- Android szakmai topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
sanzi89
addikt
Tudom ajánlani a Caprine Epik 50 V-t. Pont 100k, 3 év garancia, szerintem ebben az árban a legjobb felszereltség. Én nagyon szeretem.
u.i.: Az integrált tengelyes megoldások és mondjuk egy Octalinkes kombó között mi különbség van? Mi szól egyik másik mellett? Köszi a válaszokat!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Üdv.
Most tervezek venni egy Specialized Indie XC nyerget, és kíváncsi vagyok, hogy van-e valakinek tapasztalata, véleménye? Illetve így látatlanba szerintetek 30-60km-es túrákra megfelelő lenne? A szélesebb verziót venném, mivel vagyok vagy 190cm és 85 kiló.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A probléma megoldódott, mivel most érkezett a válasz ebike-tól, hogy nem beszerezhető, le is vették a listáról.
Most egy olcsó, normál nyergem van, Selle Monte Grappa K2. Ez tökéletes ha az ember boltba megy, vagy max 10km távolságra, de a fölött már teljesen elzsibbad az, aminek nem kellene elzsibbadnia. Plusz egy kicsit széles az eleje is.
Szóval most keresek olyan nyerget amivel a már fent említett 30-60km se lenne gond.Most így a Selle Italia X0 Trans AM nyerget nézegetem. Esetleg arról vélemény?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Üdv.
Hajtókaros kérdésem volna a nagyérdeműhöz. Most egy sima négyszögtengelyes Alivio hajtókarom van. Ezt szeretném cserélni. 3 féle "lehetőséget" találtam. Az egyik:
- Nagyon hasonló a mostanihoz, csak Octalinkes lenne a rögzítés.
- Integrált csapágyas, de tömör
- Hollowtech IIAz első megoldással igazából csak az a gondom, hogy az integrált csapágyas rendszer a nagyobb tengelyátmérőnek köszönhetően merevebb. Plusz a csapágyak is nagyobbak, messzebb találhatóak egymástól, ami szintén plusz merevséget adna. Ellenben a mostani rendszer legnagyobb hibáját - le és felszereléskor elállítódhat a láncvonal - kiküszöbölné. Plusza nagyobb méretű tengelynek köszönhetően már ez is merevebb lenne.
A másodikkal az baj, hogy a mostani 47.5mm-es láncvonal ki lenne tolva 50-re. Általában úgy szoktam tekerni, hogy elöl a legnagyobb tányéron, 44 foggal. Hátul pedig a 3-4-5 sebességeket használom a 9-ből. Ezzel a felállással is kicsit ferde már a lánc, és ezt csak tetézné a nagyobb láncvonal méret. Plusz így talán hátul se kopnak annyira a kis fogak, így hosszabb élettartamra számítok. Elöl ha középen van a lánc, akkor hátul az 1-2 fokozatokat használom.
És most jön az üreges hajtókar kérdés. Engem a kisebb súly egyáltalán nem érdekel, ezért gy fillért se vagyok hajlandó kiadni, de ha merevségben többet tudna adni, mint egy tömör kar, akkor azért már áldoznék. Plusz itt már bejön, hogy aluból vannak a tányérok. Egy alu tányér nem kopik jobban, mint egy acél? A súly, mint mondtam nem lényeg, de az élettartam az lenne.
