Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gergosz2

    veterán

    válasz pengwin #42 üzenetére

    Én nem értek azzal amit te írsz. Egyetemre felnőtt emberek iratkoznak be és járnak akik eltudják dönteni, hogy mi nekik a jó.

    Azt is abszurdnak tartanám, ha pl. egy 7 szemeszteres mérnök képzés elé beraknának egy félév felzárkóztatást. Egyszerűen ez nem az egyetem feladata, és az sem, hogy az oda jelentkező minden ember feltétlenül diplomát szerezzen. Aki egyszerűn nem érti már az alapokat sem, annak nincs ott helye és kész. Másrészt meg szorgalom kell. Nem egy barátom aki velem kezdte a BSc- nem rendelkezett emelt matekkal, Anal1-en halottak először az integrálásról stb. De mégis megcsinálták a tárgyat. Leültek, tanultak, szenvedtek vele sokat, de megcsinálták.

    A másik dolog, meg, hogy így is az első két félévben alapozás zajlik. Azoknak az alapoknak a lefektetése, amire a későbbi szakmai tárgyakat lehet építeni..

    A követelményszint csökkentésének opcióként való felhozás is igen nagy hiba. Egyszerűen nem megengedhető.

    (#40) morgyi

    +1
    Az órára nm járók igen nagy része nem dolgozni megy. Pl. személyes kedvencem az, hogy nem jöttek órára mert esett az eső.

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • Zirowe

    nagyúr

    válasz dabadab #47 üzenetére

    Egyetemre felnőtt emberek járnak, akiknek illene tudnia eldönteni, hogy érdemes bejárni-e előadásokra, nem ovoda ez.

    Egyáltalán nem kötelező egyetemre járni.
    De azt azért már túlzónak tartom, hogy azon háborodnak fel, hogy talán kötelező lesz az előadás, pontosan mert nem óvoda.
    Ha nappalin van és nem levelezőn vagy estin, járjon be, mert ez az egyetlen dolga.
    Főleg általában az első két félév a fontos, mert olyankor még azt hiszik, hogy az érettségi volt eddigi életük legnagyobb kihívása.
    Hát nagyon nem.

    Vagy esetleg a gimnáziumban is opciónálisnak kéne lennie az órarendnek?

    We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

  • galocza

    aktív tag

    most biztosan sokan nem fognak szeretni, de azért senki se sértődjön meg, ha az iskolás iskolába kell, hogy járjon. (igen, van diplomám, 2, és a szakmámba vágó nem is a zabhegyezőszakos távoktatós fajta).
    az viszont bunkóság, nem csak itt, máshol is, ha menetközben változtatják a szabályokat. nálunk is volt ilyen, nem tetszett.
    sőt, ami azt illeti, én csak a frissen felvettek esetében vezetném be: akik már oda járnak, abban a hitben-tudatban jelentkeztek, hogy opcionális az előadás. az újak meg tisztában lesznek vele, mi vár rájuk. félidőben ne jöjjünk már forradalmi ötletekkel...

  • Tikakukac

    titán

    válasz Gergosz2 #51 üzenetére

    Mikor úgy megy akár a mérnökinfón is a vizsga/zh, hogy előtte 15 perccel kezdi el összeállítani a tanár (elmondták a segédek, ja), majd később meg sem tudja őket oldani kérésre fél óra alatt sem (1-et a 10-ből), és az egészből lesz 95% feletti bukta ráta, akkor mondtam, hogy okés, az analízis 2 tárgy az nem itt lesz lerakva, mert nekem már tele a zsákom az ilyen idiótákkal. Mikor face2face elmondta nekem az egyik oktató, hogy igen, az ő célja nem az oktatás, hanem a kicsinálás...ott jött el bennem az elhatározás, hogy igen, tényleg arra alapoz az egyetem, hogy ha kikerülsz akkor simán vedd az általános agyizzasztást ami zajlik az országban.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Ringman

    nagyúr

    válasz Zirowe #52 üzenetére

    először minőségi előadás kellene, nem előadásnak nevezett jegyzetfelolvasás, meg motyogás 300 ember előtt.

    az egyetemen a tudást kellene osztályozni, azt meg sok esetben előadásra járás nélkül is el lehet sajátítani.

  • Gergosz2

    veterán

    válasz Tikakukac #54 üzenetére

    Ezzel sajnos nem tudok mit csinálni. Bármelyik egyetem sok ilyen tanárt összetudna szedni az ember. Nálunk is volt olyan, hogy anal1 vizsgára anal2 feladatsor hozott be a tanár, és nem értette, hogy miért bukott meg mindenki.

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • Tikakukac

    titán

    válasz Gergosz2 #56 üzenetére

    Én sem tudok mit csinálni a helyzettel. Ha egyszerűen inkább fagyis kanállal szedném ki a szemem, öntenék savat a fülembe és vágnám le a lábaimat, csak, hogy ne kelljen már bemennem hallgatni a 30 éve is már értelmetlen, valós életben nulla pluszt adó, de azért úgy számon kérő tanárt, mint akinek kötelessége kiszívatni mindenkit akit csak tud, akkor ennyi. Inkább alvás/foglalkozás másik tárggyal/random akármi kinek mi.

