- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #38900 üzenetére
azt is nézted, hogy erre mifelénk 40-50 km/órás szél van? lenne inkább szélcsendes 10 fok.
még gondolkodok, elinduljak-e, de ha el is indulok, sztem jó ha egy 20-as átlagot ki tudok hozni a mai bringázásból.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Melorin
addikt
Hasból szeretnék lefaragni valahogy. Szerintetek tekeréssel meg lehet oldani, vagy kevés és inkább tekerjek a konditerembe?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Melorin #38903 üzenetére
Így hogy hasból fogyni nem lehet Olyat lehet, hogy súlyt vesztesz, ha szerencséd van akkor a hasadról megy le, ha nincs (mint pl. nekem), akkor onnan megy le utoljára. Hiába végzel pl. hasizom gyakorlatokat, nem fog a hasadról lemenni a zsír.
Fogyni pedig (hagyományos értelemben vett) konditermezéssel nem lehet, ahhoz kardiogyakorlatok kellenek (illetve azzal lehet a leghatékonyabban). Kardiogyakorlatra pedig az egyik legjobb a bicikli
De egyébként fogyni csak attól fogsz, ha több kalóriát elégetsz naponta, mint amennyit megeszel (iszol), szóval erre is mindenképp oda kell majd figyelni (legalább olyan szinten, hogy ne egyél többet, mint jelenleg). -
Melorin
addikt
válasz Cathfaern #38904 üzenetére
Ahha, értem Valójában nincs még nagy súlyfeleslegem, nemrég kezdtem csak pocakosodni, így akkor gondolom ha égetek, akkor onnan jön le leghamarabb ahová a leghamarabb feljött.
A bibiklizést hogy kell csinálni úgy, hogy az ne csak városnézés legyen, hanem zsírt is égessen?
-
inkubator
tag
Sziasztok! Szeretnék informálódni országúti szettekről, nem e tudtok valami átfogó írást, amiben leírjak a különbségeket? Egyenlőre egy haverom azt mondta hogy Shimano 105, 600 vagy RX100 szettet keresgessek, de sajna nem tudom hogy mik a különbségek csak hogy minőségi cuccok. Szeretnék valami régi de szép állapotú szettet kifogni. Egyébként egy Csepel Torpedo-ba lesz majd, kérdés hogy beleférne e egy Hollowtech I. vagy II. is akár. Tudom hogy gyalázat ilyen szar vázba ilyen jó szettet rakni, de a vázhoz ragaszkodom.
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Melorin #38905 üzenetére
Első körben ami fontos az az eddzés idő, ez legalább 1 óra legyen, de 2 óránál kevesebb (nekem kb. a 1,5 óra jött be legjobban)
1. Legjobb ha be tudsz szerezni pulzusmérőt, akkor nyugalmi pulzus, életkor, testsúly kombináció alapján be lehet lőni a megfelelő eddzési pulzustartományt.
2. Ha ez nem járható út, de van a bicikliden km óra, akkor ha olyan 20-25km/h felett tekersz átlagban, akkor nagyon nem lőttél mellé Persze ez nagyon függ eddzettségtől, testsúlytól, életkortól, szóval lehet valakinek kezdésnek a 20 is sok, másnak meg a 25 is pihenés. (persze ha előre eltervezett útvonalon mész, akkor ehhez km óra se szükséges, google mapson meg tudod nézni, hogy az adott táv hány km, és azt mennyi idő alatt kéne teljesíteni ahhoz, hogy meglegyen a megfelelő átlag)
3. Ha ez sem járható, akkor meg úgy tekerj, hogy az eddzés végére (ami legalább legyen 60 perc szerintem) érezz fáradtságot (szóval ne olyan legyen, mint ha csak egy jót sétáltál volna), de ne is érezd úgy, hogy most meg se tudsz mozdulni (akkor túleddzed magad, és vagy sérülés lesz a vége, vagy csak nem fogod bírni az eddzést és abbahagyod).
4. Illetve még egy módszer is eszembe jutott: ha van GPS képes telefonod (oprendszer kb. mindegy), akkor vannak programok, amik képesek trackelni a megtett eddzést. Ezek általában adnak egy hozzávetőleges elfogyasztott kalóriát, az alapján is be lehet lőni nagyjából, hogy tekertél-e rendesen.Amúgy szerintem ha nem nagyon tekertél mostanában, akkor első pár tekerésnél mindenképp a 3. pontot válaszd, aztán majd utána lehet kicsit jobban odafigyelni a tempóra
-
Melorin
addikt
válasz Cathfaern #38907 üzenetére
Köszi hogy időt szakítottál ennyit írni
Nekem a 4. pont lesz a nyerő, használom is a Sports Trackert, de eddig csak arra használtam, hogy lássam hány km-t tekertem és hogy merre jártam, na meg a végsebesség is érdekelt
Szóval nem most ülök először biciklire, de nem is vittem eddig túlzásba.Az mindegy, hogy milyen típusú bringám van? Mert a 20-25 elég soknak tűnik MTB-n.
És ha hozzávetőlegesen tudom, hogy hány kalóriát égettem el, akkor azzal hogy leszek előrébb?
Tegyük fel 600 kcal-t égettem el a 1.5 óra alatt. -
Peet210
őstag
válasz Melorin #38909 üzenetére
Ha aszfalton tekersz, akkor jobb egy országúti bringa, de ettől függetlenül lehet MTB-vel is haladni.
Egy felnőtt férfi naponta átlagosan 2500-2800 (de ez akár lehet több is egyénenként). A zsír és kalória égetés valahogy úgy működik, hogy a kettőt egyszerre égeti. Ezért kell nagyobb tempó az átlagnál így tudod elérni, hogy több zsírt égess. Viszont ehhez kell a megfelelő oxigén mennyiség. Az edzések során érezni fogod, hogy mi az a tempó ami neked megfelel és ezt idővel lehet növelni fokozatosan (és ez fontos).
Az 1 óra pedig tisztán az edzés időtartama legyen, a levezetés vagy amíg pl. kijutsz a városból azt nem szoktam beleszámolni.[ Szerkesztve ]
Today's record, is tomorrow's motivation
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz inkubator #38906 üzenetére
Bele lehet tenni hollowtech 2 est is, ez nem kérdés.
Az első kérdés már bonyolultabb, erre nem is lehet válaszolni egyértelműen szerintem, ugyanis a Shimano 105 az egy jelenleg is kapható szett, a fejlesztése nem állt meg.
Az 600 as meg ha úgy vesszük az Ultegra, de én szeretek róluk kölön beszélni, szóval legyen a 600 az az a 600 mikor még nem volt rajta az ultegra felirat.. tricolor meg ezek a szettek, 6400 as csoport névvel. 6401-es a tricolor az 92 től volt 97 ig. Szóval innentől kezdve 20 éves cuccokról beszélünk, miket újonnan, vagy jó állapotba évente ha 1 szer raknak fel apróra, akkor se valami hű de jó áron, mert ezeket övezi egy kis legenda, így a gyűjtőknek rajongóknak árazzák be.
RX100 meg már mindegyik szét hullott, vagy nem akar megszabadulni tőle a gazdája. Ez meg 1990 től 1999 ig gyártott cucc volt azt hiszem, talán tiagra szint?
Ezeket a cuccokat folyamat leváltják, 4 évvel ezelőtti shimano cuccokat is csak kéz alól lehet beszerezni általában.
Szóval most igazából konkrétabban, mi a kérdés? Melyik szettet kéne össze hasonlítani, mert ha úgy vesszük most felsoroltad ezzel a hárommal, az "egész" 20 éves shimano repertoárt.[ Szerkesztve ]
-
inkubator
tag
válasz ---Lasali--- #38911 üzenetére
A lényeg az, hogy a régebbi szettekből szeretnék kifogni, mert azoknak nincs horror ára de megbízható (40-60.000 a rá szánt összeg). Valami szép állapotú kellene, max a lánctányért fogsort, váltógörgőt kelljen cserélni rajta, ezek 1500-2500 ft-os tételek. Újat azért nem szeretnék mert talán nem csinálják olyan tartós anyagból és/vagy gondolom olyan 100-130.000 ft egy teljes új szett.
Egyenlőre a szememben a Sora, 105, 600, RX100, Ultegra tök egyformának tűnik ezért kerestem volna valami kimerítő leírást hogy melyik mit tud, mert szeretnék valami tartós és jó szettet a bicajra ami jó állapotban van és öröm vele tekerni.
Ma volt szerencsém kipróbálni egy 105-ös rendszerű kerót Exage hajtóműveset és nagyon fasza volt (ovális lánctányérral). Szóval megcsapott a minőség szele.
Szett alatt első-hátsó váltó, hajtómű (középrésszel), fogaskeréksor, fékváltókar esetleg ha van féktest és/vagy e-h tengely az se gond.
EZT is néztem, de állítólag csag 30.000-et ér
[ Szerkesztve ]
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz inkubator #38912 üzenetére
Értem. A hollowtech 2 vel kevertél meg teljesen, hogy az hogy jött évtizede kimúlt szettekhez. Sora -t ne vegyél, az érezhetően nagyobb ugrás lefele jelenleg a tiagrától is, valamint ott egy kis pöcökkel kell engedi a bowdent, nem a fékkar mögött van egy kis kar mint a többinél.
Többiből meg lényegében mindegy, csak minél jobb állapotú legyen, persze azért egy prioritási sorrendnek felveheted a kategóriák sorrendjét. Új vagy újszerű Tricolor 600 as volt pár hónapja bikemgon, 60 valamennyiért, hamar el is vitték.Szerk:
30 ért jó vétel lenne az a sora szett, de még 40 ért se rossz ha nincs elkopva. De fék hozzá? Az nem ártana.. Meg én sora fékváltókart nem szeretnék használni.. tiagra nem ártana hozzá legalább.. De akkor már jobban jársz egy 60 ért megvett tricolorral, csak ahhoz kell szerencse, hogy találj még valakinél..[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Melorin #38909 üzenetére
Nem is annyira a bicikli típusa számít, hanem hogy hol tekersz, illetve milyen gumival. Amit írtam az aszfaltra vonatkozik (nekem abban van tapasztalatom), illetve nem traktor kerekekkel
Visszanéztem a tavalyi tekeréseimet, akkor még trekkinggel mentem, vastag gumival, amikor kb. 1 hónapja bicikliztem (előtte hosszú évekig 0 sport), akkor mentem 2 órát 20 km/h-s átlaggal. Szóval azért MTB-n a 20 reális szerintem (25 az vastagabb gumival valószínűleg azért necces). Amúgy akkor én 1370 kalóriát égettem, igaz akkor 95 kg voltam, szóval kisebb súllyal (80kg környékén) ennel azért 100-150-el kevesebb a reális.