Verseny közelébe se mennék, XC-re használom a bringát, a legnagyobb terep amit kap az a gát teteje vagy egy mezőgazdasági szervízút. Ki mit ajánl?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Mostani állás:
Váltókar: Shimano Deore SL-M530
Első váltó: Shimano Deore FD-M530
Hátsó váltó: Shimano Deore RD-M531
Fogaskoszorú: Shimano Deore CS-HG50 9s
Lánc: Shimano Deore CN-HG53
Hajtómű: Shimano Alivio FC-M410
Középrész: Noname négyszögesDeore szintre gondoltam. Szerintem nem lógna ki a sorból. Az egész cucc most lesz lassan 1 éves, semmi gondom még vele. A csere se most lenne aktuális, csak gondolkodtam rajta, hogy mégis milyen legyen. A lehetséges "áldozatok" annak függvényében, hogy melyiket választom:
Octalink: Shimano Deore FC-M521 Shimano BB-ES25 Ár: 15-16e
Sima integrált: Shimano Deore FC-M590 Ár: 19-20e
Hollowtech: Shimano Deore LX FC-M582 Ár: 27eÁrban egy bő 10-es a differencia, annyit kifizetnék abban az esetben, ha tényleg tud olyat, ami számomra, az én felhasználásomra is pluszt tud nyújtani.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Annyit emlegettétek ezt a Sportypal dolgot, hogy kipróbálom én is. Olyan verzió létezik, hogy mikor tekerek a telefonon (E52) fut a program, majd amikor hazaérek WiFi-n feltolom az útvonalat és neten meg tudom nézegetni? Nem szeretnék fizetni a mobilnetért.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz A_ScHuLcZ #2687 üzenetére
Van Epik 20-as vázméretben, rendelni kell. Én pont egy ilyen Epik 50-es nyúzok lassan egy éve, 1500km van benne, és szerintem a legjobb ár/érték aránnyal büszkélgethet.
Ha az Epik 50-nel kapcsolatban bármi kérdésed van, szívesen válaszolok, kb töviről hegyire szétkaptam már a bringát.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Én már kb 6 éve használok egy akkor 2000Ft-ba kerülő Decathlonos cserélhető lencsés (sötét és teljesen átlátszó) szemüveget. Nagyon, nagyon szeretem! Pont ma voltam bent szemüveg szakkereskedésben, megmértük az UV szűrést és a torzítást is, és mindkettő tesztben kitűnőre vizsgázott.
Volt egy pár napig valamilyen fehér Oakley szemüvegem. Hát, biztos ez sokkal királyabb, meg minden, de le nem cserélném a régi szemüvegem.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Én most szombaton tekertem olyan 50-60km-t rövidgatyában és polóban, de leégett a lábam és a karom is rendesen. Azóta ha ilyen jó az idő, akkor bekenem magam egy picit naptejjel. De általában mindig ez van, az év legelején egyszer jól leégek, aztán már figyelek rá.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #2766 üzenetére
Na, ma mentem egy 67km-es túrát, Békés-Körösladány volt az útvonal. Amikor hazaértem le akartam állítani a progit, és megfagyott minden. A programból való erőszakos kilépés után pedig semmilyen előzményt nem találtam. Szóval a Sportypal után kipróbálom a Sportstracker-t is. A jelenséget egy Nokia E52-vel prezentáltam, lehet más rendszeren nem jelentkezik ilyen hiba.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz JHONNY 79 #2854 üzenetére
Én azt mondom, hogyha ennyi a keret, akkor nem nagyon lehet ugrálni. Évekig használtam ilyen kategóriás bringát, és ha az ember kicsit vigyáz rá, karbantartja, plusz nem akar durvulni, akkor sokat kibír. Biztos majd később többet kell rá költeni, plusz akkor érdemesebb majd jobb alkatrészeket venni rá. Ami gyenge lesz az úgyis elhullik.
Használtam ilyen váltó szettet, nem volt vele gond. Az alu váz is normálisnak néz ki, csak tudnia kell az embernek mire lehet használni. A kérdéses részek a kerekek, nem tudom milyen felnivel/aggyal van szerelve, a teleszkóp, a hajtókar plusz a csapágya mennyire merev.
Lehet fikázni, hogy szar, én se azt mondom, hogy maga a tökéletesség, de ilyen árban nem tudnak alternatívát mutatni a fikázók se. Max egy használt bringa, de lehet hónapokig keresgélsz és nem találsz megfelelőt.
u.i.: Bár annyit érdemes végiggondolni, hogy nem-e tudsz kicsit később még hozzácsapni pár tízest, mert hosszútávon rosszabbul jársz anyagilag, ha sok dolgot akarsz cserélni rajta.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz belaazallat #2947 üzenetére
Üdv.
