- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Fotók, videók mobillal
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Megvásárolható a legolcsóbb kagylótelefon
- Xiaomi Mi A2
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
Újabb országba vihet akkumulátorgyárat Elon Musk
it Miközben Kínában adatközpontot építhet Elon Musk és a Tesla, addig Indonézia kapcsán akkumulátorgyár felépítését fontolgatják.
-
xDefiant - Íme a végleges gépigény
gp Az ingyenes FPS a mia naptól végre játszható lesz minden platformon.
-
Még idén hozza a Lunar és Arrow Lake-et az Intel
ph A vállalat az év második felében lőné el a puskaporát.
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Satyricon
addikt
válasz Marchello19 #75974 üzenetére
Sose hallottam ilyen kifejezésről hogy rem kábel. Neten utána néztem és rca kabelt dobott ki. Arra gondolsz? Mert a kocsiban a fejegységen kívül még véletlenül sincs rca csatlakozási lehetőség.
Egyébként a h/k erősítőt kikapcsoltam, de akkor sem szól semmi
Ja,
(lOo \ (llll) (llll) / oOl)
-
Lusu
aktív tag
válasz Marchello19 #76015 üzenetére
Amennyiben az erősítő RCA-ról kapja a jelet, az alapzaj minimalizálása érdekében a gain legyen annyira alacsony amennyire lehetséges, főleg ha amúgy sem vereted. Viszont a forrás minőségének függvényében. Értem ez alatt, hogy bizonyos fejek a maximális hangerő közelében képesek alacsony jelszinten is torz jelet adni. Főleg ha a magas jelszintű bemenetet használod, a fejegység belső erősítője miatt ez hatványozottan igaz. Ezért lehet érdemes a forrást 75% környékére hangosítani és úgy beállítani gain-nel a kívánt hangerőt, így marad egy kis lehetőség a halkabb felvételekre is hangerőt adni.
A HPF-et viszont meggondolnám, mert bizonyos frekvencia alatt csak rángatod a membránt de semmit se hallasz belőle, pláne nem érzel. Mondjuk ha tényleg csak beszédhangerőn hallgatod nemigen van sok jelentőssége, de utána már javíthat a hallottak minőségén. Bár nem tudom az erősítő hídban is tudja-e használni a szűrőit, a hivatalos manual amit találtam elég szűkszavú...
Ha nincs mérőmikrofonod, de van lehetőséged mondjuk a telefonod rákötni a rendszerre, vannak ingyenes frekvencia generátor appok, amit beállítasz mondjuk 75Hz-re és viszed lefelé az értéket akár 5Hz-enként. Ahol már durván halkul vagy csak rázza az ajtókárpitot, az az alatti frekvenciákat vágd le, mert tényleg csak a kárpitot zörgeti, csinálja a saját zenéjét aminek nincs köze a lejátszotthoz és rossz hallgatni -
Ear001
addikt
válasz Marchello19 #76024 üzenetére
A passzív keresztváltót az erősítő UTÁN kötjük be.
-
Lusu
aktív tag
válasz Marchello19 #76026 üzenetére
Ha tényleg nagyon macerás, szerintem kár erőlködnöd a kábellel, nem az fogja hozni a megváltást.
Viszont amit inkább gondolj át, az az, hogy az ajtódba csak 2 vezetékszál megy át. Viszont a keresztváltóba 2 megy be és 4 jön ki, úgyhogy +2 szál mindenképpen kell, mert a jelenlegi felállás szerint a mélyközeped full range-be szól a magas alját meg csak egy kondenzátor vágja le. Sőt ha a kondi a gyári magasra volt felragasztva akkor gondolom nem vágtad le és kötötted vissza a Kicker magasa elé és így most az is full range-et kap ami nem túl egészséges neki...
Visszatérve, a kábel átvezetés problémájára: hogy egyszerűbb dolgod legyen, ha az ajtóban elfér a keresztváltó, akkor a hangszórónál csatlakozó levág, mehet a keresztváltóba, majd onnan a 2-2 szál a hangszórókra. Másik végén pedig, ahogy tervezted, akár a fejegységnél vagy valahol az átvezető környékén beletoldod a hátulról jövő kábeleket. -
Lusu
aktív tag
válasz Marchello19 #76028 üzenetére
Az erősítő is ki van kapcsolva?