    Most elég sok tanszéket kellett végigjárnom így utólag papírokért és beszéltem vagy 1 tucat tanárral aki tanít több karon is adott tárgyat és hát, igen. Azért az a 4-5 év meglátszik, a gondolatokat egymás után tudtam fűzni oda-vissza mindenkivel, látszólag minden új, belül ugyanolyan ipari hulladék.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • SPYFF

    csendes tag

    válasz cattus #39 üzenetére

    Noname, nem szakosított középsuliba jártam, infó órán CS:S meg Q3 ment. Emelt érettségin sem mertem bevállalni később az infót 0 tudással, helyette matekot meg fizikát tanultam, ennek ellenére mindig is érdekelt az informatika, főleg játékfejlesztés miatt, aminek a script/programozás része akkor annyira távolinak és felfoghatatlannak tűnt. Ennek ellenére sikerült befejezni időben a mérnökinfót (oké, DE-IK, nem a legdurvább képzés de 8-an fejeztünk időben és 122-en kezdtük, szóval visszakérik azért amit kell). Ezzel arra célozok, nem csak az számít ki honnan és milyen előképzettséggel jön, hanem inkább az, mennyire lelkes és nyitott afelé a szakterület felé amit a hivatásának választ.
    Mindezzel csak arra célzok, van olyan eset mikor a jó gimi/középsuli sem adott, kitartás és lelkesedés fogja meghozni az eredményt. Nekem volt kiábrándító látni, hogy olyanok akik "megették" az első félévet hozott anyagból (sulis deriválás, határértékszámítás, integrálási ismeretek), később kihullottak talán azért mert egyszerűen presztízsből választották a szakot vagy mert olyan jól cseng mostanság az informatika, sőt hallottam olyanról is, hogy szülők választották ki a gyereknek...

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz pengwin #34 üzenetére

    Bár a célja nem ez, de a felsőoktatási szakképzés tulajdonképpen azt adja, amire gondoltál. Sőt, sok intézmény még szép számú kreditet is elismer az egyetemi tanulmányiadból, ha előtte náluk csinálod a felsőfokú szakképzésedet. Az mondjuk való igaz, hogy ez a szolgáltatás nem olyan jól értékesíthető a felsőoktatási piacon, de már létező dolgot sikerült körülírnod.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    Nem leszek népszerű a véleményemmel, de egészem más szemszögből nézem az ilyen problémát.

    Nagyon nagy szereptévesztésben vannak az egyetemek vezetői és oktatói.

    Elég csak onnan elindulni, hogy honnan jön a pénz. Mily meglepő: a hallgatóktól. Az, hogy közvetlenül a hallgató zsebéből, a hallgató bőrére felvett hitelből vagy a hallgató után járó normatívából van-e, csak részletkérdés. Ez egy szolgáltatás, s mint a minden szolgáltatásnak, ennek is az ügyfél igényeit kellene kielégítenie. Sajnos a hallgatók többsége nincsen ezzel tisztában, valószínűleg pont azért, mert nem ismerik fel, hogy valójában ők finanszírozzák a cirkuszt.

    Amikor az ember több havi fizetését tölti bele az egyetem feneketlen zsebébe, már könnyebben felismeri, hogy valami nagyon nem stimmel. Úgy már nem is olyan nevetséges, hogy milyenek a körülmények vagy a felszerelés. Úgy az oktatás színvonala sem nevettséges, hanem szánalmas. A TVSZ és más szabályzat olvasata is más. Jobban érezni, hogy a hallgatót minden jogcímen fejik, minden tettének pénzbeli vonzata van, ellenben az oktatók és vezetőség számára nincsen retorzió, ha nem tartják be. Ha fél év alatt nincs megoldva az oktatáshoz szükséges rendszer telepítése vagy az oktató csak diákat vetít, esetleg be sem jár, hanem beküld maga helyett valakit, aki végiglépteti a diákat... már ha nem marad el az óra, akkor már érzi az ember, itt bizony hülyére veszik a pénzéért. Bizony, az elmaradt óráknak is csak az örül, aki még nem tudja, hogy éppen a semmiért fizetett egy halom pénzt, de az érte járó teljesítés elmaradt.

    És ez még csak a szakmai része volt. Az emberi része néha még felháborítóbb. Némely vezető vagy oktató olyan alpári stílust enged meg magának, hogy a tudatosabb hallgatók páros lábbal kellene, hogy kirúgják az épületből. A haszontalan papírgyártásra, meg a publikációk körüli trükközésre van eszük, de a színvonalas oktatást helyett csak a taplóságra és arroganciára telik.

    Természetesen vannak pozitív kivételek, az vegye magára, akire ez illik. Sajnos sokszor az értelmesebbeket igyekeznek elüldözni.

    Igazából, ha nagyon tömören szeretném összefoglalni, akkor ebben minden benne van:
    Egy egyetem pont olyan, mint az ország, csak kisebb léptékben.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz azbest #60 üzenetére

    "Ez egy szolgáltatás, s mint a minden szolgáltatásnak, ennek is az ügyfél igényeit kellene kielégítenie.": az egyetemek jelenleg a hallgatók igényeit elégítik ki. hoppá. ettől rossz az egész.