Én egy Nokia E52-essel próbálkozgatok 2 napja, de a Sportstracker ezerszer jobban bejön, mint a Sportypal.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nem feltétlen kell sokat költeni. Én direkt úgy kerestem telefont, hogy már terveztem az ilyen célzatú használatát. Így lett az E52. Majdnem 4 órát futott a Sportypal, de egy csíkot nem ment le az aksijelző. Igaz valamiért lefagyott, de ez is orvosolva lett egy másik programmal. Plusz Garmin XT-re felmegy a turistautak.hu térképe, de a beépített GPS programban (nem tudom milyen adatbázisra épül) sokkal több földút van jelezve, mint a fent említett honlap térképén. Egyedül a bringára való rögzítés a gond, de lehet nem is baj, ha nincs ennyire elől, végig tűzne rá a nap, meg nem tudom mit szólna egy esetleges eséshez.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #4445 üzenetére
Én egy háromszög váztáskába rakom mindig a Nokia E52-öt, és a Sportstracker-rel semmi gond nincs, mér az normálisan. A Sportypal nekem nem akart működni.
Egyébként meg a váztáska szükséges rossz. Akár egy fél-egy napos túrára is annyi szirszart kell vinnie az embernek, hogy ajaj... Gondolom akkor az én bringám láttán biztos rosszul lesztek.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #4457 üzenetére
Ma is mentünk haverral, Békés-Szeghalom lett volna a terv, de Körösladány után a másik bringa hátsó agya feladta a küzdelmet egy nagyobb bukkanó után, szóval nem lett ma teljesített láda.
u.i.: Nem is volt meleg, 10:30-tól 12:30-ig végig tűző napon tekertünk. Ettől függetlenül este szerintem újra elnézek egy picit valamerre, 20km erejéig.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Üdv.
Ha csak azzal van gond, hogy elöl kevés a nagytányéron a fog, akkor vehetsz rá csak egy nagy tányért és kész.
u.i.: Ja, hogy az FC-M191-nél nem szétszedhetőek a tányérok. Szerintem ha már új hajtóművet veszel akkor érdemes lenne megfontolni egy olyat, ahol cserélhetőek a tányérok. Olcsóbb egy nagy vagy közepes tányért venni, mint egy komplett hajtóművet. Plusz én is azt tervezem, hogy a 22/32/42-es fogkiosztást megbolondítom egy 36/38-as középső tányérral.
Esetleg alternatíva cserélhető tányérokra FC-M361
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Majd akkor körbenézek ha lesz időm, de ahogy megnéztem pár dolgot ami érdekelne (SMP TRK, Deore V fék/fékkar, Deore integrált hajtás, RS Tora) nem látok drasztikus különbséget árban, mondjuk az ebike-hoz képest. Persze ott lasszóval kell összefogni a termékeket, minden csak rendelésre van...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Gondolkodóba estem első teleszkóp ügyileg. Ugye most van egy Suntour XCR rugós villám. Összességében meg vagyok vele elégedve, de egy nagy gondom mégis lenne vele. Ugye én a bringát csak XC-re használom, a legnagyobb terep amit kap az megáll a földutakban, mezőgazdasági szervízutakban és a gátak tetejében. Ezt a terepet azonban elég sűrűn kapja (kb 50% aszfalt, 50% fent említett). A mostani villám ha lehuppanok egy patkáról, bemegyek egy nagy gödörbe szépen tompít. Azonban általános tekerésnél földúton kb semmit se mozog. Egy levegős teleszkópot (pl RS Tora ami beleférne a keretbe) be lehetne-e úgy állítani, hogy tompítson is a fent említett szakaszokon, de mégse pogózzon be, ami csökkenti a hajtáshatékonyságot. Az, hogy ennél a beállításnál ugratóknál lekoppanna vagy nem bírná bármi miatt nem érdekelne, nem 14 éves vagyok, nem ugrabugrálok a bringával.
Lényeg a lényeg, hogy olyan villát keresnék, ami kicsit rázósabb, de aránylag sima talajon is csillapít valamennyit. Ezt kielégítené egy levegős villa? Plusz van-e bármi szakirodalom a teleszkópok felépítésével, fajtáival, előnyeivel-hátrányaival kapcsolatban? Bevallom elég gyenge vagyok ezen a téren, kerestem, de nem találtam sok hasznos irományt.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz belaazallat #4679 üzenetére
Ezt én is tudom ajánlani, lassan 1 éve nyúzom, idáig kb 2100km van benne, de patent kis gép. Plusz ha nem vagy otthon a biciklis témában/szerelésben, akkor a 3 év garancia se rossz dolog.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #4762 üzenetére
A súly annyira nem lényeg, túrázgatni szoktam, sose kerget senki. A szegecsekből pedig biztos kiveszek párat, majd kitapasztalom, hogy mi a jó szeges szám/jó tapadás arány.
@Tamoo
Ha már új pedált veszek szeretnék iparisat venni, hátha jobb lesz."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #4825 üzenetére
Bonyolult téma, de az tény, hogy a most életben lévő szabályoknak nem felelt meg a bringa. Az bizony pedig mindenkire vonatkozik. Megint más kérdés, hogy van-e pár szabályozásnak értelme, de ilyeneket nem csak a KRESZ-ben lehet találni, hanem az élet területén szerintem bárhol.
Egy komment, amibe szerintem van igazság:
"Amúgy mi lenne, ha amikor a városban 120-al döngetek, akkor arra hivatkoznék, hogy amatőr vagy profi rallin akarok indúlni és itt gyakorolok. Más sportokban meg kell fizetni a gyakorló terepet, bocsánat, de a közút nem edző pálya. Ott a kreszt betartva kell közlekedni. A jármű nem volt megfelelő a közúti kölekedésben, úgyhogy csitu, mert olcsón megúszta."
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Már lassan 2 hónapja szeretnék venni egy Monte Grappa Argo fekete nyerget, de sehol se találok. Most kaptam kölcsön 1 napra egy SMP TRK nyerget, holnap tekerek vele egy 60-80km-t, kíváncsi vagyok milyen.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nekem nem működik a linked, úgyhogy nem tudom megnézni. Én egy ilyet használok, és amire használom (XC/60-80km túrák) nagyon bevált, csak ajánlani tudom!
Egyébként pedig igen, ha más a kormányfej magassága, akkor kell hézagoló. Ha magasabb, mint a régi akkor csak ki kell venni, ha rövidebb akkor pár darabot betenni (le is lehet vágni a villanyakból, de azt személy szerint nem ajánlom). Nekem is be kellett tenni egy 5mm-es darabot, mivel a régi fix kormányfej annyival volt magasabb. Normálisabb bringaboltokban tudsz kapni, de neten is tudsz nézelődni mondjuk itt.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #4918 üzenetére
Közben a tegnapi teszttekerés utáni véleményem is kialakult az SMP TRK-ról. Egy mondatban, keresek még mindig ideális nyerget.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
válasz tzimash #4956 üzenetére
Én már visszaadtam a nyerget, és pont ma tudtam rendelni az eredetileg is tervezett Monte Grappa Argo típust. Remélem az be fog válni, aztán ha nem lehet visszatérek még még erre a nyeregre kicsit figyelmesebben.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nos, nézegettem egy kicsit ezt az SPD-s dolgot. Először egy féloldalas SPD-ben gondolkodtam, de aztán végiggondoltam, hogy a normális bringával úgyse megyek boltba meg a városba, szóval sehova ahova normális cipő kellene. Vagyis vagy beválna az SPD, és ha tekerni megyek csak azt használnám, vagy nem használnám soha. Szóval jöhet a full SPD, főleg, hogy ezek is az akciósak most.
Szóval amit kinéztem magamnak azt egy SH-MT42N és egy PD-M520 kombó. A pedálhoz lenne annyi kérdésem, hogy milyen a csapágyazása? Sajna golyós, illetve amennyire a bontott ábrán látom egy speciális kulcs kell ahhoz (TL-PD40), hogy szétszedje az ember. Ezt jól gondolom? Illetve ilyet hol és mennyiért lehet beszerezni?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz DemonDani #4979 üzenetére
Úgy tudom, hogy a Nokia telefonokra az Ovi térkép a NavteQ térképadatbázisát használja. Összehasonlítani csak a Gramin XT-vel tudom, de annál százszor jobb/részletesebb a Nokia programja. Itt Békés megyében rengeteg földút, mezőgazdasági szervízút van benne, ami máshol nincs jelezve.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Sajnos a fenti kijelentésed nem minden esetben igaz. Én már többször is találkoztam olyannal, hogy részletesebb volt az Ovi Maps (pl Gerendás-Orosháza mezőgazdasági út, Körösladány-Szeghalom főúttal párhuzamos mezőgazdasági út, stb). Ezek ugye Google Earth-ba látszanak is, plusz az Ovi Maps jelöli is. A turistautak.hu által pedig ismeretlen... Ezek alapján fenntartással kezelem azt a kijelentésed, hogy ennél részletesebb nem akad.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Akkor én valamit nem értek... Van a Garmin XT mobilos program feltelepítve a telefonra. A turistautak.hu-ról pedig letöltöm a teljes adatbázist egy *.img kiterjesztésű fájlba. A gyári gmapsupp.img-t átnevezem valami másra, majd a turistautak.hu-ról letöltött .img fájlnak pedig megadom a gmapsupp.img nevet, hogy ezt használja a program. Szóval vagy ez, vagy az, nem úgy működik mint egy layer, nem a sima magyarország térképre rakja rá a "plusz infókat".
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nos, megosztanám életem első SPD kombó vásárlását, plusz eddigi tapasztalataimat, hátha valakinek lesz hozzá építő kommentje.
Ugye elmentem abba az egy kerékpár üzletbe egész Békés megyében, ahol él az akció. Kinéztem magamnak az SH MT42+PD-M520 kombót. Utcai cipőm mérete 44-es, gondoltam indítsunk egy 45-össel. Bementem a boltba és mint kiderült összesen 2db ilyen típusú cipő van, egy 42-es és egy 44-es. A 44-est megpróbáltam, de bele se ment a lábam. Más méret nincs, telefon gyorsan a nagykernek, aki intézi, de jött a válasz, hogy esélytelen az egész. Ebből még nem adtak el, mondom szép, 2 cípő egy egész megyének... Azt ugye meg se kell már említenem, hogy csak fehér pedál volt, holott mindenhol a promóban fekete van.
Az egyetlen típus, amiből volt 45-ös, az a SH MT33B+PD-M505 szett volt. Na, mondom, nem ezért indultam, de ha már itt vagyunk próbáljuk fel. A cipő hosszra elég, csak oldalt, a lábfejnél szorít egy kicsit. A boltos azt mondta, hogy úgyis nyúlni fog, plusz egy ilyen bringás cipőnek passzentosnak is kell lennie. Ezeket meg tudjátok erősíteni? Én elhittem neki. Mivel a két cipő közt olyan nagy különbséget nem találtam (csak a tépőzár rész, de gondolom ha bekötöm normálisan a fűzőt csak elég lesz), gondoltam jó lesz ez is. Most pedig a szett második része a kérdéses, a PD-M505 pedál. Már előre megnéztem neten, kb ugyan az, csak ezt a "klasszikus" pedálokhoz hasonlóan kell szerelni, nem kell hozzá az a speciális műanyag cucc. Szóval nagy különbséget nem találtam köztük, plusz ez fekete is volt, gondoltam legyen. Szerintetek jól döntöttem? Így eljöttem életem első SPD felszerelésével, a délután programja lesz a beállítás, az estéé pedig a kipróbálás.
Azonban az szerintem hatalmas gáz, hogy meghirdetnek egy akciót, aztán már az a készlet, amit a bolt kap is totálisan foghíjas. Értem én, hogy nagy akció, meg minden, de olyan keserű szájíze van az embernek, ha otthon kinézett cucc csak álom marad. Elég sok áruház folytatja ezt a taktikát, meghirdetnek az újságban ezt-azt, ami természetesen még nem érkezett meg/nem is fog/már elvitték, mert 2db volt, aztán a paraszt csak vesz valamit, ha már elment. Ez szerintem baromi undorító.