-
Lusu
aktív tag
válasz Marchello19 #76030 üzenetére
Ha van rés a kábel mellett mindenképp lehet, de az inkább motorzaj lenne. Viszont ha körülöleli a gumi akkor nem hiszem, hogy abból jön.
tedd a füled közel a hangszóróhoz amikor halod a hangot (már ha teheted és nem kell hozzá vezetni ) ha a hangszóróból jön, az egyértelmű lesz. -
Ear001
addikt
válasz Marchello19 #76035 üzenetére
Azt a multiméteres beállítást felejtsd el, elvileg is hibás, gyakorlatilag meg hülyeség.
-
Ear001
addikt
válasz Marchello19 #76042 üzenetére
A szintet csak csökkenteni tudod, növelni csak erősítővel lehet. Amúgy egy csomó fejegység menüjében van erre külön rész, hogy a szub kimenet szintjét állítsd.
-
Ear001
addikt
válasz Marchello19 #76046 üzenetére
hát ha van még tartalék a fejegységen meg az erősítőn feljebb tekerni, akkor működhet ez a poti, de azt tudni kell, hogy simán hozhat generátorzajt az extra két csatlakozó, meg az a potméter sem egy világbajnok termék.
-
bghistvan
senior tag
válasz Marchello19 #76196 üzenetére
-
szbalogh
őstag
válasz Marchello19 #76240 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek!
Már megvettem a koaxot Biztos sokkal jobb lesz, mint a régi.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz Marchello19 #76240 üzenetére
Hát ezt benéztem, volt magassugárzó az A oszlopon
Felhívtam az autódvd-t de azt mondták így is jó lesz szóval maradt. Ha kell majd utólag ezeket is cserélem.
Kibontottam az ajtóból a hangszórókat, előkészítettem mindent. Hétfőn jön a cucc... jó hosszú hétvége lesz
Kivettem a rádiót is, csak az első hangszórók vannak kivezetve. Nem bontottam ki a hátsó burkolatot, hogy van-e ott hangszóró. Most meg kódot kér a rádió
Nem ismeri véletlenül valaki azt aki az ajtókárpit-patenteket tervezte? Elbeszélgetnék vele Mind bent maradt az ajtóban és kiszakadtak a kárpiton levő fülből. Az egyik használhatatlanra tört.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz Marchello19 #76245 üzenetére
Köszi találtam Bárdiban. 2100Ft 5db. Cserélem mindet de a kárpitra ragasztott letört fület nem tudom pótolni.
Nem akartam nagyon elmerülni a témában de mégis úgy lett
Szóval azóta videókat nézek és olvasgatok.
Eleve vettem a hangszórókhoz egy szett szivacs szettet de egy szemléletes videóban demonstrálták mennyit számít a bitumenlap a vékony lemezekre ezért hétfőn nem csak a Bárdiba megyek hanem autóhifi boltba is
Ehhez kérdésem, hogy ez a bitumenlap mennyire vízálló, mert szerintem folyik ott a víz, nem ér az üveghez a gumi. Cserélném ezt is de nem találtam, de rá fogok kérdezni.
A másik kérdés a magassugárzóra vonatkozik.
Ami most bent van 4 Ohmos, az eredeti középsugárzó is ennyi volt. Az új koax szett 3 Ohmos. Ha bent hagyom a magassugárzót okozhat bajt? Érdemes egyáltalán meghagyni? Vagy csak hangzás alapján tartsam meg vagy kössem ki?
Közben persze nézegetem a magassugárzókat is. Ezekhez alapból adnak hangváltót. Most nekem ilyen nem lesz a rendszerben. Okozhat ez galibát?Nick: HE_Storm
-
V8engines
tag
válasz Marchello19 #76245 üzenetére
Kezdésnek nem rossz, de szerszámtól függetlenül tudnak törni a műanyagok.
Egy kasznis
-
ImACeltic
őstag
válasz Marchello19 #76283 üzenetére
Koax, tehát van a közepén "ciripelő" is.