    "e egészem más szemszögből nézem az ilyen problémát.": ja, téves szemszögből.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    Elvileg a bolognai rendszerben ha nincs feltüntetve, hogy valamin kötelező a jelenlét, akkor nem kötelező ott lenni. Az itteni implementációban (nem Magyarországon végeztem) biztosan úgy van, hogy hacsak nem kurzus célkitűzést mér fel az adott aktivitás (szeminárium), akkor nem lehet kötelezővé tenni a megjelenést.

    Ez az érem egyik oldala.

    Az érem másik oldala az, hogy bacheloron harmadévtől, illetve magisterem / masterem alatt végig dolgoztam (dolgozok), heti 50-100%on. Tapasztalat az volt, hogy kihagyni egy két órás előadást kb 4-8 óra volt szintrehozásban, tárgy bonyolultságától függően, tehát masszívan bukó időben. Ilyen szempontból érthető, ha a diákokat bent akarják látni az órákon, mert ezzel lehet javítani a throughputot.

    MSCn voltak viccesebb dolgok, pl a kurzuson amire elvileg jelentkeztünk kb 8-10en, első előadáson voltunk 4en, aztán a végén ott ültem egyedül a szemináriumokon a területen elég magas nemzetközi impaktos proffal. na az néha eléggé vicces volt.

    Ami szabályozás szempontjából problémás, hogy 80-95% feletti megjelenési arány elég nehezen kivitelezhető, pl ha van 10 előadás, akkor ha egynél beteg az illető és egynél leáll a tömegközlekedés az időjárás miatt, az még egy reális indok szvsz. Ehhez nem kell elalvás vagy buli sem. Namost, 100-200 diáknál ez iszonyatos adminisztratív extra terhet fog az ott dolgozókra róni, egy influenzás lázas diák meg adott esetben otthonmaradás helyett (orvosi igazolás is kéne) bemehet lázasan, mert bemenni előadásra mégiscsak gyorsabb mint végigvárni az orvosi rendelést, aztán befertőzheti az egész évfolyamot.

    ---

    Heti 40 órás, nehéz képzés mellett dolgozni egyébként elég megterhelő. Gyakorlatban kb 130-140% körül mozog a határ, ami még megy (tehát heti 1.5 kredit és ilyen 10-15óra meló), ezzel a beadási hét + húzós hét melóban kombó azon a héten 80+ órát tolva még mehet. De jellemzően a papíron 50-55 óra az átlagban közelebb lesz a 70hez pont amiatt, mert sok lesz a context switch és az ember kénytelen magának megérteni otthon a dolgokat. Heti 70 órát éveken át viszont nagyon kevesen bírnak.

    bambano: szggrafon elvileg ilyen 800fős jelenlétik is voltak bmen pár éve ahogy hallottam barátoktól. viszont elvileg felsőbbéves kurzus volt, lehet bachelor óta kivették.

    dajkopali: nappal való korrelációt én minimálisat láttam, viszont az utolsó wow kiegnél konkrétan volt olyan, hogy két ember ült bent a laboron, ebből egy nagyon fáradtan, a másikat meg nem érdekelte a wow. ok, ez CS/SE képzés volt.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • darkarthur

    senior tag

    válasz barii86 #50 üzenetére

    +1. Az utolsó gondolatot nagyon is támogatnám! :C

    Samsung S23 Ultra 5G

  • Syrano

    tag

    ELTE ProgTervMat-on voltak olyan előadások amit én nem mertem kihagyni (pl. Analízis) illetve volt olyan amire 2-3 hétig bementem és ha azt láttam, hogy dia vagy könyv felolvasás akkor arra én se mentem már be. Ez alól kivétel az Algoritmusok és Adatszerkezetek előadás volt, azok az előadások nagyon jók voltak, Fekete István tudta hogyan kell érdekes előadást tartani. Ki nem hagytam volna az óráit. Viszont hiába próbálok előkotorni az emlékeimből valamit a Párhuzamos Programozás előadásokról (akkoriban még Horváth Zoltán tartotta) de semmire nem emlékszem... szóval vagy nem jártam be anno, vagy feleslegesen jártam be...

    Első és második félévben még valamennyire lenne értelme kötelezővé tenni az előadásokat, mert így nem maradnak le a hallgatók olyan gyöngyszemekről mint Fóthi Ákos Bevezetés a Programozásba óráiról illetve szembesülnek vele már az elején hogy pontosan hova is kerültek. A későbbi féléveken meg hadd döntse el a hallgató maga, elvégre már érettségizett felnőttek vagy mi :)

  • Gergosz2

    veterán

    válasz azbest #60 üzenetére

    Amit te felvázoltál az gyakorlatilag, az, hogy az ember befizeti a pénzt és ezért cserébe az egyetem adjon is neki papírt. Magyarul bárki megvehetné a diplomáját. Ugye érzed, hogy ez nem így megy.

