Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GirhesM

    újonc

    Sziasztok!
    Egy kis segítséget szeretnék kérni kezdő hifisként.

    Adott egy Dacia dokker 120-150A körüli generátorral, Exide 70Ah 720A agm akksival.
    3,5-4m 35mm2 tiszta réz kábel (200A biztosítva) viszi a fülkébe a delejt ahol egy tápelosztó blokk táplál két erősítőt, itt van rajta egy 1,2F kondi. A testelés egyelőre még nincs megerősítve azonos keresztmetszetű kábellel.
    A fejegység egy Alpine UTE-200BT rca sub kimenet maxon, eq flat, hpf off, lpf 120hz (nem lehet kikapcsolni).
    Az első szettet Hertz CK165L egy Hertz H604 erősítő hajt 1,5mm2 ofc kábelen. HPF 65-70hz körül 12dB/oct.
    Ez az erősítő jelenleg hídba van kötve, ezzel a fejegység vélhető torzítását akartam elkerülni, 4 csatornás módban is hozza a hibát amiben segítségre lenne szükségem. 10mm2 kábellel került bekötésre 50A-re biztosítva.
    A tápelosztótól megy a csomgatérbe egy 25mm2 kábel (majd cserélem nagyobbra, amint lesz normális tápelosztó blokkom) 150A-re biztosítva egy Kicx LL3000D erősítőhöz ami egy Ground Zero GZRW 12XSPL-t hajt 1 ohmon (2x2ohm dvc) egy nem túl ideális ládában. HPF 20hz 18dB/oct, LPF 85hz 24dB/oct, bass boost off.
    A mélnyomó mindkét tekercse külön 6mm2 OFC kábellel kötve az erősítőre.
    Ajtók CTK Door kittel szigetelve, a raktér 2mm a tető 3mm vibrofiltrrel rezgéscsillapítva.

    A problémám a következő, magas hangerőnél a mély ütemére torzít/recseg az első szett. Ha leveszem a mélyet megszűnik a torzítás és tisztán szólnak a hangszórók.
    Próbáltam kivenni a fejegységet az egyenletből úgy hogy azon lejjebb vettem a hangerőt és a gaint állítottam magasabbra az erősítőkön, illetve 4 csatornásról hidaltam 2-re, de ez sem vezetett eredményre.
    Mi lehet a hiba? Áram hiány vagy gyenge minőségű RCA kábel (Gladen CH-ECO 5m) összeszed valami zajt? Esetleg a rádió DAC-ja nem bírja a kiképzést? Oszcilloszkópom sajnos nincsen kimérni a fejegység clipping pontját.

  • GirhesM

    újonc

    válasz Marchello19 #76779 üzenetére

    Nálam egy kicsit más a helyzet.
    "A problémám a következő, magas hangerőnél a mély ütemére torzít/recseg az első szett. Ha leveszem a mélyet megszűnik a torzítás és tisztán szólnak a hangszórók."

    Lehet nem fogalmaztam elég tisztán. Nem eq-val nyúlok bele vagy teljes rendszer hangerejét veszem le, hanem a hátsó mono erősítő hangerejét, csak a mélyládát. Van hozzá cuki kis távirányító. :D

    Milyen fejegységről, erősítőről hajtod? Lehet hogy a fej ad már ki torz jelet. Vagy az erősítő van túlhajszolva.
    Én akármeddig tekerem nem recseg be a mélyközép max felkoppan a tekercs, ami szintúgy nem egészséges.

    Edit:
    A hangszóróid adatlapját nézve előbb lesz fájóan hangos és letekered minthogy elérd a végét. :) handles up to 125 watts RMS, sensitivity: 91 dB
    Valószínűleg nem ezzel lesz a gond.

    [ Szerkesztve ]

  • GirhesM

    újonc

    válasz Lite #76782 üzenetére

    "-építetek rettenetes teljesítményű hangerőműveket és a végére meghajtjátok totál alapkategóriás fejekkel (2V preout...)"

