Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vilmoci

    csendes tag

    válasz #65675776 #826 üzenetére

    Lehet, hogy félreéthetően fogalmaztam, mert egyáltalán nem arról van szó, hogy szerintem nincs szükségük a hk-eknek önvédelmi rendszerekre, mert bizony van.
    Vagyis igen is kell rá költeni, de a fejlett nyugat is azt szokta csinálni, hogy (már létező)lemezhelikopterre építi fel azokat.
    Második bekezdés: Hát ja a normális légierők bár nem hiszem hogy egy hk el tudna bújni vagy menekülni 1 mondjuk 4+ generációs vadászgép elől.
    3. Lehet, hogy most ostobaságot állítok, de hegyek között valószínűleg messzebbről meg lehet hallani egy hk-t.
    4. Azt hiszem ebben igazad van (a hk vezetőt pl 3mm-es plexi védi a menetszéltől+ persze van 2db fűthető szilikátüveg is, ahol meg nem lehet átlátni rajta ott 0.8-as durállemez.)
    5. 23% 2-es utazó teljesítménynél. 1. utazó, névleges, felszálló jobb (bár az is csak 29 körül.) De kíváncsi lennék a 40%-os hmű nyomásviszonyára+ T3 hőmérsékletre.
    6. Mi-8 főreduktor: VR-8. Mi-17: VR-14. az azért kicsit más. Mi-171, na azt nem tudom de a Mi-17 vmikor 80-as évek eleje ez meg újabb légijármű.
    Az NH-90 meg még gyerek cipőben jár vagyis volt idő rajta gondolkodni hogy jobb legyen.
    [Az is igaz, hogy olvastam már olyan BME repülőgépészen végzett srác diplomamunkáját, aki jobb porkiválasztó ber.-t akart kitalálni a Mi-24-esnek mint a PZU, de csak bizonyos üzemmódokon tudta felülmúlni, úgy hogy ráeresztett áramlástanász programokat a problémára, miközben az Iván 30 évvel ezelőtt logarlécnél bonyolultabb eszköz nélkül tervezte a sajátját. Egyszóval valszeg a fogaskerékhajtások területén sem kőkörszaki megoldások lapulnak a főreduktorban. (fogaskerékáttétel hatásfok ) ]
    Hová fogy el a sok olaj a főreduktorból? pláne, hogy mérgező (B-3V)

    7. A szivacs: kb 2200liter*0.02=44liter szivacs 44*0.9kg/dm3~ 40kg
    7160kg+40kg=7200kg üresen, 2*1700/7,16=474.86LE/t. 3400/7.2=472.22LE/t.
    annyit talán nem romlik. Való igaz az NH-90 jobb!
    8. kb 8 millió USD+2 millió USD= 10millió USD
    ehhez képest a legolcsóbb nyugati hk min 16 és abban biztos nincs ilyesmi (korszerű infra +radar zavarók + a bonyolultabb dolgok).
    amúgy minek felfüggeszteni, 6-os fúró+ süllyesztett fejű szegecs. elég nagy az oldala, elfér. (Mert ugye lemezhelikopter)

    Egyébként, IGAZATOK van: nem Mi-17, hanem Mi-171.(csak elvesztem a típusjelek között)
    Ugyanis olcsóbban lehet beszerezni.
    Úgy kell üzemeltetni, mint a minyókat.
    Kevés új berendezés kell a kisebb szintű javításokhoz (Szolnok, légijármű javító, DR Rt.)
    nagyjából ennyi,
    Ó mégvalami: A cseheknek és a Horvátoknak is nemrég óta van új gyártású Mi-171-esük
    (Kecsón volt mindkettő) És valszeg nem ostoba népség egyik sem.
    - egyébként a Caracal az új gyártású hk, vagy csak átépített Puma?(úgy értem hogy volt-e már a sárkányban repidő)
    - későbbi hsz-odban írtad: 12+3 T-72 . Hát az elég karcsú.
    Néhányszor annyi Leopard 2A4 már egész jól hangzana.
    Biztos juttatnának a Németek, vagy a Hollandok a saját felesleges harckocsijaikból és abból is lehet talán Loara-G-t csinálni (mármint a teknőre fel lehet tenni, vagy nem?)
    és akkor csak 1 féle jmű van.

    És ebben is igazatok van: elfogult vagyok a mi-17-es családdal mert imádom azt a hk-t.

Új hozzászólás Aktív témák