- Apple Watch
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- Volt olyan piac, ahol mindezidáig egyetlen IP69 minősítésű telefon sem volt
- Ránézésre nem változik a Pixel Watch 3
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi Watch S1 - szép az idő
- Asus ROG Phone 6 - a sebezhetetlen
- Asus ROG Phone 6D Ultimate - az első alkalom
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 24. hét: Assetto Corsa, Lawn Mowing Simulator
gp Extraként ismét játszható a Rainbow Six: Siege és a The Division 2.
-
MediaTek lapkával érkezhet a következő Samsung csúcstablet
ma Merőben szokatlan lenne, ha a Samsung nem Qualcomm vagy Exynos szettet használna a prémium termékvonalon, de a Geekbench szerint mégis ez lehet a helyzet a Tab S10+ esetében.
-
Computex 2024: Szabadon konfigurálható vezérlőpanel a Cooler Mastertől
ph A MasterHUB egy jópofa ötlet a streamerek, multimédiás szakemberek által használt egyedi vezérlők kiváltására.
-
Mobilarena
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
szbalogh
őstag
Sziasztok!
17 éve hajtom a kis Polo kocsimat. Már majdnem vastelepre került de megjavítottam. Közben kellett egy másik kocsi amiben sokkal szebben szól minden, így arra gondoltam jó lenne feljavítani a Polo-ban is a hangzást. Pár órája lövésem se volt a témáról de a bevezetőt és az első hozzászólást elolvastam.
RCD200 rádió van benne, ami négy hangszórót hajt meg. Egy mémet fórumon olyasmiket írtak, hogy 12-15W teljesítményt mérnek róla. Adatlapot nem találtam. Amiket nézegetek [link] mind sokkal jobban terhelhető hangszórók. A kérdésem az, hogy ha előre teszek egy pár új hangszórót, akkor nagyobb teljesítmény csikarható ki a rádióból ha a hátsó hangszórókat nem használom? Esetleg ráköthetem az azonos oldali két kimenetet egy hangszóróra hátha így nagyobb lesz a teljesítmény?
Mindenféle zenét szeretek rap, heavy metal és néha klasszikust is hallgatok. Nem a nagy hangerő a cél de nem vetem meg a jó basszust.
[link] Ezt néztem ki. Fogalmam sincs milyen tulajdonságokkal bír az eredeti hangszóró.
Köszönöm!Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz topi66 #76234 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Sajnos nincs hely a magashangú hangszórónak külön. Nem akarom túlbonyolítani ezért barkácsolni nem akarok és cserélni se szeretném a rádiót.
Most azt nézem, hogy adatlap szerint a 90dB vs 92dB több mint másfélszeres hangerőt jelent ugyan akkora áramfelvételnél az utóbbi javára. Jól értem ezt?
Ja és akkor mehet az azonos oldalak összekötése?[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz Marchello19 #76240 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek!
Már megvettem a koaxot Biztos sokkal jobb lesz, mint a régi.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz Marchello19 #76240 üzenetére
Hát ezt benéztem, volt magassugárzó az A oszlopon
Felhívtam az autódvd-t de azt mondták így is jó lesz szóval maradt. Ha kell majd utólag ezeket is cserélem.
Kibontottam az ajtóból a hangszórókat, előkészítettem mindent. Hétfőn jön a cucc... jó hosszú hétvége lesz
Kivettem a rádiót is, csak az első hangszórók vannak kivezetve. Nem bontottam ki a hátsó burkolatot, hogy van-e ott hangszóró. Most meg kódot kér a rádió
Nem ismeri véletlenül valaki azt aki az ajtókárpit-patenteket tervezte? Elbeszélgetnék vele Mind bent maradt az ajtóban és kiszakadtak a kárpiton levő fülből. Az egyik használhatatlanra tört.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz Marchello19 #76245 üzenetére
Köszi találtam Bárdiban. 2100Ft 5db. Cserélem mindet de a kárpitra ragasztott letört fület nem tudom pótolni.
Nem akartam nagyon elmerülni a témában de mégis úgy lett
Szóval azóta videókat nézek és olvasgatok.
Eleve vettem a hangszórókhoz egy szett szivacs szettet de egy szemléletes videóban demonstrálták mennyit számít a bitumenlap a vékony lemezekre ezért hétfőn nem csak a Bárdiba megyek hanem autóhifi boltba is
Ehhez kérdésem, hogy ez a bitumenlap mennyire vízálló, mert szerintem folyik ott a víz, nem ér az üveghez a gumi. Cserélném ezt is de nem találtam, de rá fogok kérdezni.