    Hááát az egész úgy kezdődött, hogy kellett a céges kocsiba egy bt kihangosítós fej külső mikrofonnal...
    Vettem hozzá párezres hulladék hangszórót. Hát ezen zenét nem lehet hallgatni, akkor vegyünk egy normálisabb szettet. A fene ehhez erősítő is kéne, hát akkor már egy mélyláda is elfér. Hertz dbx30.1, ez nem szolgálta ki az igényeket. Kellene akkor egy normális sub. Lemodelleztem vagy 20 féle hangszórót winisd-ben, ár-érték arányban ez a Ground Zero volt a legjobb, tartalék is lesz benne. Na de ezt már a kis AB kat erősítő nem hajtja ki. Így esett a választás a Kicx erősítőre. Tartalék bőven van benne, fél ohm stabil, ha esetleg dupla sub lenne a jövőben.
    Gagyi CCA kábelszett ment a kukába, egy barátom tudott hozni ingyééé FHLR2GCB2G 35mm2 kábelt, ilyet használnak az elektromos autókban az akkupakk az inverter és a motor(ok) közé. Szívem szerint 50mm2-el húztam volna, de azt aranyárban mérik.
    Haver régi ládájába bele a GZ, sajnos ez valami förmedvény. Hihetetlen port zaja van, rosszul megtervezett konstrukció. (A kék graf amit szeretnék majd építeni) [kép] [kép]
    De legalább már szól valahogy. Csörög zörög a kasztni, akkor szigeteljünk. Itt kaptak az ajtók egy kis szigetelést és a raktér is ki lett később tapétázva.
    Most járunk egész pontosan 505729 forintnál a fejegységet és az első gagyi hangszórót nem számolva, azt állta a cég.
    Kevés lesz az erősítőknek a szufla, a céggel megvetettem a legnagyobb AGM akkut ami fizikailag belefért, valami régi nem belevaló fajta hulladék volt benne eredetileg. Így állunk most perpillanat.
    Amikor vettem az Alpinet még fogalmam se volt az autóhifi világáról csak egy bt kihangosító kellett... Mindenképp cserés még DSP-vel is?

    "- kondenzátort nem javasoltunk soha itt, a vastag kábel, jó akksi és jó generátor szükséges a sok-sok watthoz (erről Troll81 kolléga fog tudni többet mondani, ő a sok kW-ok szakértője)"
    A kondi ingyen volt, kaptam ajándékba. A jövőben szeretnék még egy plusz akksit, de a generátor csere nem járható út céges autó lévén. Csak bontható cuccokat rakok bele a szigetelést leszámítva.

    A következő pár lépésnek láda építést terveztem, de ez elég nehezen kivitelezhető panelban szerszámok nélkül. Veszprém környékén jó asztalost vagy kedves fórumtársat nem tudtok esetleg aki ebben tudna segíteni?
    Cserélni kell majd a tápelosztó blokkot és a 35ös kábelt is. Illetve további hangszigetelés szükséges lenne.
    Aztán szeretnék egy 8 csatornás DSP-t, azért 8 és nem 6, mert erősen gondolkodom egy aktív 3 utas szetten. Ehhez majd valahogy kárpitot is kell farigcsálni. (megint 3-400e ft)
    Csak egyelőre ezeknek a csodálatos terveknek gátat szab a szerény fizetésem.

    - ha jól vágjátok a szubot (80Hz már nagyon magas, ha nem zenei felhasználásra készült, hanem hangoskodni akar az illetékes), akkor azért nem fogja ennyire megrángatni a cuccot.

    Sajnos ez a vágás az első szett és a szigetelési szakértelmem hiányát próbálja meg kicsit pótolni. Nem lett lezárva egy nagy rés az ajtóban így nem ad ki magából túl sok mélyet. Óriási ajtó, kevés volt rá egy door kit. Illetve kell neki egy vastagabb kiemelő keret, mert még mindig messze van a kárpittól. Ezt hamarosan javítom, maradt még pár lap vibrofiltr. CTK Foilfixet nézegettem az ilyen szerelőnyílások lezárásához, ennek nincs valami olcsóbb alternatívája?

    Most többekben felmerülhet a kérdés, hogy milyen elvetemül állat pakol ilyen cuccokat a céges kocsiba. :D Hát én, kis túlzással a fél életemet ebben a kocsiban töltöm, napi 250-450kmt letekerek vele. Van hogy a 8 órás munkaidőből 4-5 óra csak vezetés, így kell egy kis kikapcsolódás.
    Így lesz egy BT kihangosítóból zenedoboz. :D

    Edit: Pár kép az ajtóról. Sajnos a kárpitot (nagy rezgős műanyagöntvény) elfelejtettem lefényképezni, az is zabálta rendesen az anyagot. így csak spórolósan jutott. [kép] [kép] [kép] [kép]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák