- Bemutatkozott a Redmi 13 4G
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Hirdetés
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
Aktív témák
-
Rick4
félisten
Jah és autó előtt végig van polcozva szerszámokkal, festékekkel, egyéb alkatrészekkel, falre csavarozva
Mondom, autó előtt van egy kb 1 méter széles polc!. Ja, tanulj meg írni. Egy polc lehet 20 centi széles is. Miyen alkatrészek kellenek egy s60-hoz, vagy egy új heteshez, ami csak 1 méteres polcon fér el? Egyre jobban nem értelek... A méret meg csak egy dolog, képzeld el, vannak nálad nagyobb emberek is.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
E-Max
tag
Van ott minden, astrához hátsó lámpák, festékek, ecsetek, polcra fel van rakva 3 autónak 4komplett téli kerék garnitúrája, stb...
Képzeld, tudom, hogy vannak nálam nagyobb emberek.Egyébként nem tudom, hol van olyan garázs, ahol 20centis polc van, amire festéket, meg alkatrészeket tesznek, ahhoz minimum kell fél méter hely...
[ Szerkesztve ]
# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
Rick4
félisten
Egyszer az ismerős kimegy reggel a garázsba, és a BMW-re rádőlve az egész vaspolc, meg minden ami rajta volt. Egy lámpának, meg festékes bödönnek minek 30-40 centinél szélesebb polc? Még a 15 literes festéknek is elég..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
E-Max
tag
Mert rajta van 3 garnitúra kerék szett, azaz 12gumi.
Ha az ledől, megeszem a kalapom, rendes szekrény, lábakkal, plusz tégla falba beleerősítve kb 30 helyen.
Próbáltam rendesen megrángatni, meg se moccant...
Amúgy van ott vagy 4-5 festékes bödön, 20 literesek, egymás mellett.# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
hobizoli
nagyúr
válasz lajafix #24750 üzenetére
A kupplung is altalaban eleg jol tul van meretezve, azon kivul nemtom mi kap motortol nagyobb terhelest, ami ne gyozne meg azt a 50-60LE pluszt ezt a feltengelyek is elbirjak. Gumi meg max nyikkan
De lehet kapni mindenhez komolyabb kevlar meg szinter kupplungokat, akar a gyari cucc araban is, es ezekbol mar a leggyikabb is 20-30%-l nagyobb kapcsolasi nyomtekkal bir a gyarinal.
A motor igazabol ott a nyomatekat adja azon at. Ha elporgetsz egy atlagos 6.5k-g forgo motort 1.5x-re azaz 10k rpm-g a max nyomatek noveles nelkul -tegyuk fel, hogy kepes kiporogni addig-, azt a kupplung birni fogja, mert a nyomatek meg a max nyomatek pontja utan mar esik, de ha pl 1.5x fole noveled a nyomatek max-t az eredetinel -az erdetivel egyezo fordulatnal-, akkor viszont mar keves lehet es megcsuszhat.Teljesitmeny = aktualis fordulat * aktualis nyomatek / 7090
Ennek az eredmenye mar LE-ben ertendo.
De az autot max teljesitmenyenek novelese nelkul is lehet az atlagos teljesitmenyet novelni. Pl a kozepes rpm tartomanyban (2.5-5k rpm) novelsz csak nyomatekot, akkor csucsban, pl 7k rpm-nel nem fog tobbet tudni, mint addig, mert az ahhoz a fordulathoz tartozo nyomatek mar nem valtozott. Megis jobban fog kigyorsitani, mint elotte, mert ha felrajzolod akkor a gorbe alatti terulet a diagrammon (a x (rpm) tengelyig bezarolag) nagyobb lesz az eredetinel, es szelesebb savban lesz eroben is.
Nem mind1, hogy egy motor pl 3000-nel 130Nm-t tud, vagy 200Nm-t, egyik ~56LE, masik ~86LE, ennyi erovel kuzd majd az azonos sebesseghez tartozo kozegellenallas, surlodasok ellen, es ebbol marad ereje gyorsitani. Ettol meg csucsban lehet csak 100LE-t tud ugyanugy, mert 7k rpm-nel mar csak hasonloan ~100Nm-t tud produkalni. Ekkor jonnek a ooo deszar turboval sem erosebb vazze, aztan beul ebbe meg abba es nez ki a fejebol, hogy hatde ez is 100 lo meg az is, de akkor mé tol ekkorat...?hobizoli
több drón kell ;P
-
E-Max
tag
válasz hobizoli #24757 üzenetére
Ezért van az, hogy pl az alfa twin spark motorja egy 146-osban(120lovas verzió), kitolja alólad a vasat, míg egy szintén 120 lovas astra csak elgurulgat...