Gamer(PS5, PC), sport fan.
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76311 üzenetére
Én onnan néztem, hogy a támasztó peremet vágta le. Bár lehet, hogy tévedtem...
-
szbalogh
őstag
válasz Marchello19 #76311 üzenetére
Köszi hogy megnéztétek.
A peremmel kifelé kell feltenni, mert a másik oldala akkor passzol tökéletesen a lemezre. Nem látom szerepét annak a peremnek, lehet hogy másik kocsinál van.
Egyenlőre a képen csak próbálgattam. Ma fogom megcsinálni a beépítést.
Van magassugárzó az A oszlopon, az is szól. Kipróbáltam jó lesz így.Nick: HE_Storm
-
Lusu
aktív tag
válasz Marchello19 #76311 üzenetére
Az MDF nem egy strapabíró alapanyag, egyetlen előnyét a nevetségesen könnyű megmunkálásban látom. De ahogy írtad is, ha nem fúrsz elő a csavarnak reped, ha pedig nedvességet kap, onnantól világvége.
Rétegelt lemez, nehezebb megmunkálni, de az tartós lesz. -
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76357 üzenetére
Az az erősítő igen gyenge ahhoz a szubhoz. A Kicker-ek amúgy sem a hihetetlenül magas érzékenységükről híresek... Ehhez egy combos monoblokkot javasolnék, lehetőleg D-osztályút. Plédául ezt vagy ezt - ez utóbbi 4 Ohm-on 30A-t eszik padlógázon. ÉS RMS 350W a 300W mélyedre. Szóval ez már kihajtja, vállallhatóan.
A Focal-ból nem tudsz átállni aktív első szettre? Mert ahhoz bőben elég lenne, még a hangja is megjönne. Ha igen, a 85A-es generátor lazán elbírná (normál hangerőn kb. a negyedét használná). Az akksiről sokáig zenét hallgatni azért nem szerencsés, két erősítős felállás esetén.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76361 üzenetére
Huhh, ezt kicsit nem értettem... Ja, de, csak az lenne a kérdésem, hogy milyen fejről hajtod a rendszert?
Ezzel az erőstővel azt nem tudod megcsinálni, hogy a közepet és a magasat szétválasztod (2,2kHz a max vágás, ezzel még igen könnyen elégeted a csipogót). Amire az erősítő képes, hogy levágja a szub frekvenciáit, azaz a középmélyre nem küld olyan jeleket, amiket nem tud lejátszani, vagy amit még éppen le tud, de borzasztó energiákat emészt fel. (Ezért is érezhetted, hogy a régi, hidalt teljesítmény után elég gyenge lett a hangja - mindezt úgy, hogy a hidalásnál feleződik a damping, még jobban leng a sugárzó, romlik a kontroll...).Ha a fej tud magas-közép-szub csatornákat kezelni, akkor ez erősítőn semmit sem kell álltanod, majd a fej intézi. Ha a szub külön erősítőt kap, ez az erősítő játszi könnyedséggel fog üzemelni, főleg, ha az első szettet 63, vagy 80 Hz-en megvágod alul. (A szubot meg felengeded a monoblokkal 63 Hz köré.) Meg fogsz lepődni, mennyivel jobb lehet a hangja...
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76363 üzenetére
Utánanéztem, ki mit tud. A hangszórók slim kivitelűek, sok basszust nem várnék tőlük, jó ötlet a szub. Viszont 91dB érzékenyégűek, csodálkozom, miért kellett hidalva hajtani.
Én így csinálnám:
- Fej front rca out-ra kötném a Focal-t.
- Fejen 80Hz-es szűrőt alkalmaznék, a mélyet ne ez a csatorna vigye.
- Erőstő 2 csatonájára a középmélyek direktben (a keresztváltó ezekkel gyárilag sem foglalkozik!), de ugye 80 Hz alatt már vágva, nem fog erőlködni.
- Másik 2 csatornára a gyári keresztváltókat kötném, abba a magasakat, csillapítás nélkül (kapcsolójuk alapállásba). Az intézi a vágást.
- Így a front szekció hangereje külön állítható lesz (általában sok a magas, most beállítható lesz, az erősítő gain-jeivel).- Fej rear rca-ra kötném a szubot.