    Mellesleg a szolgáltatás hasonlatot is tévesen hoztad fel, mert egy szolgáltatást sem kötelező igénybe venni. Rengeteg szolgáltatásnak vannak feltételei, amelyek nem csak abban merülnek ki, hogy fizess időben.

    (#58) SPYFF

    +1. Kitartás kell. Már fentebb is írtam, de nekem is sok olyan barátom volt akik anal1-en hallottak először a deriválásról, de mégis leültek , tanultak és megcsinálták a tárgyat.

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • #06658560

    törölt tag

    válasz weiss #24 üzenetére

    Konkrétan sját börömön tapasztalom, mennyivel vagyok képes gyorsabban megoldást találni problémákra, komplexebb problémákat hamarabb megoldani, egyáltalán komplexen kezelni a problémákat az értett elméleti tudásom által, mint a rohadt gyakorlatorientált oktatásban részt vett nyugati kollégáim. Ahogy haveromnak az elméleti tudása alapján lett a egyes fordokba beépített szabadalma egy cégnél, nem azért, mert az egyetemen megtanítottak minket tökéletesen CAD-ezni.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Gergosz2 #51 üzenetére

    A mérnökképzés elé egy félév-év nem lenne hülyeség, célott felzárkóztatás- egyeseknek matek, másoknak géprajz, stb. téren. Mert a szakközép irányból érkezöknek a géprajz értelmetlen idöpocsékolás, a gimi felöl érkezöknek meg általában a matek egy jelentös része már ismert. Anno nekünk három félév volt olyan anyag, ami géprajz témában a müszaki szakközepeseknek teljesen ismert volt, nekik totál kidobott idö volt az egész és a rákészülés, miközben a gimiböl érkezök már za elsö tárgyon annyit szívtak, hogy akár három évig is eltartott, mire az ábrázológeometriát abszolválták. A 330 fös elöadóban 400+ embernek szerkeszteni az áthatásokat, nem nagyon vicces.

  • Milgram1

    aktív tag

    Ugyanezen a szakon vagyok PTE-n. Nehany eloadasra tenyleg annyira felesleges bejarni. Ott van peldaul az analizis, egyreszt amit ott veszunk az nem fog kelleni soha ezen a szakteruleten, ha netan valahol megis kellene akkor meg utana nezek, masreszt meg nalunk az a tanar valami borzalmas, annak nincs ertelme, hogy bejon orara es felolvassa a pdf-bol az anyagot motyogva, azt en is meg tudom tenni, hogy otthon elolvasom.

    [ Szerkesztve ]

  • Gergosz2

    veterán

    válasz #06658560 #67 üzenetére

    Ez akkor sem lenne jó ötlet, mert gyakorlatilag azzal lenne kitolás, aki emelt szinten tanulta a matekot, és gyakorlatilag fél évet csak ülni fog. Aki oda jelentkezik az tudja mi a követelmény, amihez alkalmazkodnia is kell. Nem lehetetlen, hogy ilyen előképzettség nélkül valaki elsajátítsa azt az elvárt tudásanyagot, csak türelem, kitartás, sok gyakorlás kell hozzá. Több barátomnak is így lett meg. Anno mi ezt úgy csináltuk, hogy baráti társaság összeült,mindenki elmondta mit nem ért, és akkor ott helyretettük a dolgokat. És ez működött, minden szakmai tárgyból ezt csináltuk.

    Sok egyetem indítanak nulla kredites matek/fizika/ stb. felzárkóztató kurzusokat, ahol heti 4 órában adják le az alapokat az első félévben. Sőt nálunk anno olyan volt, hogy írtunk tesztet matekból legelső félévben még reghéten. Ha ez nem sikerült valakinek, akkor kötelező volt neki elmennie erre a felzárkóztatóra, majd 1 hónap múlva ismét megírni ezt a tesztet és ha nem sikerült neki ismételten megütnie a szintet, akkor abban a félévben nem kapta meg az aláírást anal1-ből.

    A 330 fös elöadóban 400+ embernek

    Na igen, ez a másik probléma. Egyszerűen sok tárgynál az érthetőség rovására megy, hogy X*100 ember ül egyszerre az előadáson. Egyszerűen pár tárgyat így nem lehet rendesen megtanítani.

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • sztanozs

    veterán

    Ezek után - ahogy nálunk is volt - már nem lesz szükésg 6-8 hét vizsgaidőszakra. Elég lesz két hét is: "mivel úgy is kötelező órákra járni és ezért nem szükséges a vizsgákra külön készülni" :D

    JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

  • Ursache

    senior tag

    válasz weiss #2 üzenetére

    Tökéletesen egyetértek!

    https://www.youtube.com/watch?v=eIri9YLHpOg

  • azbest

    félisten

    válasz Gergosz2 #65 üzenetére

    "Amit te felvázoltál az gyakorlatilag, az, hogy az ember befizeti a pénzt és ezért cserébe az egyetem adjon is neki papírt."

    Nagyon tévedsz. Megvannak a megfelelő számonkérési formák, amelyek a tudás alapján adják vagy nem adják a papírt. Az, hogy jelenléti ívet kell vezetni nem az. Éppenhogy arról beszélek, hogy nem csak papírt, hanem mögötte lévő tudást is kellene adni a pénzért. Mivel belülről látom milyen egy egyetem működése, így azt is látom, hogy sokkal nagyobb munka becsülettel felkészülni, tanyagot összeállítani és leadni, mint diát felolvasni. Persze az ilyen oktatónak/vezetőnek nem marad ideje a saját pecsenyéjét sütögetni.

    Most úgy működik a legtöbb képzés, hogy fizess, aztán idomulj mindenben az egyetemhez, mert neked az a dolgod. Ha szerencséd van, akkor olyan oktatókkal találkozol, hogy tanulsz is valamit, ha nem akkor segítség nélkül kell elsajátítanod mindent. Az oktató ne akarjon nevelni, mert sokszor nem is pedagógusokról van szó. Adja át a lehető legjobb színvonalon a tudásanyagot, ha pedig valaki nem tud viselkedni, akkor a millió szabály alapján ki lehet tenni. De ez ne csak a hallgatóra, hanem az oktatóra is vonatkozzon.

    "egy szolgáltatást sem kötelező igénybe venni"
    Ez így van. Persze a hallgatók sajnos kényszerítve vannak rá, hogy a tróger intézményekbe is jelentkezzenek, ha akarnak papírt. Meglátszik, hogy az intézményeknek nem kell versenyeznie a hallgatókért, ezért hiszik azt, hogy a hallgató van ő értük és nem fordítva.

    [ Szerkesztve ]

  • tomazin

    veterán

    válasz Syrano #64 üzenetére

    Hát igen. Lehet az borította ki a bilit, hogy a 200as PP előadásra nem ment be senki HZhez ;]
    Vicces amúgy, hogy legjobb tárgynak az algot hoztad ki (amihez pont kell a bevprog), a másik végletnek pedig a bevprogot (amúgy nem volt az annyira rossz, mert nem volt rosszindulatú, meg amikor a halmazokon túljotott ez ember és gyártani kellett a stuktogrammot az már nem volt rossz (bár lehet 1 mondat alatt ugrottam egy fél évet))

    A témához: Semmi értelme nincs ennek a kötelező előadásnak. Az első évben lenne és nem esnének annyira pofára az emberek a vizsgán, hogy ez nem középsuli, de később?
    El tudja az ember dönteni, hogy mit akar. Pl. Porkoláb Zoli előadásai teljesen lehetetlen időpontokban voltak (du 6-7 körül kezdődött) és érdekes módon rengeteg ember volt, mert tanult az ember, érdekes volt az előadás. Térinfó, párhuzamos prog sávok tárgyai is iszonyat jók voltak, Tony féle tárgyakat kimondottan szerettem. Be is járt mindenki. Ellenben ott volt a hálózat sáv, ami érdekes lett volna, de annyira mégsem akarózott bemenni (de sajnos kénytelenek voltunk, mivel sávokon ha 10emberből hiányzik 6 az elég gáz)
    De hogy alapozó tárgy is legyen: linalg. Érdekes volt, az előadó is egy szimpatikus ember volt.
    Inkább ott érzem a problémát, hogy nincs értelme bejárni, mert alszik az ember, borzasztó az egész.

    Jah aki esetleg úgy gondolja, hogy az egyetem arról szól, hogy egyfolytában tanulsz és mellette semmit nem csinálsz, az vagy nem járt egyetemre, vagy járt és az a tipikus személy, akihez csak akkor szóltak amikor jegyzet kellett tőle, mai nap meg vsz. valami szuper pozícióban van meglepő módon továbbra is 0 szociális élettel. A nagy többség megtalálta az egyensúlyt és amellett, hogy jól érezte magát le is diplomázott. Aki meg állandóan csak bulizott az elég gyorsan ki is rostálódott.

    [ Szerkesztve ]

  • Hunter2

    addikt

    "Azoknak pedig, akik az egyetem mellett dolgozni szeretnének, a dékán az esti tagozatos képzéseket ajánlja."

    Gratulálok ba*meg, és ha nem szeretne de kell hogy megéljen? Idióta barmok, hihetetlen. :W

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Gergosz2 #69 üzenetére

    Akkor csak neked:

    "A mérnökképzés elé egy félév-év nem lenne hülyeség, célott felzárkóztatás- egyeseknek matek, másoknak géprajz, stb. téren"

    Anno nekünk semmi nem volt, csak a tanári sírámok, hogy ez így nem jó, nincsenek meg az alapok. Azóta a HÖK is rájött, kell e téren istápolni az újoncokat.

  • Syrano

    tag

    válasz tomazin #73 üzenetére

    Ezek szerint félreérthető lett amit írtam, AA is olyan tárgy amit simán ki lehetett hagyni (mert a jegyzetből simán le lehetett vizsgázni), de szerintem az előadó miatt érdemes volt bejárni. A BevProg és Fóthi (illetve a Zen-Fóthizmus) pedig fogalom az ELTE ProgTervMat-on, így értettem a gyöngyszemet. Fóthi egyáltalán nem volt rosszindulatú anno, sőt!

    [ Szerkesztve ]

  • defi

    tag

    "Azoknak pedig, akik az egyetem mellett dolgozni szeretnének, a dékán az esti tagozatos képzéseket ajánlja."

    Esti tagozaton az előadások (és van volt, hogy gyakorlat is) 16:00 kor kezdődnek, még télen sincs este akkor. Teleportálni pedig még nem lehet tudtommal, így némi utazással is kellene számolni, gondolja át az ajánlásait...

    LOAD "*",8,1

  • woker

    aktív tag

    válasz CPT.Pirk #23 üzenetére

    Hasonlót unokabátyám is eltanult egy volt oktatójától. A rendszer az, hogy megjegyez pár arcot és azokat figyeli és megemlíti őket név szerint. Ilyenkor a többség rögtön megrémül, hogy ez vazze megjegyezte már az elején az arcunkat és itt nem lesz lógás :D

    Amúgy a BME-n meg az SZTE-n tanít :)

  • Gergosz2

    veterán

    válasz #06658560 #76 üzenetére

    Sry, sikerült átugranom azt a pár szót. De a célzott felzakóztatás már egykét helyen megy.

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • prolad

    őstag

    Ugyan nem vagyok infós, de nem értem miért kötelező előadásra járni egyetemen,amikor a többségnél csak aludni lehet...
    Volt nálunk olyan táegy, ahol a tanár kitalálta, hogy akkor katalógus... következő órán meg nem tudott fegyelmet tartani, ideges lett és elment.
    Egyetemen már tudja eldönteni mindenki, hogy mi a jó neki, ha jönnek a viszgák, zhk, azokat tudja és kész.
    Nekem is lesz 2 olyan előadás amire nem fogok bejárni, mert másik órát vettem fel akkorra (ha már a tanárok erre nincsenek tekintettel). Hajamat is tépném, ha kötelezővé tennék, na nem mintha ne lehetne kijátszani egy katalógust, ott max az a veszély, hogy egysek 4szer vannak felírva :D

  • MCGaiwer

    addikt

    válasz prolad #81 üzenetére

    megnézve a bukási és késői teljesítési statisztikákat úgy tűnik, nem tudják eldönteni. ~18-22 éves gyerekek ezek, nem felnőttek.

    Arról nem is beszélve, hogy ha már a többség pénzén cseszik ott az idejüket, akkor legalább az órára menjen be, még ha szar, akkor is, mert az alvásnál/wowozásnál/ivásnál még a legszarabb előadás is többet ér a szakma szempontjából.

    Egyébként már nem katalógust csinálnak, hanem beléptetőrendszert (kártyával, vagy más azonosítóval)
    mondjuk amíg nem ujjlenyomatos beléptetést csinálnak ez is kijátszható, de talán nehezebben mint a papír.

    Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

  • Tikakukac

    titán

    válasz #32839680 #83 üzenetére

    Óra végén random 10 aláírás felolvas és kimenni személyivel....RFID is néha behívott random embereket azonosításra. És ezek következménye dékáni búbolás, szóval nem olyan ezy ez :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • tomazin

    veterán

    válasz MCGaiwer #82 üzenetére

    valahogy éreztem, hogy nálad innen fúj a szél:
    Arról nem is beszélve, hogy ha már a többség pénzén cseszik ott az idejüket

    (#77) Syrano Ez így igaz, de pont kiszúrnál magaddal, hogy az egyik legjobb tanár óráira nem mész be? Bevprog: lassabbak vagyunk mint 4éve :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • MCGaiwer

    addikt

    válasz tomazin #85 üzenetére

    a felsőoktatás lehetőség, nem jog. Kár hogy az abban résztvevők fejében az utóbbiként van kezelve.

    Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

  • Tikakukac

    titán

    válasz MCGaiwer #86 üzenetére

    És aki kifizeti annál mi a helyzet? A fizetett szolgáltatás minősége is lehet egyenlő a nullával és nem kell betartani semmilyen jogi hátteret vagy csak azoknak akik "ingyen" mentek? Nyilván az az ingyen sincs ingyen, mellesleg.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • MCGaiwer

    addikt

    válasz Tikakukac #87 üzenetére

    olyan nincs, hogy kifizeti. olyan van, hogy valaki egy részét téríti. A másik részét ugyan úgy mások fizetik.
    (egyébként a kapitalizmus csodája, hogy ahol a pénzedért szart kapsz, oda nem mész többet)

    Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

  • prolad

    őstag

    válasz MCGaiwer #82 üzenetére

    Akkor ideje megtanulniuk, akik buknak azok többnyire nem azért, mert előadásra se járnak, hanem mert bulizni kell, meg majd ráér. Aztán kiderül, hogy mégse. Nekik ez nem segítene. Amúgy 21 vagyok, el tudom dönteni mit szeretnék és mi a jó, ahogy sokan mások is. Akik meg nem, azoknak ideje felnőni és megtanulni. Persze sokaknak nehéz felfogni, hogy (a középiskolával ellentétben), az egyetemnek nem érdeke, hogy mindenből elsőre átmenj, sőt...

  • Tikakukac

    titán

    válasz MCGaiwer #88 üzenetére

    Akkor egy részét fizeti, ez a "mások" szöveg nálam egy szinten van a Pest vs vidék szindrómával, de oké. Ha egy részét fizeti akkor már mindegy? Mondjuk Harmad részben kell csak akkor színvonalat adni 2/3 már lehet fos, mert azt a "mások" fizetik?

    A kapitalizmus másik csodája (ha már ebben dolgozom, megengedem magamnak a bölcsességeket), hogy el is hitetik, hogy van választásod. Pedig egy túrót :DDD

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • MCGaiwer

    addikt

    válasz Tikakukac #90 üzenetére

    egy szóval sem mondtam, hogy a költségtérítésesnek oké az, hogy nem megy be. Ő nem a szolgáltatásért fizet, hanem azért, mert korábban cseszett tanulni, szóval utólag fizeti ki a saját hülyeségét.

    A vita meg nem arról szól, hogy milyen a színvonal az egyetemen (igen, ha szar, akkor nem kell arra az egyetemre járni.) Itthon nem sok olyan szak/egyetem van, ahol minőségi az oktatás. De ez attól nem változtat azon, hogy a hallgatónak is teljesítenie kellene a kötelességét, amit a statisztika szerint jelentős részük képtelen megtenni. Ha ezen segít az, hogy kötelezővé teszik a részvételt, akkor legyen kötelező.

    Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz tomazin #73 üzenetére

    tehát akkor levonhatjuk a következtetést: azt a problémát, hogy nem jó az előadás, nem úgy kell megoldani, hogy nem megyünk be.

    vagyis semmi baj sincs azzal, hogy be kell járni órára, hanem azzal van baj, hogy a tanárok vagy nem kapnak visszajelzést, vagy nem foglalkoznak a visszajelzéssekkel. tehát ezen kell változtatni.

    szerk: erről a diák hagy tudja már, hogy bejár-e dologról annyit: a lányomék több, mint 600-an kezdték el a mérnök-infót meg a villanytant a viken. második év végére már alig volt ismerős arc számára az előadásokon. értsd: a több, mint 600 diák zöme már megcsúszott annyira, hogy messze nem a mintatanterv szerint haladt.

    következmény: a felvett diákok kb. 5%-a esetén van az, hogy amit hisz magáról, az igaz. a maradék 95%-ának szét kell rúgni a fenekét.

    (#91) MCGaiwer: "A vita meg nem arról szól, hogy milyen a színvonal az egyetemen" valójában a vita arról is szól jelentős mértékben, hogy az objektíven nem rossz egyetemről a diákok azt mondják, hogy rossz, egyéb eseményeket igazolandó (nyilván a bukott diákok zöme szerint hülye az oktató).

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Tikakukac

    titán

    válasz MCGaiwer #91 üzenetére

    Én tudok nem 1-2 embert aki nem a hülyesége miatt fizet. Hanem mert csak fizet és nem akarja tolni az államis dolgokat plusz kötöttségekkel.

    Második bekezdés az így hát, arra nem tudok mit mondani, ahogy látom azért te is érezted a kis körforgót, hogy ja, az egész lepedőt nem lehet ráhúzni a kölykökre ha akarjuk ha nem :N

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • cog777

    senior tag

    En az mellett vagyok hogy az egyetemen a hallgato mar el tudja donteni mi akar es mit nem. Legyenek vizsgak ahol kiszorodik aki nem oda valo. Ja, ha kiszorjak a hallgatot akkor nem lesz tamogatas..

    Van daniai es angliai tapasztalat a kollegak altal, ott a nappali kepzes csak heti 2 napos, mellette az egyetemista tud munkat vallalni. Sot, Daniaban nem is engednek ket szakot felvenni, mert az tul megerolteto, illetve itt torveny irja elo hogy legyen ideje dolgozni az itt tanuloknak.
    Teljes mertekben egyetertek.

    Masreszt egy jo reform rafer az oktatasi rendszerre. Egyetemen sok szakhoz nem kapcsolodo felesleges anyagot tanitanak. Minek? (Csak nem a komcsi rendszerbol maradt szokas h mindenkinek legyen allasa?) Kulfoldon csak neznek nagyokat mikor megtudjak mennyivel tobbet tanitottak M.o-n mikozben gyakorlata meg nincs a vegzett egyetemistanak!

    Daniaban van ido dolgozni a tanulas mellett, ezaltal tapasztalatot szerezni. Mikor vegez valaki, altalaban mar munkahelye is van. Nem ez lenne a cel?

    Az oktatas mas szintjere is igaz ugyanez. Megfejelve azzal hogy stresszelik a gyereket aki csak egyuttmukodni es kommunikalni nem tanul meg.

    HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz woker #79 üzenetére

    Hehe, lehet hogy mi is bevettük ezt. :D

    hanischz: 2007-ben mikor én kezdtem a vilit Pécsett, akkor még 130 embert vettek fel évente és végzett 15-30 egy félévben, akkor még volt miből szelektálni. Általában a 4. félévre hullott ki a legalja, ott volt az első kredit határ.

    2012-es évben hála kormányunk új felsőoktatási elveinek már csak 26 diák jelentkezett villamosmérnök nappalira. Na onnan már nem nagyon van kit kirúgni... - bár legalább családias lett a szak.

    *amúgy visszagondolva sok sallangot tanultunk mi is. Nem mondom, hogy rossz volt mert újat tanulni sosem szégyen, de hasznát se vettem ezeknek eddig.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Sequoyah

    tag

    Nem latok kozvetlen osszefuggest az orara valo bejaras, es a kesobbi szakmai sikeresseg kozott. Egy csomo ember van, aki nem jar be orara, mert otthon sokkal hatekonyabban megtanulja ugyanazt, es sikeresen felkeszul a tananyagbol. Aki nem, az emg ugyis megbukik a vizsgan.

    Foleg karos ez a hozzaallas egy olyan vilagban, ahol a jovot egyre inkabb az online kepzes jelenti. Ezt az energiat inkabb olyan tesztek osszeallitasaba kene fektetni, ami jol meri a tudast, fuggetlenul attol hogy az oran, konyvbol vagy mashonnan szedte ossze.
    Nalunk egyetemen sok olyan vizsga volt ami csak akkor volt teljesitheto, ha a diak valoban ertette is az anyagot. Viszont sok olyan is volt, ami a tipusfeladatok begyakorlasaval, valodi tudas nelkul is teljesitheto.
    Es sajnos nehany olyan, amit csak az oran elhangzott "pletykak" ismerete eseten volt teljesitheto, fuggetlenul attol, hogy a diak tudta-e az anyagot.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Sequoyah #96 üzenetére

    "Nem latok kozvetlen osszefuggest...": szemészeti probléma lesz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • MaUser

    addikt

    válasz bambano #31 üzenetére

    Dehogynem járul hozzá. Ott írom, hogy arra elég, hogy felvegyenek. Utána már csak rajtad múlik.:)

    Hiftu: Miért, szerinted a betanítási idő mire való? Egy jó programozó átlagban két év alatt "készül el" nálunk, utána képes önállóan jól dolgozni a cégnél, s 5-6 év mire senior lesz és válik nagyjából bármire bevethetővé (ahol az új dolgokba szintén bele kell persze tanulnia). És ez baromira független az előképzettségétől.

    MCGaiwer: Hát nézd, tíz éve programozásból élek, elvileg akként is végeztem, meg még valami ilyesmiből is végeztem valami doktori iskolát. A való élet nem az, amit ott megtanulsz. Pl. elárulnád nekem, hogy egy autosar megértéséhez miben segít az anal IV vagy a design template-ek ismerete? Vagy úgy bármi amit az egyetemen tanultam? Esetleg HPC programozásnál melyik könyvet vegyem elő? Diszkrét matekot? Esetleg .net architectúra review-nél melyik jegyzetem nézzem? Vagy éppen amikor megkérdeznek, hogy adott feladatra milyen alm rendszert vezessünk be, akkor melyik egyetemi órára asszociálják? Nyilván vannak olyan területek, ahol az ilyesmik számítanak és nagyon jól jön az erős gráfelmélet és gyakorlati tudás pl. egy nng algo tervezői felvételinél, de ez az esetek 0,001%-a.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaUser #98 üzenetére

    hehe, ez a hsz olyan dolgot sugall, ami egyáltalán nem biztos, hogy igaz :P
    lásd: 10 éve programozásból élsz vs. jó programozó vagy :P

    azt nem akarják a munkaadók megérteni, hogy az egyetemen nem az ő konkrét munkahelyi igényeikhez képeznek szakembert, hanem olyan embert képeznek, aki elvileg bárhol képes elfogadható idő alatt betanulni és utána dolgozni. a tisztelt diákok meg azt nem értik, hogy az egyetemi tananyagnak nem csak az a lényege, hogy egy konkrét munkahelyen felhasználd, hanem az is, hogy a megtanulásával trenírozd az agyad arra, hogy képes legyen bármit megtanulni. ugyanúgy, ahogy pl. a futók is járnak edzésre, nem csak az olimpián futkorásznak 5 percet.

    a hpc programozás azért elég keményen olyan terület, amihez jól jöhet az egyetemi tananyag. vagy ha a te egyetemeden nem tanultál semmit, ami a hpc-hez kell, akkor rossz egyetemre jártál. .net-hez matlog és progmódszertan nem árt. ad tervezéshez illik rendes gráfelméletet tudni (még az ms is matematikusokkal csináltatta meg az ad updatelő algoritmusát, konkrétan Lovász volt az egyik).

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • section9

    őstag

    válasz bambano #97 üzenetére

    Két kezemen meg tudom számolni, hogy összesen hány előadásra jártam be, mégis én "állok a legjobban" a szaktársaim között szakmailag. Amikor nem jártam be, akkor vagy dolgoztam, vagy szakmai könyveket olvastam, mert nem tanultam volna újat előadáson.

    Csak mert szerinted nem úgy van, az nem jelenti azt, hogy a kolléga biztosan téved.

Új hozzászólás Aktív témák