De ha ezt most nem írod le fél oldalban, hanem annyit írsz, hogy minél alacsonyabbról indulva, minél szélesebb tartományban minél magasabb a nyomaték, annál jobban megy, akkor is megérti mindenki.
Illetve aki ebben a topikban mászkál, annak illik tudnia...# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
hobizoli
nagyúr
válasz hobizoli #24757 üzenetére
Egyebkent nem kell elajulni a gyari cuccoktol, mert árában lehet venni mindenbol jobbat is utanajarassal, sot. Szoval nem csak a klasszikus utangyartott "gagyi" minoseg letezik nem_gyaribol egy adott modellhez. Pl fokent japan autokhoz elegge joarasitva lehet venni a jo dolgokat, mert van is ra kereslet es sokan gyartanak is ra a nagy viz tufelin vagy otthon is
4db H profilu CrMo hajtokar 65-80k Arp nagyszilardsagu csavarokkal szerelozsirral stb, ennyiert a 4db gyarit nem veszed meg a szalonban, csak ketto kozott az a diffi, hogy gyari pl D16-s blokk hajtokarja ~200loeronel elhajlik (a nyomatektol), vagy 8k rpm felett ecceruen eltorik es kiuti a blokk oldalat (azaz a blokk kukazhato is), a H profilura meg 6-800LE-t, es 9k rpm-t vallal be gyartoja, es nyilvan nem fogja 9001rpm-nel feladni a kuzdelmet. Nem mind1.
Vagy valtonal amikor elkokad a difi, akkor vesznek bontott valtot, pedig egy uj lemezes sperdiffit kb ugyanannyiert lehet venni a lekokadtba es utan meg lediferalni sem fog -hogy az egyik kerek porog, a masik meg all-, meg kanyarban sem porog el a kereke kigyorsitaskor, szabalyosan "kihuzza" a kocsit az orra.
Egyes gyartok a komolyabb vasaikba szoktak is tenni ijesmit gyarilag is, nyilvan nem veletlenul, de szinte mindenbe be lehet epiteni utolag is.
Pl Integra Type-R-ben is van, Fiat Coupe 2.0 20v Turbo Viscodrive-ben is meg sok mas nagy teljesitmenyu FWD autoban is akad default, vagy pl az extralistarol rendelheto bele (ijen is van).
De a kupplung tema is ijen, mint irtam az elozoben.Mindennek persze utana kell jarni, es keresni az inputokat... es aki keres az rendszerint talal is.
Enyimbe a 400LE-t elbiro szinter kupplung szett(!) postazva cakk-pakk 85kHUF most a szar HUF arfolyamnal. A "gyari" cucc itthon a bótba' 72k. Szerinted?
Vagy a 4db a gyarinal 25%-l kemenyebb, roviditett, gaztoltesu lengescsillapito, postazva volt 41k, 24ho garral, szamlaval, beepitesi leirassal, dobozban stbstb, es TUV minositesu.
Itthon a "gyari"-bol -amit szinten vmi beszallito csinal egyebkent, csak igy a kereskedo is leveszi a zsiros hasznat 1x, nem csak a beszallito nyerseget fizeted meg- csak ket elsot kapom meg pont ennyiert es csak 1 ev garral, meg odaadjak kezedbe es vigyed, semmi papir, hogy nem-e kisjoskapista generalta a bivajb@sznadon a sufniba'hobizoli
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Igen, mert az a motor valtozo vezerlesu, beforditja a veztengelyt a fotengelyhez kepest es ugy valtoztaja profil u.n. fázisszögét. Ez miatt szeles savban lesz ereje, mert oda-vissza elfokolgatja a veztengelyt, mikor hogy a "jo". Regen is kb ezt csinaltak fix vezerlessel a sufnituningosok egy fokolokerekkel, csak akkor lent halott lett es nem ment jol (de nyilvan nekik csak az volt a lenyeg, hogy fent usson).
