Az ABI Research legfrissebb piaci kimutatása szerint az internettáblák eladási listáját továbbra is az iPad vezeti, ám az elmúlt egy év során az Android-alapú megoldások piaci részesedése 20 százalékosra bővült. Jeff Orr, az ABI vezető elemzője szerint a lassú bővülés hátterében a Google platformjának széttagoltsága áll, hiszen a különböző gyártók legalább három fő verzió köré építik multimédiás táblagépeiket. A hardveres és szoftveres széttagoltság a fejlesztők számára nem tűnik vonzó célpontnak, mely visszatükröződik a szűkös alkalmazáskínálaton is. Jeff Orr szerint idén legalább 50 gyártó rukkol majd elő rendkívül alacsony árfekvésű készülékkel, mely ugyan látványos piaci bővülést eredményezhet, ám a gyenge felszereltség sokakban negatív érzést válthat ki a termékkategória iránt. Az ABI Research várakozásai szerint 2015-ben 120 millió internettábla talál majd gazdára, mely jelentős része továbbra is az Apple műhelyéből származhat.
Bővül az Android táblagépek piaca
Azóta történt
-
Apple blog: Az iPadé a piac 68 százaléka
A táblagépek között az Apple az egyeduralkodó, maga a piac pedig elképesztő ütemben növekszik.
-
Adobe MAX 2011: Hatosfogat táblagépekre
Android és iOS alapokon nyugvó internettáblákra is elérhető lesz az Adobe hat új kreatív szoftvere.
-
Yipai C7: Kétmagos táblagép 100 dollár alatt
Héthüvelykes kapacitív kijelzővel és kétmagos ARM Cortex-A9 processzorral érkezik a piac egyik legolcsóbb Android-alapú táblagépe.