Én 1,5 órára olyan 1000 - 1200 kalóriát lőnék be (de itt mindenképp hozzá kell hogy tegyem, hogy csak lelkes biciklista vagyok, sem eddző, sem orvos, szóval ezt semmiképp se vedd Szentírásnak, mindenképp magadhoz kell igazítani).Peet210:
"A zsír és kalória égetés valahogy úgy működik, hogy a kettőt egyszerre égeti"
Inkább úgy fogalmaznék, hogy a kalória fogyasztás és a zsír fogyasztás összefügg Rövidtávú eddzésnél (kevesebb, mint 3-4 óra) gyakorlatilag 0 zsír ég el, mert a zsírből való energianyerés lassú folyamat. Viszont. Az itt elhasznált energiát a szervezet a zsírraktárából pótolja (feltéve hogy nem kap a megszokottnál, illetve szükségesnél nagyobb plusz táplálékot a nap folyamán... mivel akkor egyszerűen pótolja abból és nem nyúl a zsírszövetekhez), tehát végeredményben az eddzés alatt elégetett kalória végülis átmegy zsírégetésbe (ennél az egész sokkal összetettebb persze, de nagyon leegyszerűsítve erről van szó). Emellett azért kell figyelni mégis arra, hogy ne tekerjünk túl nagy tempóban, mert akkor a szervezet érzi a nagy terhelést, és elkezd izmot növeszteni (illetve ilyenkor nagyobb az esélye, hogy eddzés utáni időben, utáni napon túlegyük magunkat). Ami persze ugyancsak lehet cél, illetve a zsírszövet ekkor is fogyni fog a szervezetben. De tartósan fogyni sokkal hatékonyabban lehet a gyakori, de nem túl megerőltető eddzésekkel (jobb naponta tekerni normális pulzuszónában, mint heti 1x széthajtani magunkat). -
ludsimon
veterán
privát akart lenni
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Segítség kellene!
Valaki írta, hogy megnézi kamáslit Dechatlon-ba!
Volt?Még valami!
Tudtok nekem PÁRÁSODÁS ellen napszemüveghez valamit?
Tudom nincs már nap, de kötelező jelleggel hordom a menetszél miatt a narancssárga lencsével.undefined
-
Packersbay
tag
Vett már ilyet valaki:[link] jól müködik? Télre keresek maszkot,hogy ne kelljen 5 percenként megállnom orrot fújnom.
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
deicide
veterán
válasz Cathfaern #38914 üzenetére
Én is pont így kezdtem, 20-22-es átlag, traktorgumi, 26" mtb. Most meg 27 körüli átlag megy, 1.75-ös kerékkel, bringa ugyanaz. De ebben persze nem csak a keréknek van szerepe, hanem a fogyásnak és annak, hogy a nyáron nőtt combom és vádlim a zsír helyett
Ugyan nem bringa, de mai adagom: Fehér-Vár-Palota gyalogos teljesítménytúra.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Peet210
őstag
válasz Packersbay #38917 üzenetére
Városba jól működik, eddig még nem volt vele nagy probléma. Viszont a szemüveg kilégzéskor párásodik ami zavaró. Ha edzeni akarsz benne arra már nem biztos, hogy annyira jó. A pár lecsapódik és átnedvesedik ami télen 0 fok alatt nem kellemes, a szemüvegproblémáról nem is beszélve.
csabi94
Sajnos a Napnak sincs már olyan ereje, főleg ebben a szélben. Mostantól szeles napok várhatók.[ Szerkesztve ]
Today's record, is tomorrow's motivation
-
ludsimon
veterán
Csaba:
Ez a nap is jó volt (nap nélkül)!Ezt olvastátok?
" Városi bicikli nélkül maradhat Koppenhága
Elképzelhető, hogy megszűnik a "közösségi" biciklizés a kerékpározás egyik Paradicsomának számító Koppenhágában: az ingyenesen használható kétkerekűeket ugyanis az üzemeltető még novemberben összegyűjti, és talán véglegesen kivonja őket a forgalomból.
Az 1995-ben indult program, amely Európa több városa számára jelentett mintát, azon feneklett meg, hogy az üzemeltető nem tudott megállapodásra jutni a városvezetéssel a szerződés meghosszabbításáról, többek közt a bicikliken szereplő reklámok ügye miatt. A jövőre vonatkozó tervek egyelőre nincsenek. "Reméljük, hogy mégiscsak egyezségre jutunk" - fogalmazott a projekt részéről Johannes Bjerum.
A dán fővárosban 350 kilométer jól kiépített kerékpárút van, de még kerékpáros "sztrádákat" is kialakítottak, amelyen a bicikliseknek zöld hulláma van. Koppenhága a biciklisek városaként hirdeti magát, hogy több turistát vonzzon.
Ayfer Baykal polgármester a kialakult helyzettel kapcsolatban dühösen nyilatkozott arról a Politiken című lapban, hogy mindenféle megoldás nélkül megszűnni látszik a közösségi kerékpározás.
A belvárosban a nyári idényben 2500-re rúg a kerékpárok száma, a járműveket egy közhasznú társaság adja és tartja karban, a költségeket a kerékpárokon elhelyezett reklámbevételek fedezik. Az emberek - mint ahogy az a bevásárlókocsikkal szokás - "betéti díj" ellenében használhatják a "drótszamarakat". "
Azért milyen durva már, hogy egy közel 50 ezres bringát egy bevásárlókocsi áráért lehet bérelni és azt vissza is kapja mikor leteszi?
Én nem csodálkozok, hogy csődbe megy, szerintem kellene valami összeget kérni, mert rohadtul nem kis összeg egy kerékpárt karbantartani, ezt mi is tudjuk!undefined
-
sanzi89
addikt
"Szóval könyörgöm, gyártsunk már hosszú távra cuccokat. Ha már elkérjük az árát, adjunk is prémium terméket, ami nem azt jelenti hogy csili-vili, hanem hogy tartós is. Hiába a nagyon jó keret, design, kidolgozás, mégis csak a lencsék egy szemüveg fő részei, ha azokkal baj van az egésszel baj van…"
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
amargo
addikt
válasz SOAD19 #38922 üzenetére
Szakáll
szerk:
Ha valaki páramentesíteni akarja a szemüvegét, akkor fogkrémmel dörzsölje be - ne karcolja! -, a búvárok és úszók ajánlásával. Nekem eddig ez bejött.
De állítólag van aki kólát rak rá.[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #38931 üzenetére
gondolom nem kell rajtahagyni
valószínűleg képez egy nagyon vékony réteget a lencsén, amit már nem tudsz letörölni...a bolti páramentesítő is így működhet, gondolom.
(#38930) amargo: kösz a tippet!
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dudi6
senior tag
válasz Packersbay #38917 üzenetére
Ebay-n 2 dollár körül van, nehogy a vateráról vedd meg. maszk Lehet rendelek egyet...
Bandázs tisztításra ötlet valakinek? Feketére nem cserélem le, ahogy itt javasolta valaki... -
_seth_
veterán
Amit linkeltél az licites de van itt egy link, ingyen posta és fix áras 2 dollár alatt: [link]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
fpeter07
veterán
^.^
-
ludsimon
veterán
válasz _seth_ #38937 üzenetére
Maszkról jut eszembe!
Én ilyet használok kb 3 hete, még nem írtam róla.
Elég jó mert nem közvetlenül beszívom a hideget és nem fog megfázni a torkom a nagy hidegben sem!Az öltözködésre kell figyelni, hogy ne fázzon semmi se és akkor nem lesz semmi gond.
Nagyon komoly ára van! 10k-ba kerül azt hiszem és ugyanennyi a maszkba a szűrő (mert aktív szűrős) és 60 órás csak.
Szerencsére én kaptam ezt. A légzéssel sincs semmi gond, 7%-os emelkedőn se, mivel pulzus alapján tekerek.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
_seth_
veterán
Ugyanaz csak amit én linkeltem azon "ki van lapítva"
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
csabi94
őstag
-
rii
nagyúr
egyy régi vázat el lehet polírozni?
opzkailag kicsit feltuiningolni?vagy csak az újrafestés használ?
van egy régi vázam, sak kicsitt matt, ....
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
_seth_
veterán
Autó polír paszta (turtle wax metallic pl) + ruhadarab vagy polírozó gép és türelem Ha nem menthetetlen akkor szinte újszerű megjelenésűre lehet polírozni persze csak ha olyan a festés, hogy nem menthetetlen. Előtte érdemes hígítóval átkenni a vázat teljesen tisztára.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!