A másik kérdés a magassugárzóra vonatkozik.
Ami most bent van 4 Ohmos, az eredeti középsugárzó is ennyi volt. Az új koax szett 3 Ohmos. Ha bent hagyom a magassugárzót okozhat bajt? Érdemes egyáltalán meghagyni? Vagy csak hangzás alapján tartsam meg vagy kössem ki?
Közben persze nézegetem a magassugárzókat is. Ezekhez alapból adnak hangváltót. Most nekem ilyen nem lesz a rendszerben. Okozhat ez galibát?Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz V8engines #76250 üzenetére
Jó hogy említed, akkor kell valami tiszta oldószer a zsírtalanításoz. Az autóhifi bolttal szemben van a festékbolt
Polo 9n3 2 ajtós.... tehát még jobban rezeghet az ajtó mert hosszabb és a vízlehúzó is ezért vált el szerintem
Ezt hogy kell kijavítani? Alul és felül is törött. 2-3 másik csak alul.[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz topi66 #76252 üzenetére
Épp ez az hogy nincs hozzá hangváltó. A hangszórón van egy kondenzátor ha jól értem ez a magassugárzót védi. Az előbbi posztban látni, hogy az eredeti magassugárzóhoz is van kondenzátor.
A fejegységben 10A-es biztosíték van. Ha esetleg túlterhelném az megvédi nem?
A gyári hajszál vezetékeken mennyi teljesítmény veszhet el?Gondoltam ha már lent vannak az ajtópanelek kimosom a kárpitot... 17 éves autó, azonnal szétmállott alatta a szivacs. Következő az újrakárpitozás lesz.
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz V8engines #76261 üzenetére
Igen
Sajnos nem volt a helyi boltban bitumenes lemez. Obiban lett volna zsindely
Mindegy, rendelek netről, most már legyen rendesen megcsinálva.
Amíg megjön behúzom az új vezetéket.
Kipróbáltam csak úgy kézben tartva az egyiket. Szépen szól csak fele hangerőn már nem bírja a fejegység. Igazatok van, kell valami kis erősítő. Ezekről a kis 5-10 ezer Ft-os SAL erősítőkről mi véleményetek? El lehet ezt valahol rejteni a műszerfalban? Vagy hova szokás tenni az ilyet?
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz topi66 #76273 üzenetére
Igazad van. akkor most itt megállok
Valami régi használt erősítő jó lehet? Van egy csomó a marketplace-en.
Azt már látom, hogy a szettben kapott lemezcsavarokkal nem fogom felfogatni a keretet. Hajtok inkább rendes M5-ös menetes csavart gyorsan, az tuti nem engedi majd el.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
Nem lehet valahol elől elhelyezni az erősítőt? Valahol a műszerfal mögött pl? Eddig csak a csomagtartóba vagy ülés alá láttam hogy teszik. Emiatt oda-vissza be kell kétoldalt kábelezni a kocsit. Ezt nem akarnám.
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
Köszi a gyűjteményt ezt elmentem!
Szóltak hogy nincs pont az a rezgéscsillapító amit kinéztem így csúszik a dolog 1-2 napot.
Közben vettem csavarokat.
A hangszóró szettel jött szigetelő szalag a hangszóró pereme alá. Ez megy gondolom ide és a beépítő keret közé. De nem kell valami a beépítő keret és a lemez közé is?Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
Hű szuper videó ez a második de ennyi rezgéscsökkentőt nem vettem hogy mind a három lemezre elég legyen. 2x500x700 jön. Lehet, hogy a szürke belső lemezt is jó lenne levenni.
Ilyen öntapadó szivacs lemez se lesz csak a hangszóró köré és mögé az a kör alakú szett.
Jó az a bitumen ragasztószalag. Ezt is csak hifiboltban lehet kapni? Utána nézek Ha más nem van itthon még kis bluetac
[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
Oks még egy pár kérdés
RCD200 rádióm van és egy fm transmitterrel pendrive-ról szoktam zenét hallgatni. 128kb/s felett már nem nagyon hallok különbséget de a fájlok 192kb/s mp3-ak.
Mit tudtok arról, hogy egy mp3 lejátszó (2 ezer Ft-os kínai) és FM átvitel ront a minőségen? Érdemes CD-re írnom ezeket az mp3-akat?Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
Hú mekkora macera ezt a "plug-and-play" szettet is beépíteni!
Kicseréltem a négy törött patentfület.
A nem törött patenteket kihúzkodtam, csinálnom kellett hozzá célszerszámot. Kaptak kis szilikonsprayt, így már nem kell tépni, hogy alapállásba pattanjanak.
A beépítő keret túl magas, nem megy vissza a kárpit. Bluetack-el néztem hol akad meg, szerencsére nem pont a membránba...
A kárpitról levagdostam a kilógó bizbaszokat és 5mm-t levágtam a keretből. Még marad 3-4mm az üveg előtt.
De ami nem fér a fejembe, miért van 45 fokkal elforgatva a hangszóró a kereten? Olyan nehéz lett volna még egy szett lyukat betervezni? Nem fog látszódni csak a tudat, hogy mögötte keresztben van... örökre kísérteni fog Nem fúrok új lyukakat!
Sajnos a belső fémlemezt nem tudnám egykönnyen leszedni, az egész üvegemelő mechanikát le kéne bontani. Viszont a csavarok kiszedésével annyira felhajtható az alja hogy alulról be tudom majd tenni a rezgéscsillapítót.
Egyébként iszonyatosan rezeg ez a nagy ajtó, félek, hogy nem lesz elég a bitumenlap.
Ide [link] tettem fel képeket.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz Marchello19 #76311 üzenetére
Köszi hogy megnéztétek.
A peremmel kifelé kell feltenni, mert a másik oldala akkor passzol tökéletesen a lemezre. Nem látom szerepét annak a peremnek, lehet hogy másik kocsinál van.
Egyenlőre a képen csak próbálgattam. Ma fogom megcsinálni a beépítést.
Van magassugárzó az A oszlopon, az is szól. Kipróbáltam jó lesz így.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz V8engines #76318 üzenetére
Ja hát igen jó lenne Meg is van a gyári szervizkönyv de nem találtam benne hogy kell.
Mindegy, ahogy írtam alul el lehet annyira húzni, hogy beférek egy kézzel. Jó lesz.
Csak azt nem tudom hogy osszam el a bitument. Legszívesebben a külső lemezre és a belső műanyagra tenném a legtöbbet.
Ezekről az építkezésben használt öntapadó bitumenről mi a véleményetek? Kb fele áron lenne négyzetmétere. pl [link]
Tegnap egész nap esett az eső, nem tudtam sokat haladni.
A felfogató keret réseibe tettem homokot és lezártam műanyag ragasztóval. 80g helyett így 190g lett. A homok talán jól elnyeli a rezgést.Ja hogy csak azt a két csavart kell kitekerni és az üveg meg bent marad?
[link] Így mindjárt más. És talán a zárat is meg tudom olajozni.[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
Na sötétedés után egy órával kész is lettem Tettem fel pár képet még drive-ra [link]
De jó hogy mondtátok szedjem le a belső lemezt! Az ablakemelő mechanikát is kitakaríthattam és kicsit megzsíroztam a síneket és megolajoztam a bovdeneket. Sokkal könnyebben megy az ablak végre.
A keresztmerevítő nincs a külső lemezhez hegesztve. A kettő közé gyárilag valami gumiszerű cucc van benyomkodva, ami teljesen elporladt. Ide is tettem kicsi tapétát, fentre 2 réteget, az aló részre 4 fért be.
Ja a beépítő keret aljára a lemez felé tekertem egy réteg kétoldalú ragasztószalagot, hogy a műanyag ne közvetlenül a fémen zizegjen. A keret és a hangszóró közé ment a gyári hangszóróval kapott szivacsszalag.
Minden szépen passzolt, a patentek rendben bekattantak, a hangszóró 2-3 centire van a rácstól. Nincs róla kép de a fastring középső korongját a hangszóró mögé tettem. 1-2 centit le kellett vágni belőle, mert beleért az üvegbe.
Nagyon szépen szól így négy magassugárzóval is, pont elölről hallani a zenekart. Nem gondoltam, hogy valaha ennyire fogok örülni Mozart-nak ... hirtelen ez a CD volt
Vasárnap fogok vele autókázni, alig várom.Azon gondolkodom, hogy az Opelemnek is meg kéne csinálni a az ajtó rezgéscsillapítást mert kb olyan becsukáskor a hangja, mint egy Nivának. Hosszú ajtós az is, TT.
[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad B50-50 - i3-5GEN I 4GB I 500GB I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 3190 - N5030 I 8GB I 128GB SSD I 11,6" HD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E7450 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E7450 - i5-5GEN I 8GB I 128SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!