- Ezt a fejen is lehet álltani és a majdani erősítőn is a vágást. 63Hz körül kezdenék (esetleg 80, de akkor a front 100Hz-en legyen).
- Hangerőszintek, esetleg pici eq beállítás.A vágásokat először -12dB/oktáv meredekséggel csináld! Elvileg így fog szépen összeszólni, de ha fázishibád van, meredekebb vágásokkal (ami eltolja a fázist) össze lehet illeszteni.
Ha a magas nem áll össze, akkor a keresztváltó UTÁN fordítsd meg a bekötést. Visszavesz a harsányságból.
A szub polaritását is felcserélheted, ha nincs mély (kioltás miatt). De először az eleje álljon össze, egy szép tiszta, feszes, mélyhiányos hangot kell kapnod...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76366 üzenetére
Na igen, ebből a szett alját tudod levenni, illetve a szub tetejét. Vagy fogod és mindent az erősítőkön vágsz.
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76395 üzenetére
Ha külső kábellel visszatesteled az akkumlátorra, akkor is van zaj?
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76407 üzenetére
Ha kikötött hangrendszerrel is hallod, akkor az nem onnan jön.
Egyébként a kipróbáláshoz (nem hülyére hajtva, csak TÉNYLEG kipróbálni) elég lenne egy 2.5-es villanyvezeték, hogy a föld működik-e. Ez már kb. 0 hangerőnél is működhet. -
Ear001
addikt
válasz Marchello19 #76558 üzenetére
Érdemes. Ez az egyik legnagyobb fejlesztési lehetőség.
-
PítdB
kezdő
válasz Marchello19 #76558 üzenetére
Ha jól értem..alá szól az ajtókárpitnak. Ilyenkor tudtommal, fel kell építeni alulról
a kárpit magasságáig az MDF gyűrűt..végül egy vagy 2db ilyen [mdf pozíciós gyűrű] segítségével teljesen fel tudod hozni a megfelelő szintre.[ Szerkesztve ]
csak a mélynyomó
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76688 üzenetére
Abból káosz lesz, rossz esetben olyan fázistolás lesz, aminek kioltás lesz az eredménye (azaz nem lesz mélyed).
Mik a jelenlegi beállításai a rendszernek?
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76704 üzenetére
Elég jó szett, nem gondolom, hogy ilyen problémádnak kellene lennie.
Ami a kérdés:- milyen polaritással vannak bekötve a front hangszórók?
- milyen polaritással van bekötve a szub?
- mire van hangolva gyárilag a szub?
- próbáltad a szub frekijét lejjebb, vagy a frontot feljebb venni? Ha igen, mi az eredmény?
- a bass boost még nem ölte meg rendszert?Amit célszerű figyelembe venni:
- hátul sosem lesz elég jó a hang, ha a szub dörmög a csomagtartóban (én pl. ha a gyerekek beülnek hátra, és kell hallgatni az Úristent , akkor lekapcsolom a szubot, elől viszont ráengedem fullban a mélyet)
- ha a láda gyárilag más frekire van hangolva, mint ahol boost-olod, akkor olyan dologra kényszeríted a szubot, amire nincs igazán tervezve, abból nem lesz szép hang
- van olyan, hogy az adott reflex konstrukció hangolása egyszerűen nem passzol a kocsi akusztikájához, xarul fog szólni,
- a keresztváltási pontnál, ha azonos frekiken vágsz, durva összeszólás lehet, ami, ha jó a fázis, kiemel, de ha nem (és általában nem), akkor kiolt (lehet, ezt kínzod a boost-al)
- a fenti miatt általában szokás a váltásnál egy kis távolságot (1 oktáv) tartani. Ilyen lassú vásá esetén pláne (de vigyázat, a vágás meredeksége tolja a fázist!) Jelen helyzetben a szubot max 63 Hz-en vágnám meg, a kick pedig 80-tól halkuljon.
- a szub tényleg az alsó frekik megszólaltatására kell, 80 Hz, laza vágással már elárulhatja a helyét, belép az irányhallás. A kick-tartományt nem váltja ki. Próbálkozz a vágásokkal, meglesz az (100/60, 80/60, 80/50, 60/50)
- ez a nehéz a refis szubnál, a zárt előnye itt jön ki, hogy nincs ilyen púp, talán egyszerűbb hangolni -
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76708 üzenetére
A polaritás forgatásával próbálkozz. Sok esetben a magas és a szub fordított polaritással adja ki, ha a mélyközép normálon van.
Az egy nagyon-nagyon alap szub. Tényleg régi, ez az utolsó verziója: 2017 - de kiindulási alapnak jó.
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76717 üzenetére
A magasat a keresztváltó után fordítsd meg.
A zárttal rosszul nem jársz, az tuti. Viszont ezek a slim-ek nagyon a használhatóság minimumára vannak kalibrálva. Csodát ne várj tőlük.A régebbi Kicker slim sugárzók jók voltak, de becsapósak. Nekem is van egy, de a ládát az optimális térfogathoz gyártattam (tervezővel lett kiszámolva, mi a megfelelő térfogat). Na, az csinálta a bugit, amíg a kocsiban volt, és szét sem kellett hajtani....
(Közben lesápadtam, milyen drágák lettek a Kicker cuccok... Én meg majdnem eladtam gombokért... )
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76719 üzenetére
Ha nem akarsz forrasztani, csinálj fillérekből egy csúszósaru adaptert. Pár centi kábel és 4 saru. Van vagy 200 Ft összesen... A teszthez elég. Ha bejön, majd mókolsz alaposabban...
-
GirhesM
újonc
válasz Marchello19 #76779 üzenetére
Nálam egy kicsit más a helyzet.
"A problémám a következő, magas hangerőnél a mély ütemére torzít/recseg az első szett. Ha leveszem a mélyet megszűnik a torzítás és tisztán szólnak a hangszórók."Lehet nem fogalmaztam elég tisztán. Nem eq-val nyúlok bele vagy teljes rendszer hangerejét veszem le, hanem a hátsó mono erősítő hangerejét, csak a mélyládát. Van hozzá cuki kis távirányító.
Milyen fejegységről, erősítőről hajtod? Lehet hogy a fej ad már ki torz jelet. Vagy az erősítő van túlhajszolva.
Én akármeddig tekerem nem recseg be a mélyközép max felkoppan a tekercs, ami szintúgy nem egészséges.Edit:
A hangszóróid adatlapját nézve előbb lesz fájóan hangos és letekered minthogy elérd a végét. handles up to 125 watts RMS, sensitivity: 91 dB
Valószínűleg nem ezzel lesz a gond.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76781 üzenetére
#Marchello19 és #GirhesM:
Nem leszek népszerű ezekkel a dolgokkal, amit mondok, de a problémakeresést itt kezdjétek:
- front szettet minek hidalva hajtani? A 4 csatornás erősítőt aktívban kellene használni, akkor az teljesítmény, okosan megválasztott vágással bőven elég és hangos lesz.
- építetek rettenetes teljesítményű hangerőműveket és a végére meghajtjátok totál alapkategóriás fejekkel (2V preout...), jujj... Ha nem is 80PRS-re ruháztok be (bár a versenyeken azért elég gyakori, nem véletlenül), ruházzatok be egy Kenwood KMM BT 358 fejre, 50k HUF alatti, amivel aktívozni lehet, és 5V kimenetei vannak, meg is tudja garantáltan hajtani az erősítőket.
- kondenzátort nem javasoltunk soha itt, a vastag kábel, jó akksi és jó generátor szükséges a sok-sok watthoz (erről Troll81 kolléga fog tudni többet mondani, ő a sok kW-ok szakértője)
- a 200 amper egy Dokkernek katasztrófa! a 70 Ah akksi és 125 (ha benzines, még annyi sem) generátor nem fog kipasszírozni magából ennyit. Oda plusz akksi, erősített generátor és miegyéb kell. Egyszerűen elveszi az áramot a mély ütemére. Ezt max 100A körül biztosítékolnám. És már az is sok... (Nekem a nagy dízelben, a 125A gen és 90Ah aksi 80A-ra volt biztosítékolva, Mosconi 130.4 és Eton MA 750.1 erősítők lógtak rajta, a tükör leesett, olyan hangerőt tudott, torzítás nélkül és soha ne ment ki a biztosíték...)
- ha jól vágjátok a szubot (80Hz már nagyon magas, ha nem zenei felhasználásra készült, hanem hangoskodni akar az illetékes), akkor azért nem fogja ennyire megrángatni a cuccot.
- koppanó hang az is lehet, hogy nettó túlhajtjátok a sugárzót és lekoppan. A hangszórót nem a teljesítmény, hanem a torzítás szokta leégetni.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76783 üzenetére
Az ajtóban a vezetékcsere sokat hoz, ez vitathatatlan. Viszont, ha nem tyúkbél gyárilag (mondjuk 1 mm) a kábel, akkor a mély levágása esetén nem fog akkora teljesítményt kapni, amit nem bírna el és nem lenne szűk keresztmetszet. A mély(energia) zabál sokat.
A kábeleket úgy szokás vezetni, hogy egyik oldalon a táp, másik oldalon a hansgzóró, rca. Vagy, ha megoldható, akkor középen a kardánalagútban is mehet táp. A lényeg, hogy az rca nem menjen együtt nagyobb teljesítménnyel, kerülje a jeladókat, szenzorokat, stb.
Ha nincs helyed, vidd a másik oldalon. Nme kell azokat annyira összepasszírozni...A preout feszültségről több értekezés volt már. A lényege, hogy hangminőségben nem mutatkozik különbség, a 4V, 5V talán kicsit kevésbé érzékeny a zavarokra és amit egy PA-s csoportban jól kifejtettek, hogy mekkora az erősítő elfogadott bemeneti feszültsége, milyen terhelésen, milyen erősítést tol és stb., de röviden a lényeg, hogy volt egy keverő, aminek az unbalanced kimenete nem tudta kihajtani az erőt (olyan 85%-os kihasználtságnál vége volt), a balanced viszont igen (más feszültségen volt). Azaz minden maxra csavarva sem tudta a kellő erősítést.
Szumma a 2V körülivel ajánlott megnézni az erősítő adatlapját, mit fogad, a 4-5V esetében úgyis meglesz a kellő erősítés.Személyes tapasztalat, hogy a 2-2,5V-os fejekkel én mindig küzdöttem, a legkisebb kábelmozdulásra sípolt, fütyült a rendszer, fejcserével mindent változatlanul hagyva, egy csapásra megoldódott a probléma.
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76831 üzenetére
Mennyi kábeled jön a hangszóróknak? Hogy van bekötve?
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76834 üzenetére
Csak ezzel a párhuzamos kötéssel valószínűleg átrendezted az ellenállás-viszonyokat...
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #76848 üzenetére
Javaslom, hogy csak az egyik mélyközepet használd minden csatorna tesztelésére (amelyik jó). Ott az impedancia rendben lesz, elviseli a magas hangokat is. Ha mind a 4 vezetéked jó azzal a sugárzóval, akkor máshol lesz a hiba. Hangváltó nélkül!
-
nagyfejü
őstag
válasz Marchello19 #76882 üzenetére
köszönöm!
Alpine Tube Bass Reflex 12" (SWT-12S4) -
Marchello19
tag
válasz Marchello19 #76998 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő
A hiperlink nem jött össze, itt az új: Crunch GTI 6.2W
Még annyit hozzátennék, hogy az autó ferdehátú, 5 ajtós kivitel.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #77351 üzenetére
Kiváló holmi! Ha zártban lépnél feljebb, 25 cm-ben, akkor még a Focal-t, illetve a JL Audio-t javaslom. Ez utóbbi már nagyon-nagyon komoly cucc, a 10w0v3 sorozattól indulva, a pénztárcától függ, a 10w3v3-4 sokunk számára már a végállomás...
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #77354 üzenetére
A fázisokra és a vágási frekire + meredekségre figyelj, ha az rosszul áll, nem fogja megmutatni magát, tévesen azt fogod hinni, hogy nem jó cucc. Ilyen gond nem volt a Kicker-nél?
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #77356 üzenetére
A 16 az most 12 vagy 18? 16-ot még nem láttam... Ez a fázistolás szempontjából ne. mindegy...
Egyébként a 12 dB-et kellene kipróbálnod, a mélyen a polaritást megcserélve is. Mondjuk a Kicker tipikusan amerikai ütős hang, nem a nagyon mélyre megy, hanem feljebb üt. (Én pl. 80Hz-en vágva szerettem, ha 63 vagy 50 Hz-re állítottam, nagyon elgyengült.) Próbáltad feljebb vágni?(Azért kérdezgetem, mert a számok tükrében szerintem van ott egy lyuk az 50-100 Hz között).
-
Marchello19
tag
válasz Marchello19 #77359 üzenetére
Például egy ilyen Vibe Audio jó lehet? Minőségben a jelenlegi AS Carbon 500.1-től nem szeretnék lejjebb menni, viszont nagy ismeretem nincs a márkák között.
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #77359 üzenetére
A 18 dB esetén annyit tolódik el a fázis, hogy a polaritás különböző állásait is próbáld ki, illetve a magas polaritásának forgatása is számíthat a végeredménybe.
1 Ohm nem zenehallgatásra való, ott igen gyenge az erősítő kontrollja, szét fog esni a hang. Az inkább a hangnyomás-versenyek sajátja. Ne válts 4 Ohm-ról, ha zenét akarsz hallgatni! -
Lite
őstag
válasz Marchello19 #77364 üzenetére
A sugárzó duplatekercses, tekercsenként bírja a 225W terhelést folyamatosan, pillanatnyi csúcsokban a 450W-ot. A teljes terhelhetőség a bekötés formájától függ, párhuzamos vagy soros.
Amit én tennék, ezt sorosra kötve (4 Ohm) meghajtanám egy 300W RMS /4 Ohm teljesítményű monoblokkal. Bőven kifogástalan lenne. A 225W-ot mire kihasználod zenénél, a füled is fájni fog.
A sugárzónál erősebb végfok kell, a túl nagy teljesítmény lekoppintja a nyomót (hallasz majd koppanást, ekkor elérte a kitérése maximumát), de valószínűleg nem megy tönkre, ha azonnal visszaveszed a hangerőt.
A sugárzókat a torzítás égeti le, ezért jellemző az autóhifiben, hogy az erősítő van túlméretezve, ne adjon ki torz/erőlködős jelet, ami hazavágja a tekercset. És ugyebár a feszültség is ingadozik, ami a teljesítményre is hatással van... -
troll81
addikt
válasz Marchello19 #77367 üzenetére
Szia legegyszerűbb az ha az erő legalább 30% nagyobb.en 1kw hangszóróra 1.4kw erősítő és tudta évekig Rendes beállítások mellett minél lineárisabb a jel az csodákat tesz
-
Lite
őstag
válasz Marchello19 #77377 üzenetére
Kiváló döntés!
-
troll81
addikt
válasz Marchello19 #77377 üzenetére
Jó kis erősítő.
Jelenleg én egy steg k9+K12+k24 szetten varialok....
Kaptam ajánlatot jót lehet meg venném a másik mellé. Mert ilyeneket úgy sem gyártanak már -
DaFok
csendes tag
válasz Marchello19 #77429 üzenetére
Kenwood bt358 nekem kiküldi mind a 3 pár rca-ra. Nem lehet valami beállítás elnyomva az S520-on?
#77428 KRISSTUS Ha csak gyújtásra teszem akkor bekapcsol, de ma reggel indítás után is kapcsolt elsőre . Ami még érdekes, hogy a rádió most a hidegebb időkben elfelejti az időt reggelre, de hétvégén mikor de. vagy du. használom a kocsit akkor nincs ilyen gond . Akksit már cseréltem (Exide premium), kábeleket átnéztem, nyáron is ez a setup volt és akkor nem volt hasonló gond. Szóval lehet majd tavasszal visszatérek rá, egyelőre csak kicsit idegesít.
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
válasz Marchello19 #77438 üzenetére
Milyen erősítő hajtotta meg ? pontos ladiko típusa?
Mennyi idő után adta meg magát?
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs