- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #3920 üzenetére
Szevasz
Tegyél már fel egy fotót róla légyszi, ha tudsz, kiváncsi vagyok rá !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #3923 üzenetére
Aha, a kijelzőről, ha a többi nincs /pillanat.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
rambo4ésfél
aktív tag
válasz rambo4ésfél #4140 üzenetére
Megjavult csak menni kellett vele
-
(Kolombusz)
veterán
válasz rambo4ésfél #4613 üzenetére
Szia!
Mennék szívesen, csak én most Miskolcon vagyok a hét végéig.
De ha legközelebb mész, akkor ha szólsz légyszi, elmennék. Bár addig lehet, hogy már veszek egyet, ki tudja. -
E260
újonc
válasz rambo4ésfél #7731 üzenetére
Köszi!És a másik problémára is tudsz megoldást?
-
E260
újonc
válasz rambo4ésfél #7733 üzenetére
Adalékot már tettem bele,de semmi.Marad a szerelő.Köszi.
-
Zo123
csendes tag
válasz rambo4ésfél #7751 üzenetére
Hát nem tudom....
Egy magyar nyelvű W124-es könyv 0.7 litert ír a 200D/250D-re, és 1.1 litert a 300D-re.
Ezek elég szolid számoknak tűnnek...
Hogy hol az igazság...? -
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #7761 üzenetére
Szevasz
Lehetni minden lehet, de azért mégsem kellene neki, mivel most jött a szervízből, csak illene nekik jól megcsinálni !!
És a műszakin így már megfelelt, az az érdekes, pedig érzésre semmivel sem erősebb !??
De egyébként keménynek tűnik a pedál.No mindegy, pár napig próbálgatom, aztán eldöntöm, hogy visszanézek e hozzájuk vagy sem.
Lehet össze is kell neki újra csiszolódnia egy kicsit a szétszedés miatt, az újaknak pedig kicsit becsiszolódni.
Remélem, nem valami gagyi, porlódó, kenődő vackot kaptam, és azért ilyen.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz rambo4ésfél #7767 üzenetére
biztos jót tett a belső résznek is, de inkább a külső rész amit a trisós mosás megtisztított , a lamellák köze, az olyan mint a szűrő , előlről megy bele a szennyezett levegő ( bogarak, por stb ) a motortér felé meg a szűrt , pár év alatt rengeteg "kosz" rakódik bele, ezt mostad ki. A vízkövet a trisó nem oldja , max a zsíros szennyeződést azt is korlátozottan. A trisó felhasználási lehetőssége rajta van a zacsin ( vízlágyítás ).
Vízkövet a savak oldják ( ecetsav, citromsav, sósav ). Én az elsővel próbálkoznék, mert nem olyan agresszív, a citromsavat (már amit kazán savazásra használnak ) próbáltam, megette a vízpumpa aluját, a hűtő kilukadt ( csak picit, de cserés lett ) és a hengerfejtömítés is ugrott, de tűkőr tiszta lett a motor hűtőrendszere .
A sósav még durvább.
Esetleg meg lehet próbálni az expressz vízkőoldót ( foszforsavas ) lassabb mint a sósav, kevésbé agresszív ( de én felhívnám a gyártót mit javasol )
lehet rágódni rajtaMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #7767 üzenetére
Én a hűtőt már 3 éve mostam ecetsavval úgy, hogy egy ájszakán át benne hagytam vagy 2-3%-os ecetsavat, utána kiöblítettem.
A külsejét is alaposan megpucoltam kefével, és helyre hajlítgattam az elnyomódott lamellákat is, hogy a levegő zavartalanul át tudjon jutni azok között.Külsőre azóta sem túl koszos a hűtő, persze benne vörösbarna lé van, de a hűtőt hiába mosom, magától a blokktól mindíg újra ilyen lesz !
Szóval az egész rendszert akarom mosni, vagy trisót adva a hűtővízhez vagy pedig citromsavat, esetleg ecetsavat, csak a koncentrációa kérdés, hogy nehogy túl erős legyen, amúgy mindkét szerves sav gyenge savnak minősül, szóval megfelelően hígítva elvileg nem szedi szét a fémeket, csak leoldja a rozsdás vízkövet.
A sósav az egyértelműen túl erős sav, azt biztos nem tennék bele, a vasat és az alut is azonnal oldja és a gőze mindent szétmar !!!
A trisó valóban vízlágyítóként használatos elsősorban, de tudtommal fizikai-kémiai reakcióval gyengén oldja a vízkövet is, elsősorban melegvízben, tehát azzal egyártelműen meg kell főzni a motort, már üzemi hőmérsékleten értem, nem azon túl, akkor kezdi lebontani a rétegeket!
Az elvízkövesedett mosógépeket is szépen megtakarítja, már ami a fűtőszálat illeti, de azért a többi részéről is sokat leszed.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #8177 üzenetére
Szevasz
Jól nézki és nem is adod dárágán, reméljük, hasonlóan gondos gazdihoz kerül tovább !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz rambo4ésfél #8179 üzenetére
Sok siker kívánok Neked az eladáshoz.
Én mire eladtam a W140 350TD-met addigra majdnem beleőszültem, Gondolhatod hány tesókám, bratyókám, apukám, csávókám hívogatott mire elment. Volt ott minden; az, hogy üzembentartóival adjam el, az szinte alap kérés volt. Azt kamuztam, hogy van hitelem és ha nem fizetem, akkor kirántják az ő feneke alól a kocsit. Így sokan lekoptak. De volt ott traktor, ló, kecske, rotációs kapa csere is. A királylánc és a fél kilós karkötő is elég sokat hangzott el. Úgyhogy jüt egy rommá tetovált 150 centi mély nepper aki fehér ember volt, átíratta, kp fizetett és brutálisan pofátlanul alkudott. Most 2x annyiért van fent a használtautó-n Persze reménytelen lesz annyiért eladni.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #8212 üzenetére
Szevasz
A hűtőradiátort magát már én is mostam ki régebben, csak ecetsavas levet áztattam benne, így feltételezem, hogy nem az a leg problémásabb esetemben.
A blokk vízjáratait viszont még sohasem mostam ki, és a lagutóbbi szétszedés alapján van is benne bőven lerakódás, szerintem ez a réteg okozza a problémát !
Hőszigetel, lassítja a hő átadását a blokk fén elemeitől a benne keringő víznek és ezért a késleltetett melegedés !
Azon túl ha 90-100 felett hajtom, akkor eleve feljebb megy a vízhő, pedig nem feltétlen kéne, mivel ez a hítő látja el a 240-es és 300-as motorokat is, amik azért csak több hőt termelnek.Szóval a blokk, az egész rendszer lerakódásainak kimosására, feloldására kellene recept !
A boltokban nézegettem ilyen hűtőrendszer öblítő leveket, asszem trisó volt a fő komponensük.
Azza viszotn az a baj, hogy pl. a mosógápünk kifőzésénél nem oldja fel a vízkövet, csak meglazítja a réteget, ami után az darabokban jön le, ez pedig nem hiszem hogy használna a vízszivattyúnak az autóban !Ha viszont híg savat teszek bele, az feloldja a lerakódást, így legfeljebb homok szerű anyag lesz a rendszerben, ami szintén nem használ a pumpának, de talán még mindíg jobb, mint a nagy darabok.
Kérdés, az öntöttvas blokkot és fejet mennyire kezdi ki a sav, még ha híg is ?
A trisó azt nem bántja csak a vízkövet.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rambo4ésfél #8214 üzenetére
Mondjuk állandó trisós lével nem mernék járni, mivel az lúgos és hoszabb távon megeheti a fémeket, tönkreteheti a gumi alkatrészeket is, és kirakódásokat okozhat.
Igaz, hogy ha csak kis mennyiséget teszünk a vízhez, akkor vízlágyító hatású, reagál a vízben levő mész sókkal, majd oldhatatlan csapadék fomrájában kiválik, ilyenkor megszűnik a lúgos hatás, de ha több a trisó, mint a mészsó a vízben, akkor biztosan lúgos lesz a víz.
Ha rendesen ioncserélt, vagy pláne desztillált vízzel töltöm a rendszert, akkor nincs mészsó, nincs szükség vízlágytóra.Akár trisóval, akár savval csinálnám az átmosást úgy végezném, hogy előszőr leengedném a fagyállós levet, majd teletölteném a rendszert előre bekevert vízkő eltávolító lötyivel. Majd mennék vele egy kicsit, hogy üzemmeleg legyen a motor, mert a trisó pl. csak úgy hatásos kellően, de a sav is jobban reagál melegen, majd lereresztés, a rendszer átmosása tiszta vízzel többszőr, illetve amíg még jön valami trutyi a rendszerből, aztán feltöltés újra fagyállós lével.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979