Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pengwin

    addikt

    válasz bambano #36 üzenetére

    Nyilván van kettőnk tapasztalata között egy elég nagy szakadék, ezért:
    1. írtam, hogy a saját tapasztalatom az volt, amit leírtam, és
    2. Igazat adok neked. :R
    3. hál' Istennek tényleg nem az ELTE BTK-ról beszélünk... ;]

    Az alkalmazkodás alatt én azt értettem, hogy jelenleg azért is olyan nagy arányú a lemorzsolódás, mert az egyetemek jelenleg is úgy csinálnak, mintha egy még mindig jól működő közoktatásból kikerülő diáksággal lenne dolguk, pedig ugye a helyzet korántsem ez... Ezért is írtam, hogy a 3 év BSc elé kéne valami felzárkóztatás a szak által megkövetelt szintre, nem pedig a 6 féléves BSc első két félévében kéne ezzel szenvedni. Az egyetemek szerintem nagyon durván csődöt mondtak pedagógiai szempontból, mert a jelenlegi hozzáállásuk már-már ugyanaz, mintha én az angolt középiskolában ugyanolyan módszerekkel próbálnám tanítani, mintha latin lenne, és közben buktatnám azokat, akik tanév végére nem tesznek le egy egynyelvű C2-es vizsgát.
    Hiába tartják a követelményszintet, ha közben nekik is világos, hogy a jelenlegi gólyáknak nem elég ugyanannyi oktatás a követelmények teljesítésére, mint a 10-15 évvel ezelőttieknek. Ezután van két lehetőség:
    1. csökkentik a követelményszintet
    2. igyekeznek jobban felkészíteni a diákokat
    Én a másodikat javasoltam-javaslom, és azért gondolom, hogy az egyetemeknek kéne ezt meglépni, mert még mindig elég komoly autonómiával rendelkeznek ahhoz, hogy akár házon belül, saját hatáskörükben meg tudják oldani ezeket a problémákat, sokkal könnyebben és gyorsabban, mint ahogy arra a közoktatás képes lenne.

    Üdv, pengwin

Új hozzászólás Aktív témák