Egyebkent nehogy azt hidd...
hobizoli
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
lorcsi
veterán
egy ismerős szeretne egy milla körül autót venni
megbízhatót, városon belül használná, alacsony fogyi és kts fontos neki
4 ember kényelmesen elférjen(3 ajtós kizárva)
Ignist ajánlottam kapásból, a ford focus jutott még eszembe és a nissan almera, bár ezzel egyáltalán semmi tapasztalatom
egyéb tippek ?[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
hobizoli
több drón kell ;P
-
fekeandras
őstag
válasz lorcsi #24765 üzenetére
Ja az Ignis tipikus városi kocsi.Rokonék is azt vettek pár éve.Magas építésű jól látni belőle mindent, nagy hasmagasságú és erős a futóműve ami eddig kifejezetten jól bírja a szar budapesti utakat.A váltó áttételezése kicsit furcsa nekem mert országúton 100km/h-nál már elggé forog a motor, de ha főként városaban használja az ember ügyesen el lehet járni vele 7-8liter között.A vékony lemez kaszni (nekem) kicsit budiajtó feeling de ennyi pénzből talán a legjobb választás lehet.
Juhhé most hívtak Pogányról esik az eső...
Még a végén lenézek...[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
válasz lorcsi #24765 üzenetére
az kimaradt hogy a futott km és a kora fontos..2000 utánit szeretne kevés km-el 70ezer körülig meg klíma(nyáron városban sokat megy nem szeretne hőgutát kapni)
fekeandras: ezért jutott nekem is eszembe és az olcsó alkatrész kts miatt is
E-Max: megnézzük ezeket
az alméráról valami konkrét tapasztalat? szerviz kts ? főbb hibái ?
[ Szerkesztve ]
-
E-Max
tag
válasz lorcsi #24770 üzenetére
Nekünk volt almeránk, 1.5-ös motorral vétek megvenni!
8 szelepes, leeszi a fejed, cserébe alig megy, hiába 100 ló, akkor sem megy sehova, nagyon gyenge motor!
70.000km-eset max hazudott km-el lehet kifogni ezekből, 10 éves autók lassan, ki az a hülye, aki egy új autót megvesz, azért, hogy évi 7.000km-et menjen?
Az havi 500km se..
Amúgy se kényelmes nem volt, se szép nem volt, belül sem volt tipikusan japán minőség, sokat fogyasztott...# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
lorcsi
veterán
olyan 150e lehet inkább ezekben minimum.
ok, akkor az alméra vonal totál kilővenekem ez a corolla valahogy almera szint
mitől jobb egy corolla ?a 8-10 éves wv polo-k vannak még iylen árban. ezekkel mi a gubanc ?
azon túl hogy hazudott a km és drága az alkatrész
(eszméletlen hogy polo egy 2000-es polo classicra rá merik írni a 70-80e km )[ Szerkesztve ]
-
E-Max
tag
válasz lorcsi #24774 üzenetére
Nem csak polóra, sok más autóra is rá merik írni...
Szerintem ez a corolla még japán minőséget hoz, ha jól tudom, akkor ezt nem angliában szerelték még össze.
Amúgy szvsz inkább egy G Astra, a filléres alkatrész áraival, mintsem egy corolla, vagy almera, polo, golf, stb...# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
E-Max
tag
válasz Manitou #24776 üzenetére
Azokkal tapasztalatom nincs, de akkor már inkább egy sokkal szebb, erősebb, merevebb kasztnis g astra, mint egy régi almera.
Ugyanígy vagyok a régi corollával is...# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
lsc
nagyúr
válasz lorcsi #24774 üzenetére
Mondjuk egy "kicsit korszerűbb" motor, nagyon jó fogyasztással /városban is/, alkatrészárak elfogadhatóak és elég ritkán kellenek . Két ezelőtti 1,3-as 88 lovas corollánk van, nagyrészt városban használva, télen sem tudok egyikkel sem 8 fölé menni /igaz nem pest hanem Szombathely, és nincs légkondi/ . Az az 1,4-es meg ami a linkeltekben van erősebb is .
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
Manitou
addikt
G astra nem teszik igazán, igaz az almera sem egy szépség
Ja 1,5-ös almerából 8 szelepest gyártottak egyátalán? Én 16 szelepeseket találok neten nézve
Nissan Almera 1.5 16V II (N16)
Hengerszám: 4
Lökettérfogat (cm3): 1497
Furat / löket (mm): 88/73.6
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 98(72)/6000
Nyomaték (Nm / 1 min): 136/4000[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz Manitou #24780 üzenetére
Lökettérfogat (cm3): 1497
Furat / löket (mm): 88/73.6Oooo....ez a 3 adat igy nem fedi egymast.
Az en motorom 86.4mm-s furattal 67.4mm-s lokettel 1581ccm-s. Nagyobb furat egy nagyobb lokettel megis, hogy lesz ennel kisebb hengerurtartalom?D*D*Pi/4*s*i
s: lokethossz
i: hengerek szama (itt 4)Tehat eccerusitve: D*D*Pi*s
Ezekkel kiszamolva ez 1791ccm-re jon ki
hobizoli
több drón kell ;P
-
Manitou
addikt
válasz hobizoli #24781 üzenetére
Biztos így van, már a net is tele van hibás adatokkal ezek szerint.
pl 1,8-as almerára meg ezt találtam
Nissan Almera 1.8 16V II (N16)
Hengerszám: 4
Lökettérfogat (cm3): 1769
Furat / löket (mm): 88/80
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 116(85)/5600
Nyomaték (Nm / 1 min): 163/4000 -
Rick4
félisten
Ez a jómeber se vezet többé buszt: [link]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Dare2Live
nagyúr
"70.000km-eset max hazudott km-el lehet kifogni ezekből, 10 éves autók lassan, ki az a hülye, aki egy új autót megvesz, azért, hogy évi 7.000km-et menjen?"
Jópár ilyet tudok, pl unokatesómék, akik ~oktobertől-februárig nem kocsiznak azon felűl meg kvázi csak munkába mennek vele(~napi 15km) és évente max egyszer elmennek nyaralni.
De mondhatnám nagyapám is, aki heti 1*elmegy boltba vele 2hetente meg telekre.... kb évi max 4.000km lehet.....Szóval nem unikum az ilyen..... A baj az,hogy sajnos MOon minden kocsi így van hírdetve.... és ha egy szakmájához értő kereskedő pörgeti vissza az órát, rakja "helyre" a kocsit nehéz jellemzően megmondani, hogy az adott kocsiba tényleg mennyi km is lehet....
btw az ilyen kocsik általában nem jutnak el kereskedőhöz: Lecsap rá vki a rokonságból....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
E-Max
tag
válasz Dare2Live #24791 üzenetére
Én is tudok, pl sógoromék megvették 2005 nyarán zsír új megane 2-t, most tartanak 43.000km-nél, naponta eljár vele dolgozni, 4km-re, és slussz, de 9-10 éves autónál legtöbb esetben 2-3 tulaj is volt már, és akkor már valószínüleg mindegyik 100.000 fölött van...
# # # Amíg a föld kerek, mindig lesznek dízelek, de mivel a föld ovális, jó lesz nekünk a benyás is!!!:)) # # #
-
DeadMeat
veterán
-
zsoltee10
addikt
az én ismerősöm ennél is jobb.
Astra H legelső rendelés. 7k van benne most....
-
lorcsi
veterán
a lottót is megnyeri mindig valaki
-
end09
tag
Az én 94 es suzuki swiftembe van most olyan 180 ezer körül... úgy h az utolsó 50 ezer az az utóbbi 1 évbe ment bele..
-
gaborbol
őstag
Abban a kisvárosban ahol lakom, tegnap volt egy kis autós találkozó, sajna egész nap be volt borulva, ezért csak kevesen jöttek el. A legtöbb kocsihoz volt fényképalbum, milyen volt amikor megvette,mit csinált rajta, stb, eszméletlen barátságosak, kedvesek az emberek,csak odaléptél a kocsihoz már nyitotta ki az összes ajtót, mondta,a tipustörténetet, felszereltséget, mit csinált vele stb. Volt pár eladó vas is Némelyik teljesen elérhető áron.
Képek itt, ha érdekel valakit:
kocsikUi: Még annyit akartam mondani, hogy átlag olaj itt az 5w-30 amit 3000 mérföldenként cserélnek és kb 14 dolcsi az 5 lityis kanna.200.000 mérfölddel még gond nélkül adják veszika kocsikat.
[ Szerkesztve ]
-
lsc
nagyúr
válasz Dare2Live #24797 üzenetére
Mindkét corollám 200e fölött van, az egyiken nemrég mértünk kompressziót, minden henger 14 , semmi gond nincs velük . A volt főnököm viszont az 1,6-os astráját 120e alatt kinyírta, pedig cégautó volt /rendes szerviz, normális olaj, minden időben cserélve /, ketten vezették, igaz a főnök 140 alatt szédült .
Az élet kegyetlen .
Aktív témák
- XGS24 - Új videón a Indiana Jones and the Great Circle
- Amazon Fire TV stick/box
- Minden ami hőszivattyú
- Politika
- Tőzsde és gazdaság
- XGS24 - Gameplay előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Nők, nőügyek (18+)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen