Az iOS és Windows Phone alkalmazások közös jellemzője az egységes kezelőfelület, melyet az Apple és a Microsoft is tűzzel-vassal igyekszik rákényszeríteni a fejlesztőkre a konzisztens megjelenés és a felhasználók számára magától értetődő, intuitív vezérlés érdekében. Az Android esetén nincsenek ilyen megkötések, mely ugyan teljesen egyedi megoldások létrehozására is lehetőséget teremt, ám a hatalmas szabadság árnyoldalaként a felhasználóknak alkalmazásonként eltérő vezérléssel is számolniuk kell. Úgy tűnik, hogy a Google is kezd rájönni arra, hogy az egységesség nem az ördögtől való, hiszen a kezelőfelület tervezési irányelvek kiadásával épp ez irányba szeretné elmozdítani a fejlesztőket. A keresőóriás egyelőre nem szeretné megkötni a fejlesztők kezét, így az útmutató tulajdonképpen csak ajánlást jelent, vagyis továbbra is lehetősség nyílik a szokásostól eltérő vezérlőelemek alkalmazására, de remélhetőleg az egységesítési törekvéseknek azért lesz értelme.
Android UI tervezési irányelvek
Előzmények
-
Az Android differenciált és nem széttagolt
Eric Schmidt szerint az Android a választás szabadságáról szól, hiszen nem mindenki vágyik ugyanolyan megoldásokra.

Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Videó stream letöltése
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Gaming notebook topik
- EAFC 26
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...