De ha tényleg akkora királyság, ez az SPD cucc, mint amiket itt irkáltatok, akkor is megérte.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Xantomas #5172 üzenetére
Lehet, de őszintén akkor se rajongok az ilyen megoldásokért. Van egy XCR telóm, de azt is ha szét akarnom szedni - mondjuk kiszedni egy távtartót rugóút növelés miatt - vegyek egy beszerezhetetlen műanyag vacakot kb 2-3e Ft-ért. Nem tudom, miért nem tudtak odatenni egy fém, lapolt valamit...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #5175 üzenetére
Amit én olvastam, azok a sártűrését kritizálták. Namost, a bringa 1 év alatt nem látott sarat, és ehhez szeretném tartani is magam, szóval nagyon nem félek ettől.
És igen, ha bejön az SPD-zés (kicsit szkeptikus vagyok még) akkor könnyen lehet, hogy új pedál lesz, ha alkalmam nyílik rá. Egyelőre még csak ki akarom próbálni inkább, hogy ha mégse jönne be a legkisebb anyagi veszteség érjen.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #5186 üzenetére
Megvan az első 30km-es tekerésem. Eddig pozitív tapasztalatok vannak.
A felszerelés/összerakás pofon egyszerű volt, a kioldás erejét amennyire lehet levettem, amíg megtanulom használni így marad. Az udvarban egy oszlop mellett 2-3 alkalommal be meg kiléptem, és már indultam is. Aminek nagyon örülök, hogy az eddigi 24-25km/h-s átlagom olyan 27-28 lett, pedig direkt figyeltem rá, hogy ne lépjek oda neki, csak nyugisan, ahogy szoktam. A pedállal nincs gondom, a cipővel szintúgy. Egyedül talán annyi, hogy nem mindig sikerül még elsőre "beletalálni" a pedálba, ezért már a fekete festés szépen lepattant pár helyről, de ez legyen a legnagyobb baj.
Még egy olyan kérdésem volna, hogy tekerés közben tudatosan figyeltek arra, hogy húzzatok is, vagy ez is olyan, hogy reflex lesz idővel? Mivel mikor elindultam azt vettem észre, hogy megszokásból tekerek, és nem húzok, pedig ugye lehetne. Tudatosan kellett figyelni erre, hogy húzzak is, ekkor könnyebb lett a tekerés és szerintem gyorsultam is - de lehet placebo - .
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz DemonDani #5245 üzenetére
Valószínűleg nem egy Suntour villáról beszélünk, az én XCR-em 2000 km után kezdett el látványosan kopni. Addig semmi, most meg kb 300 km alatt lekopott a "feketeség" fele. Szóval nekem is lassan kezdett el kopni, de akkor megindult, mint az állat. De mivel elvileg csak esztétikai gond, nem zavar különösebben.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz XP NINJA #5278 üzenetére
Az ebike ilyen. Esetleg meg lehet próbálni a bikemarket-et. A többi helyet amit találtam vagy drága, vagy nincs választék. A választék valós elérhetősége az már más tészta...
@Nyugdíjas
Szerintem ne szereljék be, de amit vállaltak azt teljesítsék. Még februárban nézelődtem állítható stucni iránt. Kinéztem a Bikepositive DownTown stucnit. Akkor az ebike-al arra jutottunk, hogy ebben az évben 99%, hogy nem lesz ilyen. Választottam másikat, de a webshopban még mindig fent van a termék piros kosárkával. Kérdem én, hogy miért?[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Hát, szerintem racsnisba nem létezik 12-es legkisebb fogszámmal. Ha ez fontos, akkor lehet újra kazettás agyat kellett volna kérni, ott létezik 11-es fogszám is. A legkisebb fogszámmal amit találtam egy Sunrace bír, de ez is 13 és ugye Sunrace, amivel eddig semmilyen tapasztalatom nincs, szóval kérdéses az élettartam.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN