. Aki még nem próbálta, az nem tudja, hogy milyen élmény a Rift használata, de még mindig prototípus fázisban van a ketyere, ráadásul a szemre vetített képek felbontása is viszonylag alacsony volt, bár ezt a legutóbbi Develepor kit 2 javította.


[+]

A Gear VR trükkje, hogy a fejre csatolható eszközbe egy Note 4-et kell belepattintani. Ennek a kijelzőjét használja a VR, ami Carmack szerint azért jó választás, mert a Super AMOLED kijelző válaszideje roppant alacsony, ezért azonnal, késlekedés nélkül változik a kép annak megfelelően, hogy merre forgatjuk a fejünket, illetve - bár ezt nem kommunikálták - valószínűleg a felbontás is nagyobb. Szintén a Note 4 biztosítja a térhatású hangot is, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy a 3D élményt élvezni tudjuk. A Gear VR azonban jelenleg még szintén prototípus, legalábbis a Samsung és az Oculus most azt várják, hogy megindul az alkalmazások fejlesztése.

Abban biztosak vagyunk, hogy ha versenyképes áron kerül forgalomba a termék, akkor főleg játékosok között bizony lesz rá kereslet megfelelő alkalmazáskínálat mellett. Egy ilyen szerkentyűnek a felhasználási területei közé azonban nem csak a játékok tartoznak. Könnyű elképzelni, hogy az oktatásban milyen szerepet játszhat, de természetesen tartalomfogyasztás kapcsán is új élményt kínál.

Az IFA 2013-ra való kijutásunkat az Alcatel One Touch támogatta.

Azóta történt

Hirdetés